Şimdi Ara

Turbo Nasıl Çalışır ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
4.615
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Turbonun görevleri nelerdir? Turbo nasıl çalışır?

    Turbonun görevi daha fazla soğuk havayı motora vererek performansı arttırmaktır. Motorda soğuk hava sıcak havadan daha yoğundur. Bu yüzden motordan içeri giren hava ne kadar yoğun olursa içerdeki patlama o derece şiddetli olur. Bu sayede de üretilen güç ve tork da fazlalaşır. Otomobillerin soğuk havalarda daha iyi performans sergilemesinin sebebi budur. Turbo ise daha fazla soğuk havayı motora vererek performansı artırır.

    Turboşarj

    Turboşarj, egzoz gazı ile çalışan bir süperşarj olarak tanımlanabilir. Gücünü süperşarj gibi kayışlardan ve dişlilerden değil, egzoz gazının basıncından alır. Yanma odasında patlayan hava benzin karışımı, gaza dönüşerek egzoz süpaplarından egzoz manifoltuna doğru itilir. Bu aşamada egzoza giden gazın basıncı, yol üzerindeki turbonun pervanesini döndürür ve bu yönlü pervane sayesinde gazın önemli bir kısmı türbüne girer.

    Türbün dolar

    Türbün basınçlı gazla dolduğu andan itibaren ters yöndeki kompresör pervane de basınçla dönmeye başlar. Gazı, basınçlı bir şekilde, dışarıdan alınan ve emme manifoltuna giren temiz havanın üzerine püskürterek motora giren toplam hava yoğunluğunu ve basıncını normalin yaklaşık yüzde 50 daha üstüne çıkarır. Bu da içeri giren havanın benzinle birlikte ateşlendiğinde çok daha şiddetli bir patlama gerçekleştirmesini sağlar.

    Motor patlayabilir

    Süperşarjda olduğu gibi, turboda da motor kompresyon oranı atmosferik motorlara göre daha düşük tutulmalıdır. Aksi takdirde yüksek basınçtan dolayı motor çabuk yıpranacak ve hatta çok zorlandığı durumlarda motorun patlama riski ortaya çıkacaktır. Turbo uygulaması, motorun pistonları ve gerekiyorsa diğer parçaların da uygun şekilde değiştirilmesi suretiyle yapılmalıdır. Gücün yüzde 50'lere varan artışına dayanma ihtimali zayıf olan şanzıman ve aktarma sisteminin de değiştirilmesi gerekebilir.

    Kullanımdan sonra soğutulması şart

    Turbo motorlar kullanılırken dikkat edilmesi gereken bir başka husus ise otomobili yüksek devirlerde kullandıktan sonra motor stop edilmeden önce kısa bir müddet de olsa rölantide çalıştırılarak, türbünün boşalması ve soğumasına izin verilmesidir. Aksi takdirde gazın sirkülasyonu esnasında türbün boşalmadan bir miktar gaz içerde hapsolacak ve zaman içinde turboyu ciddi şekilde yıpratacaktır. Turbo uygulamasının motorda çok daha fazla yük ve yüksek ısılara yol açacağı ve bunun için intercooler uygulamaları veya diğer soğutma yöntemleri gerektiği unutulmamalıdır.

    Fabrika çıkışı otomobillerde kullanılıyor

    Turbo uygulaması özellikle ülkemizdeki otomobil modellerinde süperşarjdan daha yaygındır. Bu uygulamanın bir çok zaman Avrupalı standart otomobillerde fabrika çıkışı uygulandığı da görülmektedir. Örnek olarak VW'nin 1.8 litre hacimli 125 beygir güç üretebilen motoruna uygulanan çok küçük türbünlü bir turbo ile
    1.8T motorunu yarattığı ve 150 beygir güç ürettiği bilinmektedir.







  • çok güzel bir açıklama olmuş elinize sağlık
  • çoğumuzda turbolu araç var ama aracı ne kadar rolantide bekletmek lazım?ben 10 saniye kadar bekliyorum uzun yoldan geldiysem 2 dk kadar.Yeterli midir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zulfikar -- 18 Şubat 2012; 14:49:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zulfikar

    çoğumuzda turbolu araç var ama aracı ne kadar rolantide bekletmek lazım?ben 10 saniye kadar bekliyorum uzun yoldan geldiysem 2 dk kadar.Yeterli midir?

    aracımı ilk aldığımda bende dikkat ediyordum, start-stop özellikli turbo arabaları görünce artık kafama göre bazen bekliyorum bazen kapatıp iniyorum
  • Orijinalden alıntı: BrainDamaged

    Turbonun görevleri nelerdir? Turbo nasıl çalışır?

    Turbonun görevi daha fazla soğuk havayı motora vererek performansı arttırmaktır. Motorda soğuk hava sıcak havadan daha yoğundur. Bu yüzden motordan içeri giren hava ne kadar yoğun olursa içerdeki patlama o derece şiddetli olur. Bu sayede de üretilen güç ve tork da fazlalaşır. Otomobillerin soğuk havalarda daha iyi performans sergilemesinin sebebi budur. Turbo ise daha fazla soğuk havayı motora vererek performansı artırır.


    bu yönlü pervane sayesinde gazın önemli bir kısmı türbüne girer.

    Türbün dolar

    Türbün basınçlı gazla dolduğu andan itibaren ters yöndeki kompresör pervane de basınçla dönmeye başlar. Gazı, basınçlı bir şekilde, dışarıdan alınan ve emme manifoltuna giren temiz havanın üzerine püskürterek motora giren toplam hava yoğunluğunu ve basıncını normalin yaklaşık yüzde 50 daha üstüne çıkarır. Bu da içeri giren havanın benzinle birlikte ateşlendiğinde çok daha şiddetli bir patlama gerçekleştirmesini sağlar.

    Motor patlayabilir

    Süperşarjda olduğu gibi, turboda da motor kompresyon oranı atmosferik motorlara göre daha düşük tutulmalıdır. Aksi takdirde yüksek basınçtan dolayı motor çabuk yıpranacak ve hatta çok zorlandığı durumlarda motorun patlama riski ortaya çıkacaktır. Turbo uygulaması, motorun pistonları ve gerekiyorsa diğer parçaların da uygun şekilde değiştirilmesi suretiyle yapılmalıdır. Gücün yüzde 50'lere varan artışına dayanma ihtimali zayıf olan şanzıman ve aktarma sisteminin de değiştirilmesi gerekebilir.

    Kullanımdan sonra soğutulması şart

    Turbo motorlar kullanılırken dikkat edilmesi gereken bir başka husus ise otomobili yüksek devirlerde kullandıktan sonra motor stop edilmeden önce kısa bir müddet de olsa rölantide çalıştırılarak, türbünün boşalması ve soğumasına izin verilmesidir. Aksi takdirde gazın sirkülasyonu esnasında türbün boşalmadan bir miktar gaz içerde hapsolacak ve zaman içinde turboyu ciddi şekilde yıpratacaktır. Turbo uygulamasının motorda çok daha fazla yük ve yüksek ısılara yol açacağı ve bunun için intercooler uygulamaları veya diğer soğutma yöntemleri gerektiği unutulmamalıdır.

    Fabrika çıkışı otomobillerde kullanılıyor

    Turbo uygulaması özellikle ülkemizdeki otomobil modellerinde süperşarjdan daha yaygındır. Bu uygulamanın bir çok zaman Avrupalı standart otomobillerde fabrika çıkışı uygulandığı da görülmektedir. Örnek olarak VW'nin 1.8 litre hacimli 125 beygir güç üretebilen motoruna uygulanan çok küçük türbünlü bir turbo ile
    1.8T motorunu yarattığı ve 150 beygir güç ürettiği bilinmektedir.
    Turbonun görevi daha fazla soğuk havayı motora vererek performansı arttırmaktır. Motorda soğuk hava sıcak havadan daha yoğundur. Bu yüzden motordan içeri giren hava ne kadar yoğun olursa içerdeki patlama o derece şiddetli olur. Bu sayede de üretilen güç ve tork da fazlalaşır. Otomobillerin soğuk havalarda daha iyi performans sergilemesinin sebebi budur. Turbo ise daha fazla soğuk havayı motora vererek performansı artırır.


    Turboşarjın görevi motora soğuk hava vermek değildir. Aksine, hava filtresi tarafından turboşarja emilen hava, sıkıştırma ve sürtünme nedeniyle ısınır. Bu ısınan havanın soğutulması için emme manifoldu ile turboşarjın arasında intercooler kullanılır.

    bu yönlü pervane sayesinde gazın önemli bir kısmı türbüne girer.

    Değişken geometrili turboşarjlarda egzoz gazının tamamı türbine girer ve pervaneyi döndürür.
    Sabit geometrili turboşarjlarda ise tamamı türbine giren egzoz gazının bir bölümü pervaneye döndürmeden wastegate ile by pass edilir.
    Bu durum pervane ile alakalı değil turboşarjın yapısı ile alakalıdır.


    Turbo motorlar kullanılırken dikkat edilmesi gereken bir başka husus ise otomobili yüksek devirlerde kullandıktan sonra motor stop edilmeden önce kısa bir müddet de olsa rölantide çalıştırılarak, türbünün boşalması ve soğumasına izin verilmesidir. Aksi takdirde gazın sirkülasyonu esnasında türbün boşalmadan bir miktar gaz içerde hapsolacak ve zaman içinde turboyu ciddi şekilde yıpratacaktır.

    Turboşarjlı araçlarda kullanım sonrası kontakt kapatmadan bir süre beklenilmesi doğrudur ancak; gazın içerde hapsolması gibi bir durum söz konusu değildir. Beklemenin tek amacı turboşarjın soğumasının sağlanmasıdır. Aksi halde, turboşarjın içinde kalan yağın zamanla kurumlaşması ve oluşan kurumun turboşarjın alt parçalarına zarar vermesi söz konusudur.

    Turboşarj konusu, bilinçsizliğin had safhada olduğu bir konu, her sitede gördüğümüz yazıları foruma copy-paste etmeyelim ve insanları yanlış yönlendirmeyelim.
    Lütfen biraz daha dikkat!




  • Su kontagi kapatmadan bekleme hikayesi tam bir muamma. 320d kullanicisiyim, etraftan cok duydugum icin araci teslim alirken ustune basa basa sormustum. Boyle bir olaydan haberi bile yoktu Avcilar Borusan'in. Ya da turbo timer var BMW'lerde. Ilk zamanlar ben de dikkat ederdim ama artik kapatiyorum valla. Cift turbolu start-stop'lu araba uretiyorlarsa vardir bir bildikleri. Arti, arkadasin dedigi gibi gazin hapsolmasi ile ilgili degil olay. Tamamen turbonun sogutucu sivisinin (refrigerant) devirdaimini tamamlamasi icin.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Faux Carnival

    Su kontagi kapatmadan bekleme hikayesi tam bir muamma. 320d kullanicisiyim, etraftan cok duydugum icin araci teslim alirken ustune basa basa sormustum. Boyle bir olaydan haberi bile yoktu Avcilar Borusan'in. Ya da turbo timer var BMW'lerde. Ilk zamanlar ben de dikkat ederdim ama artik kapatiyorum valla. Cift turbolu start-stop'lu araba uretiyorlarsa vardir bir bildikleri. Arti, arkadasin dedigi gibi gazin hapsolmasi ile ilgili degil olay. Tamamen turbonun sogutucu sivisinin (refrigerant) devirdaimini tamamlamasi icin.

    Stock bir Turbo motorda rolantide bıraksanda olur kapatsanda belki ömründen biraz yersin.Ama gidip 1 Bar basarsan yüklersen motoru Turbo Timer da koymazsan 1 ayda eline alırsın motoru.Bütün herkez bilir bunu.Stock araçlarda bile beklemek lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BrainDamaged



    Konu ile ilgili uzman bir üyemiz tarafından açılan bir ana başlık mevcut,

    o başlıktan devam edilirse bilgi kirliliği olmaz...

    http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.