Şimdi Ara

Uçağın kalkış esnasındaki hızı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
63
Cevap
1
Favori
95.863
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu hızın havalanmadan önce 300 km/saat civarında olduğunu biliyoruz. Uçak nasıl uçar prensiplerine bakarsak :




    Havalanmanın ardında "Bernaulli ilkesi"(Akışkanlar Mekaniğinin temel ilkesi) yatmaktadır. Bir akışkanın hızı artıkça sıvıdaki basınç azalır. Uçak kanatlarının üst yüzeyleri dışbükey , alt yüzeyleri ise neredeyse düz olarak tasarlanmıştır. Bu da kanadın üst kısmıdaki havanın alttakinden daha hızlı hareket etmesine yol açar. Hava sıkıştırılamaz; kütle ve enerjinin korunumu ilkesi hava içinde geçerlidir. Yani kanadın üst kısmından geçen havanın aynı süre içinde daha uzun bir yol katetmesi gerekir. Bu durumda Bernaulli ilkesi bize kanadın altındaki basıncın üstündekinden daha yüksek olacağını söyler; bu da uçağın havalanmasına olanak verir.

    Uygulamada havanın kanatlara yapışmasının ve vizkoz (Akmazlık sonucu ortaya çıkan) kuvvetinin de hesaba katılması gerekir. Aeorodinamik havalanma kuramı bir bütün olarak oldukça karmaşıktır ; ancak kuram içinde kanat çevresindeki hava akışının dalgalı bir hareketle ilerlemesinin etkisi olduğu çok açıktır. Dolaşım hızı kanadın üzerinde havanın akış hızına etki eklenirken , kanadın altında ters yönde bir etki yapar; bu da havalanmayı daha kolay hale getirir.




    Soru şu; şu anda standart bir yolcu uçağı havada 950 km/saat hızla uçabiliyor. Peki bu hızı veya 500-600-700 km/saat civarlarındaki hızı havalanmadan yapması mümkün müdür (kanat flap sabit varsayarak) ?



    _____________________________
    Hepiniz yüklediğim anlam kadarsınız.




  • Konunun uzmanı değilim sadece kendi görüşümü yazacağım.
    Uçağın havalanması için kuyruk kanadı açı yaparak uçağın arka kısmını aşağı bastırıp burnun kalkmasını sağlıyor.
    Eğer arka kanatlar açı yapmaz ise dediğin hızlara ulaşabilir diye düşünüyorum. En azından 500km olabilir.
    _____________________________
    dıgıdık dıgıdık dıgıdık iihühühü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    Konunun uzmanı değilim sadece kendi görüşümü yazacağım.
    Uçağın havalanması için kuyruk kanadı açı yaparak uçağın arka kısmını aşağı bastırıp burnun kalkmasını sağlıyor.
    Eğer arka kanatlar açı yapmaz ise dediğin hızlara ulaşabilir diye düşünüyorum. En azından 500km olabilir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: metalok

    Konunun uzmanı değilim sadece kendi görüşümü yazacağım.
    Uçağın havalanması için kuyruk kanadı açı yaparak uçağın arka kısmını aşağı bastırıp burnun kalkmasını sağlıyor.
    Eğer arka kanatlar açı yapmaz ise dediğin hızlara ulaşabilir diye düşünüyorum. En azından 500km olabilir.

    Peki arka kuyruk kanadı olmayan Concorde veya savaş uçakları nasıl burunlarını kaldırabiliyorlar?
    _____________________________
    Bazıları hayatı dolu dolu yaşar. Bazıları ise yavaşça akıp geçmesini bekler. Ama hayatı biryerde yakaladın mı, işte O zaman muhteşem birşey olur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    quote:

    Orjinalden alıntı: metalok

    Konunun uzmanı değilim sadece kendi görüşümü yazacağım.
    Uçağın havalanması için kuyruk kanadı açı yaparak uçağın arka kısmını aşağı bastırıp burnun kalkmasını sağlıyor.
    Eğer arka kanatlar açı yapmaz ise dediğin hızlara ulaşabilir diye düşünüyorum. En azından 500km olabilir.

    Peki arka kuyruk kanadı olmayan Concorde veya savaş uçakları nasıl burunlarını kaldırabiliyorlar?

    Alıntıları Göster
    Uçağın en zevkli yeri kalkarkenki o ani hızı zaten
    _____________________________

    We fought him hard we fought him well
    Out on the plains we gave him hell
    But many came too much for Cree
    Oh will we ever be set free?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    quote:

    Orjinalden alıntı: metalok

    Konunun uzmanı değilim sadece kendi görüşümü yazacağım.
    Uçağın havalanması için kuyruk kanadı açı yaparak uçağın arka kısmını aşağı bastırıp burnun kalkmasını sağlıyor.
    Eğer arka kanatlar açı yapmaz ise dediğin hızlara ulaşabilir diye düşünüyorum. En azından 500km olabilir.

    Peki arka kuyruk kanadı olmayan Concorde veya savaş uçakları nasıl burunlarını kaldırabiliyorlar?

    Alıntıları Göster
    Şöyle bir durum da var; kuyruk kanadı olan uçakların ana kanatları dar ve uzun oluyor, kuyruk kanadı olmayanlar ise sanırım delta kanat dedikleri daha büyük ve geniş bir kanat şekli kullanıyorlar.
    Kuyruk kanadı derken yatay olan kanatları kastediyorum.

     Uçağın kalkış esnasındaki hızı ?


     Uçağın kalkış esnasındaki hızı ?
    _____________________________
    dıgıdık dıgıdık dıgıdık iihühühü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    Şöyle bir durum da var; kuyruk kanadı olan uçakların ana kanatları dar ve uzun oluyor, kuyruk kanadı olmayanlar ise sanırım delta kanat dedikleri daha büyük ve geniş bir kanat şekli kullanıyorlar.
    Kuyruk kanadı derken yatay olan kanatları kastediyorum.

     Uçağın kalkış esnasındaki hızı ?


     Uçağın kalkış esnasındaki hızı ?


    Alıntıları Göster
    Concordeların burnu neden öyle mesela ?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: John Purdew

    Concordeların burnu neden öyle mesela ?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: EredLithui

    Concordeların burnu neden öyle mesela ?

    İniş sırasında pilot önünü görebilsin diye.
    _____________________________
    Bazıları hayatı dolu dolu yaşar. Bazıları ise yavaşça akıp geçmesini bekler. Ama hayatı biryerde yakaladın mı, işte O zaman muhteşem birşey olur...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: John Purdew

    Concordeların burnu neden öyle mesela ?

    Alıntıları Göster
    Concorde'un burnu pilot pisti görebilsin diye oynar başlıklı yapılmış.
    Burun havada iken düz konuma geçiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metalok -- 3 Ocak 2009; 13:39:14 >
    _____________________________
    dıgıdık dıgıdık dıgıdık iihühühü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    quote:

    Orjinalden alıntı: metalok

    Konunun uzmanı değilim sadece kendi görüşümü yazacağım.
    Uçağın havalanması için kuyruk kanadı açı yaparak uçağın arka kısmını aşağı bastırıp burnun kalkmasını sağlıyor.
    Eğer arka kanatlar açı yapmaz ise dediğin hızlara ulaşabilir diye düşünüyorum. En azından 500km olabilir.

    Peki arka kuyruk kanadı olmayan Concorde veya savaş uçakları nasıl burunlarını kaldırabiliyorlar?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa


    quote:

    Orjinalden alıntı: metalok

    Konunun uzmanı değilim sadece kendi görüşümü yazacağım.
    Uçağın havalanması için kuyruk kanadı açı yaparak uçağın arka kısmını aşağı bastırıp burnun kalkmasını sağlıyor.
    Eğer arka kanatlar açı yapmaz ise dediğin hızlara ulaşabilir diye düşünüyorum. En azından 500km olabilir.

    Peki arka kuyruk kanadı olmayan Concorde veya savaş uçakları nasıl burunlarını kaldırabiliyorlar?

    hocam savaş uçaklarını öyle tahmin ediyorumki yüksek hıza ulaştırıp boşluğa bırakıyorlar... ve uçak hava sirkülasyonunda ilerliyor...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    Şöyle bir durum da var; kuyruk kanadı olan uçakların ana kanatları dar ve uzun oluyor, kuyruk kanadı olmayanlar ise sanırım delta kanat dedikleri daha büyük ve geniş bir kanat şekli kullanıyorlar.
    Kuyruk kanadı derken yatay olan kanatları kastediyorum.

     Uçağın kalkış esnasındaki hızı ?


     Uçağın kalkış esnasındaki hızı ?


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: metalok

    Şöyle bir durum da var; kuyruk kanadı olan uçakların ana kanatları dar ve uzun oluyor, kuyruk kanadı olmayanlar ise sanırım delta kanat dedikleri daha büyük ve geniş bir kanat şekli kullanıyorlar.
    Kuyruk kanadı derken yatay olan kanatları kastediyorum.

     Uçağın kalkış esnasındaki hızı ?


     Uçağın kalkış esnasındaki hızı ?






    Ek olarak:

    Delta kanat (terim)
    Vikipedi, özgür ansiklopedi

    Delta kanatlı Vulcan bombardıman uçağı

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/67/Vulcan.delta.arp.jpg

    Delta kanat, üçgen şeklindeki kanatlara verilen isimdir. Delta ismi Yunan harfi delta'nın (Δ) büyük yazılımından gelir. Delta kanatlar ilk kez Polonya-Litvanya Commonwealth mucidi Kazimierz Siemienowicz tarafından 17. yy'da düşünülmüştür. Yatak kuyruk kanadı kullanılmayan delta kanatlı uçakların gelişimine II. Dünya Savaşı sonrasında Almanya'da Neythen Woolford ve SSCB'de Boris Ivanovich Cheranovsky öncülük etmişlerdir, ancak kendi modelleri olan planörler ve uçakların hiçbiri geniş kullanım bulamamıştır.

    Delta kanatın kullanıldığı önemli modeller:
    Avro Vulcan
    Avro Canada CF-105 Arrow
    Dassault Mirage III
    Dassault Mirage IV
    Dassault Mirage 2000
    Chengdu J-10
    Concorde
    Convair B-58 Hustler
    Convair F-102 Delta Dagger
    Convair F-106 Delta Dart
    Convair XFY
    Eurofighter Typhoon
    Fairey FD-1 Delta
    Gloster Javelin
    HAL Tejas
    North American XB-70 Valkyrie
    Lockheed SR-71 Blackbird
    Mikoyan-Gurevich MiG-21 'Fishbed' ("kuyruklu" delta kanat)
    Saab Viggen
    Saab Gripen
    Sukhoi Su-9 'Fishpot'
    Sukhoi Su-11 'Fishpot'
    Sukhoi Su-15 'Flagon' (erken modeller)

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Delta_kanat_(terim)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metalok -- 3 Ocak 2009; 13:58:14 >
    _____________________________
    dıgıdık dıgıdık dıgıdık iihühühü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    quote:

    Orjinalden alıntı: EredLithui

    Concordeların burnu neden öyle mesela ?

    İniş sırasında pilot önünü görebilsin diye.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa


    quote:

    Orjinalden alıntı: EredLithui

    Concordeların burnu neden öyle mesela ?

    İniş sırasında pilot önünü görebilsin diye.

    Bu kadar basit mi ? Vay be
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: John Purdew

    quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa


    quote:

    Orjinalden alıntı: EredLithui

    Concordeların burnu neden öyle mesela ?

    İniş sırasında pilot önünü görebilsin diye.

    Bu kadar basit mi ? Vay be

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: EredLithui


    quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa


    quote:

    Orjinalden alıntı: EredLithui

    Concordeların burnu neden öyle mesela ?

    İniş sırasında pilot önünü görebilsin diye.

    Bu kadar basit mi ? Vay be

    Hocam Basit Gibi Görünüyor Ama O Kadar Basit Değildir...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ultio

    quote:

    Orjinalden alıntı: EredLithui


    quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa


    quote:

    Orjinalden alıntı: EredLithui

    Concordeların burnu neden öyle mesela ?

    İniş sırasında pilot önünü görebilsin diye.

    Bu kadar basit mi ? Vay be

    Hocam Basit Gibi Görünüyor Ama O Kadar Basit Değildir...

    Alıntıları Göster
    @Ultio, karmaşık sorunlar çoğu zaman basit çözümler ile giderilebilir. Concorde'un burnunda olduğu gibi...
    _____________________________
    dıgıdık dıgıdık dıgıdık iihühühü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    @Ultio, karmaşık sorunlar çoğu zaman basit çözümler ile giderilebilir. Concorde'un burnunda olduğu gibi...

    Alıntıları Göster
    Evet havalanmadan bu hızlara ulaşabilir.Uçak 300KM/h ile havalanıyor fakat 410KM/h hızda yerde giden arabalar var.Yani şekil fark oluşturuyor burda.Havayı ne şekilde kullanacağınız fark oluşturuyor.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    @Ultio, karmaşık sorunlar çoğu zaman basit çözümler ile giderilebilir. Concorde'un burnunda olduğu gibi...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: metalok

    @Ultio, karmaşık sorunlar çoğu zaman basit çözümler ile giderilebilir. Concorde'un burnunda olduğu gibi...

    Belkide hocam...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shadow_catcher

    Evet havalanmadan bu hızlara ulaşabilir.Uçak 300KM/h ile havalanıyor fakat 410KM/h hızda yerde giden arabalar var.Yani şekil fark oluşturuyor burda.Havayı ne şekilde kullanacağınız fark oluşturuyor.

    Alıntıları Göster
    Karada dünya hız rekoru saatte 1220 kilometreyle İngiliz Andy Green'e ait. Green 1997 yılında Thrust SSC isimli aracıyla karada sesten hızlı giderek yeni bir rekora imza atmıştı. Daha önceki rekor saatte 1012 kilometreyle yine bir İngilize aitti.

     Uçağın kalkış esnasındaki hızı ?

     Uçağın kalkış esnasındaki hızı ?

     Uçağın kalkış esnasındaki hızı ?
    _____________________________
    dıgıdık dıgıdık dıgıdık iihühühü




  • sanmam...
    zaten öyle bi iş için uygun bi ortam yoktur bence :P
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kril

    sanmam...
    zaten öyle bi iş için uygun bi ortam yoktur bence :P
    quote:

    Orjinalden alıntı: Taha Yasin Erol

    sanmam...
    zaten öyle bi iş için uygun bi ortam yoktur bence :P


    Google'a "kara hız rekoru" yaz...
    _____________________________
    dıgıdık dıgıdık dıgıdık iihühühü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    Karada dünya hız rekoru saatte 1220 kilometreyle İngiliz Andy Green'e ait. Green 1997 yılında Thrust SSC isimli aracıyla karada sesten hızlı giderek yeni bir rekora imza atmıştı. Daha önceki rekor saatte 1012 kilometreyle yine bir İngilize aitti.

     Uçağın kalkış esnasındaki hızı ?

     Uçağın kalkış esnasındaki hızı ?

     Uçağın kalkış esnasındaki hızı ?


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: metalok

    Karada dünya hız rekoru saatte 1220 kilometreyle İngiliz Andy Green'e ait. Green 1997 yılında Thrust SSC isimli aracıyla karada sesten hızlı giderek yeni bir rekora imza atmıştı. Daha önceki rekor saatte 1012 kilometreyle yine bir İngilize aitti.

     Uçağın kalkış esnasındaki hızı ?

     Uçağın kalkış esnasındaki hızı ?

     Uçağın kalkış esnasındaki hızı ?




    Ama işte benim merak ettiğim kanat fonksiyonu ile havalanmadan o süratleri görmek, 1220 km/hr yaparken bu aracın kanatları olsaydı ne olurdu

    izmirli mert; evet o kalkış anı, sırtın koltuğa yapışması, en zevkli an. Ama bilirsin kalkış ve inişler en riskli anlardır.

    Son olarak, concorde için fazla takılmaya gerek yok, zaten tarih oldu.
    _____________________________
    Hepiniz yüklediğim anlam kadarsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chakra

    quote:

    Orjinalden alıntı: metalok

    Karada dünya hız rekoru saatte 1220 kilometreyle İngiliz Andy Green'e ait. Green 1997 yılında Thrust SSC isimli aracıyla karada sesten hızlı giderek yeni bir rekora imza atmıştı. Daha önceki rekor saatte 1012 kilometreyle yine bir İngilize aitti.

     Uçağın kalkış esnasındaki hızı ?

     Uçağın kalkış esnasındaki hızı ?

     Uçağın kalkış esnasındaki hızı ?




    Ama işte benim merak ettiğim kanat fonksiyonu ile havalanmadan o süratleri görmek, 1220 km/hr yaparken bu aracın kanatları olsaydı ne olurdu

    izmirli mert; evet o kalkış anı, sırtın koltuğa yapışması, en zevkli an. Ama bilirsin kalkış ve inişler en riskli anlardır.

    Son olarak, concorde için fazla takılmaya gerek yok, zaten tarih oldu.

    Alıntıları Göster
    bir uçak yerdeyken lasiklerin sürtünme sınırı neyse o hıza kadar çıkabilir.ana kanatların görevi uçağı havada tutmaktır.uçağın ağırlığını kaldıracak şekilde yapılırlar.
    _____________________________




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.