Şimdi Ara

15 Sene Ömürlü 12V 100 Ah LiFePO4 Akü (Karavan ve Solar)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
2
Favori
4.677
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar;


    12V 100 Ah LiFePO4 akü ile ilgili bir video çektim.


    15 Sene Ömürlü 12V 100 Ah LiFePO4 Akü (Karavan ve Solar)Pil Adamyoutube
    Merhaba arkadaşlar; https://www.instagram.com/piladam1 #akü #lifepo4 #karavan Lifepo4 pillerle genel bilgi verdiğim videoyu izlemek isterseniz link; https://youtu.be/VnxNqqaFx6A ---- Kurşun asit akülerin yerine kullanabileceğimiz çok uzun ömürlü ve hafif bir ürün inceledim. Ürün 12V 100 Ah Lifepo4 Akü Muadili olan agm ve jel akülerin üçte biri ağırlığında. Solar sistemlerde, karavanda, UPS'lerde güvenle kullanılabilir. Normal bir akünün ömrü en kötü şartlarda 200 çevrim, en iyi şartlarda ise 600 çevrim civarıdır. Bu videodaki Lifepo4 akünün ömrü en kötü şartlarda 2000 çevrimdir, daha iyi şartlarda ise rahatlıkla 4000 veya 6000 çevrim olabilir. 4000 çevrimi ele alırsak her gün 1 kez kullanırsak yaklaşık 11 sene elde ediyoruz. Solar sistemlerde ve Karavanda aküyü her gün kullanmadığımızı da hesaba katarsak 15 seneyi görebiliyoruz. Daha uzun kullanım da mümkündür ancak ben normal bir kullanımdan bahsediyorum ve abartmak istemiyorum. Bu durumda solar sisteminiz için, karavanınız için 2 senede bir batarya değiştirmek zorunda kalmayacaksınız. Karavanınız ve solar panelleriniz kadar uzun ömürlü bir bataryaya sahip olacaksınız. İçinde dahili bms var, bms'in kısa devre, aşırı akım, aşırı voltaj korumaları var. Güvenle şarj deşarj edilebilir. En fazla 4 seri bağlantı yapabilirsiniz, yani 48 volta kadar kullanabilirsiniz. 5 seri yaparsanız ne olur bilmiyorum, üretici tavsiye etmemiş. Bms ile ilgili sorun çıkabilir, bu yüzden 4 seriyi geçmemek lazım. İncelenen ürünün tam adı; Power-Xtra PX100-12.8C1 - 12.8V 100 Ah LiFePo4 Akü -1C Ürünü 20 amper ve 40 amperle test ettik, beklediğimiz performansı karşıladı. Ürünle ve video ile ilgili sorularınız varsa lütfen yorum olarak ekleyin. Linkli yorumları Youtube inceleme için bekletebilir, o yüzden onları görmem geç olabilir. Zaman Çizelgesi; 00:00 Giriş 00:15 Optimum Pil LiFePO4 00:25 Temel Kullanım Alanları 02:02 Voltaj ve İç Direnç Ölçümü 03:01 Kapasite Testleri 04:20 Datasheet İncelemesi 05:50 Nasıl Şarj Edilir? 06:05 Cycle Grafiklerinin İncelenmesi 06:50 Çalışma Sıcakları 07:00 Arabada Neden Kullanılamaz? 07:55 İnstagram Adresim
    https://www.youtube.com/watch?v=0q5E1wxoU1A&feature=youtu.be




    Bildiğiniz gibi karavanlarda, solar sistemlerde ve daha birçok yerde kurşun asit aküleri kullanıyoruz. Bu aküler çoğu zaman 2 senede ömrünü tamamlıyor.

    Fiyatları ucuz olsa da toplam maliyeti hesapladığımızda aslında hiç ucuz değil. Yenisini alana kadar bir süre akü kullanamamak, yeni aküleri değiştirecek birini bulmak gibi zorlukları da var.


    Solar için ağırlık ve hacim çok önemli olmayabilir ancak karavan gibi mobil uygulamalarda ağırlık çok önemlidir.



    Bunun için en hafif piller li-ion piller olsa da fiyatları, çevrim sayıları, sürekli dolu kalmaya çok elverişli olmamaları ve maksimum voltajlarının akünün kullanıldığı yerlere uygun olmaması gibi sebeplerle tercih edilmeyebiliyorlar.


    Günümüzde kurşun asit akülerin(AGM veya JEL fark etmez) en iyi alternatifi LiFePO4 pillerdir.


    12 volt akü ile 4 seri lifepo4 pilin maksimum şarj voltajı ve minimum deşarj voltajı çok benzerdir. İki kimya için de aynı şarj aletleri kullanılabilir.


    Ben de %80 deşarj derinliğinde 10-15 sene ömür sunacağını vadeden bir akü inceledim. İncelemenin videosu en altta var.

    Videodaki şeyleri burada da anlatmaya çalışacağım;



    Pilin adı; Power-Xtra PX100-12.8C1 - 12.8V 100 Ah LiFePo4 Battery -1C



    15 Sene Ömürlü 12V 100 Ah LiFePO4 Akü (Karavan ve Solar)




    Ürünün datasheeti şu şekildedir;


    15 Sene Ömürlü 12V 100 Ah LiFePO4 Akü (Karavan ve Solar)


    Aslında ürüne dair tüm bilgiler bu datasheet'te yazmaktadır. Biz yaptığımız testlerde cycle sayısı hariç bu bilgileri doğrulamaya çalışacağız.



    Bu Lifepo4 pil 100 Ah kurşun ait ile hemen hemen aynı boyutlardadır ancak 11.45 kilodur. 100 Ah kurşun asit ise 30 kilodur.


    En kötü durumda(aşırı sıcaklık vs hariç, normal kullanımın en kötüsü) 2000 cycle ömür sağlamaktadır. Yani her 1 kez doldurup boşaltsak 2000/365'ten 5.5 seneye yakın ömür sağlar.


    Aküler genelde %80 deşarj derinliğinde kullanılır, böylece akünün cycle sayısı 500'e kadar çıkabilir. Lifepo4 akü ise %80 deşarj derinliğinde 4000 cycle yani yaklaşık 11 sene ömür sağlamaktadır.

    Solar sistemleri düşündüğümüzde bu süre oldukça iyidir. Toplam maliyette pil aküden ucuzdur diyebiliriz.


    %30 ya da %20 gibi deşarj derinliklerinde akü kapasitesinin çok az bir kısmını kullanarak cycle sayısı arttırılabilir ancak ürünün bir de doğal ömrü olduğu unutulmamalıdır. En fazla 20 sene kullanılabilir. Senede 1 kez kullanayım, yüz yıllar boyunca kullanılsın gibi bir mantık tabii ki doğru değildir. (Abartılı bir örnek vermek istedim)




    Ben bu pile 3 farklı kapasite testi uyguladım.


    1) 20 amper deşarj akımı ile 10 volta kadar deşarj ettiğimizde kapasite 98,11 Ah çıkıyor.

    15 Sene Ömürlü 12V 100 Ah LiFePO4 Akü (Karavan ve Solar)


    2) 20 amper ile 8 volta kadar deşarj ettiğimizde kapasite 98,71 Ah çıkıyor. Yani 10 volta kadar deşarj etmekle 8 volta kadar deşarj etmek arasında neredeyse hiç fark yok. Bu yüzden akü sağlığı açısından 10 volta kadar deşarj edebilirsiniz. (Deşarj voltajı ne kadar yüksek olursa pil ömrü o kadar uzun olur, kapasitede biraz azalma görülebilir)


    15 Sene Ömürlü 12V 100 Ah LiFePO4 Akü (Karavan ve Solar)



    3) 40 amperle 10 volta kadar deşarj ettiğimizde kapasite 97,65 Ah çıkıyor.

    15 Sene Ömürlü 12V 100 Ah LiFePO4 Akü (Karavan ve Solar)




    Diğer birçok pil kimyasının aksine LiFePO4 pillerde deşarj akımı kapasiteyi çok fazla etkilemez. 10 amper deşarj akımında elde ettiğimiz kapasite ile 100 amper deşarj akımıyla elde ettiğimiz kapasite arasında çok az fark vardır.

    Kurşun asit akülerde bu durum böyle değildir. Kurşun asit aküler üzerlerinde yazan kapasiteyi yalnızca 20 saatlik deşarj akımında verirler. Yani 100 Ah aküyü 5 amper ile deşarj ederseniz 20 saat çalışır ve 100 Ah kapasite sağlar. Ancak 100 amper ile deşarj ederseniz 1 saat çalışmaz ve 100 Ah kapasite sağlamaz. En fazla 60 Ah kapasite sağlar.

    15 Sene Ömürlü 12V 100 Ah LiFePO4 Akü (Karavan ve Solar)


    Bu yönden de LiFePO4 akü, kurşun asit aküye göre çok üstündür. İkisi de 100 Ah diye alıyorsunuz ancak kurşun asit çoğu durumda 100 Ah veremiyor.




    Kurşun asit akü şarj aletiyle bu pili şarj edebilirsiniz demiştim. Şarj voltajı 14.4V ile 14.8 volt arasındadır. Zaten kurşun asit şarj aletleri de bu voltaja kadar şarj eder.

    Şarjdan sonra akünün dolu kalması ama bu doluluktan da zarar görmemesi için birçok şarj aletinde şarj voltajı düşürülür, güneş enerji sistemi ya da ups'lerde 12 volt aküler 13.8 volt ile sürekli şarjda tutulurlar. Bu Lifepo akü de 13.8 volt ile sürekli şarj altında tutulmaya uygundur.



    Deşarj sıcaklıkları -30 ile 60 °C arasındadır. Düşük sıcaklıklarda kötü, yüksek sıcaklıklarda iyi performans sergiler.

    Şarj sıcaklıkları ise 0 ile 45 °C arasındadır. Birçok lityum bazlı pil gibi bu pil de sıfır derecenin altında şarj olmaya uygun değildir.



    Bu ürünün içinde BMS vardır. En fazla 100 amper deşarj akımına izin verir. 4 seri bağlantıya kadar izin verir. Yani 12 voltluk aküleri seri bağlayarak 48 volt elde edebilirsiniz. Birçok solar sistem ve karavan için bu voltaj yeterlidir.

    Aynı zamanda 20 paralel bağlantıya izin verir, yani kapasiteyi 2000 Ah'a kadar arttırabilirsiniz.

    Seri bağlantıda sınır olmasını anlayabiliyorum, daha yüksek voltaj bms'te kullanılan elemanlar açısından uygun olmayabilir ama neden daha çok paralel bağlayamadığımızı anlayamadım açıkçası.


    Aylık %2 kendi kendine deşarj oranı vardır. Yarı dolulukla 2 seneye yakın depolayabilirsiniz. Kurşun asit aküler ise en geç 6 ayda bir şarj edilmeli.

    Kısa devre koruması var.

    Aşırı akım koruması var.

    Aşırı sıcaklık koruması var.

    IP56 koruması var, dış ortamda kullanılabilir.


    Ürün linki ve detaylı datasheet;


    https://birikimpilleri.net/aku/lifepo4-aku/12-8v-100ah/prd-power-xtra-px100-12-8c1-12-8v-100-ah-lifepo4-aku-1c


    https://birikimpilleri.net/Resim/900869509050_1.pdf



    Nerelerde kullanılır?


    Ups, solar sistemler, karavan, forklift vb birçok uygulamada kullanılabilir.


    15 Sene Ömürlü 12V 100 Ah LiFePO4 Akü (Karavan ve Solar)



    Bir inverter yardımıyla 220 volt AC ile çalışan birçok cihazı çalıştırabilir.

    15 Sene Ömürlü 12V 100 Ah LiFePO4 Akü (Karavan ve Solar)




    Avantajlar;


    1) Çok uzun ömürlü olması

    2) Kurşun asite göre çok hafif olması

    3) Oldukça güvenli olması (diğer lityum piller gibi yanma/patlama tehlikesi yoktur)

    4) Akünün kullanıldığı yerler için direkt muadil olması

    5) Kolayca şarj edilebilmesi

    6) Kendi kendine deşarj oranının düşük olması.



    Dezavantajlar;


    1) Fiyatı pahalı. Ürünün fiyatı yukarıdaki linkte 600 dolar olarak görülüyor. Bu fiyata 6 tane kurşun asit akü alınabilir. Ancak birden fazla aldığınızda kesinlikle indirim uygulanır diye düşünüyorum.

    2) Cycle sayısının henüz doğrulanmamış olması. (Bunu bir dezavantaj olarak saymak adil olur mu bilemiyorum)

    3) Çok yüksek akım isteyen yerlerde kullanılamaması. Maksimum deşarj akımı 100 A olduğu için daha fazla akım isteyen yerlerde kullanamayız. (otomobillerde 100 Ah akü yoktur ama olsaydı da bunu kullanamazdık.)



    Aslında videoyu birkaç ay önce çektim ancak bugün yayınlayabildim. O sürede ürünü denedim, birkaç ayda anlaşılmaz ancak şu an için performans düşüşü yok.


    Bu durumu anlamak için birkaç yaz ve kış kullanmak gerekir.

    Dünyada LifePO4 aküler çok yaygındır, uzun yıllardır birçok uygulamada kullanılıyor, bizde de zamanla yaygınlaşacaktır.

    Şu üründen 4 tane alarak bir karavanın(ev diyelim biz ona) tüm ihtiyaçları karşılanabilir. (Dediğim gibi fiyat pahalıdır ancak 4 tane alındığında ciddi indirim olur diye düşünüyorum)






    Videoyu izlemek isterseniz;


    15 Sene Ömürlü 12V 100 Ah LiFePO4 Akü (Karavan ve Solar)Pil Adamyoutube
    Merhaba arkadaşlar; https://www.instagram.com/piladam1 #akü #lifepo4 #karavan Lifepo4 pillerle genel bilgi verdiğim videoyu izlemek isterseniz link; https://youtu.be/VnxNqqaFx6A ---- Kurşun asit akülerin yerine kullanabileceğimiz çok uzun ömürlü ve hafif bir ürün inceledim. Ürün 12V 100 Ah Lifepo4 Akü Muadili olan agm ve jel akülerin üçte biri ağırlığında. Solar sistemlerde, karavanda, UPS'lerde güvenle kullanılabilir. Normal bir akünün ömrü en kötü şartlarda 200 çevrim, en iyi şartlarda ise 600 çevrim civarıdır. Bu videodaki Lifepo4 akünün ömrü en kötü şartlarda 2000 çevrimdir, daha iyi şartlarda ise rahatlıkla 4000 veya 6000 çevrim olabilir. 4000 çevrimi ele alırsak her gün 1 kez kullanırsak yaklaşık 11 sene elde ediyoruz. Solar sistemlerde ve Karavanda aküyü her gün kullanmadığımızı da hesaba katarsak 15 seneyi görebiliyoruz. Daha uzun kullanım da mümkündür ancak ben normal bir kullanımdan bahsediyorum ve abartmak istemiyorum. Bu durumda solar sisteminiz için, karavanınız için 2 senede bir batarya değiştirmek zorunda kalmayacaksınız. Karavanınız ve solar panelleriniz kadar uzun ömürlü bir bataryaya sahip olacaksınız. İçinde dahili bms var, bms'in kısa devre, aşırı akım, aşırı voltaj korumaları var. Güvenle şarj deşarj edilebilir. En fazla 4 seri bağlantı yapabilirsiniz, yani 48 volta kadar kullanabilirsiniz. 5 seri yaparsanız ne olur bilmiyorum, üretici tavsiye etmemiş. Bms ile ilgili sorun çıkabilir, bu yüzden 4 seriyi geçmemek lazım. İncelenen ürünün tam adı; Power-Xtra PX100-12.8C1 - 12.8V 100 Ah LiFePo4 Akü -1C Ürünü 20 amper ve 40 amperle test ettik, beklediğimiz performansı karşıladı. Ürünle ve video ile ilgili sorularınız varsa lütfen yorum olarak ekleyin. Linkli yorumları Youtube inceleme için bekletebilir, o yüzden onları görmem geç olabilir. Zaman Çizelgesi; 00:00 Giriş 00:15 Optimum Pil LiFePO4 00:25 Temel Kullanım Alanları 02:02 Voltaj ve İç Direnç Ölçümü 03:01 Kapasite Testleri 04:20 Datasheet İncelemesi 05:50 Nasıl Şarj Edilir? 06:05 Cycle Grafiklerinin İncelenmesi 06:50 Çalışma Sıcakları 07:00 Arabada Neden Kullanılamaz? 07:55 İnstagram Adresim
    https://www.youtube.com/watch?v=0q5E1wxoU1A&feature=youtu.be



    https://www.youtube.com/watch?v=0q5E1wxoU1A&feature=youtu.be




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi piladam -- 20 Ağustos 2021; 17:49:19 >







  • Teknelerde deep cycle jel aküler kullanılır ve ömürleri 7-8 yıldır. Tabi ufak çaplı bir servet değerinde oldukları ve teknedeki temel konfor kaynağımız olan buzdolabı ona bağlı olduğu için gözümüz gibi bakarız. Halini hatrını devamlı sorarız. Bu şartla 7-8 yıl. Bu mantıkla lifepo4 aküyü rahat 18-20 yıl kullanırım.

    Günümüz yelkenli tekneleri ile eski, benim alışık olduğum yelkenli tekneler arasındaki en büyük fark da servis aküsü büyüklüğüdür. Bizim teknede çift 150 amper akü vardı. Oha bir şey sayılırdı 12 metre, çift kamara yelkenli için. O zamanlar LED ampullerin kullanılmadığını da hatırlatırım. 90'lardan bahsediyoruz. Teknede akşam kitap okumak elle şarj olan feneri ne kadar iyi kullandığınızla mümkün olur veya olmazdı.

    Açtığın her lambayı işin bittiği an kapatırdın. 300ah aküye rağmen niye peki? Çünkü buzdolabında buz olsa bile, günde 5 saat kadar kompresör çalışmalı. Yoksa buzlar bir hafta hayatta dayanmaz. Zırt pırt da bir medeniyete git, buz al falan, bize ters. 10 gün gidiyorsan 10 gün dönmeyeceksin. Benim tekne algım bu. Tam olarak bu yüzden, motor sustuğu an ekonomi moduna geçerdik. Acayip büyük bir su tankımız olması da işleri kolaylaştırırdı. Bizimki el yapımı okyanus teknesi idi. Dolayısıyla çok yük alabiliyordu. Dengi tekneler 35 beygirken, bu 50 beygirdi falan... Çünkü ucuza bulduğumuz traktörden bozma lombardini motoru 50 beygirdi. bu sebeple dev su tankı da koy. 10 gün hiçbir yere uğrama...

    Şimdi ise işler çok değişti. Önce LED ampuller geldi. Aydınlanmaya başladık. Sonra aküler büyüdü. Şu anda 10 metre bir yelkenlide 300ah akü standart. Bizim teknede "oha" denen şey daha küçük tekneye standart oldu. 14 metrelik katamaranların çoğunda 500-600ah akü var. Büyük kısmında jeneratör/klima olmasına rağmen... Klima çalıştı mı, zaten akü şarj oluyor. Klima ayrı bir motorla besleniyor. Bir diğer seçenek de, teknede jeneratör oluyor. Klima ondan besleniyor. Teknenin motorunu kullanan yok. Çünkü sessiz ve verimli değil. 50 beygir motoru klima için çalıştırmazsın. Bizim 30 yıl önce Ege'de okyanus tipi tekne kullanma cinsliğimiz sayesinde elde ettiğimiz konfor noktalarını gelişen teknoloji standart seri üretim teknelere koydu. Bugünün seri üretim yelkenlileri vakumlu fiber ile üretiliyor. Çok daha ince kabuklu. Daha hafifler. Dolayısıyla daha büyük su tankı kabul ediyor. Tankı boş tut, yarışa katıl. Tankı doldur, 10 gün gez. Bizim tekne 10 tondu. Şimdiki dengi 7 ton.

    Velhasıl kelam, lifepo4 yıllardır hayatımızda olsa da, fiyat önemli. Rekabetçi fiyatlar mümkün olursa deepcycle jelleri tokatlar lifepo4. Ama henüz o raddeye geldiklerini düşünmüyorum. Ama elbet gelecekler. Ve tabii ki lifepo4 de bir standart olacak. Hele ki teknecilikte, çevreci yaklaşımların daha hızlı kabul edildiği düşünülürse...

    Çok değil, bundan 20 yıl önce, aküler arası otomatik geçiş yapan sistemler cadı işi gibiydi. Çünkü otomatik geçiş demek bizim için röle veya transistör demekti. Bir zincir irgatının çektiği akımı röle veya transistörden geçirmek de büyücülüktü bizim için. Çünkü ırgatın kendi rölesi bile iki yılda bir elbet bozulur. Belki 150a akım çektiği için... O kadar çok şey değişti ki, eski karanlık günleri özlüyorum. Tekneler benim için suyun üzerindeki lüks çadır, amelelik ve macera idi. Şimdi, suyun üstündeki otel, tatil ve evindeki tüm imkanların aynen devam etmesi gibi. Sıkıcı aslında.

    O ırgatın düğmesine bastığında çalışacağını bilmek bir noktadan sonra sıkıcı oluyor. Eski heyecanı özledim. Sırf bu yüzden (ve kabul edelim, asla çok param olmayacağı için) biraz param olursa eski tekne alabilirim. Biraz heyecan lazım.

    Bu arada tekne otomasyon sistemi geliştiriyorum. Bunu işim yapmaya çalışıyorum. Yani, tekneye 7/24 çalışan bilgisayar takacağım. Lifepo4 aküler ne kadar hızlı ucuzlarsa bana o kadar iyi. Küçük teknelere de satarız.
  • Teknelerde deep cycle jel aküler kullanılır ve ömürleri 7-8 yıldır. Tabi ufak çaplı bir servet değerinde oldukları ve teknedeki temel konfor kaynağımız olan buzdolabı ona bağlı olduğu için gözümüz gibi bakarız. Halini hatrını devamlı sorarız. Bu şartla 7-8 yıl. Bu mantıkla lifepo4 aküyü rahat 18-20 yıl kullanırım.

    Günümüz yelkenli tekneleri ile eski, benim alışık olduğum yelkenli tekneler arasındaki en büyük fark da servis aküsü büyüklüğüdür. Bizim teknede çift 150 amper akü vardı. Oha bir şey sayılırdı 12 metre, çift kamara yelkenli için. O zamanlar LED ampullerin kullanılmadığını da hatırlatırım. 90'lardan bahsediyoruz. Teknede akşam kitap okumak elle şarj olan feneri ne kadar iyi kullandığınızla mümkün olur veya olmazdı.

    Açtığın her lambayı işin bittiği an kapatırdın. 300ah aküye rağmen niye peki? Çünkü buzdolabında buz olsa bile, günde 5 saat kadar kompresör çalışmalı. Yoksa buzlar bir hafta hayatta dayanmaz. Zırt pırt da bir medeniyete git, buz al falan, bize ters. 10 gün gidiyorsan 10 gün dönmeyeceksin. Benim tekne algım bu. Tam olarak bu yüzden, motor sustuğu an ekonomi moduna geçerdik. Acayip büyük bir su tankımız olması da işleri kolaylaştırırdı. Bizimki el yapımı okyanus teknesi idi. Dolayısıyla çok yük alabiliyordu. Dengi tekneler 35 beygirken, bu 50 beygirdi falan... Çünkü ucuza bulduğumuz traktörden bozma lombardini motoru 50 beygirdi. bu sebeple dev su tankı da koy. 10 gün hiçbir yere uğrama...

    Şimdi ise işler çok değişti. Önce LED ampuller geldi. Aydınlanmaya başladık. Sonra aküler büyüdü. Şu anda 10 metre bir yelkenlide 300ah akü standart. Bizim teknede "oha" denen şey daha küçük tekneye standart oldu. 14 metrelik katamaranların çoğunda 500-600ah akü var. Büyük kısmında jeneratör/klima olmasına rağmen... Klima çalıştı mı, zaten akü şarj oluyor. Klima ayrı bir motorla besleniyor. Bir diğer seçenek de, teknede jeneratör oluyor. Klima ondan besleniyor. Teknenin motorunu kullanan yok. Çünkü sessiz ve verimli değil. 50 beygir motoru klima için çalıştırmazsın. Bizim 30 yıl önce Ege'de okyanus tipi tekne kullanma cinsliğimiz sayesinde elde ettiğimiz konfor noktalarını gelişen teknoloji standart seri üretim teknelere koydu. Bugünün seri üretim yelkenlileri vakumlu fiber ile üretiliyor. Çok daha ince kabuklu. Daha hafifler. Dolayısıyla daha büyük su tankı kabul ediyor. Tankı boş tut, yarışa katıl. Tankı doldur, 10 gün gez. Bizim tekne 10 tondu. Şimdiki dengi 7 ton.

    Velhasıl kelam, lifepo4 yıllardır hayatımızda olsa da, fiyat önemli. Rekabetçi fiyatlar mümkün olursa deepcycle jelleri tokatlar lifepo4. Ama henüz o raddeye geldiklerini düşünmüyorum. Ama elbet gelecekler. Ve tabii ki lifepo4 de bir standart olacak. Hele ki teknecilikte, çevreci yaklaşımların daha hızlı kabul edildiği düşünülürse...

    Çok değil, bundan 20 yıl önce, aküler arası otomatik geçiş yapan sistemler cadı işi gibiydi. Çünkü otomatik geçiş demek bizim için röle veya transistör demekti. Bir zincir irgatının çektiği akımı röle veya transistörden geçirmek de büyücülüktü bizim için. Çünkü ırgatın kendi rölesi bile iki yılda bir elbet bozulur. Belki 150a akım çektiği için... O kadar çok şey değişti ki, eski karanlık günleri özlüyorum. Tekneler benim için suyun üzerindeki lüks çadır, amelelik ve macera idi. Şimdi, suyun üstündeki otel, tatil ve evindeki tüm imkanların aynen devam etmesi gibi. Sıkıcı aslında.

    O ırgatın düğmesine bastığında çalışacağını bilmek bir noktadan sonra sıkıcı oluyor. Eski heyecanı özledim. Sırf bu yüzden (ve kabul edelim, asla çok param olmayacağı için) biraz param olursa eski tekne alabilirim. Biraz heyecan lazım.

    Bu arada tekne otomasyon sistemi geliştiriyorum. Bunu işim yapmaya çalışıyorum. Yani, tekneye 7/24 çalışan bilgisayar takacağım. Lifepo4 aküler ne kadar hızlı ucuzlarsa bana o kadar iyi. Küçük teknelere de satarız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 20 Ağustos 2021; 19:25:5 >




  • Bu arada videonuzu da izledim. Elinize sağlık. Ama bir hata gördüm. Çok tehlikeli sonuçları olabilir. Karavana bu aküyü şarj dinamosundan filtrelemeden bağladık diyelim (teknelerde öyle oluyor. Aynı arabadaki gibi) aküye 12v modemi doğrudan bağladık diyelim. Marş bastığınız an en iyi ihtimalle modem kafayı yer. En kötü ihtimalle dumanlar çıkarır.

    Teknede 12v elektroniği 12v akü ile kullanmak için benim çözümüm bir adet step down, bir adet step up 3 amperlik ucuz regülatörlerden kullanmak. Ucuz çözüm. Motor çalışırken 14.4v ve gayet gürültülü olan elektriği, step down ile 10v'a düşürüp, sonra step up ile tekrar 12v'a çıkarıyorum. Böylece elektronik aletler tekne çalışıyor olsa da, olmasa da çalışıyor ve marş basmadan da etkilenmiyor. Kapalı kutu filtreleme ürünleri var. Ama gereksiz pahalılar. Aşağı yukarı da aynı işi yapıyorlar.

    O yüzden 5v ve 9v elektroniği daha çok tercih ediyorum. Step-up converter'ı elediğim için...




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt

    Merhabalar hocam, çok büyük keyifle okudum :)


    Her geçen gün daha az enerji ile aynı işi yapmaya çalışan ürünler üretiliyor, gelişmiyor denilse de pil teknolojisi gelişiyor.


    Aslında lifepo4 ucuz da bir fakiriz...


    Yaygın kullanım olsa şu akü 300 dolara bulunabilir. 12.8V 100 Ah dediğiniz, içinde koskoca bms olan bir akü için aslında düşük bir maliyet.

  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt

    Elektrik kesintisinde modem çalıştırmakla ilgili çok detaylı bir video çektim, çeşitli yöntemleri detaylıca anlattım, en ilkel yöntem olarak da direkt aküye bağlamayı gösterdim. Tabii direkt böyle bir bağlantı mantıklı değil, daha doğrusu işin içinde bir şarj sistemi varsa mantıklı değil. Yoksa bu akü tek başına modemi 5 gün çalıştırır.


    Marş basıldığı anda dediğiniz gibi tehlike olabilir ama gemide kesinlikle böyle bir bağlantı yapılmayacak. Ben en basit durumu göstermek istedim.


    Modemi çalıştırmanın birçok yolu var, tercihim powerbank ve converter olurdu.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: piladam

    Elektrik kesintisinde modem çalıştırmakla ilgili çok detaylı bir video çektim, çeşitli yöntemleri detaylıca anlattım, en ilkel yöntem olarak da direkt aküye bağlamayı gösterdim. Tabii direkt böyle bir bağlantı mantıklı değil, daha doğrusu işin içinde bir şarj sistemi varsa mantıklı değil. Yoksa bu akü tek başına modemi 5 gün çalıştırır.


    Marş basıldığı anda dediğiniz gibi tehlike olabilir ama gemide kesinlikle böyle bir bağlantı yapılmayacak. Ben en basit durumu göstermek istedim.


    Modemi çalıştırmanın birçok yolu var, tercihim powerbank ve converter olurdu.

    Evet, hatırladım şimdi. O videonuzu da izlemiştim. Şarj devresi, röle, voltaj regülatörü ve akü.  çok pratik çözüm. Benim ofiste kullanıyorum hatta. Bende işe yaramayacağını sanıyordum. Çünkü kablonet kullanıyorum. Kablonette bina girişinde bir kutu oluyor. Sokaktaki kutuda mutlaka UPS vardır diyordum da, bina girişindeki kutuda UPS olduğunu düşünmüyordum. Bir gün elektrik kesildi, benim internet gitmedi. Demek ki bina altındaki kutuda da ups varmış.  





  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt

    Nerede çalışıp çalışmadığı belli olmuyor gerçekten.

    Fiber kullanan birisi çalışıyor derken diğeri çalışmıyor diyor.

  • Paylaşım için teşekkürler, bende solar sistemde Fiamm FBL serisi kullanıyorum, acaba bu tavsiye ettiğiniz markaya geçmek daha mı mantıklı olur uzun vadede kullanım açısından.

  • EYgt kullanıcısına yanıt

    Merhaba, kullandığınız marka kurşun asit için çok iyi bir marka.

    Değiştirilecekse iyi hesap yapılmalı. Kaç sene kullanıyorsunuz. Ne kadar para ödüyorsunuz, kaç seri bağlantı yapıyorsunuz bunlara bakıp maliyet hesabı yapılmalı.

  • 15 sene ömür cidden müthiş. Lifepo4e geçmek lazım artık. UPS aküsü değiştirmekten bıktık

  • septembe28 S kullanıcısına yanıt

    Çekeceğiniz akımı hesaba katarak ups'te bu ürünü kullanabilirsiniz.


    Devamlı olarak 100 amper verebiliyor. Kurşun asitler devamlı olarak çok daha fazla akım verebilir. Ancak 100 amperden daha azına ihtiyaç varsa bu akü kullanılabilir. Veya birkaç paralel yapılarak kullanılabilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi piladam -- 11 Eylül 2021; 9:52:34 >
  • Elektrikli bisikletler için lifepo4 aküler var mı?

  • selodonanımhaber kullanıcısına yanıt

    Hazır olarak görmedim.


    Ancak yapılabiliyor, genelde 3.2 volt ve 6000 mAh'lık 32700(çap 32 mm, boy 70 mm) piller kullanılıyor. Bu pillerin fiyatı kalitesine göre 40 liradan 80 liraya kadar olabilir.


    Örneğin 48 volt için 16 seri yapılır, paralel sayısı size kalmış, 4 paralel yaptığınızı düşünsek 64 pil gerekir. Buna göre bir yer(hacim) ve maliyet hesabı yaparsınız. Tabii ki bms gerekir.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.