Şimdi Ara

Türk Telekom'da son günlerde yaşanan yavaşlıkla ilgili bilgilendirme!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
184
Cevap
10
Favori
15.946
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
56 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türk Telekom'da internet zaten hep yavaştır zaten ama son zamanlarda internetiniz özellikle yurtdışı çıkışlarında problem yaşıyorsa sebebiyle ilgili çalışan olarak kurumun yapamadığını yapıp bilgilendirmek istedim.

    Türk Telekom'da 2009 yılında kurulan MPLS şebekesinin yurtdışı ayağının ömrünü doldurmasıyla birlikte şebeke içerisindeki yönlendirici ve routinglerde cihaz değişikliği yapılıyor. Ve bu trafiği aksatmamak için olabildiğince kısıtlı bir şekilde gerçekleştiriliyor. Örneğin 10 Gbps geçen bir router'i diğer router'e aktardıkları için ping ve hız düşüşü oluyor.

    Neden özellikle akşam saatleri? gibi bir sorunuz olabilir. Akşamları trafik gündüze göre genelde %25-30 oranında artıyor. Darboğaz yaşanmaması sebebiyle QoS kullanılarak kurumsal aboneler önceleklendiriliyor.

    Çalışmanın 2 ay içerisinde tamamen bitmesi bekleniyor. Yani ekstra bir kısıtlama olmadığı sürece sorun büyük ölçüde ortadan kalacak. Ülke içindeki şebekede de yenileme çalışması olacak ancak ülke içinde yeterli hat olduğu için ciddi bir problem beklenmiyor.







  • Öncelikle kurumunuzun yapmadığı, müşteri hizmetlerinin bir haber olduğu veya haberi olsa da bilmezlikten gelip arıza kaydı açma yoluna gidip ses çıkarmadığı bir durum hususunda açık gönüllülükle ve yüreklilikle bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim.

    Lakin, yaklaşık 1 ila 1,5 haftalık süreç içerisinde gelişen, insanların tedirgin olduğu bir durumla karşı karşıyayız. Firmanın büyük ortağı (Oger) batmış, borcunun tırmandığı ve ödeme hususunda hiçbir şey yapılmadığı tahmin edilen, Merkez Bankasının verdiği süre dolmuş, vatandaşın ise kurumun geleceği, yeni ortağın kim olacağı, tekrar araplara satılıp internetin daha fahiş fiyatlara, mevcut hizmetin ise aynı şekilde hiçbir iyileştirilme yapılmadan ve daha da sansüre boğularak pazarlanacağının tedirginliğini yaşadığı günlerdeyiz. 15 yılda yeterince tecrube sahibi olduk bu konularda... Gerek iş yapmayıp sallayan tecrubesiz ve yetersiz saha ve santral ekipleriniz, gerekse anlayıp da ses çıkarmayan, işine gelmediği için dokunmayan çalışanlarınız, bilgisiz ve ilgisiz M.H.'leriniz sayesinde kriz üstüne kriz geçirdik...

    Komik olan husus ise %80'lik internet payı elinde bulunan, ayrıca tekel olan böyle bir firmanın böyle bir sorun hakkında bilgilendirme yapacağı tek bir sayfa bile OLMAMASI! Rakibi olan Superonline ve diğer sağlayıcıların bile bu tip bilgilendirici ekranları mevcutken hem de... DAHA DA KOMİĞİ İSE BURADA BAŞLIK AÇIP DİLLENDİRİLMESE HERKES SORUNUN KENDİ İNTERNETİNDE VE KENDİ ALTYAPISINDA OLDUĞUNU ZANNEDECEK! DURUMDAN HABERSİZ ABONE ARIZA KAYDI AÇTIRIYOR, HİZMETİNİ DÜZELTTİRMEYE ÇALIŞIRKEN DAHA DA BETER HALE GELİYOR! KUSURA BAKMAYIN AMA TEMSİL ETTİĞİNİZ FİRMA BU TİP SORUNLARI DA BAHANE EDEREK ARADA ABONELERDEN 3-5 KIRPARAK HAT RAHATLATIP, DOĞACAK BOŞLUKLA DAHA ÇOK ABONE TOPLAMA PEŞİNDE KOŞUYOR...

    BU KADAR ABONEYE SAHİP, ÜSTELİK TEKEL BİR FİRMANIN BU KADAR ABONESİNE KARŞI SİZCE HİÇ Mİ SORUMLULUĞU YOK? EN AZINDAN BİR MEDYA KURULUŞU VEYA YAYIN ORGANI, O DA OLMADI M.H. BAĞLANDIĞINIZDA BİLGİLENDİRME YOLUYLA BU YAPILABİLİRDİ, AMA OLMADI...

    Tecrubelerime dayanarak söylemeliyim ki 10 yılı aşkın süredir abonesi olduğum firmanız 1 megabitle bile kopma yaşatıyordu. Malesef şu son 10 yıl içinde insanları çalışan teknik ekiplerinizden çok teknisyen yaptınız. Gelen saha ekipleriniz daha SNR Margin'i, hat gürültü değerlerini, mesafe değerlerini bilmiyor. Tavsiyem, oturtun o kopan internetinizin başına, açın internette bir sayfa tabi kopmadan açabilirseniz, şöyle bir dolaştırın internette... Aboneleriniz sizlere öğretsin, eğitim versin forumlarda... Margini, mesafe değerini, PING'i, santrali öğretsin... Yoksa çalışanlarınızın ne anlayacağı var, ne de öğreneceği...

    Ülke içinde yeterli hat olduğundan bahsetmişsiniz, şunu sormak istedim... Son günlerde bir de anlam veremediğim bir trendiniz var, SANTRAL SANTRAL ATLAMA NOKTASI GEZDİRME... :) Aboneleri santral santral, cihaz cihaz, anlam veremediğim bir döngü içerisine sokup, yine kendi iline ulaştırıp İstanbul'dan çıkışa iletiyorsunuz... :) Gülüyorum ama sinirden... Allah aşkına, Ankara'daki bir abonenin doğudaki x iline oradan batıdaki y iline, oradan kuzeydeki z iline gönderilip daha sonra Ankara'ya, oradan İstanbul, oradan da çıkış noktasına yönlendirilip oluşturulan AĞ HARİTASI'nın mantığı nedir? :) Bermuda şeytan üçgenini mi test ediyorsunuz? Yoksa sen git bir hava al, trafiği tıkama, azıcık aksın da öyle çıkarsın mı diyorsunuz? Madem ülke içinde yeterli hat var, neden böyle bir uygulamaya gerek duyuyorsunuz? Anladığım kadarıyla olaya teknik açıdan hakimsiniz, ben cahil bir kullanıcı olarak tecrubelerime ve edindiğim bilgilere istinaden yorumladım, bu durumun mantığını izah eder misiniz? Bildiğim kadarıyla açacağınız x sayfasında şu saçma gezinme sistemi bile aboneyi PING üstüne PING, Loss üstüne Loss'e sokar... (RDNS demeyin, atlama noktalarındaki IP'lerin whois bilgileri ve geo konumları alındı...)

    Kıssadan hisse... Şahsınıza algılamayın, şu sorun kaç gündür insanları deli etti. İnsanlar durum hakkında tartışma ortamı yaratmasa konu hakkında ses de çıkacağı yoktu...

    Tekrar bilgilendirmeniz ve anlayışınız için teşekkürler. Aynı durumların tekrar meydana gelmemesi dileğiyle...

    İyi akşamlar...
    Aynı durumun turknette de yaşandığını, muhtemelen yaşadığım sorunun turknet'in ttnet altyapısı kullandığı için kaynaklandığını yazdım ama mesajım silinmiş. Son zamanlarda turknet beni salak yerine koyuyor ve anladığım kadarıyla da forumda mesajları sildirmeye başlamış. Yazdığım mesaj uçmuş bir şekilde. Yazdığım mesajda aynı porttan superonline'a ait bir kullanıcı adı ve şifreyi modeme girerek bağlantı yaptığımda sorunsuz bir bağlantı elde ettiğimi yazmıştım. Madem siz beni salak yerine koyuyorsunuz, ben de superonline'a geçmesini çok iyi bilirim. Hiçbiriniz babamın oğlu değilsiniz. Verdiğim paranın karşılığını vermek zorundasınız. Sorunumu çözmeden birkaç defadır "sorununuz çözüldü", " hattınızda sorun bulunmamaktır" gibi karşınızdakini gerizekalı yerine koyacak cevaplar atıyorsunuz. Teknik ekip istiyorum, onu da göndermiyorsunuz. Ben sizinle uğraşmaktan bıktım. Yaşadığım sorunların hepsini müsait bir zamanda videoya çekeceğim. Aynı videonun sonuna superonline'a ait kullanıcı adı ve şifreyle gittiğimde sorunların nasıl düzeldiğini de ekleyip bana yazdığınız mesajları göstereceğim. İnsanları nasıl salak yerine koyduğunuzu gözler önüne serdiğimde bakalım ne yapacaksınız ?
    Öncelikle ne deseniz haklısınız. Ancak medyada belirtildiği gibi Türk Telekom değil ortağı batıyor, bu Türk Telekom'u etkiledi mi? Evet etkiledi hala etkiliyor. Şu anda da hala durum karmaşık bi devlet el koyacak diyorlar, bi Saudi Telecom alacak diyorlar. O konuda hala bir belirsizlik var bununla beraber aksayan işler var.

    Sahalardaki teknisyenlerin beceriksiz olmasının sebebi ise şirket borçlarından dolayı küçülmeye gitti bu küçülmeyle birlikte bazı santralleri taşeronlara devrettiler ve onlardan biz çalışanlarda rahatsızız. Kablo bağlamayı bilmeyen adamı santral mühendisi olarak işe almışlar ne yazık ki denetleme olmadığı için hiç kimse "hey neden bu adam burada çalışıyor" demiyor.

    Bilgilendirme yapılmamasının sebebi sorunun büyük bir etkileme yapmaması, 9 milyon internet abonesi var ve sadece birkaç yüz bin kişiyi etkiled. Açıklama yapılması gerekiyor mu? Tabii ki gerekiyor ama bunu düşünebilecek insan sayısı az.

    Ve IP ve lokasyon konusu ne o IP, nede RDNS size direk konumu bildirmez özellikle hassas hatları hiç göstermez. Ülkemiz terör ülkesi ve biz kadar teröristlerde o sunucuların nerede olduğunu biliyor. Dolayısıyla oraya kalkıp direk adresi yazsa saldırı alması kaçınılmaz. Emin olun doğuda değilseniz bağlantınız hiçbir şekilde doğuya gitmiyor. Zaten doğudaki hatlar batıya göre daha zayıf. RDNS ismi ve IP adresinin farklı olmasıyla alakalı yurtdışından örnek vereceğim.

    Örneğin Frankfurt yurtdışı çıkışıyla Frankfurt'a geldiniz ve sizi Telia karşılıyor. Söz konusu ffm-b10-link.telia.net RDNS kodlu 213.248.82.13 nolu IP Fransa'ya kayıtlı. Oysa hat Frankfurt'a ait. IP adresleriyle, RDNS ile o hattın nereye ait olduğunu öğrenmeniz çok zor. Yurtdışında bunun gibi onlarca örnek gösterebilirim aynısı bizde de var.
  • Bilgilendirme için teşekkürler bitene kadar kadar yapacak bişey yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilgilendirme için teşekkürler. Anladığım kadarıyla bölgesel olarak çalışma yapılıyor, kimi akşam saatlerinde sıkıntı yaşamazken kiminin hızı yerlerde sürünüyor. VAE kapmasımındaki müşteriler için de bir QoS ayarlaması var mı?
  • Yeter ama ya. Yorgun argın bi eve gelip başına oturuyorsun bilgisayarın, internet hızı 1mbpslerde sürünüyor ping 100lerde. Bize bunların hesabını verebilecekmi bu arap telekom ? 2 haftadan fazla süredir böyle bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Celonfix -- 4 Ekim 2017; 18:42:19 >
  • Nasıl oluyor anlamıyorum.10 senedir ttnet kullanıyorum hızım falan hiç düşmüyor.Hatta hep 6 olan pingim şu an 5e düşmüş.24 mbit hattımdan 23.40mbit alıyorum.Ttnetin sevdiği biriyim anlaşılan
  • Dr. Boone kullanıcısına yanıt
    VAE işi daha karışık ISS'ye göre değişiyor. O konuda bilgi veremem.
  • Zaman zaman hız düşüşleri ve ping çıkması bundan dolayı mi? Ve bu olay yurtiçi ping ve hızları da etkiliyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle kurumunuzun yapmadığı, müşteri hizmetlerinin bir haber olduğu veya haberi olsa da bilmezlikten gelip arıza kaydı açma yoluna gidip ses çıkarmadığı bir durum hususunda açık gönüllülükle ve yüreklilikle bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim.

    Lakin, yaklaşık 1 ila 1,5 haftalık süreç içerisinde gelişen, insanların tedirgin olduğu bir durumla karşı karşıyayız. Firmanın büyük ortağı (Oger) batmış, borcunun tırmandığı ve ödeme hususunda hiçbir şey yapılmadığı tahmin edilen, Merkez Bankasının verdiği süre dolmuş, vatandaşın ise kurumun geleceği, yeni ortağın kim olacağı, tekrar araplara satılıp internetin daha fahiş fiyatlara, mevcut hizmetin ise aynı şekilde hiçbir iyileştirilme yapılmadan ve daha da sansüre boğularak pazarlanacağının tedirginliğini yaşadığı günlerdeyiz. 15 yılda yeterince tecrube sahibi olduk bu konularda... Gerek iş yapmayıp sallayan tecrubesiz ve yetersiz saha ve santral ekipleriniz, gerekse anlayıp da ses çıkarmayan, işine gelmediği için dokunmayan çalışanlarınız, bilgisiz ve ilgisiz M.H.'leriniz sayesinde kriz üstüne kriz geçirdik...

    Komik olan husus ise %80'lik internet payı elinde bulunan, ayrıca tekel olan böyle bir firmanın böyle bir sorun hakkında bilgilendirme yapacağı tek bir sayfa bile OLMAMASI! Rakibi olan Superonline ve diğer sağlayıcıların bile bu tip bilgilendirici ekranları mevcutken hem de... DAHA DA KOMİĞİ İSE BURADA BAŞLIK AÇIP DİLLENDİRİLMESE HERKES SORUNUN KENDİ İNTERNETİNDE VE KENDİ ALTYAPISINDA OLDUĞUNU ZANNEDECEK! DURUMDAN HABERSİZ ABONE ARIZA KAYDI AÇTIRIYOR, HİZMETİNİ DÜZELTTİRMEYE ÇALIŞIRKEN DAHA DA BETER HALE GELİYOR! KUSURA BAKMAYIN AMA TEMSİL ETTİĞİNİZ FİRMA BU TİP SORUNLARI DA BAHANE EDEREK ARADA ABONELERDEN 3-5 KIRPARAK HAT RAHATLATIP, DOĞACAK BOŞLUKLA DAHA ÇOK ABONE TOPLAMA PEŞİNDE KOŞUYOR...

    BU KADAR ABONEYE SAHİP, ÜSTELİK TEKEL BİR FİRMANIN BU KADAR ABONESİNE KARŞI SİZCE HİÇ Mİ SORUMLULUĞU YOK? EN AZINDAN BİR MEDYA KURULUŞU VEYA YAYIN ORGANI, O DA OLMADI M.H. BAĞLANDIĞINIZDA BİLGİLENDİRME YOLUYLA BU YAPILABİLİRDİ, AMA OLMADI...

    Tecrubelerime dayanarak söylemeliyim ki 10 yılı aşkın süredir abonesi olduğum firmanız 1 megabitle bile kopma yaşatıyordu. Malesef şu son 10 yıl içinde insanları çalışan teknik ekiplerinizden çok teknisyen yaptınız. Gelen saha ekipleriniz daha SNR Margin'i, hat gürültü değerlerini, mesafe değerlerini bilmiyor. Tavsiyem, oturtun o kopan internetinizin başına, açın internette bir sayfa tabi kopmadan açabilirseniz, şöyle bir dolaştırın internette... Aboneleriniz sizlere öğretsin, eğitim versin forumlarda... Margini, mesafe değerini, PING'i, santrali öğretsin... Yoksa çalışanlarınızın ne anlayacağı var, ne de öğreneceği...

    Ülke içinde yeterli hat olduğundan bahsetmişsiniz, şunu sormak istedim... Son günlerde bir de anlam veremediğim bir trendiniz var, SANTRAL SANTRAL ATLAMA NOKTASI GEZDİRME... :) Aboneleri santral santral, cihaz cihaz, anlam veremediğim bir döngü içerisine sokup, yine kendi iline ulaştırıp İstanbul'dan çıkışa iletiyorsunuz... :) Gülüyorum ama sinirden... Allah aşkına, Ankara'daki bir abonenin doğudaki x iline oradan batıdaki y iline, oradan kuzeydeki z iline gönderilip daha sonra Ankara'ya, oradan İstanbul, oradan da çıkış noktasına yönlendirilip oluşturulan AĞ HARİTASI'nın mantığı nedir? :) Bermuda şeytan üçgenini mi test ediyorsunuz? Yoksa sen git bir hava al, trafiği tıkama, azıcık aksın da öyle çıkarsın mı diyorsunuz? Madem ülke içinde yeterli hat var, neden böyle bir uygulamaya gerek duyuyorsunuz? Anladığım kadarıyla olaya teknik açıdan hakimsiniz, ben cahil bir kullanıcı olarak tecrubelerime ve edindiğim bilgilere istinaden yorumladım, bu durumun mantığını izah eder misiniz? Bildiğim kadarıyla açacağınız x sayfasında şu saçma gezinme sistemi bile aboneyi PING üstüne PING, Loss üstüne Loss'e sokar... (RDNS demeyin, atlama noktalarındaki IP'lerin whois bilgileri ve geo konumları alındı...)

    Kıssadan hisse... Şahsınıza algılamayın, şu sorun kaç gündür insanları deli etti. İnsanlar durum hakkında tartışma ortamı yaratmasa konu hakkında ses de çıkacağı yoktu...

    Tekrar bilgilendirmeniz ve anlayışınız için teşekkürler. Aynı durumların tekrar meydana gelmemesi dileğiyle...

    İyi akşamlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uyemuyedegil -- 4 Ekim 2017; 21:36:36 >




  • uyemuyedegil U kullanıcısına yanıt
    Öncelikle ne deseniz haklısınız. Ancak medyada belirtildiği gibi Türk Telekom değil ortağı batıyor, bu Türk Telekom'u etkiledi mi? Evet etkiledi hala etkiliyor. Şu anda da hala durum karmaşık bi devlet el koyacak diyorlar, bi Saudi Telecom alacak diyorlar. O konuda hala bir belirsizlik var bununla beraber aksayan işler var.

    Sahalardaki teknisyenlerin beceriksiz olmasının sebebi ise şirket borçlarından dolayı küçülmeye gitti bu küçülmeyle birlikte bazı santralleri taşeronlara devrettiler ve onlardan biz çalışanlarda rahatsızız. Kablo bağlamayı bilmeyen adamı santral mühendisi olarak işe almışlar ne yazık ki denetleme olmadığı için hiç kimse "hey neden bu adam burada çalışıyor" demiyor.

    Bilgilendirme yapılmamasının sebebi sorunun büyük bir etkileme yapmaması, 9 milyon internet abonesi var ve sadece birkaç yüz bin kişiyi etkiled. Açıklama yapılması gerekiyor mu? Tabii ki gerekiyor ama bunu düşünebilecek insan sayısı az.

    Ve IP ve lokasyon konusu ne o IP, nede RDNS size direk konumu bildirmez özellikle hassas hatları hiç göstermez. Ülkemiz terör ülkesi ve biz kadar teröristlerde o sunucuların nerede olduğunu biliyor. Dolayısıyla oraya kalkıp direk adresi yazsa saldırı alması kaçınılmaz. Emin olun doğuda değilseniz bağlantınız hiçbir şekilde doğuya gitmiyor. Zaten doğudaki hatlar batıya göre daha zayıf. RDNS ismi ve IP adresinin farklı olmasıyla alakalı yurtdışından örnek vereceğim.

    Örneğin Frankfurt yurtdışı çıkışıyla Frankfurt'a geldiniz ve sizi Telia karşılıyor. Söz konusu ffm-b10-link.telia.net RDNS kodlu 213.248.82.13 nolu IP Fransa'ya kayıtlı. Oysa hat Frankfurt'a ait. IP adresleriyle, RDNS ile o hattın nereye ait olduğunu öğrenmeniz çok zor. Yurtdışında bunun gibi onlarca örnek gösterebilirim aynısı bizde de var.




  • Yurtiçinde herhangi bir etkisi yok.
  • 9 milyon abonenin içinden beni nasıl buldunuz arkadaş

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilemiyorum, 9 milyon firma için abone değilmiş demek ki... Anlayamadığım 9 milyon kişi deniyor ama forumda neredeyse birçok abone bu sorunu yaşıyor ve yaşamakta...

    Neyse... Gereksiz yere uzatmanın bir manası yok.
  • mustifb M kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam sağolun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu mesaj silindi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0EF48BDE1 -- 17 Temmuz 2020; 16:56:38 >
  • O zaman bir soru. Aylardır 30mbit civarı kullandığım hattın 5960kbs sabitlenmeside 2 gündür bunlarla mı alakalı.
  • VDSL çalışmaları ne durumda hocam bana o da lazım istanbuldayım hala adsl mahkumuyum 2 sene sonra evimin önünden metro durağı inşa edilecek bu tt hala fiberi geçtim VDSL bile getirmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ozellikle aksam saatleri face falan girilmez oluyor bazen

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • dr20mouse kullanıcısına yanıt
    Ben de üzülüyordum ilçedeki evimizden fiber ne zaman geçecek diye evin önünden metro geçen insanlar Adsl kullanıyor memleketimde vay halimize. Kışın Fransada 20.000 kişilik bir ilçede 4 ay teyzemle kalmıştım. Merkezi olmamasına rağmen 500mbite kadar Orange internet sunuyordu. O gün kahrolmuştum. Artık daha da oluyorum :)
  • Hocam modem hızlarının düşmesi bağlantılı mıdır ?

    Ulaşabilir hız 14 iken şimdi 8'e düştü diğer hattım 22 Mb ulaşabilir hız varken şimdi 13-14'e düştü.
  • Ttnet i ender seven kişilerdenim galiba



    Bölgesel bir arıza yoksa (yilda 1 kere rastlarim) internetim hiç kesilmez veya yavaslamaz , suan da 50mbit fibernet 200gb akn paketi kullanıyorum cok memnunum , 4 ay önce oturduğum evi degistirdim nakil islemlerinde sıkıntı olur mu diye dert yanarken sabah yaptigim nakil basvurusu oglenden sonra saat 2 civari tamamlanip yeni evime direkt internet bağlanmıştı o yuzden ttden vazgecmeyi düşünmüyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ezicioyuncu -- 5 Ekim 2017; 0:14:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.