Şimdi Ara

Ups ile ilgili bir sorum var

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.054
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 4 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 3
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 5
  • Ortalama Mesaj Aralığı 6 saat 54 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • cocobongo555 (5 mesaj) malisert32 (4 mesaj) kadircitak (3 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (12 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle konuyu yanlış yere açtıysam kusura bakmayın.
    Beyler elimde Tunçmatik Lite II 850VA ups var. 3 senelik. aküler bitti. ama elektriğe bağlı olarak çalışıyor tabiki.PS4 ve TV bağlıyorum sadece. benim sorum şu olacak, ben akü falan almasam bu şekilde cihazları akımdan koruma ihtimali var mı? varsın elektrik kesilince cihazlar kapansın sorun değil. ama akım ve voltaj gidip gelmesinden korur mu (regulator görevi yapar mı yani)?

    lütfen acil cevaba ihtiyacım var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cocobongo555 -- 4 Ekim 2018; 15:43:6 >



    |
    |
  • aküler devrede olsa bile offline upsler voltaj düzenlemesi yapmazlar online upslerde pahalı
    http://www.onlineupssistemleri.com/online-ups-guc-kaynagi/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadircitak

    aküler devrede olsa bile offline upsler voltaj düzenlemesi yapmazlar online upslerde pahalı
    http://www.onlineupssistemleri.com/online-ups-guc-kaynagi/
    hocam uzun süre cevap alamayınca biraz araştırdım da üretici teknik özelliklere regulatör olarak işlev görür yazmış.ayrıca bir çok insana sordum başka forumlarda herkes regulatör görevi göreceğini söyledi. şimdi bi tek sen olumsuz cevap verdin ama bu da beni endişelendirdi
  • Merhaba;Line interaktif modellerin regüle edenleri tam regüle edemezler.Genel olarak hepsi de %20 regüle edebilirler.Yani voltajı düşük algıladıklarında %20 artırır,yüksek algıladıklarında da %20 düşürürler hepsi bu.
    Ürünün açıklama linkinde Link;http://www.tuncmatik.com/urun/genel-bakis/lite-ii-850va.html ,,,,,,,regülasyon yapar dediği de aynen anlattığım teknikdir.

    Ama aküsü ölü olan bir Line interaktif hiç bir zaman çalışmaz.İlla akü(sağlam akü yada o uçlarda akü voltajı(12-13,8V)görmelidir ki çalışmaya başlasın ve %20 regüle etsin.
    Bence %20 de olsa değer diyorsanız akü alacaksınız hem almışken elk.gittiğinde de işinizi görür.Ama sadece regüle etsin,bir güç kaynağı ile akü voltajı değerinde voltaj verebilirim diyecekseniz değmez.Çünkü Online UPS'ler gibi net regülasyon yapamazlar.
    Sonuç olarak ya akü alıp kullanın,,ya da bu ups'yi rafa kaldırın,şimdilik bir kenarda dursun.




  • malisert32 kullanıcısına yanıt
    bendekide pcm 1000 bunlarda avr var görünüyor ancak kartı incelediğimde şebekeyi direkt çıkışa veriyor hatırlıyorum öyle değilse voltajı hangi kısım düzeltiyor şuraya eklemişiz zaten.

    https://forum.donanimhaber.com/line-interactive-ups-tamiri-hk--100627269
  • kadircitak kullanıcısına yanıt
    quote:

    Orijinalden alıntı: kadircitak

    bendekide pcm 1000 bunlarda avr var görünüyor ancak kartı incelediğimde şebekeyi direkt çıkışa veriyor hatırlıyorum öyle değilse voltajı hangi kısım düzeltiyor şuraya eklemişiz zaten.

    https://forum.donanimhaber.com/line-interactive-ups-tamiri-hk--100627269
    Trafo 220V tarafındaki sargıya dikkat ederseniz 3 çıkış var aslında 2 olmalı.(malûm faz ve nötr)işte ortadaki 3.çıkış bu regülasyonda kullanılıyor.2 adet fazladan röle bu uç için kullanılır.
    Aynı UPS'yi ben yıllarca kullandım.160-170 voltları yükseltmek için uğraşıyor ama tam yapamıyor.Ama yüksek voltajı(245-260V gibi)net ve kesin çözümle 205-206 voltlara düşürüyor ve o şekilde saatlerce yük besleyebiliyor.
    Edit=Örnek bir hesapla;Giriş voltajı 250V olduğunda %20si 50V eder,,250-50=200V çıkıştan veriyor.Aynı düşük voltajda böyle ama düşük voltajı yükseltme de pek becerikli değil.Sebebini bende araştırmadım.

    Aslında bu regülasyon modelini bizlerde yapabiliriz.Ör;3-4 farklı çıkışlı bir kademeli trafo ile daha net ve daha olumlu sonuçlar alınabilir.Tabi Online UPS'ler tam regülasyon yaparken bu kademeli trafo çalışmasını yapmak gereksiz olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malisert32 -- 5 Ekim 2018; 15:43:15 >




  • kadircitak kullanıcısına yanıt
    Aynı regüle olayını İnform marka da farklı şekilde(daha doğru olan)bahsetmiş.Link;https://www.inform.com.tr/kesintisiz_guc_kaynagi_inform_guardian_serisi.html Zaten bende aynı linkteki anlatımı örnek gösteren bir resim paylaşacağım.Kırmızı kare içine aldığım bölümde ''Yükselten ve düşüren Otomatik Voltaj Regülasyonu '' yazıyor.Bahsettiğim regülasyon bu..Ups ile ilgili bir sorum var




  • malisert32 kullanıcısına yanıt
    usta teşekkürler trafoya akünün +12v trafoya gittiğini görünce inverter için sanmıştım reğülasyan için olduğunu tahmin etmedim düşük voltaj olmadığı için fark etmedim 240v kadar çıkıyo bizim burada sanırım biraz daha bekliyor girmiyor devreye tolerans tanıyor.
  • Beyler cevaplar için çok teşekkürler. upsyi aldığımdan beri Allaha şükür konsolları korudu en azından. bi sıkıntı yaşamadım. arkadaşların dediği gibi o regulasyon olayı %20 de olsa işe yarıyormuş demekki. ama işte aküler bitti. sanırım onları değiştirmek gerekecek o da masraf yaratacak ama yapıcak bişey yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Merhaba;Line interaktif modellerin regüle edenleri tam regüle edemezler.Genel olarak hepsi de %20 regüle edebilirler.Yani voltajı düşük algıladıklarında %20 artırır,yüksek algıladıklarında da %20 düşürürler hepsi bu.
    Ürünün açıklama linkinde Link;http://www.tuncmatik.com/urun/genel-bakis/lite-ii-850va.html ,,,,,,,regülasyon yapar dediği de aynen anlattığım teknikdir.

    Ama aküsü ölü olan bir Line interaktif hiç bir zaman çalışmaz.İlla akü(sağlam akü yada o uçlarda akü voltajı(12-13,8V)görmelidir ki çalışmaya başlasın ve %20 regüle etsin.
    Bence %20 de olsa değer diyorsanız akü alacaksınız hem almışken elk.gittiğinde de işinizi görür.Ama sadece regüle etsin,bir güç kaynağı ile akü voltajı değerinde voltaj verebilirim diyecekseniz değmez.Çünkü Online UPS'ler gibi net regülasyon yapamazlar.
    Sonuç olarak ya akü alıp kullanın,,ya da bu ups'yi rafa kaldırın,şimdilik bir kenarda dursun.
    hocam şimdi şöyle bi durum da var bende.upsyi dün bir kaç saat şarjda bıraktım akünün gerçekten ölüp ölmediğinden emin olmak için sonra ups açıkken fişi çektim yani elektriği kestim ve evet ups açık kaldı yani aküden kullandı. akü ölmedi diye varsaydım o sıra ama sonra xboxı ve tvyi taktım ve onlar açıkken de upsnin fişini çekip deni,yim dedim direkt kapandı. yani yükteyken akü işlev görmüyor. ama yüksüzken ups elektrik yokken bile açık kalabiliyor.şimdi ben bu haldeyken en azından şu %20lik regülasyonu sağlayamaz mı?




  • kadircitak kullanıcısına yanıt
    cocobongo555 kullanıcısına yanıt
    Bende teşekkür ederim Kadir bey.

    Sayın cocobongo555;şu haliyle isteğiniz olan '''sadece regüle etsin,elk.gittiğinde besleme yapmasına gerek yok'''tam uygun olur.Yukarda dediğim gibi;Ups'nin çalışması için akü voltajı gerekir.Sizin akü de görünen o ki,en azından % 4-5 gibi canı kaldığından o ups çalışmaya(regüle etmeye)devam eder.Akü tam nakavt olduğunda o ups de çalışmaya başlaması sonlanacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Bende teşekkür ederim Kadir bey.

    Sayın cocobongo555;şu haliyle isteğiniz olan '''sadece regüle etsin,elk.gittiğinde besleme yapmasına gerek yok'''tam uygun olur.Yukarda dediğim gibi;Ups'nin çalışması için akü voltajı gerekir.Sizin akü de görünen o ki,en azından % 4-5 gibi canı kaldığından o ups çalışmaya(regüle etmeye)devam eder.Akü tam nakavt olduğunda o ups de çalışmaya başlaması sonlanacaktır.
    hımm peki çok teşekkürler hocam
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.