Arkadaşlar merhaba, Teknik bilgisi olanlardan yardım almak amaçlı konuyu açıyorum. Oturduğum sitenin giriş kısmında Türk Telekom'a ait bir fiber kutusu var. Oradan da merkezi sistem ve kablolar yardımıyla eve fiber geliyor. Yaz aylarında senede 4-5 defa benim eve gelen kablo ile aşağıdaki kutu arasında bağlantı kopuyor ve elektrik gelmiyor. Sonra tabi destek talebi açıp Telekom ekiplerinin teşrif etmesini bekleyip ciddi zaman kaybediyorum. Adamlar gelince de sök tak yapıp düzelttik deyip gidiyorlar ve onlar gittikten sonra yine bu durum tekrar ediyor. En son gelen eleman fan yeteri kadar soğutmuyor olabilir dedi. Adamlar gidince yeni arıza kaydı oluşturuyorum ona da geç geliyorlar bu durum kısır bir döngüye girdi. Ekipleri çağırmadan ekiplerin yaptığı sök tak işlemini benim yapmam mümkün mü ? Ya da kutuya giden elektrik şalterini aç kapa yapsam sorun çözülür mü? Bu sorunun net çözümü nedir bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim. Teşekkürler. |
Türk Telekom Fiber Kutu ve WAN Bağlantısı Sorunu
İnternet bağlantınızda "Cihazınızın WAN bağlantısı kesilmiştir" veya "WAN bağlantısı yok Türk Telekom" gibi hata mesajları alıyorsanız, Türk Telekom Fiber kutu ve WAN bağlantısı sorunları yaşıyor olabilirsiniz.
WAN (Geniş Alan Ağı), internet bağlantınızın omurgasıdır ve Türk Telekom Fiber kutusu, modem ve yönlendirici gibi cihazları WAN'a bağlamaktan sorumludur. WAN bağlantısı olmadığında internet erişiminiz kesilecektir.
Türk Telekom Fiber kutu ve WAN bağlantısı sorunları çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir, bunlar şunları içerir:
- Kutu arızası
- Kablo hasarı
- Yazılım sorunları
- Ağ kesintileri
Sorun Giderme Adımları:
WAN bağlantısı sorunlarını gidermek için şu adımları izleyebilirsin:
- Modemin ve yönlendiricinin fişini çek ve tekrar tak.
- Türk Telekom Fiber kutusundaki kabloların sıkıca takıldığından emin ol.
- Türk Telekom Fiber kutu ve modemi yeniden başlat.
- Türk Telekom'un ağ durumunu kontrol et.
Bu adımları uyguladıktan sonra hala WAN bağlantısı sorunları yaşıyorsan Türk Telekom müşteri hizmetleriyle iletişime geçmelisin.
Uyarılar:
- Kendi kendine onarım girişiminde bulunma.
- Türk Telekom Fiber kutu veya kablolarını değiştirme.
Bu eylemler sorunu daha da kötüleştirebilir veya güvenlik riskleri oluşturabilir. Herhangi bir teknik sorun için daima yetkili bir teknisyenden yardım almalısın.