Şimdi Ara

Ülkemizdeki kasko vurgunu gerçeği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
1
Favori
1.382
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Geçenlerde Chery marka araçların farklı markalarında bulundugu bir serviste pertten toplandıgına dikkat çekmiştim. Bu araçların yaşları da 1-2 civarıydı. Bunu bir kenara not edelim...

    Arkadaşlarımdan biri dizel sıfırı 47.500 TL olan bir aracı, 2 yasında ve 30bin km'de 42 Bin TL'ye satın almış. Yani araçlar 2. elde pek fazla deger kaybetmemişler. Bundan 10 yıl öncesini hatırlarsak o zamanlar bir otomobili satın aldıgınızda ertesi gün dahi 1 km'de satmaya kalksanız aracınızın değeri %30-40 civarı düşüyordu. Yani bugune endekslersek 47.5'luk aracı 2 yıl sonra 25-30'a ancak satabiliyordunuz.

    Asıl bahsetmek istediğim nokta araçların kasko fiyatları. Şu an 1-2 yaslarında araçların kasko fiyatları sıfır araç fiyatlarına çok yakın. Bu durumda zaten aracınızı satmanıza gerek yok. Kafanıza bir kask takın sag onden bir agaca vb. 50 km/h ile çarpın para cepte. Sonrada servisler toplayıp toplayıp tamir edip satsınlar.. Ama 10 yıl önce olsa bunu yapmak daha da zordu. Zaten aracın fiyatı düşük olacaktı ve sıfır araç almanız çok zorlasacaktı o zamanlar. Burda çok büyük bir vurgun söz konusu. Sigorta şirketleri geçen yıl batıyoruz diye bas bas bagırdılar birsuru yeni zam yaptılar. Burda birileri çok büyük paralar götürüyor benden söylemesi... O birileri de aracı satan ve pertten toplayıp yine satan servisler. "2. Elde guven" diyip yine sıfır fiyatlarına yakın olarak satıyorlar o pertten topladıkları araçları bayiler







  • aracın pert olduğunu saklamıyorsa,alan kişi pert olduğunu bilerek alıyorsa sorun yok,,, ikinci eli 47 k olan aracın pertten toplanmışını 42 k ya alan kişi buna razıysa ne diyebilirsink,serbest piyasa ?
  • bence pert olduklarıda bir şekilde saklanıyorlardır. Nitekim örneklerini göruyoruz
  • Yapılacak o kadar şey var ki... Güzel bir konuya değinmişsiniz. Bu pert araç muhabbetinin ve pert olacak araçların rayiç değerlerinin belirlenmesinde artık bir standardın oturtulması gerekmektedir. Şu fiyatı kabul etmezseniz aracı şu serviste onaracaz gibilerinden tehditler dönmekte piyasada. Bir araç pert olacaksa pert olacaktır, olmayacak araç da olmayacaktır. Bu işler tehditle, kandırmacayla olmamalı. Ya da sigorta şirketinin o an ki menfaatine göre belirlenmemeli. Hasarlı araca sovtaj bedeli alınıyor, sovtaj teklifi düşük gelirse araç onarılıyor, yüksek gelirse pert olmayacak araçlar pert ediliyor. Böyle bir zırvalık olamaz.
  • O kadar şey yazdım, konu yeni cevap kabul etmemekte hatası verdi, silindi... O kadar reklamı süs diye alın zaten. İşiniz gücünüz reklam. forumu bi adam edemediler...

    Halkımızda kolay yoldan para kazanma, bir sistemin açığı oldugunda, tabiri caizse şeyini çıkarmak...

    Önüne gelen tutanak, önüne gelen pert yaptırıyor aracını... Halkın genelinde kolay yoldan, yorulmadan, yatarak para kazanma olgusu var.. Karınca gibi didinip çalışarak para kazanmak enayilik gözüyle bakılıyor. Aklını ve alın terini kullanmak aptallık bu ülkede, varsa yoksa dolandırıcılık yapacaksın. Açıkçası pert ve tutanak olayları apaçık dolandırıcılıktır...

    Adam küçük bir tıklatıyor, tampon çatlar, 2-3-4airbag patlar, hemen pert, bir şeyi yok aslında tampon + airbag taksalar düzelecek, servis de bunu biliyor, kullandığı civataya kadar fiyatları yüksek tutup yüksek tutar çıkarıyor, hep birlikte dolandırıcılık peşindeler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 12 Haziran 2013; 16:24:53 >




  • Geçenlerde bir sigortacı arkadaşla konuşmuştuk onun söylediğine göre sigortaların kazalı araçlara hasar oranına göre 3 farklı isim verdiklerini öğrendim. Örneğin ben pert kavramını yanlış biliyormuşum. 1. Ağır hasar kayıtlı araç 2. Pert kayıtlı araç 3. hurda kayıtlı araç.

    1-Ağır Hasar kayıtlı Araç.

    Bu tür bir aracın hasarının normalden biraz fazla olması . örneğin 20 bin liralık bir araçta 6-7 bin liralık bir hasar oluşunca araca ağır hasar kaydı giriliyormuş. Aracın yürüründe şasesinde v.s hiç bir sorun yokmuş tamamen kaporta hasarlı araclarmış. Araç tamir edilince binilmesinde en ufak bir sorun olmayacak araçlara bu kayıt yapılırmış. Örneğin babamın 2002 polo da ön tampon sis farları sağ far, ön panel sağ çamurluk(Fotoğrafta ucunda küçük ezik görünüyor çekiçlense de olurmuş.) değişmiş ve sağ ön kapı boyanmış. Bu tamirden dolayı araca 6700 lira ağır hasar kaydı girilmiş. Sanayide bin 2 bin liraya yapılabilecek bir hasar.

    2- Pert kayıtlı araç

    Araç kaporta v.s hasarının aracın ederinin yarısından fazla olduğu durumlarda pert kaydı yazılıyor. Yine bu araçların şasesinde yürüründe yani tamir edildikten sonra binilmesinde bir mahsur yokmuş. Bu türlü hasarlarda araç bedeli sahibine ödenir. Bu araç kazalı şekilde sigorta tarafından satılır. Alan kişi bu aracı ister yaptırır ister hurdaya ayırır parça parça satar. Fakat aracı yaptırırsa trafiğe çıkmadan önce tekrar muayeneye sokması lazımdır. Örneğin geçenler 2005 üstü bir passat gördüm. Passat sağ önden vurmuş ve sağ yanı komple sürterek arka çamurluğa kadar hasar almış. Fakat araca hasarlı şekilde bile binilse sorun yok. Sigorta pert yazmış. Aracın far çamurlu kapılar sürücü, yan ve perde hava yastıkları açılmış ve pert yemiş. Kapılar çekiçlense bile düzelecek şekilde ama servis değiştiriyor ve aracın yarı parasından çok hasar çıkıyor.

    3- Hurda kayıtlı.

    Bu araçların kazaları çok ağır ve tamir edilemeyecek şekilde hasar almış araçlardır. Şasesi v.s hasar aldığı için yapılıp kullanılması yasaktır. Bu araçları sigorta şirketleri sadece hurda olarak satarlar bu kaydı yiyen hiç bir araç bir daha trafiğe çıkamaz.


    Sorgulanması gereken tek şey hurda kaydı yemesi gereken araçların sigorta şirketleri tarafından pert kaydı yazılarak ya da verilerek kazalı şekillerinin daha yüksek fiyatlara satması kötü bir durum olur. Böyle bir durum var mıdır bilmiyorum ama varsa çok kötü bir durum olacağını düşünüyorum. Ayrıca ağır hasarlı veya pert araçların usulüne uygun yapılıp satılmasında bir sorun görmüyorum. Tabiki bu durum saklanmadan ve muadili kazasız bir araçtan hesaplı olarak satılması gerekir.




  • normal bir zekaya sahip vatandaş kafasına kask takıp 50 ile agaca vurup aracını perte çıkartıp sigorta şirketinden para almaya çalışamaz böyle bir şey yok bence olmazda farklı hileler deneyebilirler ancak bu akıl ve mantık dışı arabasını nakite cevirmek isteyen en fazla 2-3 eksigine ilana koyar ve kolayca satar....
    bence sigorta şirketlerinin rekabet kurallarını ihlal ederek yaptıgı anlaşmalarla vatandaşı kazıklması tartışılmalı............
  • bu pert olan araçlar yuzunden normal kaza yapan vatandaş bedelini çok daha fazla para kaybıyla öduyor. Allah haram lokma yedirmesin
  • guncel konu
  • Sigorta firmaları batıyormuş... Batar aga.

    Arabama 2200TL'ye Kasko yaptırmışım.
    - Aynası 1250TL + KDV.
    - Kaputu 1300TL + KDV.
    - Tek Sis farı 630TL + KDV
    - Tek Farı 3500TL + KDV
    - Orjinal Camı 3300TL + KDV
    ...

    Arabayla 10km hızla otobüse vurdu babam. Farın biri kırıldı, kaput bel vermek için özel olarak dizayn edilmiş. Kaput değişti. Tampon değişti, far yıkama robotu değişti. Masraf işçilik ve boya ile birlikte 14.000TL. Ne o? 10km hızla otobüse çarptık... Ben o paraya 2 CRX veya 1 200SX, zorlasam bir delsol alırdım lan!? Çürük içindeki 58 Chevroleti toplatırdım o paraya! Ne yaptın sen?

    Yedek parça fiyatları bu kadar fahiş, işçilik maliyetleri bu kadar düşük olduğu sürece Sigorta firmaları ağlamaya devam ederler. Aynı zamanda ikinci el piyasasının da ölmesi şart. İkinci el piyasasının da işçilik maliyetleri ve vergilendirme ile çok alakası var.

    Teoride ülke geliştikçe, ekonomi güçlendikçe işçilik maliyetleri artmalı, ikinci el piyasası ölmeli... İşte o zaman benim zamanımdır. Ama bakıp göreceğiz.

    Nadiren kaza yaparız biz. Saab'ı sattığımda 13 yıllık hasarsızlık indirimi vardı. Volvo ile hiç kaza yapmadık; ama yılda bir kere far kırardık. Kasko 1400TL, far 1200TL... BMW Z4'de 5km hızla bir arkadaşımın arabasının kapısına vurdum. Far tutamacından kırıldı. 3000 Euro bir dandik far... Arabanın kaskosu full paket olmasına rağmen 2000TL civarında idi o zamanlar... Araç kazalı mı? Kazasız abi. Boya yok birşey yok. Far değişti, 3000Euro kaskoya kaçtı. Kasko firması 3 yıl benden para kazanamamış oldu. Nadiren kaza yapıyoruz. Ona rağmen e nerede kar?

    Sigorta firmaları binbir üçkağıt çeviriyor. Hiç kar etmeseler bile holdinglerine çok büyük finansman ve sıcak para döngüsü sağlıyorlar. O yüzden ağlanacak bir halleri yok da, Türkiye'deki piyasanın da normal olduğunu söylemek güç. 400TL'lik bir parçaya 700TL para veriyoruz. Çok daha fazla kaza yapıyoruz. Kasko firmalarının riski çok daha yüksek. Ona rağmen verdiğimiz yıllık kasko ücretleri ABD ile aynı.

    İkinci el piyasasının ölmesi lazım. Benim günlerim o zaman başlayacak...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 3 Temmuz 2013; 16:28:23 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.