İranlı ve Çinli oto da geliyor yeni marka sayısı 6’yı buluyor
40’ın üzerinde markanın 212 modelinin satıldığı Türkiye’ye, aralarında İranlı ve Çinli otomobillerinde yer aldığı 6 yeni marka daha geliyor. İranlı Samand ve Hintli Mahindra Türkiye temsilcisini seçerken, Çinli Chery Mermerler Grubu, Koreli SsangYoung ise Bayraktar Grubu ile flört ediyor. İtalyan Lamborghini ve İngiliz Aston Martin gibi lüks spor markalar ise Türkiye’de temsilcilik görüşmelerine devam ediyor.
OTOMOTİV sektöründe yaşanan yoğun rekabetle birlikte bugün 40’ın üzerinde markanın 212 modeli Türkiye yollarındaki yerini almış durumda. Son 3 yıldır pazarın büyümesine bağlı olarak Türkiye’ye ithal edilen marka ve model sayısında artış revam ediyor. Geçtiğimiz günlerde İranlı Samand ve Hintli Mahindra markalarının pazara girmesinin ardından, Çinli Chery ve Koreli SsangYoung’da Türkiye’ye girmek için fırsat kolluyor. Lüks spor markaları İtalyan Lamborghini ve İngiliz Aston Martin’de Türkiye pazarında yer almak için çeşitli şirketlerle görüşme halinde.
SAMAND MYS İLE GİRDİ:
Türkiye’ye son dönemde giren ilk marka İranlı Samand oldu. Yaklaşık 2 yıldır Türkiye’de distribütör arayan İran’ın milli otomotiv üreticisi Khodro, MYS Otomotiv ile anlaşarak, mart ayından itibaren İranlı şirketin Samand modelini Türkiye’de satmaya başladı. İran’da 1962 yılından beri Peugeot lisansıyla otomobil, Mercedes, Hyundai, MAN lisansıyla ticari araç üreten Khodro son yıllarda kendi modeli Samand’ı geliştirmişti. MYS Otomotiv İran’a 2006 yılında ithal edilmek üzere 3 bin adetlik Samand siparişi verdi.
İKİNCİ HİNTLİ MAHİNDRA:
Türkiye’de bir dönem Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu ve Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) başkanlığı yapan İlhan Çetinkaya ise bir süre ayrı kaldığı otomotiv sektörüne Hintli Mahindra markasıyla geri döndü. Tata’dan sonra Türkiye pazarına giren ikinci Hint markası olan Mahindra SUV ve hafif ticari aracın yanı sıra traktör üretimi de gerçekleştiriyor. Hindistan’da SUV pazarında 50’lik payla lider konumda bulunan Mahindra, uluslararası şirketlerle de Hindistan pazarı için üretim yapıyor. Özellikle Peugeot, Nissan ve Ford ile model ve motor üretimi konusunda işbirliği yapan şirket son olarak Renault ile ortaklık kurdu.
ÇİNLİ CHERY 2007’DE:
Bu iki markanın ardından son dönemde özellikle otomotiv sektöründe hızla büyüyen Çin, Chery markasıyla Türkiye’ye girmeye hazırlanıyor. Mazda’nın Türkiye temsilcisi olan Mermerler Grubu ile görüştüğü iddia edilen Chery’nin 2007 yılından itibaren Türkiye’de satılacağı kaydediliyor. Chery ile birlikte Türkiye’ye ilk kez Çinli bir marka girmiş olacak.
ASTON MARTIN SIRADA:
Diğer taraftan İngiliz Aston Martin’in Türkiye distribütörlüğü için birçok grup yakından ilgileniyor. Rolls Royce, Land Rover, Mini ve BMW’nin Türkiye distribütörü olan Borusan’ın, Aston Martin’in distribütörlüğü için adı geçiyor. Ancak, Aston Martin’inden yapılan açıklamada bugün itibariyle bir anlaşma olmadığı ancak Türkiye pazarıyla yakından ilgilendikleri belirtiliyor.
DOĞUŞ LAMBORGHINI’YI İSTİYOR:
Bir diğer lüks spor otomobil markası İtalyan Lamborghini’nin ise Türkiye distribütörlüğü için Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda ve Seat markalarını bünyesinde bulunduran Doğuş Otomotiv’in adı geçiyor. Doğuş Otomotiv CEO’su Aclan Acar, bir süre önce Lamborghini’yi Türkiye’ye getirmek için çalıştıklarını anlatmıştı.
SSANGYONG BAYRAKTAR FLÖRTÜ:
Güney Koreli SsangYong markasının ise Bayraktar Holding ile flört ettiği iddia ediliyor. Citroen ve Subaru markalarının distribütörü olan Bayraktar Holding’in markayla distribütörlük için son aşamaya geldiği konuşulanlar arasında.
çinden hindistandan araba alcagima ruslardan lada alirim daha iyi
çinlilerin işi çok zor.
GELSİNLER UCZOLUR BUNLAR
aston martin için şimdiden para biriktiyorum
aston martin v12 vanquish gelsede alsak
Umarım cinli gelmez.
Aston martin ile lamborghini gelmesi bana bir şey ifade etmiyor.
iranlı zaten bmw nin kopyası , hintli ile korelide geliip gecer...
bilmem kimin işi zor. farkında mısın bilmem, etraf çin malı motordan geçilmiyo. bence arabaları da böyle istila edecek türkiye'yi.
quote:
Orjinalden alıntı: Akincl
çinlilerin işi çok zor.
iyi iyi seviniyorum böyle araçlar geldikçe allah göstermesin herhangi bir kazada içinden geçip gidilebilecek araç sayısı artıyor :)
yakındır kanuni nin de çine bir araç yaptırıp üzerine kanuni markasını basıp yerli markamız diye satması hatta asya da yapabilir bunu hadi bakalım hangisi önce davranacak.
quote:
Orjinalden alıntı: bariscevik
SAMAND MYS İLE GİRDİ:
Türkiye’ye son dönemde giren ilk marka İranlı Samand oldu. Yaklaşık 2 yıldır Türkiye’de distribütör arayan İran’ın milli otomotiv üreticisi Khodro, MYS Otomotiv ile anlaşarak, mart ayından itibaren İranlı şirketin Samand modelini Türkiye’de satmaya başladı. İran’da 1962 yılından beri Peugeot lisansıyla otomobil, Mercedes, Hyundai, MAN lisansıyla ticari araç üreten Khodro son yıllarda kendi modeli Samand’ı geliştirmişti. MYS Otomotiv İran’a 2006 yılında ithal edilmek üzere 3 bin adetlik Samand siparişi verdi.
passat'a ancak bu kadar benzetilebilir.
İran otomobil markası ülkemize gelince umarım koç ve sabancı utanırlar
quote:
Orjinalden alıntı: onboardx
İran otomobil markası ülkemize gelince umarım koç ve sabancı utanırlar
hiç zannetmiyorumm
Aston Martin için Borusan çok zamandır bu işi ilerletiyor ama alabilicekmi bilemem açıkçası oyle bı arac borusana yakısır. Ne alakaysa sık sık ugradıgım ıcın heralde gıdıp gıdıp bakarım Vantage lara
bu land rover- aston martin- jaguar- mazda -volvo hep koç bünyesinde satılacak deniyordu.. tüm ford group un haklarını tr de koça verecekler diye duymuştum.. aslı yok galiba..
bu iran hindistan falan bizden çok mu üstün teknoloji açısından..çok üzülüyorum bu duruma..ülkemizde motorlu taşıt üreteceğimize 3. sınıf ülkelerin ne olduğu belirsiz araçlarını getiriyoruz
quote:
Orjinalden alıntı: alysentr
bu land rover- aston martin- jaguar- mazda -volvo hep koç bünyesinde satılacak deniyordu.. tüm ford group un haklarını tr de koça verecekler diye duymuştum.. aslı yok galiba..
sadece mazda için görüşülüyordu.belirsizlik sürüyor.
quote:
Orjinalden alıntı: oguzcuk
GELSİNLER UCUZ OLUR BUNLAR
ucuz etin suyu kara olur çinlilerin jiplerinin ncap testlerine bak airbag açılıyor ama direksiyon tavana uçuyor rot mii direk şöförün suratına ayrıca araç duvarda kendi kendini imha edip çok kısa bir uzunlukta paketlenebiliyor ve kullanıcının hazır tabutu oluyor
Ucuz diye millet 2.araba olarak alacak araba ve marka kirliliği olacak , bir süre sonra miletçe hiç bir şeyde el ayarımızın olmadığı gibi o kutucuklara süper car katagorisinde paye verip baş tacı edeceğimizden ancak ölümlü kazalar artınca uyanacağız , birtek biziz ya uyanık millet , sanki el oğlu ülkesinde bunların satışını organize edemiyormuş gibi , biz atlarız , biz yaparız...
iranlının gelmesine sevindim ben.
umarım çin ve iran distüribütör alamaz millet ucuz diye atlar sonra en ufak kazada can kayıpları fln yaşarsak bize yazık olur bence onlar alınacağına türk üretim fiat alınmsaı lazım hem daha kalite hem de para biraz da olsa ülke de kalır