Şimdi Ara

Türk Telekom Fiber ilk kez CGNAT'a düştüm. Ne yapmalıyım?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.531
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar senelerdir Türk Telekom, son iki aydır da TT Fiber kullanmaktayım.


    Bugün Speedtest yapmak istediğimde ping 76 çıkınca girip modeme CGNAT var mı diye bakayım dedim.


    Ve 100'lü blok yerine 10'lu bloktan bir ip adresi bulunduğunu gördüm.


    Bu CGNAT'e ilk kez girdim. Ne diyeceğimi bilemedim çok karmaşık.


    Bu beladan çıkmak için ne yapabilirim? Müşteri hizmetlerini arasam çözerler mi direk?




  • Güncelleme: Müşteri hizmetlerini aradım topu modem firmasına attılar. Kendilerinin ip konusunda bir şey yapamadıklarını söylediler.


    Twitter'dan sorunumu ilettim. Geri dönüş bekliyorum.


    Başka önerisi olan varsa aydınlatırlarsa sevinirim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarumana -- 2 Ekim 2020; 22:27:30 >
  • Yoğun olan şehirlerde Türk Telekom cgnat üzerinden ip vermektedir. Bende Türk Telekom kullanıyorum bende de cgnat var. Bunu yaşayan ne ilk kişi sizsiniz ne de son olacaksınız maalesef. Bir yere şikayet etmenizde üzgünüm ama hiçbir şeyi değiştirmeyecek. Sadece statip ip önerip duruyorlar başka bir öneri yok.

  • simos35 kullanıcısına yanıt
    mustifb M kullanıcısına yanıt

    Açıkçası 13 senedir Türk Telekom'dan internet hizmeti almaktayım, İstanbul'dayım.


    12 sene ADSL hizmeti alırken bile CGNAT yoktu. VDSL, ardından fiber geldi.


    VDSL'deki pinglerin 1-2'ye düşmesi için binbir zahmet fiber bağlattırdım eve.


    Sağolsunlar Temmuz'dan beri de pek bir sıkıntı yaşamadım. Ancak Speedtest'ten bugün test yaptığımda 76 ping çıkınca şaşırdım.


    Modem arayüzüne girdim 13 senelik abonelik hayatımda ilk kez CGNAT'e düşmüşüm.


    Ben yeni abonelere CGNAT ip ataması yapıyorlar diye biliyorum, ama eski abonelere de CGNAT vermeleri yaygın bir uygulama mı?


    Rastgele mi bir atama yapıyorlar?


    @mustifb Hocam Topkapı santraline bağlıyım halihazırda, 12 senelik ADSL hayatımda CGNAT almayıp fibere geçtikten 2 ay sonra CGNAT'e düşmek üzdü açıkçası. Konu hakkında engin bilginiz ve düşüncelerinizi paylaşabilirseniz minnettar olurum.


    Biraz da şans işi mi, rastgele belli periyodlarla CGNAT ataması mı yapıyorlar?


    Halihazırda Online İşlemler ve Twitter'dan şikayet oluşturdum. Bu CGNAT olayı ciddi bir sıkıntı yaşatır mı ping ve hız olarak onu çok merak ediyorum.





  • Benim cgnat a düşmem internetimin kendiliğinden bir günlük kesilmesiyle oldu. Düzeldiğinde cgnat içindeydim, müşteri hizmetleri kesinlikle kalıp cümleleri ezberleyip okuyan insanlardan ibaret. Modem firmasından uzaktan destek alıp çözenler de olmuş. Cgnat tan çıkarmazlar ama bağlantı problemini çözerler. 16 mbit e kadar olan internetim 20 den aşağı düşmüyor Size de yazdığım gibi Twitter den rahatsız edin zaten cevap vermeyecekler bir süre sonra.
    Türk Telekom Fiber ilk kez CGNAT'a düştüm. Ne yapmalıyım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • statik ıp alacaksınız başka çözümü yok ıpv6 ya geçene kadar

  • 30 lira daha versem 100 Mbit Fiber Limitsiz alırım zaten, statik ip kandırmacasına düşmek istemiyorum.


    Hizmet iyi diye TT'deyim, 110 lira veriyorum, e bir karşılığı olmalı.


    Türk Telekom Fiber ilk kez CGNAT'a düştüm. Ne yapmalıyım? 

  • yapacak bir şey yok maalesef

  • Hayatın gerçekleri :')

  • Turkcell fiber de yıllardır bu belanın içindeyiz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ipv6 ya geçene kadar böyle arkadaşlar , burda servis sağlayıcılar keyfi olarak yapmıyor bu işi , dünya üzerindeki ipv4 ler tükendi yok yani zaten limit belliydi , bunu şu an bütün dünya yaşıyor . Tüm sağlayıcılar ipv6 ya geçiş için hazırlanıyor. Bu süreçte sabit ip dışında yapacağınız birşey yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam haklısınız benim tek takıldığım şey, bu CGNAT'ı yeni müşterilere veriyorlar diye biliyorum daha çok.


    Ben zaten halihazırda 13 senelik müşterisiyim, normalde eski müşterileri CGNAT'a sokmuyorlar diye biliyorum kolay kolay.


    Şimdiye kadar da hiç girmemiştim, o yüzden üzdü.


    Merkez veya müşteri hizmetleri de yapabileceğimiz bir şey yok diyerek statik ip öneriyor.


    İlçe müdürlüğündeki ilgili birime bizzat ileterek mi durumu çözmeliyim bilemiyorum.

  • Tarafıma iletilen cevap şu şekilde, tüketici hakem heyetine başvuracağım bakalım;


    Sayın ----- , Şirketimize iletmiş olduğunuz şikayetiniz hakkında gerekli inceleme ve çalışmalar titizlikle yapılarak tamamlanmıştır. XXXXXX numaralı aboneliğinize ait şikayetinize istinaden yapılan kontrollerde; Siz değerli müşterilerimize daha iyi internet hizmeti sunmak için, CGN IP (okunuşu: Sicien Aypi, anlamı: Sanal IP) uygulaması kullanılmaya başlanmıştır. Ip konfigürasyonu yapılarak kurulan (web kameraları, bilgisayara uzaktan erişim, web - alan adı hizmeti, e-posta sunucusu, uzaktan masaüstü yönetimi, FTP hizmeti, video konferans, VoIP, VPN vb.) uygulamalar için Statik IP hizmetimizden yararlanabilirsiniz. Çağrı merkezi iletişim ekibimizce 03.10.2020 tarihinde mail ile gerekli bilgilendirme yapılmıştır. Şikayetinize ilişkin detaylı bilgi almak ve bu duruma ilişkin alınabilecek diğer tedbirlerin değerlendirilmesi amacıyla çağrı merkezimiz ile irtibata geçebilirsiniz. Bilgilerinize arz ederiz. Saygılarımızla.





  • Sisteme girdikten sonra tek çıkma yolu statik ip arkadaşlar. Farklı bir işe yarar yöntem bilen varsa beni de etiketlerse sevinirim mesajına.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.