Şimdi Ara

Neden atmosferik motor kullanırlar ki ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
1
Favori
4.914
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok merak ettiğim bir şey bu mesela BMW 330 gibi bi araba atmosferik olabiliyor ya da c 63 bi kaç model daha vardı ama aklımda değil, bunlar gibi performans arabalarında neden turbo olmaz ?

    Şayet ben bazen radyonun sesini kısıp turbonun o sesini dinlemeyi tercih ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlancpaiN -- 17 Haziran 2012; 13:10:39 >



  • Yüksek tork ve beygir uretebiliyorsa Turboya gerek kalmayabilir ama yine de cogu performans arabasında turbo var benim bildigim

    Birde atmosferik motorlar daha uzun ömürlü daha sağlıklıdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ve daha sorunsuz. Ayrıca atmosferik motorla oynaması daha kolaydır. turbo lag sorunu olmaz.

    turbo tam kapasite ile çalışana kadar araba hantallaşmaz.

    diye uzar gider. atmosferik her zaman daha iyidir.
  • Turbo kötü bir şey olduğundan olabilir mi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    ve daha sorunsuz. Ayrıca atmosferik motorla oynaması daha kolaydır. turbo lag sorunu olmaz.

    turbo tam kapasite ile çalışana kadar araba hantallaşmaz.

    diye uzar gider. atmosferik her zaman daha iyidir.

    turbo lag gibi sorunlar olabilir ama blow off vs. gibi şeylerle o da önlenebiliyor. başka sebepler de vardır eminim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    Turbo kötü bir şey olduğundan olabilir mi?

    turbo neden kötü olsun ki ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlancpaiN

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    ve daha sorunsuz. Ayrıca atmosferik motorla oynaması daha kolaydır. turbo lag sorunu olmaz.

    turbo tam kapasite ile çalışana kadar araba hantallaşmaz.

    diye uzar gider. atmosferik her zaman daha iyidir.

    turbo lag gibi sorunlar olabilir ama blow off vs. gibi şeylerle o da önlenebiliyor. başka sebepler de vardır eminim.

    1 yere kadar evet ama genede saniyenin 10da 1 de olsa turbo lag sorunu ve turbodaki ani basınç artışını engelleyemezsin .


    turbo da supercharger da bir motorun ruhunu elinden alan parçalardır.

    saf güç istiyorsan atmosferik şart.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Turbonun görevi yanma odasına soğuk hava vermek ve yakıtın daha enerjik yanmasını sağlamaktır.
    Sanırım 330 gibi araçlarda.. yakıt oldukça enerjik yanıyor..ve bu yüzden turboya gerek duyulmuyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlancpaiN

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    Turbo kötü bir şey olduğundan olabilir mi?

    turbo neden kötü olsun ki ?

    tecrübe edince anlayabilirsin ancak young anakin!

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo ile kiyaslandiginda sorunsuz ve daha az masraflidir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo az ya da cok motorun omrunden calar,
    atmosferik motorlar daha uzun omurludur, hele buyuk motorlu ise (3.0-3.5 gibi) omru daha da uzar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Motor ömrü çok uzun oluyor, sürekli arıza vermiyor, keyif veriyor vs...

    Küçücük hacimlere turbo yükleyip tork manyağı yapılan motorları kullanana kadar atmosferik her zaman 1 numaradır.

    +1...
  • Verdiği hissiyat ve pist kullanımdaki avantajları. Gaz tepkisi vs.

  • O markalar neden atmosferik kullanırlar bilemem ama bana bu araba turbolu denilince "acaba ne zaman arıza yapcak" diye düşünüyorum.
  • Charge ancak ihtiyaç halinde kullanılır (eskiden bu daha netti tabi:) ) atmosferik/güç uzmanlık işidir kısmından fiyat/performans getirisinden bahsetmeyeceğim tabi ki de,
    şayet blok, piston büyütemiyorsanız, krank zamanlarını aşırı hızlandırarak da sıkıştırmayı orantısal arttırmak istemiyorsanız dayanımı aşırı düşüreceğinden en kolay yol turbo ve super charge uygulamak olur.
    Atmosferik ile turbo motor arasında keyf olarak büyük farklar mevcut dünya insanlığının alışkanlıkları üzerine. Turbo lag ise mutlaka vardır pek tecrübesi olmayan insanlar 0'a yakın olduğunu söyler ki hele ki binek otomobillerinde aslında ciddi oranlardadır. 80'lerin Formula 1 charge uygulamalarında bile hatta daha öncesinde ki lemans, can am devasa pahalı uygulamalarında bile turbo lag sorunu mevcuttur ancak bu normal sürücülerin fark etmeyeceği ölçektedir desek yalan olmaz 0'a artık virgüllü rakamlarla yaklaşılmıştır. Yarış sanayisinde yukarıda bahsettiğim nedenden turbo sıklıkla kullanılır çünkü uygulanışı daha ucuzdur herşeyi yeniden üretmektense. Charge'lı araçlarda devri kontrol etme ihtiyacı olur aracı takip altında tutmalısınız şayet ECU sizin yerinize motor ve gazı kontrol etmiyorsa. Bu olay ise virajlarda memnuniyetsizlik verir. Özellikle çıkışlarda atmosferik makineler kadar zevkli olamıyorlar. Aralıklı bir ivmelenmeye sahipler bu turbo uygulama şekline göre değişir ki günümüz çoğunluk uygulamaları artık yakıt ekonomisi baz alınarak ortaya çıkıyor. Bineklerde turbo akımının bu kadar yaygınlaşmasının nedeni budur küçük hacim ile oluşan güç açığını charge ile kapatmak ve turbodizel'ler ile yakıt tasarrufu sağlamak özellikle bizim ki gibi benzin'in pahalı olduğu yerlerde. Böyle olmayan yerlerde büyük hacimli atmosferikler halen rağbettedir. Çok uzun km'ler yapabilirler.
    En batı taraftaki bir arkadaşımda Toyota'nın jeep sınıfında bir aracı mevcut yüksek hacimli atmosferik bir araç. Fakat gerçekten çok verimli yakıt pahalılığı derdi de olmayınca bu araçla çok rahat avrupanın 1000 hp lik suv larını sürüklemek mümkün. 300 bin km'yi geçmiş durumda ve çok rahat 1,5 milyon km'yi devirebilir hem de devasa bakım masrafları açmadan.




  • Sürüş hissiyatı
    Gaz tepkisi
    Maksimum tork bandının genişliği

    Atmosferik araçların turboya göre avantajlarıdır, haliyle keyif alınsın diye üretilmiş araçların bir çoğunda turbo yoktur.

    Oynaması kolay demiş bir arkadaş ama öyle turbolu araçlar gibi yazılımla oynayıp, intercooler büyütüp, turbo üstünden modifikasyona giderek 150 200bg güç artışı sağlamak mümkün değil atmosferikte. Mecbur temel motor parçalarını değiştirmelisin ki güç artışı ve dayanıklılık elde edebilesin... Zaten dikkat ederseniz en fazla modifikasyona uğrayan ve en fazla güç artışı alınan araçlar stock halinde turbolu olanlardır(supra, r34, gtr, rover turbolar, evolar, sti vs)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 17 Haziran 2012; 11:58:47 >
  • Atmosferik her zaman iyidir. Daha az sorun daha az masraftır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haram beygirlere sahip olmamak için olabilir mi? :)

    Şaka bir yana, hem atmosferik hem de turbolu 3.0 lt. hacme sahip iki tane benzinli kullanıyorum.
    Turbolu tabii ki daha güçlü ve daha hızlı ama atmosferiğin sorun çıkarmayacağından daha çok eminim.
    Atmosferiğin daha rafine bir hızlanması var.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Turbonun görevi yanma odasına soğuk hava vermek ve yakıtın daha enerjik yanmasını sağlamaktır.
    Sanırım 330 gibi araçlarda.. yakıt oldukça enerjik yanıyor..ve bu yüzden turboya gerek duyulmuyor..

    bu nedenle olabilir evet
  • Yaşasın Atmosferik motor.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.