Şimdi Ara

UÇAKDA TELEFON İLE KONUŞMA YAPILINCA HİÇBİR ZARAR VERMEYECEĞİNİ İDDİA EDİYORUM. (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
189
Cevap
1
Favori
5.802
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • O değil de şu ana kadar telefon yüzünden düşen uçak var mı ki ?
  • Hala bir sonuca ulaşılmamış ne zamandan beri var bu konu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onr4249

    Hala bir sonuca ulaşılmamış ne zamandan beri var bu konu.

  • Telefon sinyalleri uçak sistemlerini "bozabiliyor". Bozuyor değil. Az da olsa ihtimal var, o kadar insanın olduğu bir uçağı çok ama çok düşük bir ihtimalle de olsa tehlikeye atmak doğru olmaz. Hani hayati bir olay da değil cep telefonu. Yolculuk boyunca konuşmazsın tamam
  • Tatanga ceza yemiş sanırsam böyle bir nedenden, bilgilerimce cevap yazayım.

    Bilirsiniz ki hoparlör açıksa ve yanında telefon varsa hoparlör parazit yapmaya başlar. Uçak seyir halinde iken(tırmanma ve iniş yok sabit irtifa) FMC VOR noktalarına bağlanır. Bu noktalar ultra yüksek sinyaller gönderirler. Uçak buna göre yönünü bulur. Bunu etkilerse düşme ihtimali yoktur, şöyle ki uçak yanlış yöne gidebilir, bu düşmeye sebep olmaz ancak gittiği yerde başka uçak varsa çarpışma yaşanabilir, o da yaşamaz çünkü uçaklarda TCAS sistemi vardır yakınınızda trafik varsa uyarır.

    Ancak ilk başta bahsettiğim gibi hoparlöre parazit yapar. Uçak approach(iniş) yaparken ATC(air traffic controller)nin verdiği vektörlere ve baş değerine göre uçarlar, ayrıca ATC ILS yakalanması ve g/s etkin olması için mininum irtifa verir. Bunları verirken parazit olursa yanlış değerler sonucu uçak düşebilir.

    Örnek olarak 2 kaza vereceğim bunlar telefon yüzünden değildir ancak yanlış bilgi yüzündendir.

    Atlasjet'e ait uçak havaalanına yaklaşırken uçaklarda VOR sinyalini yakalamak ve baş değerine oturmak için course değeri girersiniz. İşte bunu yanlış bilgiden ve dalgınlıktan dolayı pilot 005 derece yerine 050 derece girmişti, arada 45 derece fark var. Uçak pist ışıklarını görmüş ancak 12 mil uzağında olduğu için çapraz olduğunu anlayamamışlardır. Yaklaştıktan sonra anlaşılmış, missed approach prosedürü uygulanmış ancak uçak 7700 ft uçarken önüne çıkan tepeye sürtmüştür. Pilotlar son anda farkettiği için burunu yukarı vermişlerdir ancak bu nedenle kuyruk sürtmüştür, eğer iniş takımları sürtseydi kaza olmayacaktı belki. Burada sorun telefon değil bilgi eksikliğidir.

    2. kaza

    THY'nin tekirdağ isimli B737 tipi uçak Amsterdam-Schipol havaalanına yaklaştığı sırada QNH(uçaktaki barometrik altimetre için verilen değer, transtiton level üstünde standart 1013hPa dır ancak trans level altında genelde 10000 ft dir hava durumuna göre değişir) yanlış alındığı için altimetre'nin okuduğu değer yanlıştı ve radyo altimetrede hatalı değer okuyordu. Bu yüzden pist yerine pistin gerisine düştü, 3 pilot ve 5 yolcu hayatını kaybetti. Uçaktaki pilotların eğitimli olmadığı hatta uçağı f/o nun kullandığı söyleniyor. Bir diğer iddia ise ILS'in doğru çalışmadığı, işte burada telefonun etkisi olabilir.


    Gece gece üşenmeyip bildiklerimi aktardım. Umarım güzel yorumlar alırım. Yav he he gibi değil.

    Benim düşüncem ise telefonların uçağa fazla zarar vermeyeceği ancak her zaman özellikle havacılıkta her şeyin tam garanti yapılmasıdır.

    Sevgiler.




  • Yav he he demem hoca usenmemıssın yazmıssın elıne sağlık ama sen bılırkısımısın sen...http://inciswf.com/1298717011.swf linkini koyayım. Saygılar Ama düşmez demı sonucta
  • telefonla düşme riski var. bu olayın söylenmeye başladığı uçaklarda bile 10000 tane telefonu uçağın içinde aynı anda çaldırsan uçak düşme riski yine de çok az

    şimdi uçakların telefon yüzünden düşme riski yukarıda bahsedilenden çok daha az. zaten telefon etkilerse uçaktaki dışarıdan veri alan cihazları etkiler.


    bu kadar az olasılığa rağmen uçak hala bu yüzden düşerse bırakta ağız tadıyla

    ölelim
  • sonucta dusmez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tatanga.1988

    sonucta dusmez

    Sonucta dusmez diye bir kaide asla ama asla soyleyemezsiniz. Havada giden her cismin dusme tehlikesi vardir.

    Telefonun etkisi de olabilir bunun hakkinda calisma yok ama bence de dusmesine sebep olmaz sadece etkiler. Etkilemesiyle elektronik sistemler bozulsa dahi boeing lerde mekanik oldugu icin kurtulma sansi olabilir. Bir pilotun yazdigi yazi vardi airliners de ucakta giderken tum sistemler kapanmis aramada 5 telefon acik bulunmus kapatilinca geri gelmisler.


    Siz bilirkisimisiniz diye sormussunuz da ben kesin bir yargiyla dusmez demiyorum, dusebilir diyorum ve ucaklar hakkinda da bilgim var. Ancak siz ucaklar hakkinda gidim bilgisi olmadan dusmez diye yargiya varan cahil birisine benziyorsunuz. Cok istiyorsaniz da alin kiralayin ucaginizi gidin pasifik okyanusunun ustunde ne yaparsaniz yapin telefonla. En azindan baskalarinin hayatiyla oynamazsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ARTIK ESKISI KADAR UCMUYORUM HATTA SON 6 AYDIR UCMADIM GÖNLUN RAHAT OLSUN
  • bunu mythbusters denedi zaten hic bisi olmadi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: F1 Alonso

    bunu mythbusters denedi zaten hic bisi olmadi

    Yerdeyken yaptilar ama.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Twincharged Injection


    quote:

    Orijinalden alıntı: F1 Alonso

    bunu mythbusters denedi zaten hic bisi olmadi

    Yerdeyken yaptilar ama.

    Tam bunu yazacaktım. İzin alamadıkları için yerde yapmakla yetinmişlerdi.
  • microsoft flight simülatör x de telefonla konuşarak kullamıyom uçağı bi şey olduğu yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: d.eray

    quote:

    Orijinalden alıntı: Twincharged Injection


    quote:

    Orijinalden alıntı: F1 Alonso

    bunu mythbusters denedi zaten hic bisi olmadi

    Yerdeyken yaptilar ama.

    Tam bunu yazacaktım. İzin alamadıkları için yerde yapmakla yetinmişlerdi.

    Hocam soyledigim gibi arkadas kesin kaniyla yaklasiyor. Havacilikta en onemli sey disiplindir. Yukarida uzun yazim var. Telefonun zarar vermeyecegi dusuncesindeyim ama insanlarimiz da 2 saat dayansinlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hala ciddi cevap atan var bu konuya. geçmiş cevapları okuyunda nasılda çürümediğine(!) bakın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Principes

    Hala ciddi cevap atan var bu konuya. geçmiş cevapları okuyunda nasılda çürümediğine(!) bakın

    Bence de arkadas cahil yuksekten salliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ucak havalandıktan sonra telefonun cekmesı ıcın ucagın cok alcaktan ucması gerekırkı cok zor ıhtımal
  • quote:

    Orijinalden alıntı: d.eray

    quote:

    Orijinalden alıntı: Twincharged Injection


    quote:

    Orijinalden alıntı: F1 Alonso

    bunu mythbusters denedi zaten hic bisi olmadi

    Yerdeyken yaptilar ama.

    Tam bunu yazacaktım. İzin alamadıkları için yerde yapmakla yetinmişlerdi.

    tamam farketmez.Sonucta hicbir alette sorun cikmamisti.yerde cikmadiysa havada da cikmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tatanga.1988

    KONU BİTMİŞTİR HİPOTEZİMİ KİMSE ÇÜRÜTEMEMİŞTİR. SAYGILAR

    Son durum nedir?

    Sayin YÜZBAŞIM!

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.