Şimdi Ara

Turkcell Superonline Doğal Afet Rezilliği!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.032
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bulunduğumuz apartmana yıldırım düştü ve 1 hafta boyunca internet kullanamadım. Ve bu süre zarfında kullanamadığım internetin ücretini alınmamasını istedim ve şirket bana yıldırımın doğal afet olmadığını söyledi.Bende btk ya şikayet ettim ve gelen cevabı sizlerle paylaşıyorum. Sizinde başınıza gelirse bilginiz olsun diyorum.Benim btk ya yazdığım şikayet maili aşağıdadır.

    ******* nolu Turkcell Superonline fiber internet kullanıcısıyım.07.08.2014 tarihinde İstanbul ili genelinde etkili olan fırtına sonucu ikamet ettiğim adresteki binamıza yıldırım isabet etmiştir. Bu doğal afet sonucu internet bağlantımız kesilmiştir. 07.08.2014 tarihinde ilgili kurumun teknik servisi aranarak arızanın giderilmesi talep edilmiştir.08.08.2014 tarihinde tarafıma sms ve email yoluyla problemin çözüldüğü tebliğ edilmiştir.Ama gerçekte problem çözülmemiştir.Bunun üzerine ertesi gün tekrar aradığımda binaya yıldırım düşmesi sonucu apartmanımızda kurdukları serverin hasar aldığı ve bu serverin çok pahalı olduğu söylendi.Tedarik edilmesi birkaç gün sürer dendi.Ama aradan 2 veya 3 gün geçmesine rağmen herhangibir çalışma yapılmamıştır.Bu sürede internet ve telefon hizmetinden yararlanamadım.Malum firmayı her gün arayarak arıza kaydı bıraktım.15.08.2014 tarihinde bir ekip evime geldi.Binada ki server arızasının giderildiği söylendi.Yapılan inceleme sonucu modemin bozuk olduğu söylendi ve yenisi ile değiştirildi.Ben 1 hafta boyunca benim yüzümden olmayan bir olay sonucu internet kullanamadım. Bu kullanamadığım süre zarfının ücretinin kesilmesi için firmaya başvurduğumda ise doğal afetler sonucu olan arızalarda firmanın fatura düzenlemesi yapılabildiğini ama bunun yıldırım için geçerli olmadığı söylendi.Yıldırım doğal afet değil midir?Bana doğal afet olmadığı söylenerek 1 haftalık fatura bedelim geri ödenmedi.Bu fatura bedelinin geri verilmesi hususunda yardım istiyorum.

    Bu şikayete gelen cevap aşağıdadır. Çok alakalı bir cevap olmuş.Ben adama internet parasını geri iade istiyorum o bana taahhüdünü kesersen yaptığım indirimleri geri alırım diyor. Buyrun cevap aşağıdadır.Sizce bu cevap karşısında ne yapabilirim? Meblağ önemli değil ama yapılan muamele beni sinirlendiriyor.Müşteri memnuniyeti adına çok yazık. Daha da taahhüt sonrası hayatta kullanmam.

    T.C. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu aracılığıyla yapmış olduğunuz başvurunuzda Şirketimiz aleyhine olan şikayetinizi iletmektesiniz.

    İmzalamış olduğunuz abonelik sözleşmesinin 4.6 maddesinde “ABONE’nin kendisinden kaynaklanan sorunlar ABONE’nin sorumluluğunda olup TURKCELL SUPERONLINE’a hiçbir kusur ve sorumluluk yüklenemez.” ve 4.9 maddesinin ikinci cümlesinde “TURKCELL SUPERONLINE, ABONE’nin talebinin mücbir sebepler ve teknik imkansızlıklar nedeni ile karşılanmamasından sorumlu değildir.” ve 4.10 maddesinde açıkça “Abonenin adres değişikliği nedeniyle nakil taleplerinde, abonenin bulunduğu yerdeki altyapının yetersiz olması veya altyapının bulunmaması nedeniyle aboneye hizmet verememekten TURKCELL SUPERONLINE sorumlu tutulmayacaktır.” hükümleri yer almaktadır.

    İmzalanmış olan abonelik sözleşmesinin 6.4. maddesinde;
    “ABONE, ücretli olan bir hizmeti veya donanımı indirimli ya da ücretsiz olarak aldığı kampanya kapsamında, aboneliğini kampanya şartlarında belirtilen süre boyunca ve belirlenen koşullarda devam ettireceğini, aboneliğini bu sürenin dolmasından evvel feshetmesi halinde kampanya kapsamında TURKCELL SUPERONLINE tarafından ücretsiz ya da indirimli olarak verilmiş ilgili hizmet veya donanım bedelinin kendisine fatura edileceğini kabul ve beyan eder.” şeklinde, Şirketimizce abonelik koşulları hakkında bilgilendirilme yapılmıştır.

    Ayrıca imzalamış olduğunuz D-Smart HD Paketi Kampanya Taahhütnamesinde” İşbu Taahhütname’nin 24 aylık taahhüt süresinin bitiminden önce; Superonline İletişim Hizmetleri A.Ş abonelik sözleşmesi ile tesis edilen aboneliğimin tarafımdan tek taraflı olarak veya işbu Taahhütname’deki yükümlülüklerimi yerine getirmemem nedeniyle Superonline İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından feshedilmesi, hizmetimin iptal edilmesi ve/veya kısıtlanması halindeişbu abonelik süresince kullandığım ücretsiz ve/veya indirimli servislerin (kampanya kapsamında 12 ay süresince ücretsiz olarak aldığım D-Smart paket ücreti olarak tüm vergiler (%18 KDV) dahil 600 TL, fiber internet kurulum ücreti olarak tüm vergiler (%18 KDV) dahil 150 TL, işbu kampanya kapsamında yararlandığım aşağıdaki tabloda belirtilen aylık indirim miktarının yararlandığım ay sayısı kadar bedeli ile aktivasyon ücretini taksitli ödemeyi seçtiysem aktivasyon ücretinin kalan taksitlerinin) toplam bedeli ile işbu kampanya taahhütnamesi kapsamında belirlenen seçmiş olduğum hız paketinin aylık kampanyalı fiyatının taahhüt süresi bitimine kalan ay sayısı ile çarpılarak hesaplanacak faturalandırılmamış toplam tutarı karşılaştırılıp bu iki bedelden düşük olan bedelin tarafıma kampanya iptal bedeli olarak faturalanacağını bildiğimi,, diyerek kampanya iptal bedeli ile ilgili ayrıntılı bilgi tarafınıza verilmiştir.

    Abonelik sözleşmesini ve kampanya taahhütnamesini imzalamanızla birlikte 24 aylık abonelik taahhüdü altına girmiş bulunmaktasınız. Şirketimiz tarafınızla kurduğu sözleşmeye ve 24 aylık taahhüdün getireceği gelire güvenle tarafınıza indirimli ve/veya ücretsiz hizmetler sunmuş ve sunduğu bu hizmetlere ilişkin olarak (kurulum ücreti, aktivasyon ücreti, indirimli/ücretsiz internet hizmeti vs.) herhangi bir ücret talep etmemiştir. Taahhüt süresinin dolmasından önce sonlandırılan aboneliklerde yukarıda bahsi geçen hizmetlere ilişkin olarak kampanya iptal bedeli adı altında talep edildiği hususunu bilgilerinize sunarız.

    Saygılarımızla
    SUPERONLİNE İLETİŞİM HİZMETLERİ A.Ş

    Herkes bilgilensin istedim. İnternetin diğer mecralarına yazacağım bunu. Yapılan olay çok ayıp.
    Teşekkürler.İyi forumlar.







  • Öncelikle geçmiş olsun.

    Anlayamadığım bir nokta var; yıldırım düşmesi sonucunda binanın altında bulunan ve Superonline'a ait olan cihazlar hasar gördü ve değiştirildi mi? Yoksa aslında sorun sadece sizin modeminizde miymiş? Ya da her ikisi mi? :)

    Ben de bir tüketici olduğumdan düşününce haklısınız gibi geliyor fakat öte yandan yıldırım sonucu elektrik şebekesine aşırı yük binmesi ve elektrikli cihazların arızalanması da Superonline'ı bağlamaz gibi geliyor. Çok net bir karara varamadım açıkçası. Çünkü takdir edersiniz örneğin bir deprem ya da toprak kayması sonucu kabloların kopması, direklerin devrilmesi ve hizmet alamamanıza pek benzemiyor bu durum. Yıldırım çok daha olası bir şey. Bu yüzden binalarda toprak hatları oluyor, paratonerler oluyor. Yani basitçe bu problemlerin önüne geçilebiliyor. Zaten sigorta şirketleri de yanlış bilmiyorsam elektrik şebekesindeki problemlerden ötürü elektrikli cihazların arızalanmasını kapsam dışına alıyor ya da sigorta ediyor ama çok yüksek prim istiyor. Benzer şekilde elektrikli cihazların garanti kapsamında da yoktur elektrik şebekesi arızaları.

    Bu nedenle size böyle bir cevap gelmiş olabilir. Fikir jimnastiği yapıyorum sadece.




  • igorparker İ kullanıcısına yanıt
    Hocam şimdi gün içinde biz işteyken yıldırım düşmesi olayı meydana geliyor. Fiber internet için firmalar binanıza fiber altyapı için server gibi bir sistem kuruyorlar(tam adını bilmiyorum). Bu sistem hasar görüyor. Yani bizim binada ki bütün aboneler internet kullanamıyor. Ayrıca sitede merkezi uydu sistemi de. Herkes çanak anten kullanmıyor. Bu sistemin sadece sigortası atmış. apartman görevlisi değiştirdi sigortayı o alet çalıştı. Sonuçta o alet tavan arasında. Bizim fiber altyapı ise bodrumda kurulu. Yıldırım düştüğü tavan arasında ki cihaz hasar görmüyorda bodrum katta bulunan server hasar görüyor.Sonuçta herkesin evine devamlı surette yıldırım düşmüyor yani. İstanbul da yaşıyorum. Anlatnak istediğimi anlatabilmişimdir umarım. Ben aradım bu firmayı server bozulmuş çok pahalı yenisi gelicek dendi bana. Aradan bir hafta geçti. Eve geldiler artık çağıra çağıra. Gelen arkadaş bana serverin yanmadığını söyledi. Ben onu hemen yaptım dedi. şöyle yapmış. Atıyorum serverda 32 giriş var ama bizim binada 16 abone var. Yıldırım düşünce bu 16 abonenin bulunduğu girişler yanmış. Eleman bana bu 16 yanmış girişi söküp boşta olan diğer çıkışlara taktığında sistemin çalıştığını söyledi. Benden 3 gün önce 2 kat aşağıda ki bir aboneninde modemini değiştirmiş öyle söyledi. Bu yazdıklarım direk teknik servisin dedikleridir. Bana modemin yandığı ve değişmesi gerektiği söylendi. Ama bu firmanın işgüzarlığı sayesinde 1 hafta internet kullanamadım. Ben parasında da değilim ama yapılan muamele beni isyan ettirdi.Yani aynı durumdaki komşuma 3 gün önce müdahele etmişler. Ben her Allah'ın günü aradım bana geç geldiler.Olay bundan ibaret hocam.




  • alsace34 kullanıcısına yanıt
    Hmm anladım. O zaman teknik bir inceleme yapmak lazım aslına bakarsanız. Superonline'ın bağladığı, bodrumda duran o cihaz toprak hattına bağlı değil miydi ki? Elektrik bağlantısını düzgün yapmadılarsa ve bundan dolayı cihaz bozulduysa sizin mağdur edilmemeniz lazım mantıken. Aşırı yüklemeden dolayı portlar yanabilir doğrudur, o portlara bağlı olan modemleri de yakmış olabilir bu yüzden. Yani aslında sizin modemin elektrik prizinden değil de ethernet portundan dolayı yandığını kanıtlayabilirseniz belki bir yere varabilirsiniz ama gerçekten çok zor iş :) Uğraşmaya değmez bana sorarsanız.
  • Bir de Superonline 48 saatten fazla hizmet veremezse bunun parasının alınamayacağı sözleşmede yazıyor.
  • Hocam bununla alakalı bir link veya döküman var mıdır elinizde? Teşekkürler bilgi için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alsace34

    Hocam bununla alakalı bir link veya döküman var mıdır elinizde? Teşekkürler bilgi için.

    Sözleşme maddesi aşağıdaki gibi.

    4.19 Hizmet başlangıcından sonra, umulmayan hal ve mücbir sebepler haricinde TURKCELL SUPERONLINE’ın kusuru nedeniyle hizmetin 48 (kırk sekiz) saatten fazla kesintiye uğraması halinde, TURKCELL SUPERONLINE hizmet sunulmayan günlerin bedelini, ABONE’nin talebi halinde, ABONE’ye iade eder. Ancak TURKCELL SUPERONLINE kayıtlarında bulunmayan veya mutabakat sağlanamayan kesinti süresi için ücret iadesi yapmayacaktır. Türk Telekomünikasyon A.Ş.’den kaynaklanan kesintilerden TURKCELL SUPERONLINE sorumlu değildir ve TURKCELL SUPERONLINE’ın sözleşmeden doğan alacaklarını talep etme hakkı devam eder.


    http://www.superonline.net/Dosyalar/Turkcell_Superonline_Abonelik_Sozlesmesi.pdf




  • Umulmayan hal ve mucbir sebep derken yildirimi, depremi vb.'ni kastediyor. Bu maddeden maalesef yararlanamazsiniz :( superonline'dan kaynaklanan ve 48 saati asan kesintilerde haklı duruma geçiyorsunuz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • igorparker İ kullanıcısına yanıt
    Hocam burda bir de işin savsaklanması olayı var. yıldırım düştüğünün ertesi günü switcleri değiştirip benim modemide değiştirebilirlerdi ve böylece arızxa süresi 2 günü geçmezdi. Sonuçta gelip bu işi yapabilirlermiş. Beni 1 hafta boyunca salladılar ama komşumun işini 4 günde hallettiler.Sıkıntı burda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alsace34 -- 5 Kasım 2014; 8:16:42 >
  • alsace34 kullanıcısına yanıt
    Evet o konuda haklısınız tabii.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.