Şimdi Ara

TurkNet Kopmalar ve Düşük Hız

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
221
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • öncelikle yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
    Ben bunu yazarken bile internet koptu. Siz düşünün derim. Yaklaşık 1-5 dakika aralıklarla kopma yaşıyorum ve hızım olması gerekenden çok çok düşük. Biz şu zamana kadar superonline kullanıyorduk sorunsuz bir şekilde ancak hem son zamanlarda sürekli kesilmeye başlamıştı hemde bu akn durumundan dolayı turknete geçmeye karar verdik. Yaklaşık 1 hafta internet bağlandı(bugün itibari ile açıldı). Ben 16 mbps internet aldım. Daha önce superonlinede yaklaşık 800-900 kbps alıyordum akn yok iken. Bu internete geçtik ve sadece 500 kbps alabiliyorum maksimum. Beni pekte etkilemez ben oyunumu oynayayım videomu izleyeyim yeter bana ancak yinede sürekli kopmalar yaşamam sinirimi bozuyor. Modem ayarlarından baktım ve hat değerleri aşırı kötü. Sık kopma yaşamam ondan kaynaklanıyor muhtemelen. Sabit telefon kullanmıyoruz ve modem yaklaşık 2-3 metrelik bir adsl kablosu ile yan odadan benim odama bağlı. uzatma kablosunda bir sıkıntı yok sanırım. Bu işlerden pek anlamam ancak değerlerim sanırım kötü.
    Hat Değerlerim :

    Downstream Upstream
    SNR Marjı:6.2 8.0 db
    Hat Zayıflaması:46.0 28.9 db
    Veri Oranı:6422 546 kbps
    Max Oranı:7180 535 kbps
    CRC:3604 328

    evet hat değerlerim bunlar. Yardımcı olursanız sevinirim. Sorun turknette ise cayma hakkımı kullanıp başka bir sağlayıcıya geçmeyi düşünüyorum. Halledilebilecek bir şey ise Yardımcı olursanız çok mutlu olurum.







  • Modemin kaç saattir açık acaba CRC hatası 3604 oldukça yüksek görünüyor.Kişisel görüşüm hatta parazit olması muhtemel.Benim modem 52 saattir açık CRC hatası 290 olarak görünüyor.Ev içi kabloları kontrol ettiniz mi?Ev içi tesisatta sorun olabilir.Snr değeriniz oldukça düşük olduğundan dolayı kopma yaşıyorsunuz.Eğer ev içi kablolarınız eskiyse onu değiştirip tekrar yeni değerleri atmanızı tavsiye ederim.
  • 09kezman09 0 kullanıcısına yanıt
    modem saat 7 den beri açık. Ev içi kabloları kontrol ettirmedik hayır. Muhtemelen sorun kablolarda zaten eskimiş aşınmış felan olmamlılar. Eğer bu kabloları yenilersek internet hızının artamasınada bir yardımı olur mu ?
  • Hat zayıflaması çok çok yüksek. CRC hataları da öyle. Hatta parazit var iç tesisatınızla ilgili olabilir. Hat kopmasının sebebi SNR değerinin 6 civarında olması. Kopma olmaması için 8 üstü lazım en az.

    Veri oranı 6422kbps yerine 5000kbps olsa SNR yükselir ve kopma olmaz. Normal indirme hızı maksimum hızdan 2 tık aşağı olması lazım genelde kopma olmaması için. 5000kbps olduğunu düşünsek alabileceğiniz hız 3-4mbps olur bu da Superonline kullanırken ki aldığınız hızdan baya düşük oluyor. 8-9mbps den 3-4mbpsye düşmek internet kullanımı yüksek ölçüde etkiler. HD bir video bile kolay kolay izlenmez 3-4mb ile.

    Eğer geçiş sürecinizde yeni port ayarlandıysa ankastre bağlantısında sorun olabilir. Yani ankastre kutusunda yeni hat verildiyse bina içi tesisatın kablosunu o hatta bağlamak gerekiyor. Bağlarken eki sağlam yapmak lazım ki sinyal düşüşü olmasın. Ama yeni port ayarlanacağını sanmıyorum çünkü geçiş yapmışsınız aynı hat üzerinden bağlantı yapılması lazım. Superonline kullanırken ki ankastre bağlantısı, iç tesisat falan hala aynıysa değişme olmadıysa burada sorun Türknet kaynaklıdır çünkü 8-9mbps den 3-4 e düşmüş kablo vs. her şey aynıyken.

    Bununla alakalı da sıkıntı yoksa şöyle bir durum var: Ev telefonu işlemlerini tamamlanınca ve numaranız aktif olunca tt ekipleri gelip ankastre kutusuna yeni hat açıyorlar. Zaten o hat açıldığında internetiniz kesiliyor. Siz bina içi tesisatı o hatta geçiriyorsunuz ve internetiniz tekrardan aktif oluyor telefonla birlikte. Telefonu kullanıp kullanmamak müşteriye kalmış bir şey. Aynı bu durumu yaşayan çok kişi oldu. Yeni geçenlerde oluyor genelde. İnternetim kesildi kaç gündür açılmıyor diyorlardı ankastreye yeni hat bağlanmış haberleri yok Yani 2-3 gün beklemenizi öneririm ev telefonunuz aktif olana kadar. Yeni hat bağlandığı zaman hat değerlerinizde değişme olacaktır büyük ihtimal. Olmaz ise başka iss geçmenizi öneririm.

    Ev telefonu hizmetinizin aktif olup olmadığını online işlemlerden takip edebilirsiniz. Telefon numaranız belirlendiği zaman
    orada yazar. Numarayı ararsınız meşgul çalmıyorsa ve aktifse demek ki yeni port ayarlanmayacak aynı port üzerinden almaya devam edeceksiniz demek oluyor. Port değişmeyince hat değerleriniz de değişmeyecek demektir. Bina içi tesisatta falanda sorun yoksa başka iss geçin.

    Hat zayıflamasının düşmesi için bina içi tesisatının iyi olması lazım. Yani ankastre kutusundan modeme kadar hiç ek olmadan gelmedi kablo ve kablo kalitesi iyi olmalı. Hat zayıflaması ne kadar düşerse o kadar yüksek hız alabilirsiniz. Bina içi tesisat sağlamsa ve sıkıntı yoksa santrale uzaksınız.

    Bina içi tesisatın ne derece iyi olup olmadığını anlamak için modemi direk ankastredeki hatta bağlamak lazım kısa bir dsl kablosu aracılığıyla. Birde öyle hat değerlerine bakmak lazım. Hat değerlerinde iyileşme olursa demek ki iç tesisatınız sorunlu demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nomadio -- 22 Kasım 2017; 20:10:4 >




  • internet bağlanırken ek hiçbir şey yapılmadı. Öylece sabah önce dsl bağlantısı geldi sonra kullanıcı adı ve şifre attılar ve direkt olarak girdik. Hatlarda bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum ama şu ana kadar binada internet kullananlardan hiçbir şikayet felan duymadım. Yani binanın hatlarında da sıkıntı yok gibi görünüyor. Şu noktayı anlamadım ankastrenin ne olduğunu bilmiyorum ve yanlış anlamadım isem 1-2 gün beklememi söylüyorsunuz ? Superonlinede hiçbir sıkıntı yoktu hat felan değiştirmediler aynı hat üzerinde yani. Ancak superonlinedede yani birkaç hafta önce kopmalar yaşamaya başlamıştım sıklıkla. Müşteri hizmetlerini aramıştım 3 günde kayda geçen toplam 25 kopma mı ne yaşamışım. Merkezden halledemediler teknik servis geldi ancak eve değil. Yinede teknik servisin geldiğine dair mesaj aldım. Superonlinenin pek yalan söyleyeceğini sanmıyorum ancak herhangi bir gelişmede olmamıştı. Hatta biraz daha sıklaşmıştı diyebiliriz. Bu nedenle arkadaşlarımda çok tavsiye ettiği için turknete geçiş yaptık. Ancak çok mağdurum. Yani ben böyle olmasını beklemiyordum. Dediğim gibi fazla teknik bilgim olmadığı için pek anlamam bu işlerden. Yakında düzelmesini ummaktan başka yapabilecek birşey yok sanırım.




  • Superonline kullanırken de kopmalar vs. olduysa demek ki iç tesisatınızda falan sıkıntı var.

    Ankastre kutusu binalardaki telefon/internet hatlarının olduğu kutudur. Her binada bulunur. Telefon altyapılarının binalara kadar geldiği son noktadır. Ankastre kutusundan da iç tesisat sayesinde dairelere dağılır.

    Benim tavsiyem dediğim gibi ev telefonu hizmetiniz aktif olana kadar bekleyin. Ev telefonunuz aktif olunca yeni port ayarlanabilir. Öyle bir şey olduğu zaman zaten internetiniz kesilecek ve tt ekipleri gelip binadaki ankastre kutusuna isminizin yazılı olduğu yeni bir hat bağlayacak. Siz bina içi tesisatınızın kablosunu o bırakılan hatta bağlayacaksınız ve internetiniz aktif olacak. Sonra tekrar hat değerlerina bakarsınız iyileşme olmazsa sorun iç tesisatınızdadır.

    Ama telefon hizmetiniz aktif olur ve yinede yeni port ayarlanmaz ise o zaman mutlaka iç tesisatınızı kontrol etmeniz lazım ki sorunun nerede olduğunu anlayalım. Dediğim gibi modemi ankastre kutusundaki hatta bağlayıp hat değerlerinizi kontrol etseniz iyi olur.

    Ama yapamam bilgim yok derseniz o zaman türknet online işlemler sitesine girip destek kaydı açın. Durumu belirtip ekip gönderilmesini isteyin ankastreden hız ölçümü için. Yani ekipler gelip ankastre kutusundaki hattınıza ne kadar hız geldiğini ölçsünler. Ayrıca ekipler geldiğinde aranmanızı isteyin ki geldiklerinde haberiniz olsun. Yoksa gelip giderler haberiniz olmaz. Eğer ekipler ankastreye kadar yüksek hız geliyor iç tesisatınız sorunlu derse iç tesisatınızı yeniletirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nomadio -- 22 Kasım 2017; 20:42:8 >




  • Arıza kaydı açtın mı?Veya açtıysan sana tesisatını mı kontrol et dediler?Tesisat dediğin zaten bir kablo.Eğer arada splitter kullanıyorsan kullanmaman daha iyi.Sorun port hatası da olabilir.Modeme reset atıp tekrar kurulum denedin mi ayrıca!
  • usta senin sorunun iç tesisatta bunu kesin anlamak istiyor isen modemini direk ankastreye(geçici olarak elektrik de çekmen lazım modem için) bağla hızın ve snr marjin değerlerin yükseliyor ise iç tesisattan yok saha dolabından(buna müdahale etme şansın yok)

    https://forum.donanimhaber.com/elektrikci-cagirmadan-ankastre-baglantisi-nasil-yapilir-resimli-anlatim--128138201?

    bu konuya bak fikir olur, baktın ankastre den direk yoks hız ve snr marjin değeri alıyorsun ya kendin ya da elektrikçiyi çağıyorsun güzel kaliteli bir cat 6 kablo çektiriyorsun ama bakır kablo olacak ucuzları var dışı bakır içi alüminyum onlardan olmaz modeme kadar tek parça çektirip güzelcene kullanmaya başlıyorsun bundan sonra hiç bir iss iç tesisat arızası diyemez




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.