|
Merhabalar, Olayın baya bir draması ve hikayesi var ama günlerdir nefesim tükendiği ve bitkin düştüğüm için uzatmadan, genel merkezden bana ulaşıp mail isteyen arkadaşa gönderdiğim maili kopyalıyorum: XXX hizmet numaralı internet aboneliğimle alakalı olarak; Aboneliğim esnasından verilen, ZTE H298A Wifi-5 modemin Wifi-6 modemle değiştirilmesi talebim neticesinde, 5 Eylül tarihinde, Huawei LG8245X6-50 Wifi-6 modem bağlantısı gerçekleştirildi. Bağlantı kopmaları ve paket kayıpları şikayetlerim doğrultusunda; 16 Eylül tarihinde, TP-Link EX20V Wifi-6 modem ile değişiklik sağlandı. Bu değişiklik sorunumun çözümü için bir fayda sağlamadı. Binamdaki dolaptan evime gelen fiber optik kablonun kontrolleri ve bina içimdeki kablo bağlantılarımın kontrolleri defalarca sağlandı. Kablo bağlantısı olarak herhangi bir problem tespit edilemedi. Bu süreçte 1.000Mbit olan hızımı 100Mbit'e düşürerekte denemeler sağladık. Hız düşürme işlemi de bir çözüm olmadı. Hali hazırda paket kayıpları devam etmektedir. Modem değişikliği kaynaklı mıdır emin olmamakla birlikte paket kayıpları ve butterbload sorunları yaşamaya devam ediyorum. Özellikle Upload hızım asla stabil değil, sürekli dalgalanma meydana geliyor. En başından beridir download hızımla alakalı olarak hiçbir sıkıntı yaşamadım. Yaşadığım paket kayıplarını modem arayüzünde de kendim sunuculara attığım ping isteklerinde de tespit edebiliyorum ve halen devam ediyor. Konuyla alakalı görseller ekliyorum. Modem'in kendi arayüzünde yaptığım ping testlerinde de açıkça görülen paket kayıpları: ![]() ![]() 2 farklı görselde de %25 paket kaybı olduğu görüntüleniyor. Ayrıca komut istemci üzerinden yine farklı sunucular üzerinde yaptığım testlere ilişkin görüntüler. ![]() xxx bey ile az önce gerçekleştirdiğimiz görüşme esnasında tekrar yaptığım kontrollere istinaden görseller: ![]() Kopmaların ve paket kayıplarının yaşandığı anlara dair kısımları kırmızı işaret içerisine aldım. Hız testlerinde bariz ortada olan upload sorununa dair görseller: Bu test xxx Beyle görüşme esnasında yapılmıştır. ![]() İlgili görsele ait hız testinin speedtest linki: Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test https://www.speedtest.net/result/16785351644Hız testinin farklı bir site üzerinde yapılan sonucu: FAST üzerinden yaptığım testtede Download hızım normal çıkmasına karşın; Upload hızım 270Kbps ile 1Mbit'in altında çıkmıştır. ![]() NPERF hız testi sonuçları: ![]() Sonuç Link: My nPerf result - Your result (3536794791786684) - nPerf.com https://www.nperf.com/en/r/3536794791786684-fEEaRqwGUpload hızım 0.906 Kbits ile yine 1Mbit'in altında çıkmıştır. Cloudflare Hız Testi Sonuçları: ![]() Upload hızım yine 258kbps ile 1Mbit'in altında çıkmıştır. BUTTERBLOAD SONUÇLARI: ![]() Sonuç linki: Just a moment... https://www.waveform.com/tools/bufferbloat?test-id=ab018a31-e223-476f-97c0-2225a891ac06Upload sıkıntısı bariz görülmektedir. 358 KBPS, 1MBİT'in altında bir değer olarak. Bu sonuç daha önce A+ olarak çıkmaktaydı. Bu paket kayıpları ve kopmalar sunucu ve site farketmeksizin sürekli devam ederek rutin internet kullanımını da çok olumsuz etkilemekle birlikte: Görüntülü konuşma / Borsa işlemleri / Online Oyun gibi kullanımlarda interneti hiç kullanılamaz hale getirmektedir. Aynı zamanda evimde kullandığım: Hareket algıladığında Türk Telekom internet bağlantım üzerinden bulut'a otomatik olarak, algıladığı hareket ne kadarsa o kadar uzunlukta bir video yükleyen güvenlik kameram, bu sorunları yaşamaya başladığımdan beri 1 saniyenin üzerinde kayıt yüklemiyor. Tahminimce görüntüyü yüklemeye başlayıp, kopma yaşayınca işlemi yarıda bırakıyor. Görseller: Az önce aldığım ekran görüntüsünde 21 EYLÜL tarihi ve yüklenen kayıtların 1 saniye ya da 2 saniye olduğu görüntülenmektedir. ![]() Sorun yaşamadan önceki örnek bir gün olan 04 Eylül tarihli, 40 saniye, 16 saniye, 38 saniye, 16 saniyelik görüntülerin buluta upload edildiğine dair ekran görüntüsü: ![]() Konuyla alakalı farklı bir bilgi gerekiyorsa yanıtlayabilirim. Çözüm için dönüşlerinizi beklemekteyim. Şeklinde mail attım. 3 Haftadır Bölge telekom çözüm getiremedi ve sallamıyorlar. Detaylı maili kendiler istediler, fakat yine çözüm yok. PingPlotter sonucumu da sizler için ekliyor, fikir tavsiye öneri görüşlerinizi bekliyorum: ![]() |
|
_____________________________
Saygılar.
|




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler















kullanıcısına yanıt

kullanıcısına yanıt


Hızlı






