Şimdi Ara

Ulusoy ve varan iflas etti.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
1.356
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye otobüs taşımacılığında bir dönem kapandı. İki devden Varan geçen sene faaliyetlerini durdururken hurriyet.com.tr’den Dinçer Gökçe’nin haberine göre Ulusoy için de bugün iflas kararı verildi.
    Son yıllarda Türkiye’de uçak bileti fiyatlarının ulaşılabilir olması, hızlı tren hatları ve altyapı çalışmalarıyla birlikte otobüse olan rağbet azaldı.
    Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu Başkanı Fevzi Apaydın otobüslerin prensipli çalıştığı sürece kemik bir müşteri kitlesi olduğunu belirtti fakat son yıllarda uçak biletinin ulaşılabilir hale gelmesinin de önemli olduğunu ifade etti.
    PRENSİPLİ ÇALIŞTIĞI SÜRECE SORUN YAŞAMAZ’

    Apaydın sozcu.com.tr’ye yaptığı açıklamada, “Karayolu taşımacılığı eskisi gibi değil. Hızlı tren ve uçak alternatifleri var artık. Tarih koşulları esnek. Ama otobüsler prensipli çalıştığı sürece hiç sorun yaşanmaz. Ne deniz yolunu tercih eder ne demiryolunu” diye konuştu.
    Kara taşımaclığında istihdam sorunları olduğunu belirten Apaydın, “Kaliteli insan istihdam edebilmek için sosyal haklar vereceksiniz. Bu şirketler yüksek ücretli yakıt alıyorlar. Bu onları zorluyor. Uçaklar da otobüs gibi yoğun tarifelerle çalışınca sektör zora giriyor” diye konuştu.
    Varan ve Ulusoy gibi devlerin piyasadan çekilmesiyle Nilüfer, Pamukkale ve Metro Turizm gibi şirketlerin pazar payları yıllar içinde gelişti.
    TOMRUK TİCARETİ İLE BAŞLADI

    Türkiye’de milyonlarca kişinin Varan ile bir anısı bir hikayesi var. Zira marka, Türkiye’nin en eskilerinden. Yüzlerce otobüsü, binlerce çalışanı ile onlarca yıl yollarda hizmet verdi. Varan’ın hikâyesinin gerisinde 1942’de borç para ile alınan bir kamyon ile başlayan tomruk ticareti yatıyor. Batı Anadolu’dan İstanbul’a yapılan tomruk ticareti 1946’da yeni bir noktaya evrildi. Varan. 1946’da İstanbul-İzmit arası taşımacılığa başladı.
    2000’LERİN BAŞINDA SIKINTIYA GİRDİ

    Pekuysal Ailesi’nin sahibi olduğu marka 2000’lerin başında sancılı bir sürece girdi. Kurucu isim Nevzat Pekuysal’ın vefatı ile birlikte Varan için de zorlu bir süreç yaşanmaya başladı. Uzun bir süre satış görüşmeleri yürütülen Varan 2011 sonunda Ulusoy bünyesine geçmişti.
    HALUK ULUSOY YÖNETİYOR

    Ulusoy, Türkiye'nin en köklü kara taşımacılığı markalarından biri konumundaydı. Markanın temeli, 1937'de Hacı Mehmet Bahattin Ulusoy tarafından, Trabzon-Of arası yük taşımacılığına dayanıyor. Ulusoy Kardeşler arasındaki bölünme sonrası, ailenin en güçlü markalarından Ulusoy Seyahat, Haluk Ulusoy'a kalmıştı.
    OTOBÜSLERİ İCRADAN SATIŞA KONULMUŞTU

    Ancak, Ulusoy, hem sektörün yaşadığı sıkıntılar hem de grubun diğer işlerinde yaşanan sıkıntı nedene ile toparlanamadı. Ulusoy'un Bahçelievler'deki dev arazisi icradan satışa çıkarılırken, ünlü markanın bir dizi otobüsü de icradan satışa konulmuştu. Ulusoy markası, kara yolu taşımacılığında ‘efsane marka’ olarak anılıyor. Ulusoy’un 6 yıl önce bünyesine kattığı Varan da geçen yıl seferlerini durdurmuştu.

    http://www.sozcu.com.tr/2017/ekonomi/otobus-tasimaciliginda-bir-donem-sona-erdi-1903895/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9600_G_T -- 21 Haziran 2017; 15:54:53 >







  • Varan iflas edeli oldu biraz Ulusoy yalanlıyor iflas ettiklerini

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hangi mantikli insan 40 dakikada sehirlerarasi ucakla seyahat yapabilecekken 12-13 saat otobusle vakit kaybetsin?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baelros

    Hangi mantikli insan 40 dakikada sehirlerarasi ucakla seyahat yapabilecekken 12-13 saat otobusle vakit kaybetsin?


    Ani seyahat edip bütçesi olmayanlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baelros

    Hangi mantikli insan 40 dakikada sehirlerarasi ucakla seyahat yapabilecekken 12-13 saat otobusle vakit kaybetsin?


    Para yok paraa

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AFK_is_now_AFK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Baelros

    Hangi mantikli insan 40 dakikada sehirlerarasi ucakla seyahat yapabilecekken 12-13 saat otobusle vakit kaybetsin?


    Para yok paraa

    Ucak pahali degil ki?

    Mesela bugun icin Istanbul Antalya Ulusoy'da indirimli olarak 110 TL, Pegasus 276 TL. Bu anlik olarak alinirsa gelen fiyatlar. Oncesinden alirsaniz ucak daha ucuza cikiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AFK_is_now_AFK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Baelros

    Hangi mantikli insan 40 dakikada sehirlerarasi ucakla seyahat yapabilecekken 12-13 saat otobusle vakit kaybetsin?


    Para yok paraa

    3-4 hafta önceden alınırsa aynı paraya geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baelros

    Hangi mantikli insan 40 dakikada sehirlerarasi ucakla seyahat yapabilecekken 12-13 saat otobusle vakit kaybetsin?


    Uçak seferi yoksa, havalimanı yoksa, uçak korkusu varsa, hızlı tren yoksa vs..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Varan edeli çok olduda ulusoy zor,Firmada bilet tükeniyor.

    Bu arada Ist-D.bakır uçak bileti baktım 360tl.Uçak fiyatı azmış.Peh Peh.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cmea06


    quote:

    Orijinalden alıntı: Baelros

    Hangi mantikli insan 40 dakikada sehirlerarasi ucakla seyahat yapabilecekken 12-13 saat otobusle vakit kaybetsin?


    Uçak seferi yoksa, havalimanı yoksa, uçak korkusu varsa, hızlı tren yoksa vs..

    E yapacak bir sey yok. Benim dedigim normal insanlarin yasadigi yerler icin. Kus ucmaz kervan gecmez yerde yasiyorsa zaten ne diyeyim. Otobuse atlasin gitsin. Yalniz yolda lastik patlar, sofor uyuya kalir, ucurumdan duser, vs olursa bu isin fitratinda var demekten baska bir sey gelmez elden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Uzumaki Naruto-

    Varan edeli çok olduda ulusoy zor,Firmada bilet tükeniyor.

    Bu arada Ist-D.bakır uçak bileti baktım 360tl.Uçak fiyatı azmış.Peh Peh.

    Yolda teroristler tarafindan alikoyulmaktansa ucakla gitmek daha mantikli.
  • Benim gibi yolculuk kararını 1-2 gün önceden verenler için otobüs daha mantıklı. Bir de Tekirdağ'da yaşıyorum önce İstanbul'a gideceksin oradan havaalanına gideceksin falan derken otobüs maalesef daha makul oluyor
  • metro turizm denyoları niye büyüdü acaba
  • ben ulusoy kullanıyordum bazen yolculuk 1-2 gün önce belli oluyor o zaman uçak bileti almayak isteyince fiyatlar haliyle uçuşa geçiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baelros

    Hangi mantikli insan 40 dakikada sehirlerarasi ucakla seyahat yapabilecekken 12-13 saat otobusle vakit kaybetsin?


    en yakın havalimanına gitmek 3-4 saatsa. Doğuda değil batıda ,gerçi AKP kazanmadığı için havalimanı yapmıyorsa olabilir

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu firmaların müşteri kitlesi artık uçak yada özel vip hizmeti veren şöför kullanıyor. O yüzden iflasları normal.
    Bir ben uçak-vip tur kullanmıyorum. Ben de kendi aracımla gidiyorum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi forumu -- 21 Haziran 2017; 16:57:36 >
  • Varan çok güzel bir firmaydı be,çok binmiştim küçükken.O batalı çok oldu,şimdi de Ulusoy..Metro turizm gibi firmaların sektörü ele geçirmesi gerçekten çok üzücü.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zamaninda Metro da, Ulusoy da Varan da denedim (Kamil Koc 1 kere)

    Iclerinde en rezaleti tabii ki Metroydu. Bu 2003 mevzusu, 2003'den beri rezil olan bir sirket nasil buyuyor az cok tahmin edersiniz. 2003 Ocak ayinda, klimasi calismayan, havalandirmasi olmayan (daha dogrusu, soforun yakit yemesin diye calistirmadigi) otobusle Izmir Istanbul yapmis, havasizliktan dolayi soforun uyuya kalmasiyla Istanbul girisinde kaza gecirmistik.

    Ulusoy ve Varan (ki Varan, Isvicre'ye kadar otobus goturuyordu) gordugum en kaliteli servisi veren 2 sirketti.

    (Varanla Isvicre Izmir yaparken (bundan seneler once), sirket Izmir Goztepe'ye servis araci bulamayinca, 1 kisi icin koca yolcu otobusunu eve kadar yollamistir)

    Guzel anilari vardir, insallah calisanlari uzun sure issiz kalmaz.
  •  Ulusoy ve varan iflas etti.
  • Otobüs firmaları, Türkiye'nin en büyük mafyalarıdır. Senelerce halkı sömürüp, diğer ulaşım yöntemlerinin gelişmesinin önünde en büyük 2 etkenden biri (Diğeri ise otomobil montajı ile uğraşan dev holdinglerdir) olarak tarihte yerlerini almışlardır.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.