Şimdi Ara

Türkiye deki Atmosferik motor ile Turbo motorun kaderi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
876
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gerçekten atmosferik çağ dışı mı, turbo son teknoloji ama s7 de son teknoloji idi patladı :) biliyorum ikisinin de artısı eksisi var, sizce hangisi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • bence BMC




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kvadankpakal -- 19 Ekim 2016; 9:42:38 >
  • Ben devir çevirmeyi sevmeyen, yüksek hızlardan hoşlanmayan biri olarak Turbo diyorum. Nispeten düşük devirlerde aracın canlı kalması, ekonomik bir sürüş esnasında ani gaz tepkilerine cevap vermeye hazır beklemesi hoşuma gidiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Google Chorome G kullanıcısına yanıt
    Ülkemiz koşullarında pekde artısı eksisi yok maalesef. Araç ve yakıt fiyatları makul seviyede olsa kimse uğraşmaz atmosferle yada lpg ile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesela nasıl bir mantıklı kombinasyon yapabiliriz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turboyu modern teknoloji ürünü sanma yanılgısı bilinçli bir saptırma çünkü avrupalı üreticiler pazarı turbo dizellerle doldurdular esasında 1960 ların teknolojisidir yeni olan dizeldeki common rail turbo sistemidir ama bu da teknolojiyi sil baştan yenileyen bir teknoloji değildir turbo için verimlilik sağlıyor değerlendirmesi doğrudur fakat herşeyin merkezi gibi bakmak yanlış önemli olan aracın hızlanma ve tüketim değeridir tork günümüzde en öncelikli şey gibi değerlendiriliyor ve eski benzinliler ile kıyaslanıp çok iyi deniyor esasında farklı olan maksimum torkdaki artış değil turbonun sağladığı tork eğrisi ile düşük devirdeki hızlı yokuş çıkış hissidir ama benzinlilere gore motor devri çok daha erken maksimuma ulaşabilir ve son hız düşük kalır ayrıca vites şanzıman ayarları ile güçlü bir birinci vites oluşturmak da çıkış konusunda ayni tatmini sağlatabilir yani günün sonunda biz tüketiciler turbomu atmosferik mi diye bakarken esasında en yüksek işlemcili bilgisayarı seçmiş olmuyoruz kaldı ki günümüzde 1.2 turbolar bile var ve 90 beygir veriyor halbuki 100 110 120 beygir veren hondalar var yada 110 beygirlik hyundai i20 atmosferik motorlu yada 1.2 tsi polo turbo ama 90 beygir. üst beygirlerde tabiiki turbo avantajdır ama araç seçiminde illaki turbo olsun turbo teknolojideki son noktadır gelişmiş motorlar turbolu olur dersek yanlış olur bundan sonrada iyi atmosferikler çıkabilir. Turbo olmamalı demiyorum olsun ama bu motor geliştiricisinin seçimidir önemli olan benim bundan ne fayda sağladığımdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • turbo, haram beygirdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • RotörHead R kullanıcısına yanıt
    Bunu ciddi söylemedin inşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • insan gibi kullanıldıkça ikisinin de gideri var
  • Turbo atmosferikten her türlü iyidir bu su götürmez ancak atmosferiğin lpg uyumu ülkemizde onu da mantıklı kılıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düşük hacimde turbo fakat 2.0 üstü atmosferik bana keyifli geliyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ya aslında merak ettiğim şey şu, aynı hızlar da aynı kilometre de giden 2 araç var, birisi atmosferik LPG li diğeri turbo lu araç, hangisi daha az yakar,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Google Chorome -- 20 Ekim 2016; 18:17:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg tabiki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani atmosferik daha önde diyorsun böyle olursa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo-atmosferik konusu ayri olarak tartisilabilir ama soyle bir gercek var ki, gunumuz turkiyesinde lpgsiz benzinli araca binmk kadar gereksiz ve sacma bir sey daha yok..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo Da da vergi düşük ama hacım küçük olduğu için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Google Chorome G kullanıcısına yanıt
    Soruyu şöyle sormak lazım;

    Benzinin litresi 1 tl olsa atmosferik mi, turbomu alırdınız?

    Atmosferik motorlar ülkemizde 1-2 marka dışında kalmadı, onlarda güçsüz. LPG takıcan oda 50-60 bin km sonra yok motor titrer yok süpab yakar vs vs.

    Dizel desen, benzinli dizel farkı 15 bin tl(Sanki benzinli araçta hiç motor yokmuş, sıfır sandık motor takıyorlarmış gibi).

    Bu şartlarda küçük hacimli turbo Türkiye için idealdir.

    Mesela ben Amerikada olsam gider bir Mustang alırım, 1.4 tsi motorun yüzüne bakmazdım bile



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhani -- 20 Ekim 2016; 22:28:04 >
  • Turbo ile atmosferiği tartışmak saçmalıktır. Turbo her zaman daha verimli çalışır.
    Bizim sorunumuz yakıt pahalılığı.
    Bence Lpdi sistemlerin montajı 1000-2000 ₺ bandına düşse kimse atmosferik kullanmak istemez.
  • Direk enjeksiyonsuz turbolu araç candır. Sıralıs sistem Lpg uyumludur az yakar çok kaçar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kami Kaze

    Düşük hacimde turbo fakat 2.0 üstü atmosferik bana keyifli geliyor

    sen öyle san. müşterimin porsche 911'i vardı vakti zamanında. 300 beygirdi. abi turboları çıktı bunların 500 beygir dedi ve onu aldı. o zamana kadar o araçların atmosferik olduğunu bilmiyordum, biraz şaşırmıştım doğrusu. atmosferik araçlar yeterince hava alamaz. hacmi ne kadar büyük olursa olsun. benzini ziyan eder. eskiden çok başarılı turbo araçlar yoktu, artık var. tamamen saçmalık artık atmosferik.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.