Şimdi Ara

Turk Telekom Loss/Jitter Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.008
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen yıl
  • Cevaplayan Üyeler 4
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 4
  • Ortalama Mesaj Aralığı 55 gün 22 saat 25 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • burocknrolll (4 mesaj) smart0201 (2 mesaj) TheBCD (2 mesaj) programmer_onur (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (5 mesaj) Mobil (4 mesaj)
  • @
1 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • TurkTelekom 35Mbps Hipernet Yalın Internet paketini kullanmaktayım. Sahip olduğum modem Tp-Link TD-W9970 v3 (TT'nin verdiği modemlerden biri)

    Son zamanlarda internette aşırı hız düşüklüğü, packet loss ve jitter sorunu var. Son 1 aydır akşam saatlerinde bu sorun belirginleşiyordu. Son 1 haftada ise sabah akşam dinlemeksizin her an aynı oranda packet loss oluyor. Bu konuda TurkTelekom'a mesaj attım; modem değerlerinize baktığımızda bir sorun görünmüyor, bina içi ankastrenize kadar gelen kablolarda da sorun görünmüyor dediler.

    Önceleri akşam vakitlerinde olan bu sorun, şimdilerde sürekli olması, bana açılan portta bir sorun oluştuğu şüphesini uyandırıyor. Sorunun kaynağını tam olarak bilmiyorum, sadece tahmin ediyorum. Güncel hız testi sonuçları ve modem hat değerlerini dosya olarak ekliyorum.

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

    Turk Telekom Loss/Jitter Sorunu


    Turk Telekom Loss/Jitter Sorunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burocknrolll -- 23 Mayıs 2020; 0:41:38 >



    |
    |




  • kablosuz test yapamyın kablo takıp bilgisayar dan test edin

    Turk Telekom Loss/Jitter Sorunu
  • smart0201 kullanıcısına yanıt
    @smart0201 Interneti kablolu bir şekilde kullanmaktayım, testleri Wi-Fi devre dışı bırakarak yaptım. Sorun başka bir yerde ama çözemedim, TurkTelekom da çözmek istemiyor.

    Yeni bir modem alsam düzelebilir mi? Sorun modemde olabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burocknrolll -- 23 Mayıs 2020; 13:26:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • burocknrolll b kullanıcısına yanıt
    Modem'e reset atin google chrome üzerinden test yapin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hattınızda/kablolamanızda fiziksel bir problem olmadıkça Türk Telekomda ping,jitter problemleri yaşanmaz genelde. Ankastreden modeme gelen tesisatın sağlamlığından emin olun. Mümkünse duvar içlerinden müteahhitin yaptığı eklerle değil tek parça kablo olarak ulaştırın modeme. Benim de yıllar sonra hızlarım pinglerim bozulmuştu duvar içi eklerden biri kısa devre yapmış günlerce uğraştık bulana kadar sebebini.


    Turk Telekom Loss/Jitter Sorunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheBCD -- 23 Mayıs 2020; 17:43:26 >
  • TheBCD T kullanıcısına yanıt
    @TheBCD Apartmanımızdaki başka bir abonenin internetini test etme fırsatım oldu ve onun internetinde böyle problemler olmadığını gördüm.

    Kendi internetimde ortalama ping ve bant genişliği konusunda sıkıntı olmadığını gördüm. Fakat packet loss %20-%30 seviyesinde olduğu için internetten canlı yayınlarda ve gerçek zamanlı online oyunlarda anlık kesintiler görmekteyim. Statik kaynaklarda (ör. YouTube) herhangi bir bağlantı sorunu yaşamamaktayım.

    Modemin sorunlu olması ihtimali daha ağır basıyor gibi, donanımsal olarak bazı paketleri atlıyor sanki. Sizce; yeni bir modem mi almalıyım yoksa tesisat kontrolüne öncelik mi vermeliyim? İlgilendiğiniz için teşekkürler.
  • burocknrolll b kullanıcısına yanıt
    Tesisat kontrolune öncelik vermelisiniz. Telekoma arıza kaydı açmadan önce bir elektrikçi çağırıp 30-40 lira verip modemi direk ankastrede size ait reglet'e bağlayıp önce o şekilde denemenizde fayda var çünkü telekom gelir arıza bulamaz ise aynı kişiye tekrar gitmiyorlar bir süre sümenaltı ediyorlar sonraki arıza kayıtlarını, önce kendi sorumluluğunuzda olan modem-ankastre aralığını ve modemin arızasızlığını garantiye alın. Elektrikçilerde reglet aparatı ve kesik kablo olur hemen hemen hepsinde zaten. Değerler yine aynıysa ya modem kaynaklı yada ankastrenizden saha dolabındaki regletinize kadar olan kısımdan kaynaklı, o zaman da port değişimi gerekir olur da o da çözmezse saha dolabından size gelen kablonun değişimi gerekir farklı bir renk çiftlisine aktarırlar(boş var ise).

    Turk Telekom Loss/Jitter Sorunu

    Mesela örnek olarak resimdeki bir VDSL saha dolabı. Burda kablonuzun yuvaya giren uçları oksitlenmiş çatlamış falan da olabilir bu da size hız düşmesi paket hataları vsvs dönebilir zamanla hava şartlarından veya muhitinizdeki altyapı eskiyse benzer problemler yaşadım bende 1999 yapımı evim hala o kabloları kullanıyoruz müstakil sitedeyim müteahhitimiz alt kalite kablo kullanmış. Yeni kablolar artık yağlı oluyor yaz-kış etkilenmiyor kuruma çatlama falan ama 2000lerin başlarından, 1990lardan kalma ise yer altı kablolarınız arızanızın ihtimalleri giderek artar umarım fazla uzamadan bulursunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheBCD -- 23 Mayıs 2020; 18:33:26 >




  • TheBCD T kullanıcısına yanıt
    İlgilendiğiniz için teşekkür ederim, bayramdan sonra tesisat kontrolüne başlayacağım. Bu arada sorun modemde değilmiş, sorunsuz çalışan başka bir abonenin modemini geçici olarak kendi hattımda denedim ve sonuç değişmedi. Kablolarda bir sıkıntı olduğu belli oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hiçbir tesisat sorunu olmamasına rağmen Speedtest gibi muadil uygulamalarda test yaptığınızda az veya çok illa ki jitter oluyor. Seçilen destinasyon bunda epey etken. Yurtiçi destinasyonların çoğu berbat.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.