Şimdi Ara

Türk Telekom Taahhüt Rezilliği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
1.560
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hayatımda bu kadar rezil bir süreç hatırlamıyorum. Müşteri hizmetlerine de ulaşamıyorsunuz gerçekten de Ülkemizde maalesef tüm şirketler pislik içerisinde.


    2/3 yere şikayet ettim bir şey çıkacağını düşünmüyorum ama bu başıma geleni her yerde anlatmak istiyorum. BTK yaptığım şikayet kaydı içeriği aşağıdadır;


    Merhabalar, 23 Nisan 2025 tarihinde Türk Telekom internet taahhütüm bitmesine son ay olduğu için operatör hizmetini Vodafone' a geçirmeye karar verdim. Taahhüt sürecim 9 Mayıs 2025 de biteceği için 23 Nisan 2024 Tarihinde taşıma kayıt işlemlerini aldım ve 25 Nisan 2025 Tarihinde de Türk Telekomdan Vodafone' a geçişim sağlandı. Son Türk Telekom faturamı ödemek için sisteme girdiğimde 1080 TL civarında bir fatura çıktığını gördüm. Öğrenmek için Türk Telekomu Aradığımda 800 TL civarında bir cezai bedelin yansıdığını söylediler. Bu Bedelin Çıkmaması için Taahhüt Süresi sonrasında yani 9 Mayıs dan sonra taşımam gerektiğini söylediler. 5 yıldan fazladır operatör geçişleri yapıyorum ve hayatımda ilk kez böyle bir cevap aldım. Normalde her zaman son fatura dönemi içerisinde geçiş yapıyorduk. Bu konu hakkında da hiçbir uyarı almadım, Lütfen bu konuda tarafıma yardımcı olunuz.almadım, Lütfen bu konuda tarafıma yardımcı olunuz.








  • Sabit internette son güne kadar beklemelisiniz taşıma için yoksa ceza bedeli yansıyor.


    İtirazınız var ise


    tuketicisikayet.btk.gov.tr adresinden yapabilirsiniz

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Artık sözleşmeye ne koyduysa TT iyi geçirmiş. Normalde son ayı fatura bedeli yansır çeker gidersin. Ekstra bir ücret çıkarmaları saçma. SOL de durum böyle değil. Daha aylar sonra biten tanıdığım birine 2000TL gibi ücret yani kullanmadığı günler eklenip çıkmıştı. Şimdi 3 gün kala değiştirsek böyle faturamı geçirecek yani? Normalde geçişler 2-3 gün sürdüğü için genelde hem mobil hem de sabit internet de böyle yapılıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SunSets kullanıcısına yanıt

    En iyi yöntem geçiş işlemlerine başlamadan önce müşteri hizmetlerini arayıp bugün itibariyle hattımı/aboneliğimi taşırsam ne kadar ceza bedeli yansıyacak diye sormak. Ayrıca cezasız taşıma yapılabilecek günü sormak.

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Taahhütlülerde cayma bedeli, peşin ödemelilerde de ne kadar geri alacağımızı E-Devlet'ten direk görebileceğimiz bir sistem olsa; 10 üzerinden 100 puan.

    Müşteriyi temsilden çok, firmaları temsil ediyor gibi; temsilciler. 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HesaplıBilgi kullanıcısına yanıt

    Böyle bir düğme olsa güzel olur elbette.  Anladım ne demek istediğinizi.  

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Herkes fiziki sorunlara takılıyor; hukuki ve mali külfete neden olacak sorunlara takılmılyor.

    Hizmet no vermezler, abone olurken E-devlet'ten; iptalde elden evrakla. Ödeme yöntemi yok, rüter iadesi sıkıntı. Biz size kod vereceğiz, ne zaman fiii tarihinde. Ee süre geçti, ceza kestik. Oldu mu olmadı. Arıza olur, nasıl bir arıza; çok güzel, 650 TL. 

    Kağıt, mürekkep işleri çok sıkıcı. Sıkılıyorum Sabri, sıkılıyorum misali. 

    Düğme deyince aklıma asansör düğmesi geldi. İçine kaçmış, abone basmasın diye. Abone basamıyorsa, biz aboneye basalım cezayı. 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Türk Telekom Rezaleti!!!
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • HesaplıBilgi kullanıcısına yanıt

    İsterse bir milyon tl ceza kessinler hocam sen haklı isen o ceza iptal olur hukuki yollara başvurulduğunda. Hukuki süreçler biraz uzun sürdüğü için insanlar çekiniyor ödeyip geçiyor ama aslında hukuki süreçlere başvurulması lazım.

  • Bende de aynısı oldu,10 gün kala geçiş yaptım 570 tl fatura çıkarttılar,öncesinde uyarmadılar ,güya bdk yasalaştırmış artık son güne kadar değişikliklerde cezai işlem uygulanıyormuş,yapacak bişey yokmuş falan filan işte ,biz o zaman taahhütü niye imzaladık ,kendileri bozdular cezayı bize yazdılar her zaman ki gibi

  • Bu taahhüt olayı resmen dolandırıcılık gibi. Büyük balıkları koruyor sürekli. Taahhüt imzalandıktan sonra kötü hizmet alsanda birşey yapamıyorsun bekliyorsun sonuna kadar.


    Keşke yasa falan çıksa da şunlar kalksa. Azcık halktan yana olun ya.

  • BTK'dan ALDIĞIMIZ CEVAP ;



    Sayın Nurcan T---,İletmiş olduğunuz talebinizle ilgili gerekli inceleme ve çalışmalar titizlikle yapılarak tamamlanmıştır.Bildirime konu olan 5452----9 numaralı hattınız 29.07.2020 tarihi itibariyle sistemlerimizde aktif edilmiş olup, Yeni Değerli 25GB tarifesi ile kullanılmıştır. Hattınız, 25.04.2025 tarihinde farklı operatöre geçiş yapılması sonucunda iptal edilmiştir.545-----9 numaralı hattınızda 09.05.2025 tarihinde sona erecek olan Yeni Değerli 25GB tarife taahhüdü ve tarifede 12 fatura dönemi geçerli %50 indirim taahhüdü, taahhüt koşulunu yerine getirilmediği için 25.04.2025 tarihinde numarasını bir başka operatöre taşımanız nedeniyle sona ermiş ve 871,25 TL tutarında cayma bedeli yansımıştır.Türk Telekom mobil faturalı hizmetten, 12 fatura dönemi tamamlanmadan ayrıldığınızda, mevcut aboneliğinizdeki tüm taahhütler ve varsa süresi dolmamış geçmiş taahhütlerinize ilişkin uygulanmış indirimler ile kalan ayların tarife bedellerinin toplamı karşılaştırılır ve düşük olan tutar faturanıza yansıtılır.Taahhüdünüzün kaçıncı döneminde olduğunuz ve hangi tarihte sonlanacağına ilişkin bilgiler hattınıza düzenlenen faturalarda yer almaktadır.Kullanımlarınızın, tarifenizin koşullarına uygun olarak ücretlendirildiği hata bulunmadığı tespit edilmiştir.Saygılarımızla.





  • tatoglubilisim kullanıcısına yanıt

    Yanıta bir itirazınız var ise Btk sisteminde üstteki "itirazda bulun" tuşuna basabiliyorsunuz

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    hocam bende aynı şekilde türk telekomdayım vodafone'a geçmek istiyorum. 28 gün taahhüdüm kaldı. Bende bugün konu ile ilgili türk telekom'u aradım kesinlikle bilgi vermiyorlar. Hatta sinirlenip çağrı merkezindeki kadınla tartıştım. Bence bu işi katakulliye getirip milletden cayma bedeli almak için yapıyorlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lombak -- 15 Mayıs 2025; 22:40:31 >
  • lombak L kullanıcısına yanıt

    https://tuketicisikayet.btk.gov.tr


    Numaramı taşımak istiyorum bugün itibariyle (yanıt tarihi itibariyle) cayma bedeli ne kadar şeklinde kayıt açın. Gelen yanıttan öğrenebilirsiniz.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    teşekkürler hocam. Bir yazayım bakalım

  • tatoglubilisim kullanıcısına yanıt

    Türk Telekomun cevaben yazdığı ile uygulamada yaptığı birbirini tutmuyor yani burada kelime oyunu yapıyor sözde Ticaret Bakanlığının Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği madde:16-(1) yönetmeliğine uyuyor gibi görünüp gerçekte sizden indirimlerin bedelini geri almaya çalışıyor. Ne yazıyor "Türk Telekom mobil faturalı hizmetten, 12 fatura dönemi tamamlanmadan ayrıldığınızda, mevcut aboneliğinizdeki tüm taahhütler ve varsa süresi dolmamış geçmiş taahhütlerinize ilişkin uygulanmış indirimler ile kalan ayların tarife bedellerinin toplamı karşılaştırılır ve düşük olan tutar faturanıza yansıtılır." Açıklaması Taahhüt boyunca aldığınız indirimlerin toplam ücreti yani 11 ay boyunca aldığınız indirimler toplamı örneğin 1500 Tl. ise kalan ayların tarife ücreti karşılaştırılır yani son aya ait fatura ücreti 600 Tl. olsun ikisi karşılaştırılır ve düşük olan tutar yani 600 Tl. faturanıza yansıtılır yazsa da böyle yapmadığı gibi bir de koşullara uygun olarak ücretlendirildiği ve hata bulunmadığı tespit edilmiştir diye cevap vermiş bunu Btk değil Btk aracılığı ile TT. cevaplamıştır. Btk direk Türk Telekoma gönderiyor cevabı da onlar veriyor.


    Ticaret Bakanlığı Abonelik sözleşmeleri hakkında bilgilendirme yazısında bu konuda örnek hesaplama yapılmış aşağıdaki resim ilgili linkten alınmıştır.

    https://tuketici.ticaret.gov.tr/yayinlar/tuketici-bilgi-rehberi/abonelik-sozlesmeleri-hakkinda-bilgilendirme



    Türk Telekom Taahhüt Rezilliği


    T.C Cumhurbaşkanlığı Mevzuat Bilgi Sistemi- Abonelik Sözleşmeleri :

    https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=20480&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5


    Ticaret Bakanlığı Abonelik sözleşmeleri Yönetmeliği :

    https://tuketici.ticaret.gov.tr/data/5e819a8e13b876a1b04c7a4a/Abonelik%20Sözleşmeleri%20Yönetmeliği.pdf


    Bu da Btk.nın kararı


    Türk Telekom Taahhüt Rezilliği


    Burada ki resim Btk.nın sitesinden alınmıştır.Soru ve cevap net olarak yazılmış. Ancak Btk kendi yazdığı ile çelişip yaptırım uygulamıyor.


    Türk Telekom Taahhüt Rezilliği


    Bu da Vodafone sitesinde son ay taşıma ile ilgili yazısı, kanun Vodafone için ayrı TT. için ayrı mı işliyor.


    Türk Telekom Taahhüt Rezilliği



    İlgili yönetmelik ve örnekleri de ekleyerek konuyu Tüketici hakem heyetine taşıyıp hakkınızı arayın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi neman -- 17 Mayıs 2025; 0:18:15 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.