|
Bildirim
|
Öncelikle kurumunuzun yapmadığı, müşteri hizmetlerinin bir haber olduğu veya haberi olsa da bilmezlikten gelip arıza kaydı açma yoluna gidip ses çıkarmadığı bir durum hususunda açık gönüllülükle ve yüreklilikle bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim.
Lakin, yaklaşık 1 ila 1,5 haftalık süreç içerisinde gelişen, insanların tedirgin olduğu bir durumla karşı karşıyayız. Firmanın büyük ortağı (Oger) batmış, borcunun tırmandığı ve ödeme hususunda hiçbir şey yapılmadığı tahmin edilen, Merkez Bankasının verdiği süre dolmuş, vatandaşın ise kurumun geleceği, yeni ortağın kim olacağı, tekrar araplara satılıp internetin daha fahiş fiyatlara, mevcut hizmetin ise aynı şekilde hiçbir iyileştirilme yapılmadan ve daha da sansüre boğularak pazarlanacağının tedirginliğini yaşadığı günlerdeyiz. 15 yılda yeterince tecrube sahibi olduk bu konularda... Gerek iş yapmayıp sallayan tecrubesiz ve yetersiz saha ve santral ekipleriniz, gerekse anlayıp da ses çıkarmayan, işine gelmediği için dokunmayan çalışanlarınız, bilgisiz ve ilgisiz M.H.'leriniz sayesinde kriz üstüne kriz geçirdik... Komik olan husus ise %80'lik internet payı elinde bulunan, ayrıca tekel olan böyle bir firmanın böyle bir sorun hakkında bilgilendirme yapacağı tek bir sayfa bile OLMAMASI! Rakibi olan Superonline ve diğer sağlayıcıların bile bu tip bilgilendirici ekranları mevcutken hem de... DAHA DA KOMİĞİ İSE BURADA BAŞLIK AÇIP DİLLENDİRİLMESE HERKES SORUNUN KENDİ İNTERNETİNDE VE KENDİ ALTYAPISINDA OLDUĞUNU ZANNEDECEK! DURUMDAN HABERSİZ ABONE ARIZA KAYDI AÇTIRIYOR, HİZMETİNİ DÜZELTTİRMEYE ÇALIŞIRKEN DAHA DA BETER HALE GELİYOR! KUSURA BAKMAYIN AMA TEMSİL ETTİĞİNİZ FİRMA BU TİP SORUNLARI DA BAHANE EDEREK ARADA ABONELERDEN 3-5 KIRPARAK HAT RAHATLATIP, DOĞACAK BOŞLUKLA DAHA ÇOK ABONE TOPLAMA PEŞİNDE KOŞUYOR... BU KADAR ABONEYE SAHİP, ÜSTELİK TEKEL BİR FİRMANIN BU KADAR ABONESİNE KARŞI SİZCE HİÇ Mİ SORUMLULUĞU YOK? EN AZINDAN BİR MEDYA KURULUŞU VEYA YAYIN ORGANI, O DA OLMADI M.H. BAĞLANDIĞINIZDA BİLGİLENDİRME YOLUYLA BU YAPILABİLİRDİ, AMA OLMADI... Tecrubelerime dayanarak söylemeliyim ki 10 yılı aşkın süredir abonesi olduğum firmanız 1 megabitle bile kopma yaşatıyordu. Malesef şu son 10 yıl içinde insanları çalışan teknik ekiplerinizden çok teknisyen yaptınız. Gelen saha ekipleriniz daha SNR Margin'i, hat gürültü değerlerini, mesafe değerlerini bilmiyor. Tavsiyem, oturtun o kopan internetinizin başına, açın internette bir sayfa tabi kopmadan açabilirseniz, şöyle bir dolaştırın internette... Aboneleriniz sizlere öğretsin, eğitim versin forumlarda... Margini, mesafe değerini, PING'i, santrali öğretsin... Yoksa çalışanlarınızın ne anlayacağı var, ne de öğreneceği... Ülke içinde yeterli hat olduğundan bahsetmişsiniz, şunu sormak istedim... Son günlerde bir de anlam veremediğim bir trendiniz var, SANTRAL SANTRAL ATLAMA NOKTASI GEZDİRME... :) Aboneleri santral santral, cihaz cihaz, anlam veremediğim bir döngü içerisine sokup, yine kendi iline ulaştırıp İstanbul'dan çıkışa iletiyorsunuz... :) Gülüyorum ama sinirden... Allah aşkına, Ankara'daki bir abonenin doğudaki x iline oradan batıdaki y iline, oradan kuzeydeki z iline gönderilip daha sonra Ankara'ya, oradan İstanbul, oradan da çıkış noktasına yönlendirilip oluşturulan AĞ HARİTASI'nın mantığı nedir? :) Bermuda şeytan üçgenini mi test ediyorsunuz? Yoksa sen git bir hava al, trafiği tıkama, azıcık aksın da öyle çıkarsın mı diyorsunuz? Madem ülke içinde yeterli hat var, neden böyle bir uygulamaya gerek duyuyorsunuz? Anladığım kadarıyla olaya teknik açıdan hakimsiniz, ben cahil bir kullanıcı olarak tecrubelerime ve edindiğim bilgilere istinaden yorumladım, bu durumun mantığını izah eder misiniz? Bildiğim kadarıyla açacağınız x sayfasında şu saçma gezinme sistemi bile aboneyi PING üstüne PING, Loss üstüne Loss'e sokar... (RDNS demeyin, atlama noktalarındaki IP'lerin whois bilgileri ve geo konumları alındı...) Kıssadan hisse... Şahsınıza algılamayın, şu sorun kaç gündür insanları deli etti. İnsanlar durum hakkında tartışma ortamı yaratmasa konu hakkında ses de çıkacağı yoktu... Tekrar bilgilendirmeniz ve anlayışınız için teşekkürler. Aynı durumların tekrar meydana gelmemesi dileğiyle... İyi akşamlar... |
batsada kurtulsak şu şirketten
|
Aynı durumun turknette de yaşandığını, muhtemelen yaşadığım sorunun turknet'in ttnet altyapısı kullandığı için kaynaklandığını yazdım ama mesajım silinmiş. Son zamanlarda turknet beni salak yerine koyuyor ve anladığım kadarıyla da forumda mesajları sildirmeye başlamış. Yazdığım mesaj uçmuş bir şekilde. Yazdığım mesajda aynı porttan superonline'a ait bir kullanıcı adı ve şifreyi modeme girerek bağlantı yaptığımda sorunsuz bir bağlantı elde ettiğimi yazmıştım. Madem siz beni salak yerine koyuyorsunuz, ben de superonline'a geçmesini çok iyi bilirim. Hiçbiriniz babamın oğlu değilsiniz. Verdiğim paranın karşılığını vermek zorundasınız. Sorunumu çözmeden birkaç defadır "sorununuz çözüldü", " hattınızda sorun bulunmamaktır" gibi karşınızdakini gerizekalı yerine koyacak cevaplar atıyorsunuz. Teknik ekip istiyorum, onu da göndermiyorsunuz. Ben sizinle uğraşmaktan bıktım. Yaşadığım sorunların hepsini müsait bir zamanda videoya çekeceğim. Aynı videonun sonuna superonline'a ait kullanıcı adı ve şifreyle gittiğimde sorunların nasıl düzeldiğini de ekleyip bana yazdığınız mesajları göstereceğim. İnsanları nasıl salak yerine koyduğunuzu gözler önüne serdiğimde bakalım ne yapacaksınız ?
|
Öncelikle ne deseniz haklısınız. Ancak medyada belirtildiği gibi Türk Telekom değil ortağı batıyor, bu Türk Telekom'u etkiledi mi? Evet etkiledi hala etkiliyor. Şu anda da hala durum karmaşık bi devlet el koyacak diyorlar, bi Saudi Telecom alacak diyorlar. O konuda hala bir belirsizlik var bununla beraber aksayan işler var.
Sahalardaki teknisyenlerin beceriksiz olmasının sebebi ise şirket borçlarından dolayı küçülmeye gitti bu küçülmeyle birlikte bazı santralleri taşeronlara devrettiler ve onlardan biz çalışanlarda rahatsızız. Kablo bağlamayı bilmeyen adamı santral mühendisi olarak işe almışlar ne yazık ki denetleme olmadığı için hiç kimse "hey neden bu adam burada çalışıyor" demiyor. Bilgilendirme yapılmamasının sebebi sorunun büyük bir etkileme yapmaması, 9 milyon internet abonesi var ve sadece birkaç yüz bin kişiyi etkiled. Açıklama yapılması gerekiyor mu? Tabii ki gerekiyor ama bunu düşünebilecek insan sayısı az. Ve IP ve lokasyon konusu ne o IP, nede RDNS size direk konumu bildirmez özellikle hassas hatları hiç göstermez. Ülkemiz terör ülkesi ve biz kadar teröristlerde o sunucuların nerede olduğunu biliyor. Dolayısıyla oraya kalkıp direk adresi yazsa saldırı alması kaçınılmaz. Emin olun doğuda değilseniz bağlantınız hiçbir şekilde doğuya gitmiyor. Zaten doğudaki hatlar batıya göre daha zayıf. RDNS ismi ve IP adresinin farklı olmasıyla alakalı yurtdışından örnek vereceğim. Örneğin Frankfurt yurtdışı çıkışıyla Frankfurt'a geldiniz ve sizi Telia karşılıyor. Söz konusu ffm-b10-link.telia.net RDNS kodlu 213.248.82.13 nolu IP Fransa'ya kayıtlı. Oysa hat Frankfurt'a ait. IP adresleriyle, RDNS ile o hattın nereye ait olduğunu öğrenmeniz çok zor. Yurtdışında bunun gibi onlarca örnek gösterebilirim aynısı bizde de var. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Celonfix -- 4 Ekim 2017; 18:42:19 > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uyemuyedegil -- 4 Ekim 2017; 21:36:36 > |
|
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0EF48BDE1 -- 17 Temmuz 2020; 16:56:38 > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ezicioyuncu -- 5 Ekim 2017; 0:14:56 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |