|
Bildirim
|
kardeş iyi yapmışsın tabi senin mesajı biraz editlemek lazım ilk mesaj nedeniyle şunları eklersen sevinirim:
Twingo'nun özellikleri Motor: Önde yanlamasına yerleştirilmiş, üstten tek egsantrik, çok nokta enjeksiyon Motor Hacmi: 1149 cc Çap/Strok: 69x76.8 mm Sıkıştırma oranı: 9.6 :1 Motor gücü: 5250 d/d'de 43 kW (60 HP/ECE) Max. tork: 2500 d/d'de 93 Nm Vites oranları: 1-3.37, 2-1.86, 3-1.32, 4-0.97, 5-0.76, geri-3.55 Son dişli: 3.73 :1 Frenler: Önde disk, arkada kampana Bagaj: 168/261/1096 lt Boyut: 3430/1630/1420 mm Ağırlık: 815 kg Lastikler: 145/80 R 13 Hızlanma 0-50 km/s : 4.3 sn 0-100 km/s : 13.6 sn 0-130 km/s : 26.4 sn Esneklik(60-100 km/s) 4.Viteste : 12.6 sn 5.Viteste : 16.6 sn Max. hız : 151 km/s Dönme çapı : 10 m İç gürültü 3.vites 50 km/s : 65 dB(A) 4.vites 100 km/s : 70 dB(A) 5.vites 130 km/s : 75 dB(A) Frenler: 100 - 0 km/s ve süresi: 47 m/3.6 sn Test tüketimi: 7.7 lt/100 km Depo kapasitesi: 40 lt Menzil: 519 km Twingo çeşitleri ve farklılıkları bakımından hangi yıla ait olduğunun tayini: Turkiye'de gordugum kadariyla (Internet ilanlari, bizzat gidip test ettigim araclar ve arkadaslarimin Twingo'lari) 3 cesit Twingo bulunuyor. 0. Twingo (Serie 1) ve Twingo (Serie 2): Bunlar 93-96 arası modeller ve Turkiye'ye getirilmemistirler. 1. Twingo (Serie 3): Bunlar 97 ve 98 modeller. (En bol olanlar) 2. Twingo 2 (Serie 4): Bunlar 99 ve 2000 modeller. 3. Twingo 3 (Serie 5): Aralik 2000 - 2002 arasi modeller. Dilerseniz tek tek bu serileri taniyalim. 0. Twingo (Serie 1) (Serie 2): "C3G (Cleon)" adli motora sahip olan bu araclar 55 Beygir, 1239cc, ve Tek Nokta Enjeksiyonlu modellerdi. Yakit sarfiyatlari boyutlatlarina oranla fazla ve ic tasarimlari pek kaliteli olmayan serilerdi. Turkiye'de bulunmadiklari icin bunlara deginmeyecegim. 1. Twingo (Serie 3): Twingo'nun tum dunyada ve tabiiki de Turkiye'de cok sayida bulunan serisi. Twingo'nun Turkiye lansmanida bu seri ile yapilmistir. Bu seride; - "D7F" adinda 60 Beygirlik, 1149cc, 4 Silindirli, 8 Valve, Cok Nokta Enjeksiyonlu (MPFi) motor kullanilmistir. - Iceride bulunan havalandirma, klima tuslari, kapi kollari, butonlar vs. dogal bej rengini almistir. - 3. Stop isigi ilave edilmis, Yakit Uyari Isigi konulmus ve kasa guclendirilmistir. Benim yaptigim gozlemler sonucu soyle bir tablo ortaya cikmistir. Twingo (Serie 3) araclarda, yani Turkiye'deki 97 ve 98 modellerde; + Klimali olanlarin torpido gozu fileli tasarimdir, kapaksizdir ve ancak 1-2 cd koymak icin idealdir. + Klimasiz olanlar ise büyük bir kapaksiz, filesiz torpido bosluguna sahiptir. Ancak file yada kapak tarzi bir sey olmadigi icin kullanissizdir. Ekteki fotoğraflara bakip aradaki farki gorebilirsiniz. Bu ayrinti disinda Turkiye'deki Twingo (Serie 3) yani 97-98 modellerin birbirinden hic bir farkini gormedim. Alize, Wind, Pack gibi donanim secenekleride bulunmaktadir. Ancak bu ayrim neye gore nasil yapiliyor tam anlayamadim. Alize olan iki aracin, birinde Tam Acilir Deri Tavan + Klima varsa digerinde sadece Tam Acilir Deri Tavan olup klima olmayabiliyor. Ama bu seceneklerin tarihine bakinca; Wind modeli Klima olan twingolari simgeliyor. Pack modeli Elektrikli Cam, Elektrikli Yan Ayna vs.yi simgeliyor. Alize modeli 4 kademeli havalandirma, yeni direksiyon simidi tasarimini simgeliyor. Ancak bu ayrimlar dedigim gibi tam olarak neye gore nasil yapiliyor bilmiyorum. Yalniz galericiler kendi kafalarina gore bakiyor eger klimasi varsa "Hah tamam buna Alize diyelim" diyor yada 99 ve 00 modellere hemen "Alize" damgasini yapistiriyorlarki bu tamamen aldatici. 2. Twingo 2 (Serie 4) Turkiye'de 99, 00 ve galiba 01 olarak bulunan seridir. Tum dunyada Twingo II diye bilinir. Oncelikle bu seride butun degisiklikler donanim ve aksesuardadir. Motor Twingo (Serie 3)'un aynisidir. Bu seride; - Ic dizayn yenilenmistir. - Koltuklar Clio 2'nin aynisidir. - Dosemeler degismistir. - Konsol degismistir. Serie 3 te torpido gozunun yaninda bulunan hoporlorler konsolun ustune alinmistir. - Butonlar ve tuslar acik sari rengini almistir. - Cift Hava Yastigi bulunmaktadir. (Butun seri 4 icin gecerli mi bilmiyorum) - Tekerler 155/70 dir. - Jant kapagi daha buyuktur ve 5 yildiz dizaynindadir. - Dijital gostergede ufak degisiklikler olmustur. Benzin seviyesi ufak çizgilerle gosterilmektedir ve emniyet kemeri takili degil uyarisi bulunmaktadir. - Farlar ve sinyal tek bir cam bolum icindedir. - Ilk Cam Tavan secenegi bu seride sunulmustur. Ancak Turkiye'de satisa sunulmamistir. Turkiye'de ise Serie 3 lerde oldugu gibi bu seride de klimali olanlar ile klimasiz olanlarin torpido tasarimi farklidir. + Klimali olanlarin 1-2 cd koymalik, kapaksiz ama korumalikli bir torpido gozu bulunmaktadir. + Klimasiz olanlarin ise, kapakli ve kullanisli bir torpido gozu bulunmaktadir. Serie 3'tekinin aksine burada panelin ortasindaki havalandirma butonlarinin hemen altinda ufak bir "AC" (Klima) tusu bulunmaktadir. Klima bu tusa basinca aktif konuma gelmektedir ve fan ayarindan 4 kademe seceneginden biri secilerek etkisi ayarlanmaktadir. Ekteki fotograflarda ne demek istedigimi daha iyi anlayabilirsiniz. Yine bu seride de Alize donanim secenegi bulunmaktadir ancak daha oncede belirttigim gibi tam ayrim nedir bilmiyorum. Not: Benimde aylardir temizini aradigim Twingo serisi bu seridir. Ic dizayni olsun, isciligi, konsolu vs. herseyi onceki serilerden ve Turkiye'deki 97-98 modellerden iyidir. 3. Twingo 3 (Serie 5): Bunlar Turkiye'de iki elin parmaklarini gecmeyecek kadar bulunmak ile birlikte ya yurtdisindan ozel olarak getirtilmis, ya da gumrugu odenip Turkiye'ye sokulmus araclardir. Bildigim kadariyla Turkiye'de satisa sunulmamislardir. Bu seride; - "D4F" adinda 75 Beygirlik, 1149cc, 4 silindirli, 16 Valve, Cok Nokta Enjeksiyonlu (MPFi) motor kullanilmaya baslanmistir. - ABS ve Yolcu hava yastigi standart olarak sunulmaya baslanmistir. - Tamponlarda bulunan farlar ve sis farlari tamamen yari seffaf olarak tasarlanmistir. - Clio MTV'deki ile ayni olan tekerlek gobegi ve 14" jantlar kullanilmaya baslanmistir. - Bazi modellerde yan aynalar ve tamponlar arac renginde boyanmistir. - Yeni koltuk ve doseme kiliflari kullanilmistir. - Vites ortusu degismistir. - Bardak tutacagi eklenmistir ve birkac degisiklik daha. Hazirlayan: Dogacan Yildirim Kanat Hazirlama Tarihi: 09 Kasim 2007 |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _opeth -- 29 Ekim 2008; 20:12:21 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FelixCrail -- 31 Ekim 2008; 10:52:29 > |
|
|
|
|