Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (92. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
403.200
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9091929394
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kagnaroos

    Merhaba üstadlar,

    Yeni nesil turbolu bir dizelin rodajının nasıl yapılması gerektiğini bir kez daha anlatabilir misiniz? Aradım bulamadım daha önce anlatılmışsa.

    Benim bildiklerim şöyle: İlk 1000 km. 130 km/h, 3000 devir geçilmeyecek ve ani fren yapılmayacak.

    Okuduklarımdan anladığım kadarıyla çok da düşük devirde gitmemek gerekiyormuş. Yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkürler.

    Daha detaylı bilgi veren olacaktır ancak ben bir iki şey yazayım.
    Aracınızı sabit devirde kullanmayın. ilk bin km de sürekli değişken devirlerde kullanın.
    Yüksek hızda seyretmeyin.
    Ani fren yapmayın.

    Motor ısınmadan yüksek devirlere çıkmayın.
    Bir de stop etmeden önce bekleyin

    Son ikisi her zaman yapmanız gerekenlerdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SsS KERSEF


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk


    quote:

    Orijinalden alıntı: SsS KERSEF

    sayın o.b.k hocam sıze bır sorum olacak benım aracım fluance 1,5dcı bunların yag degısım perıyodu 20bın km olarak belırlenmıs ve kullanıcaln yag elf 5w40 evolutıon sxr tam sentetık bır yag heralde bn bu yag ıcın daha doğrusu dızel bır araba ıcın 20bın degısım perıyodunu cok uzun buluyorum bırde kıs sartlarında dur kalk soğuk motor calısmlarında yagın 10bınde özellıgını kaybetecegını dusunuyorum ve bn 10bınde bır degısım yapmalıyım garantı bozulur mu onuda bılmıom yada tam sentetık oldugu gerek yok mu ve suanda aracım 25bınde sımdıden cevabınız ıcın tesekkur ederım hocam


    OBK da cevaplar ama ben de cevap vermek isterim.

    Eskiden motor yağları beş binde birdeğişirmiş, ben bunu bilmem. Sonradan 10 km'de bir değiştirilebilecek yağlar çıktığında insanlar yok bu kadar gitmez bu falan diyerek o yağları beş binde bir değiştirmeye devam etmişler. Şimdi ise yağlar 15 20 bin km kadar gidiyor. Yağ ömrünün uzun olmasının nedeni üretim teknolojisi ve yağ teknolojisidr. Siz yağınızı eksilmediği sürece ve önerilen yağı kullandığınız sürece 20 bin'de bir değiştirmeye devam edebilirsiniz. bu arada sentetik yağlar özelliğini sıcaktan ve soğuktan kaybetemez, zamanla da kaybetmez. Yalnız aracınız sıfırsa ilk değişimler yarı zamanda; yani 10 bin'de bir olması gerekir. Motorun üreteceği çapaklar yağda birikeceğinden yağın ilk kullanımlarda sık değişmesi önerilen bir şeydir. Ayrıca şanzıman ve difransiyel yağının değişmesi de önerilir. Bu bilgiler kullanma kılavuzunda yer alır.


    Birebir aynı motor yıllardır tüm renault modellerinde kullanılıyor. Yine aynı yağ da renault servislerinde uzun süredir kullanılıyor. Eskiden 15bin, hatta 10 bin km'de bir değişim önerdikleri bu motor ve yağ için şimdi çoğu firma aynı motor ve aynı yağ olmasına rağmen tüketiciye düşük işletme maliyetleri sunmak ve bu nedenle tercih sebebi olmak için bakım aralıklarını uzattılar.

    Tam sentetik yağ 20 bin km dayanır mı? Evet 20 bin km boyunca dayanır. Bir sorun olmaz. Eksilmediğinden emin olun ve senesi dolunca km'yi beklemeden değiştirin yeter.

    Eğer kullanım parkurunuz hep soğuk motor ile kısa mesafeli sürüşler içeriyorsa yağınızı daha erken de değiştirebilirsiniz. Bu garantiyi bozmaz.

    verdıgınız cevap ıcın saolun hocam pekı bu yag 20bın boyunca en saglıklı bır sekılde turboyu koruması acısından bır verım kaybına ugrarmı 15bınden sonra özellıgını kaybetme olasılıgı varmı cunku aynı yag laguna ıcınde kullanılıyor onun yag degısımı 15bın veya baska araclarda da 15bın de degısıyor ayrıca lagunanın fransada yag degısım perıyodu 30bın km olarak belırlenmıs bu belırleme neye göre yapılıyor aracı kullanırken cevırıdıgımız devır ıle yag ömruyle bır ılıgısı var mı benı bu konuda bılgılendırırsenız sevınırım sımdıden tesekkur ederım hocam


    KM'ye bakılmaksızın tüm bakım çizelgelerinde yağ senelik değişir. Siz senede 20 bin km yapıyorsanız tam sentetik yağ ile 20 bin km yol yapabilirsiniz. 20 bin km boyunca bu yağ size yeterli korumayı sunacaktır.

    Bakım periyodları ülkeden ülkeye değişebilir. Bu periyodlar belirlenirken ülkenin iklimi, yol şartları, genel sürüş karakterleri esas alınır. Tabi ki pazarlama taktikleri, düşük bakım maliyeti gösterme çabaları da bir başka etken.

    Hemen hemen tüm tam sentetik yağlar bir yıl boyunca yağlayıcılığını korur. 20 bin km boyunca eksilmeden kalabilmişse de 20 bin km boyunca yağlamasını da eksiksiz yapar.

    Yalnız burada kullanım şartları esastır. Tüm bakım çizelgelerinde ağır kullanım şartları ayrıca belirtilmiştir. Eğer aracınızı sürekli yüksek performanslı veya sürekli ağır yük altında kullanıyorsanız sizin için uygulanacak çizelge farklıdır.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentboz

    merhaba o.b.k. hocam
    2005 model pejo 307 1.6 dizel sahibiyim. araba 1 yıldır bende. araç 115.000 km de.
    kurban bayramından 2-3 gün önce yolda giderken birden gaz kesti araba. antipollution fault mesajı verdi. motor ikaz ışığı yandı. sonra arabayı sağa çektim. durdum motora baktım.
    gaza bastıkça turbo etrafına yağ atıyordu. ve araba 3000 devir 120 km yi geçmiyordu.
    daha sonra aracı tamirci motor ustama götürdüm. baktı. turbo gitmiş değişmesi gerekiyor dedi.

    tamam dedik değiştirelim. internetten araştırdım. ikitelli de güven turbonun reklamını gördüm. garret marka turboların türkiye distribütörü olduklarını söylediler. revizzyonlu veya tamir görmüş turbo satmadıklarını söylediler. kutusunda sıfır orjinal turbo olarak aldık turboyu.
    neyse getirdik ustam turboyu taktı. motordaki yağ süzgecinide değiştirdi. birde enjektör temizliği karbon clean yaptı.

    ondan sonra arabayı bayram boyunca hiç kullanmadık.1 hafta yattı araba.
    bayramdan sonra araba ile yola çıktım.
    önce arabada turbodan bir ıslık sesi geldiğini farkettim. daha sonra giderken araba motor ikaz lambası yandı ve bir anda araba gaz yemez gitmez oldu. araba 2800 - 3000 deviri geçmemeye başladı. 5. viteste en fazla 110 -120 yapmaya ve daha üstüne çıkmamaya başladı.

    ertesi gün tekrar ustaya getirdim aracı .daha sonra araç bilgisayara bağlandı. turbo ile ilgili bir valf değişmesi gerektiği söylendi. o değişti. ertesi gün yola çıktım yine aynı şekilde araba gitmiyor.

    bir kaç gün sonra tekrar bilgisayara bağlandı. hava akışmetresinden olabileceği söylendi. hava akış metresi değişti. turbo söküldü kontrol amaçlı olarak güven turboya gönderildi. güven turbo turbo kontrollerini yapıp turboda sorun yok aracınızda başka bir sorun var onu çözün dedi.
    aynı turbo tekrar takıldı.
    tekrar denemeye yola çıktık. yine yüksek hızda aynı sorun.

    araba tekrar bilgisayara bağlandı. dizel ustasıyla beraber kontrol edildi. dizel ustası katalizör tıkalı olabileceğini söyledi.
    temizleyelim yada içini boşaltalım dedi. neyse içini boşaltmaya karar verdik. katalizör içini boşalttık. dün akşam tekrar teste yola çıktım. aynı motor arıza ışığı yine yandı. araba yine 3000 deviri geçmiyor. durup motoru stop ediyorum. tekrar aracı çalıştırıyorum. bakıyorum düzelmiş. ama 5-10 km sonra yine aynı sorun çıkıyor. boş viteste bile araba 3000 devir üstüne çıkmıyor.

    bu kadar durum oldu. ama sorun hala düzelmedi. neden yapabileceği hakkında fikriniz varmıdır?

    yapılan işlemler

    işçilik (200 TL)
    yağ ve filtre değişti (60 TL)
    turbo sıfır orjinali ile değişti (900 TL)
    motor yağ süzgeci değişti (50 TL)
    carbon clean işlemi (100 TL)
    turbo valf değişti (110 TL)
    hava akışmetre değişti (190 TL)
    katalizör boşaltıldı. (40 TL)

    yani 1700 TL harcadım ama hala sorun devam ediyor.





    Merhaba.

    Geçmiş olsun.

    Aracın ECU'suna düşen hata kodunu söyleyebilirseniz çok daha net bir teşhis koyabiliriz.

    Turbo, dump valf, akışmetre değişmesine rağmen sorununuz çözülememiş. Ya bunlarda bir sorun yoktu, ya da bunlardan biriyle veya birkaçıyla birlikte başka bir sorun daha var.

    Antipollution fault hatasını katalizörün veriminin düşmesi sonrası da alırsınız. Siz katalizörü boşaltmışsınız. Ama katalizör sonrası sensör halen yerinde duruyor. Ve katalizör varmış gibi ölçüm yapıyor. ECU'da katalizörün düzgün çalışırken üretilmesi gereken oksijen sensörü değerini arıyor. Bu değeri göremeyince de antipollution fault hatası veriyor ve aracı bir nevi güvenli moda alıyor.

    Güvenli moda her ne kusurdan ötürü düşerse düşsün, turbo bir araç turboyu devre dışı bırakır. Yani aracın ivmelenmemesi doğrudan sorunun sonucu değil, sorunun üretilmiş dolaylı sonucu.

    Aldığınız antipollution fault hatasının sebebi, kodu katalizör verim düşüklüğü ile ilgili ise söylediğim gibi, sensörün okuduğu yanlış değerdir sebep.

    Kodu biliyorsanız ona göre bir çözüm öneririm.

    Keşke en başından elinde cihazı, OBD'si olan birisine gitseymişsiniz. Bunca masrafı yapmazdınız.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    1.3 mJ 2005 model fiat punto

    benim motor, 2000-2200 d/d aralığında zırlıyor

    vites boşta da olsa, araç hareket halinde de olsa metal bir zırlamaya sesi geliyor motordan

    neden olabilir ki?


    Merhaba.

    Bu gibi vibrasyonlar doğrudan bir motor elemanından veya dolaylı olarak araç üzerinde sabitlenmemiş herhangi bir sacdan gelebilir.

    Eğer egsoz sesine benziyorsa ve gazın pozisyonu ile ses değişiyorsa(artıyorsa veya azalıyorsa) katalizörden olabilir. Devirle birlikte sabit olarak ses geliyorsa motora bakmak, iyice dinlemek gerekir. Rölantide yapıyorsa ayrı, yalnızca yolda yapıyorsa ayrı noktalara yoğunlaşılır.

    Şu aşamada sizin bu sesin tam olarak hangi durumlarda geldiğini tespit etmeniz gerekir. Tam gaz, yarım gaz, gazdan çekili durumlarda yine aynı devirde gelip gelmediği, tüm vites ve hızlarda gelip gelmediği önemli.



    KOlay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SsS KERSEF

    sayın obk hocam sıze bır sorum olacak dızel araclarda kurum olusumunda bahsedılıo ve 50bınde bır carbon clean yaptrılıması gerektıgı söylenıyor sızce yaptırmak gerekır mı yada saglıklımıdır ayrıca bu kurum bırıkımının onune gecme gıbı bır sansımız yokmu yanı devamlı max tork bandında kullanan bırı olarak bunu soruyorum devamlı 2000-3000 devır arasında kullanırken kurum olusuması meydana gelır mı sımdıden tesekkur ederım hocam


    Bahsettiğiniz şartlarda, yani maksimum tork bandı haricinde tam gaz verilmediği durumlarda ve 10ppm eurodizel kullanıldığı durumlarda kurum oluşumu çok zor gerçekleşir.

    50 bin km çok erken. Kırsal motorin kullanımında bile 50 bin km kurum oluşumu için erken bir periyod.

    Carbon clean tarzı işlemleri tavsiye etmiyorum. Gerçekten enjektörlerde bir tıkanıklık veya bozulma varsa ehil bir pompa-enjektör servisi gerekeni yapacaktır.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    Arkadaşlar Ülkemizde satılan Common Rail turbo dizel motorlarda hangisi yakıta en az hassas olan acaba.

    Ekonomik olsun diye dizel araç satın alan arkadaşların hayallerini 1 depo kalitesiz akaryakıt vahvediyor ve 2000/2500tl gibi bir değere enjektör değiştirmek zorunda kalıyorlar.


    Bu duruma düşmeyi kimse istemez kimse kalitesiz yakıt almak istemez ama olursa böyle bir şey diye düşündüm.

    Acaba yakıta en duyarsız dizel motor hangisi?


    Multijet ilk çıktığında sulu mazot yada normal kükürtlü yakıt koysan bile sorun olmaz derlerdi acaba ne kadar doğru...


    Piyasada satılan common-raill dizel araçların hepsinin enjektörlerini 2-3 firma üretiyor. Bu 2-3 firma arasında da üretim kalitesi, enjektör töleransı, enjektör delik genişliği olarak bariz bir fark yok. Yani hemen hemen hepsi aynı standartlarda, laserle açılmış püskürtme delikleriyle atomize yakıt enjeksiyonu için tasarlanmış enjektörlerdir.

    Yani bahsettiğiniz durum biraz şans, biraz da dikkat işi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercinsahin

    selamün aleyküm ustalar.

    malum kış geliyor ve dizel araç sahiplerinin gözü termometrelere takılmaya başlayacak. hava sıcaklığı -20 lere yaklaştıkça "mazot donar mı" "başımıza iş açılır mı" gibi endişeler yaşanmaya başlayacak.

    tecrübeli büyüklerimiz siz ne dersiniz bu konuda? mazotun donmaması için ne yapmalıyız? depoyu dolu tutmak, aracı güneye bakan yere park etmek, bir hafta çalışmadan yatırmamak, mazota katkı koymak gibi uygulamalar yeterli mi sizce? bir de olur ya araç dondu çalışmıyor diyelim, ne yapmak lazım o anda? bırakalım güneşi görünce çözülsün mü yoksa servis mi çağırmalı?

    peki donan araçta ne zarar yaşanır? filtre mi çatlar, motorda zarar gören kısımlar olur mu? donup daha sonra kendi imkanlarıyla çözülen bir aracı illa ki bir kontrol için servise götürmek gerekir mi? filtre çatlamışsa o şekilde yol almanın zararı olur mu?

    çok uzattım kusura bakmayın ama konu hakkında okuduklarım kafamı karıştırdı, en net çözümü burda bulacağımı biliyorum. şimdiden teşekkür ederim.


    Eurodizel yakıtı herhangi bir ilave kimyasala ihtiyaç duymadan -20 derecelere kadar akışkanlığını korur.

    Ayrıca güncel birçok dizel aracın depodaki pompasında ve filtresinde ısıtıcı rezistans bulunur.

    Mazotun donması blokta çatlama vs. gibi motor hasarlarına sebep olmaz. Araç çalışmaz o kadar.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EIRP

    konu ile alakalı değil ama aktif bir konu olduğu için soruyu buraya sormak istiyorum.

    benim sormak istediğim konu dip gaz ile ilgili.1.6 16v lpg'li bir aracım var.düşük devirlerde 2000rpm civarında dip gaz yaptığımda sanki egsozu boşaltılmış şahin gibi sesler duyuyorum aracımdan.yüksek devirlerde böyle bir ses duymuyorum veya motor sesinden ayırt edemiyorum.ama o kadar baskın bir ses değil.acaba bu ses emme manifoldu kaynaklı bir ses midir?yoksa başka bir sorun mu aramalıyız.


    Aracınızın egzost manifoldunu kontrol etmekte fayda var.

    Ayrıca hava filtresi kutusu da yerinden çıkmış veya içindeki filtre tam yerine oturmamış olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gazetem74

    OBK hocam ve diğer ustalar öncelikle hepinizin bilgisine, beynine, eline ve en önemlisi yüreğine sağlık.
    OBK hocam sizi ayrıca tebrik ediyorum, kutluyorum, saygımı sunuyorum. Bu mesajımı da öğlen 15.00'de notlar alarak 41. sayfaya kadar satır satır okuyup ardından mjsların araca özel sorunlara ilişkin olduğu düşüncesiyle yaklaşık 20 sayfalık kısmı geçerek yazmaya koyuluyorum.
    OBK, okuduğum her sayfa ve cevabınızda da büyük bir sabır, ''halka hizmet hakka hizmettir'' düsturunu gördüm. Allah sizden razı olsun.
    Hocam, yaklaşık 2-3 aylık araştırmam ve çok yorulmam sonucunda en başta ekonomik yakıt amacıyla 5 gün önce 90.000 km'de 2004 model 1.3 palio multijet aldım. 2004'de aldığım ve 5 yıl kullandığım ilk aracım şahin, 2009'da aldığım ve 1 hafta önce sattığım 99 palio'nun ardından nasip olan bu aracıma evladım gibi bakmak istiyorum. Aracım alındığı günden bu yana servis bakımlı. Tüm bakım belgeleri, tüm faturaları mevcut. Ben 3. sahibiyim ve önceki sahipleri de tanıdık ve son derece titizler. İkisi de kendi tabirleri ile araç konusunda ''kıl'... 'Her bakımı zamanından önce yapılmış ve anahtar değmemiş. Yakıtı da ilk günden sabit PO euro dizel...
    Bende evladiyelik binmek istiyorum. Önceki araçlarımda servis bakımı, yağ, filtre değişimi, vs. bilmeden yada gerek görmeden sadece arıza çıktığında ustaya getiren ve binen biri olarak bu aracıma ilk sahipleri gibi bakmak ve kullanmak istiyorum. Aracın şimdilik bana lazım olan kullanımı ile ilgili bilgilerin tamamını buradan sizlerden öğrendim. Özellikle ilk sayfadan... Hepsine uyuyorum. Bakımını da öğreniyorum. 5 günlük süre içinde bir sorun görmedim ama kullanmama ve dizel motora yabancılığıma bağlı sorunlar yaşamıyorum değil.
    Başka topikte bahsetmiştim ve ottoman cevaplamıştı. Şu anda en ciddi sorunum rampa. Aracımı sabahları rampadan alıyorum. Gaza yükleniyorum debriyajdan ayağımı çekerken ve gitmeye başlıyorken stop edio.
    Birde evime çıktığım yol çok dik rapma. Ana yoldan keskin virajı alıp 1 le rampaya devam ediyorum. Yine devri yükselince 2 yapıyorum ama araç kalıo. Yine bi müddet ağır ağır gidio hatta duracakmış gibi oluyo tekrar 1 e alıyorum yada 15-20 saniye sonra hızlanmaya başlıo.
    Yani şimdilik bu yokuş durumunda sıkıntı yaşıyorum. Arkamda araç olsa sıkıntı olucak. Ya duracak kayacak vs. Önceki gün çarşı içinde trafiğin yoğun olduğu yerde yama aşağı park ettim. Akşam çalıştırıp 1. vites rampa yönünde U dönüşü yapmak isterken yolun ortasında stop etti. Araçlar durdu falan. Tekrar denemedim, kendi yönüne rampa aşağı indim. Yani döndüğüm yer öyle çok dik yerde değil. Zaten dönerken rampaya maruz kalmadım. Ama aynı olay döneceğimi düşünen ve bunu hesaplayarak gelen bir araçla sıkıntı (vurma) yaşayabilirdim. Devirle ilgiliyse zor alışcam gibime gelio.
    Kullanım mesafem ve bakımlarımla ilgili 1-2 küçük sorum daha olacak ama şimdilik bu kadar yetsin.
    OBK ve diğer ustalar belki farkında değilsiniz ama burada çok önemli ve hayırlı bir iş yapıyorsunuz. İnsanların usta usta gezerek yalan yanlış eksik gedik bilgilenecekleri yerde bu topiği ''değerli bilgilerle'' açmayı ve aynı şekilde yaşatmayı başarmışsınız. EMEĞİNİZE SAĞLIK...
    (Bu arada; OBK hocam sizi son sayfada göremeyince tedirgin oldum. Önceki sayfada görünce hafif bi tebessüm... Dedim burada bi yere gitmemiş :)
    Allah'a emanet olun...



    Merhabalar.

    Öncelikle güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim.

    Aracınız hayırlı olsun. 1.3 multijet motor tipik bir küçük hacimli turbo beslemeli dizel motordur. Düşük devirlerde tamamen hacimle ve atmosferik kara dizelle başbaşa kalırsınız. 2000 devir civarından itibaren ise boyundan büyük işler çıkarmaya başlar.

    Sizin durumunuzda mümkün olduğunca kalkışlarda kavramayı yüksek devirden yapmalısınız. Yokuş çıkışlarda veya viraj dönüşlerinde 2.vites yetersiz kalıyorsa kesinlikle 1'e düşün. 1'den 2'ye geçince araç yığılıyorsa 2'ye erken geçiyorsunuz veya yavaş vites değiştiriyorsunuz demektir. Her ikisini de çözmeye çalışın.

    Zamanla 1.3 multijet motorun karakteristiğine alışacak, stop ettirmemeyi, hatta son derece ivmeli kaldırmayı ve kullanmayı öğreneceksiniz. Tabi ki bu arada debriyaj balatanız bir miktar yıpranabilir. Ama tasarımı itibariyle yıpranmak ve zamanı gelince de yenisiyle değiştirilmek üzere dizayn edilen bu debriyaj balatasını aşındırmak inanın motorunuzu zorlamaktan çok daha iyidir. Uzun vadede değişen bir debriyaj balatası ile tüm bu etkileri sıfırlayabilirsiniz. Ama sık sık stop ettirilen veya çok düşük devirlerde hızlandırmak için tam gaz verilen küçük hacimli bir turbodizel motoru eski haline döndürmek hiç bu kadar kolay ve kusursuz olmayacaktır.

    Kazasız sürüşler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SsS KERSEF

    gecenlerde aracımdan gelen bır ıslık sesı geldıgını ve bunun 1700devırden sonra gectıgını bahsetmıstım evet gecıo ama motor tam sıcaklık derecesıne ulastıktan sonra rolantıde beklerken hafıf gaz verdıgımde yıne bır hafıf hava sesıı gıbı bır ses gelıyor ama aracın ceksıınde hızlanmasında falan hıcbır sorun yok acaba soğuk havanın etkısı olabılır mı daha soğuk hava gırdıgı ıcın faln bılemıyorum kı huylandım gercektende bu normal bır durum mu bana yardımcı olabılırmısnız


    Merhaba.

    Aracınızda değişken geometrili turbo(vgt) mevcut. Bu turboların en önemli özelliği bahsettiğiniz devirlerde daha erken şarj edebilmek için geometri değiştirmeleridir. Bahsettiğiniz devirlerde duyduğunuz bu ses sabit geometrili turbolara kıyasla daha erken dolan, şarj olan turbo türbinlerinin sesidir.

    Herhangi bir sorun yok. Türbinlerde, pallerde herhangi bir şekil bozukluğu olsaydı hem çekişte kendini hissettirirdi, hem de her devirde aynı sesi verirdi.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kagnaroos

    Merhaba üstadlar,

    Yeni nesil turbolu bir dizelin rodajının nasıl yapılması gerektiğini bir kez daha anlatabilir misiniz? Aradım bulamadım daha önce anlatılmışsa.

    Benim bildiklerim şöyle: İlk 1000 km. 130 km/h, 3000 devir geçilmeyecek ve ani fren yapılmayacak.

    Okuduklarımdan anladığım kadarıyla çok da düşük devirde gitmemek gerekiyormuş. Yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkürler.

    Daha detaylı bilgi veren olacaktır ancak ben bir iki şey yazayım.
    Aracınızı sabit devirde kullanmayın. ilk bin km de sürekli değişken devirlerde kullanın.
    Yüksek hızda seyretmeyin.
    Ani fren yapmayın.

    Motor ısınmadan yüksek devirlere çıkmayın.
    Bir de stop etmeden önce bekleyin

    Son ikisi her zaman yapmanız gerekenlerdir.





    Bunlara ilaveten;
    -rodaj süresince, en azından ilk 1000km boyunca gaz pedalının ve maksimum hızın 3/4'ünden fazlasını kullanmayın.
    -rodaj boyunca hız sabitleyici kullanmamaya gayret edin. kendiniz seyrederken de hızınızı, devrinizi ve gaz konumunu sık sık değiştirin.




  • Arkadaşlar merhaba,

    2 hafta önce aldığım Fiat Bravo duologic 120 bg aracımın kullanımıyla ilgili aklıma takılanları danışayım dedim:

    Öncelikle daha önce 80.000 km C-max TDCI GHIA kullandım. Dizel araç kullanmaya uzak değilim yani.

    Ancak Ford düz vitesti ve de aracın devrini belli bir rakamın üzerinde tutarak hem yakıt tüketimini minimumda tutup hem de kurumlanmayı engellediğimi düşünüyorum araca sahip olduğum süre boyunca.

    Yeni aracım yokuş çıkarken çoğu zaman vites küçültmüyor. Örneğin Ankarada Aşti den Dikmen kavşağına olan güzergahta düz yolda 70 le giderken atıyorum 5. viteste ilerliyorsa, aynı hızda yokuş çıkarken de 5. vitesi tercih ediyor. Hatta vitese kendim müdahale edip vitesi küçülttüğüm zaman bile 1-2 saniye içinde tekrardan vites büyütüyor. Ben de alet herhalde bu süratte bu vitesle bu yokuşu çıkmakta sıkıntı duymuyor diye düşünerek artık müdahil olmuyorum olaya. Şimdi durum böyleyken;

    Fordun maksimum torku 1750 dd 240 nm idi ve de bu devrin üstünde gayet iyi çekiyordu. Ama bu devrin altında tam bir kara düzen dizel motor tepkisiyle çalışırdı ve ben de bunun bilincinde olarak aracı mümkün olduğunca 2.000 dd altında kullanmamaya çalışırdım.

    Bravonun maksimum torku ise 1500 dd 300 nm ve de gerçekten de alet bu devirde güzel bir çekişe sahip.


    Yokuşlarda devir 1500 lerdeyken bile zorlanmadan çıkıyor alet ama galiba en mantıklısı aracı tam manuele alıp vitesi bir küçülterek 2000 devir üstünde kalmak galiba.

    Siz ne dersiniz arkadaşlar?

    Teşekkürler.

    Haluk




  • vgt turbolar sık ve degişken yapraklarından dolayı daha cabuk arıza cıkarır diyebilir miyiz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.MARX -- 17 Aralık 2010; 0:06:28 >
  • OBK hocam cevabınız için teşekkür ederim.

    ---Hocam birkaç gündür (rampa sorunu )deniyorum. bazen başarıyorum :) Çoğu zaman rampada 1 den 2 ye atınca çok düşük devirde kalıo ve devrini buluncaya kadar içim yanıo. Zorlamadan 1. vites kullanmak daha mı mantıklı olur? ( Bu durum sadece tali yola girip dik yokuşla karşılaştığım ve 1 le kalkmak zorunda kaldığım evime çıkarken yaşadığım yaklaşık 500-600 metrelik dik yolda söz konusu. Yoksa hızı alarak girdiğim ne rampalarda 4. vites banamısın demio)

    ---Önceki uyarılarılarınızda yüksek devirden boşa atılmaması gerektiğini belirtmişsiniz. Bende alışkanlıktır, ışığı görünce yada duracağım yere yaklaşırken 4 ten boşa atıp öyle gidiyordum. Motoruda yüksek viteste düşük devire düşürmemeyi ve vites kullanmamayı tercih ediyorum. Galiba kolayıma gelio. Bunu yüksek devirde iken değil, 2000-2500 devirde yapıoyurm. Işığa gelirken yada duracağım noktaya gelirken vites küçültme alışkanlığım yok. Zararı olur mu? bana vites düşürmek ve her seferinde devrini bulmak daha zararlı gibi geliyor.


    Bu arada aracıma dün yanlışllıkla benzin konuldu. 3.5 litre kadar olunca farkettim. Fulleyecektim. İstasyon sahibi fulleyeceksek bişi olmaz dedi. Servisi aradım sakın dedi. Piston kolları gider, boşaltın dedi. Zorlamayla yakıtı boşaltırdık. Muhtemelen yarım litre falan kalmıştır. Çünkü çıkan yakıt depoda kalan mazot ve ilave edilen benzinle aynı miktarda olmadı. Aracı fulledik. Sanırım sorun olmaz... (bu arada araç depo boşaltılıncaya kadar hiç çalıştırılmadı)

    Teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gazetem74 -- 18 Aralık 2010; 11:27:50 >




  • ÖNEMLİ VE İLGİNÇ

    Arkadaşlar, aracın kullanma kitapçığında dikkatimi çeken bişi oldu. Şöyle bir uyarı: ''Elektrikli cihazları sadece gerekli olduğunda kullanınız. Arka cam rezistansı, ilave lambalar, ön cam silecekleri, kalorifer fanı çok fazla enerji çektiğinden dolayı yakıt tüketimi artar (%25 civarında)''
    Bu araçlarda şarj dinamosu yok mu? Bunların yakıtla ilgisi ne?.
    Açıklamayı da olduğu gibi yazdım.
  • sayın obk hocam benı bılgılendırdıgınız ıcın ve verdıgınız aydınlatıcı cevaplarınız ıcın cok tesekkur ederım allah razı olsun sızden hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gazetem74

    ÖNEMLİ VE İLGİNÇ

    Arkadaşlar, aracın kullanma kitapçığında dikkatimi çeken bişi oldu. Şöyle bir uyarı: ''Elektrikli cihazları sadece gerekli olduğunda kullanınız. Arka cam rezistansı, ilave lambalar, ön cam silecekleri, kalorifer fanı çok fazla enerji çektiğinden dolayı yakıt tüketimi artar (%25 civarında)''
    Bu araçlarda şarj dinamosu yok mu? Bunların yakıtla ilgisi ne?.
    Açıklamayı da olduğu gibi yazdım.

    kardeş enerjinin korunumu diye bir yasa var fizikte. yani senin o elektirkli cihazlar için kullandığın enerji yine motor tarafından üretiliyor. yani 100 birim enerji üretirken 25'i elektikli cihaz tarafından kullanılırsa yolda ilerlemek için 75 birim enerji kalırsana. sen yine 100 birimlik gitmek için enerji üretimini 25 birim arttırıp toplam 125 e çıkarman lazım. o da doğal olarak yakıt tüketimi demek. basitçe böyle.




  • Sayın O.B.K


    Verdiğiniz bilgiler için, ayrıca bilginizi en güzel şekilde paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Allah razı olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu


    quote:

    Orijinalden alıntı: gazetem74

    ÖNEMLİ VE İLGİNÇ

    Arkadaşlar, aracın kullanma kitapçığında dikkatimi çeken bişi oldu. Şöyle bir uyarı: ''Elektrikli cihazları sadece gerekli olduğunda kullanınız. Arka cam rezistansı, ilave lambalar, ön cam silecekleri, kalorifer fanı çok fazla enerji çektiğinden dolayı yakıt tüketimi artar (%25 civarında)''
    Bu araçlarda şarj dinamosu yok mu? Bunların yakıtla ilgisi ne?.
    Açıklamayı da olduğu gibi yazdım.

    kardeş enerjinin korunumu diye bir yasa var fizikte. yani senin o elektirkli cihazlar için kullandığın enerji yine motor tarafından üretiliyor. yani 100 birim enerji üretirken 25'i elektikli cihaz tarafından kullanılırsa yolda ilerlemek için 75 birim enerji kalırsana. sen yine 100 birimlik gitmek için enerji üretimini 25 birim arttırıp toplam 125 e çıkarman lazım. o da doğal olarak yakıt tüketimi demek. basitçe böyle.




    Benim bildiğim araçlarda şarj dinamosu olur. Otomobil hareket ettikçe bu dinamo yoluyla akü şarj olur. Dolayısıyla araçta kullanılan elektrikli aksamlar (far, silecek, fan) motorun o anda ürettiği enerjiyi kullanır. Yani araç hareket halindeyken kullanılan enerjinin ne aküye, nede mazota etkisi yoktur. Yanlış mı biliyorum. Evet, enerji motor tarafından üretiliyor ama motor bu enerjiyi üretmek için ayrıca bir efor mu zarfediyor. Klima deseniz anlıycam da... Silecek, fandan bahsediyoruz. Yanlış biliyorsam özür, rütbeye saygımız sonsuz :))




  • Merhaba
    Würth common rail mazot katkısı kullanan katılımcıların izlenimlerini ve ne oranda katkı eklediklerini öğrenmek istiyorum. Değerli katkılar için teşekkür ediyorum peşin olarak.
  • 
Sayfa: önceki 9091929394
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.