Şimdi Ara

Motorların Ömrü ve Sağlamlığı Hakkında?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
1
Favori
4.137
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi günler,


    1.0 TSI 95 beygir 175 tork

    1.0 TSI 95 beygir 160 tork

    1.0 TSI 110 beygir 200 tork

    1.0 TSI 115 beygir 200 tork

    1.2 puretech 100 beygir 205 tork

    1.2 puretech 130 beygir 230 tork


    Yukarıda sıraladığım motorlarla alakalı birkaç sorum olacak. Bu motorların hacmi aşağı yukarı aynı. Fakat beygir ve torkları farklı. Bu farklılıklar göz önünde bulundurulduğunda hangi motor daha uzun ömürlü ve sağlıklı olur? Küçük motor yüksek tork ve beygir gücü kombinasyonu motorun ömrüne etki eder mi? Motor kapağı çatlağına, yağ yakmasına ya da piston kırılmasına sebep olur mu? Turbo kısa sürede revize ister mi? Ya da bunların dışında ne gibi sorunlara gebe olabilir?


    Teşekkür ederim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mike Tyson -- 20 Aralık 2020; 17:20:8 >



  • Aynı hacimde daha fazla beygir ve daha fazla tork demek silindir içinde daha büyük patlama demektir. Bu da silindir, piston, segman vs gibi parçalar üzerinde daha fazla yük oluşacak demektir. Tamamen aynı motor ise düşük güçlü olan daha uzun süre dayanır.

    Ancak düşük hacim=kısa ömür demek de eksik bir yaklaşım olur. Motorun ömrünü mühendislik ve özellikle metalurji belirler. Kimi firmalar yeterince Arge çalışması yapmadan motoru piyasaya sürüyor ondan sonra yağ yaktı, piston kırdı, ömrü kısa oldu gibi sorunlar yaşanıyor. Kimi firma da uzun seneler Arge çalışması yürütüp piyasaya sürüyor sorunsuzca yıllar boyu satıyor.
  • gemi motorları bildiğim kadarıyla en uzun ömürlü olanları ve hepsi de ağır çevirir

  • Bütün parçalar aynı materyalden yapılmış ise tabii ki yüksek kuvvetlerin etki ettiği bir şeyin ömrü daha kısa olur.

  • Motor ömrünü çok absürt bir araç ve motor kombinasyonu olmadığı sürece kullanıcı belirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazı motorlar kronik sıkıntılı oluyor, eski 1.4 TSi'ların yağ yakması, 1.2 Puretech 130'lukların enjektör problemi ve motor yemesi gibi. Bunun dışında bu tip yakın beygir/torklarda ömür kullanıcıya bağlı. Ama gidip de 1.6 motora Peugeot gibi 270 bg yüklersen ondan ömür beklenemez, yani en azından ben böyle düşünüyorum, kullanıcı deneyimini de araştırmak lazım.

  • büyük ihtimal puretech, 1.0 tsi a göre uzun ömürlü olur gibi duruyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*

    Bazı motorlar kronik sıkıntılı oluyor, eski 1.4 TSi'ların yağ yakması, 1.2 Puretech 130'lukların enjektör problemi ve motor yemesi gibi. Bunun dışında bu tip yakın beygir/torklarda ömür kullanıcıya bağlı. Ama gidip de 1.6 motora Peugeot gibi 270 bg yüklersen ondan ömür beklenemez, yani en azından ben böyle düşünüyorum, kullanıcı deneyimini de araştırmak lazım.

    270lik Puretech motorlar Forged diye biliyorum, soğuk motorla gazlamazsan, yanlış yağ koymazsan kolay kolay kıramazsın


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kadar şey düşünüyorsan küçük hacim turbo beslemeli motora sahip araç almayacaksın.


    Al 1.6 japon at arabası gibi senelerce sıkıntısız kullan. Bi yağ filtre bakımı için gidersin sanayiye o kadar.

  • Aslında mühendislik anlamında sormak istemiştim. Yukarıda yer alan tüm motorların yapımında kullanılan bütün malzemelerin aynı olduğu, bütün motorların aynı arabada kullanıldığı ve bu arabaları da aynı kişinin aynı şekilde kullanıldığını varsaysak teknik açıdan hangi motor daha sağlıklı olur acaba?

  • Motorların hangi araçlarda kullanıldığına göre değişir. Nissan 1.0 var Skoda 1.0 var. Sizin dedikleriniz üzerinden gidecek olursak çok farklı olmayacaktır. Motorlar standarttır zaten. Geri kalan beygir turbo,intercooler gibi farklardan ortaya çıkıyor. Onun için yüksek beygirli olan daha çabuk bozulur mantığı bana kalırsa yanlış.

  • Direk motorlar üzerinden konuşacak olursak 1.0 ecoboost 1. sıraya koyarım. 11 yıl üst üste yılın motoru seçildi. Senin sıralamanda ise tsi güzel sağlam bir motor 1.0 95 hp 175 tork iyidir ( 175 torq olanlar daha canlı hissetiriyor kullanma şansım oldu daha önce). Bu motorları araçların üzerinde düşünecek olursak çok fazla faktör var ele almak için. Aracın ağırlığı çok önemli. Şehir içi mi şehir dışı mi kullanılıyor yine önemlidir. Yeni 1.0 motorlar iyidir içiniz rahat etsin. %100 temiz veri elde etmek istiyorsan vw Ar-Ge merkezinde kullanılan materyalleri ve bunların karşılaştırılması gerekir. Net bişey söylemek istemedim elimde veri olmadığı için fakat çok fark olacağını sanmıyorum. Çünkü bir yerden bilgi düşerken diğer taraftan artabiliyor arge’de. Sonuç olarak 1.0 motorlar eski benzinli motorlara göre çok çok iyi temiz yürüyen yeni nesil motorlar. Ben ecoboostcuyum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tonodias -- 20 Aralık 2020; 16:41:1 >




  • Hepsi 3 silindirli motor,
    4 silindirli motor düşünelim her ikiside 100 km hızda gidiyor.
    3 silindirli motor daha fazla güç(yakıt) isteyecek yani daha fazla döncek.

    Dolayısıyla 3 silindirin ömrü 4 silindire göre kısmen kısa olur,
    Aynı zaman devamlı yüksek devir çevirmekte parcaların ömrü kısalır.

    130 bglik motorun turbo ve enjektörü farklıdır, diger motorlar yine aynı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı hacimde daha fazla beygir ve daha fazla tork demek silindir içinde daha büyük patlama demektir. Bu da silindir, piston, segman vs gibi parçalar üzerinde daha fazla yük oluşacak demektir. Tamamen aynı motor ise düşük güçlü olan daha uzun süre dayanır.

    Ancak düşük hacim=kısa ömür demek de eksik bir yaklaşım olur. Motorun ömrünü mühendislik ve özellikle metalurji belirler. Kimi firmalar yeterince Arge çalışması yapmadan motoru piyasaya sürüyor ondan sonra yağ yaktı, piston kırdı, ömrü kısa oldu gibi sorunlar yaşanıyor. Kimi firma da uzun seneler Arge çalışması yürütüp piyasaya sürüyor sorunsuzca yıllar boyu satıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt

    Aradığım cevap buydu. Teşekkür ederim. Tam da sormak istediğim şeyi ele almışsınız. Aynı hacimde daha fazla beygir ve torkun motor ömrüne olan etkisini öğrenmeye çalışmıştım.

  • ..Belki arkadaşımızın sorusunu cevaplamadan önce şu soruyu cevaplamalıyız.


    Neden otomotiv firmaları,nihai tüketiciyi 1.0 veya 1.2 gibi turbo beslemeli ve yüksek tork üreten, 3 silidirli,vibrasyonu daha az hissedilsin diye genelde yanal yerleştirilen motorlara yönlendiriyorlar?


    Tüketiciyi düşündüklerinden mi ? Hayır tabiki..


    Emisyon ...


    Vergilendirme falan gibi başka yan etkenler de işin içinde haliyle..


    Cola kutusu kadar 3 tane silindir,tepesinde turbo..1500-3500 devir arasında aslan gibi tork değerleri..Beygir gücünü gecebiliriz,sonuçta hızla alakalı sayılır..Arkasına çift kavramalı şanzımanıda ekledinizmi..

    Gelsin güzel ivme değerleri,düşük yakıt tüketimi..Hele araç birazda hafifse..tadından yenmez.Gibi görünüyor değil mi ?


    Belki bunları iyi yorumlamalıyız derim..

  • Genel itibari ile düşük hacim turbo motor=kısa ömürdür=yüksek onarım maliyetidir. Bu motorlar bitince sıfır olarak yenisi takılsın mantığı ile üretilmişlerdir. Tabi ülkemizdeki ekonomi malum.


    Fakat bu dünyanın sonu değil veya bu motorları almama sebebi değil. Dikkat edilmesi gerekenler, yağ bakımını 10 bin km de bir yaptırmanız lazım ( üretici firma ne derse desin bakım aralığına ),araç ısınına kadar zorlamamanız gerekli, 130 km üstü hızlarda uzun süre gitmek için çok uygun değiller son olarak da caddeci gençlik gibi sıkıştıra sıkıştıra kullanmamanız lazım. Eğer bunlara dikkat ederseniz tahminen diyorum bunu çünkü daha bu kmlere gelen araçlar ortada pek yok bu tür motorlar yeni 300-500 bin km aralığı çok rahat ulaşır. O yüzden ikinci el alırken bu tür motorların kesinlikle bakımlı olmasına dikkat edin.

  • Genelde metarulji olarak farkliliklar mevcuttur, ornek kiminde dövme guvlendirilmis piston kullanılırken kiminde yakit ekonomisi için daha hafif malzeme kullanılmış olabilir.

    Aşırı beslemeli tüm gündelik araçlar genelde standart kullanim için yapılır, sabah akşam motoru ve yağı ısınmadan tam yük kullanılırsa, 30-50km yolu motoru açacağım diye redline kullanırsan her gün araci seri kullanıyorum diye canini alırsan bakımlarını aksatirsan hepsi bozulur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codeThoreau -- 21 Aralık 2020; 19:3:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mike Tyson

    Aradığım cevap buydu. Teşekkür ederim. Tam da sormak istediğim şeyi ele almışsınız. Aynı hacimde daha fazla beygir ve torkun motor ömrüne olan etkisini öğrenmeye çalışmıştım.

    anladığından söylemiyor bunları, zayıf atmosferik civic motoruna bir bahane bulmak tek derdi.


    1.0 tsi motorun farklı güçlerde üretilmesinin avrupa'da bir sebebi vergisel. bazı avrupa ülkeleri güce göre vergi uyguluyor. diğer bir sebebi de sanırım çeşitliliği arttırmak. başka da birşey gelmiyor aklıma. yoksa 1.0 tsi 115 bg motoru golf'e koymazlardı dayanıklı olmasa zaten en başta.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.