Şimdi Ara

Turbo benzinli Honda'larda yağ&yakıt karışma sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
179
Cevap
0
Favori
15.438
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
23 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese merhaba

    Sorunu ana konuda gördüm 1.5 turbo kullananlar dikkat etmeli 184 beygirlik versiyonda sorun oluyormuş yağ yakıt karışımı sonucunda yağ seviyesinde artmadan söz ediliyor.

    https://motorillustrated.com/2018/04/oil-issues-with-hondas-1-5l-turbo-engines/?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber


    VW'in 2003'ten önce geliştirip Golf 5'e koyduğu 1.4 140 beygir ilk nesil TSi motorun 220 N/m torka sahip olduğunuda belirteyim 1.5 184 beygir Civic RS ile aynı tork değerine sahip. Son 10-15 yılda turbo benzinli yapmazken 1.2 3 silindir motorda 230 N/m tork sunan PSA grubunuda tebrik etmek lazım zaten 1.6 benzinli olup 300 N/m tork,225 beygir güç sunan tek makineyede PSA grubu sahip Honda biraz geriden geliyor.

    Edit: Ya arkadaşlar halen neyi tartışıyorsunuz adamlar turbo yapmış hortumu patlıyor,motor yapmış motor yağına yakıt karışıyor dizayn yapmış karoser göçüyor eee bizimkiler niye hala laf ebeliği derdinde ?

    Honda bayisindeki çalışanlar bile bunlara inanmıyordur Allah bilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JNG9O -- 10 Ağustos 2018; 15:18:27 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • Forum hergün yeni bir rekabeti görüyor. Nedense, herhangi bir konuda haklı olduğumuzu ispat etmenin yolunun, başka bir konuda başka birinin haksızlığını ispat etmekten geçtiğini düşünüyoruz.
    Fanatizmin her türlüsü kötüdür ve aslında sıkıntılı bir duruma işaret eder.
    Volkswagen senin babanın malı mı?
    Peki, ya Honda diğerinin babasının malı mı?

    Bugün Volkswagen satın almaya parası yeten ama yarın çok daha fazla paraya kavuşan adam "Yok ben VW'ciyim. Hayatta Bentley'e binmem" mi diyecek?
    Yoksa Honda satın almaya parası yeten adam aynı cümleyi Jaguar için mi kullanacak?

    Volkswagen kötü bir marka olsa ve ürünleri kötü olsa, dünyanın en çok satış gerçekleştiren 2 markasından biri olamaz ya da yerini koruyamazdı.
    Honda kötü motorlar üretiyor olsa, dünyanın en büyük motor fabrikasına, Ferrari ile birlikte en yüksek güç üretebilen atmosferik motorlarına sahip olmazdı.

    Diyelim ki, her 2 marka da kötü; o zaman gidip başka bir markanın otomobillerini kullanamaz mıyız? Bu markalarla nikah mı kıydık?
    Kusura bakma da senin daha yiyeceğin 40 fırın ekmek var. 1980'lerin sonundan beri turbo dizel üreten, hatta TDI'ın mucidi denebilecek VW dizel işini eline yüzüne bulaştırıp batırmadı mı? Mühendislik maliyetlerinden kaçınmak için sahte yazılımlar uygulamadı mı, hani nerede o efsane tecrübe? Honda'nın tonlarca içten yanmalı motor tecrübesi var da, olmasaydı dahi yıl 1980 değil, tersine mühendislik diye bişey var. Örneğin Suzuki hiçbir turbo motor know-how'ı olmaması rağmen yeni jenerasyon boosterjet turbo motorlarını bu rakip motorları tersine mühendislikle inceleyerek üretti, kendi bikimini, tercihlerini de uyguladı ve gayet de başarılılar.

    Motor çeşitliliği konusunda ya kafa buldun, ya da VAG ile Honda markasının yerlerini karıştırdın. Honda'nın sayısız farklı sanayi kolunda, tarım uygulamalarında, dev jeneratör motorları, marin motorları, onlarca farklı dalda yarış ve yüksek performans motorları say say bitmez uygulamaları var. Honda demek motor demek, VW grubun asıl bu taraklarda bezi yoktur. Yok diye de kötü motor yapacak diye bir kaide yoktur, binek motorlarının pratikleri çok farklıdır.

    Samimi bir tavsiye olarak yazıyorum sen seviyeli bir kişiye benziyorsun, birşey yazarken enine boyuna araştırıp, konuda bilgi edinip öyle yazın. Bunlar derin konular, 1 cümleyle oldu bittiye getirilecek konular değil.
    Kimin 40 fırın daha ekmek yemesi gerektiğine forum ahali karar verebilir diye düşünüyorum.



    Ordu envanterimizin göz bebeği olarak tabir edilen 2A4 ve modernize edilen Sabra tanklarına VAG bünyesinde bulunan bir firmanın güç ünitesi verdiğini bilmiyorsunuz sanırım , arka kısımdan yani zırhın en zayıf olduğu kısımdan AT mühimmatı ile vurulduktan sonra zırhı delinen ve silindir yatağına saplanan mühimmat sonucu bazı silindirleri hasar görmesine rağmen hasarsız silindirler ile çalışmaya devam edebilen bir motordan ve bunu yapabilen bir mühendislikten bahsediyorum.



    Yazdığım yorumu açıklama ihtiyacı hissetmedim sizin haberiniz olmasada "seviyeli" bir şekilde yazayım.

    1.5 Turbo Honda motorlarında özellikle CR-V'lerde turbo hortumlarının patlaması söz konusu,internete yazın bakın rezillik ortada...



    Honda firması yat,motosiklet motoru üretiyor bunu biliyorum ama merak ediyorsanız aralıksız saatlerce totalde binlerce saat zor şartlarda çalışan motorlara sahip Man ve Scania tırlarıda VAG bünyesinde bulunuyor yani o konuda Honda'nın jet motoru üretmesinin otomobil sanayisine faydası tartışılır,her Honda fanatiği zaten Honda Jet'den bahsediyor,Break Dans yapan Asimo robotlarından bahsediyor daha çok magazinel boyuta sahip .Mitsubishi klima üretiyor,Hyundai ile askeri konuda işbirliği söz konusu,rüzgar türbini üretiyor o zaman bu motor tecrübesi mi oluyor ?



    1.6 Hitler motorlu Golf'ü eleştiren Honda kullanıcıları 27 beygir daha güçsüz bir motorun 1.6 VTEC'den daha fazla tork sunduğunu bilmez,80 yıl kadar önce 1930'larda Ferdinand Porsche'nin ilk elektro dizeli yaptığı ve 25 ton ağırlığa sahip tanklara güç verdiğini bilmez,1930'larda 25 tondan bahsediyorum...



    Hatta ve hatta 2.0 dizellerde VAG grubu şu an rakipsiz ve yazılımsız motorlara sahip VW'in TDi motorlarını eline yüzüne bulaştırdığını söylemişsiniz,emisyon skandalı sadece aynı motor koduna sahip araçları kapsıyor özellikle Honda kullanıcıları kasıtlı olarak olayı manipüle etti eğer V6 motor 550 N/m bir Amarok veya 1.6 TDi 250 N/m Polo alırsanız yazılım vs. söz konusu bile değil.



    Honda'nın her motorunda da PSA daha üstün diye düşünüyorum 1.6 VTi ile 5.5 litre yaktığım yerde VTEC ile 7'nin altına inemedim 20 yıllık motoru zerre geliştirme yapmadan satan bir firma söz konusu ek olarak motor gelişimi konusunda konu başlığına bakarsanız Honda mühendisleri bile bana hak verecektir.



    Forumda eski yorumlarınızı severek okuyan biri olarak bu yorumunuzda biraz fanatiklik sezdim öyle birşey yoksa affola ama 2000'lerin başından beri Honda'cı olan çoğu arkadaşım markayı bıraktı 2018 yılında karoserin içine göçebileceği bir hatayı nasıl yaptılar anlayamıyorum keşke biri çıkıp farklı bir firma proejeye sabotaj yaptı dese ...



    Zaten forumda Civic ana konusuna baktım FC5 kullananlar bilgi alış verişi yapıyor ama eski kasa kullananlar FC5 mağdurlarını abartıyorsunuz diyor akıl alır gibi değil adam hayatında FC5'e binmemiş onu övüyor millete .
    Litre başına 122hp güç, Honda'nın ilk downsized turbo motorlardan biri. Gerçi daha ne olup olmadığı belli değil ama kim yaparsa yapsın günlük kullanılan, yüksek km'ler görecek ve yüksek basınçla yürüyen motorların uzun dönemde sağlıklı olması mümkün değil. Çin'de 350bin araç geri çağrılmış, yazılımla falan düzelecek mi bakalım. Honda'nın burada satılmayan 1.0 130hp turbo motorundan da uzun vadede pek hayır geleceğini sanmam.

    Peugeot'un 1.2thp 130'unu da güzelleyenler olmuş, oda sıkıntılı canım kardeşim. Bir çok insan sorun yaşadı, şuanda ne durumda bilmiyorum ama biraz araştırın.

    Dünyada motoruyla şanzımanıyla emsiyonuyla rezaletin binbir türlüsünü yaşamış, hakkında yüzlerce binlerce daha açılmış, baskılar sebebiyle çoğu ülkede garanti süresini 2'ye 3'e katlamak zorunda kalmış, VW grubun müritlerinin halay çekerek başlığa doluşmasının ezikliğini ise tarif edebilecek kelime yok. "Şeyhlerinin" arıza sorun sıkıntı konularında yerlerinde yeller eser, diğerlerinin zaaflarından beslenirler, şeyhleri aklansın diye herşeyi yapacak tipler ama fanboy değiller orayı netleştirelim.
    Hiç bişey anlamadım yine yahu. Gözle şasiye bakıp muhteşem mi dedin cidden Polonun bagajının büyümesi acayip bir mühendislik şovu değil ki, Golfün üstüne 500 euro daha attın mı hangar gibi Golf variant? Polonun boyutlarını ve bagajını büyütme kararı almışlar, muhtemelen Golf 8 de büyüyeceği için, o kadar.



    Neyse teşekkür ettim hocam, sağlıcakla.
  • Burası karışacak vaziyet alın. :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • SezerDogan kullanıcısına yanıt
    Yok hocam birşey olmaz ,alışkınız nasıl olsa.



    Pakistan Civic temelli sıkıntılı zaten.



    Göçük olayıda ilk başta fabrikasyon olamayacak kadar kötü gelmiş insanlara.



    https://www.civicx.com/threads/dent-above-passenger-doors-accident-or-body-issue.3002/

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizde satan çoğunlukla atmosferik LPG ve dizel versiyonlar olacağından sorun yaşayan sayısı az olur muhtemelen... Önerilen çözüm yolu da pek güzel: yağ seviyesi kontrolü ve seviyede artış olursa yağ değişimi...
    Teşekkürler Honda...
  • Göçük varken bile satış rekoru kırıyordu. Böyle sorunlar fanboyları etkilemez.

    Durun bakalım daha hangi sorunlar göreceğiz hondada?

    Honda rezillik onda...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Red_Devils_ -- 31 Temmuz 2018; 16:1:15 >
  • Sorunsuzluk istiyorsan Japon abi
  • Cekemiyorsunuz araba sorunsuz gardaşim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • polo gti yağ yakıyor diye eleştirenleri piste alalım
  • hondaya bisey olmaaaazzzz

    vagcilarin cikardigi haberler bunlar

    hep dis gucler
  • sana diyo :)@Allizzwell27
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cseyfe

    sana diyo :)@Allizzwell27
    bu sefer de der ki; polo gti yağ eksiltiyor ama civicler yağ üretiyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Allizzwell27

    Bu mesaj silindi.
    İşte fitili ateşleyecek olan bu mesaj.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iquique

    bu sefer de der ki; polo gti yağ eksiltiyor ama civicler yağ üretiyorlar.

    Alıntıları Göster
    Moueson u arar oldum. Hondanın fanboyları daha kötü inan.
  • Forum hergün yeni bir rekabeti görüyor. Nedense, herhangi bir konuda haklı olduğumuzu ispat etmenin yolunun, başka bir konuda başka birinin haksızlığını ispat etmekten geçtiğini düşünüyoruz.
    Fanatizmin her türlüsü kötüdür ve aslında sıkıntılı bir duruma işaret eder.
    Volkswagen senin babanın malı mı?
    Peki, ya Honda diğerinin babasının malı mı?

    Bugün Volkswagen satın almaya parası yeten ama yarın çok daha fazla paraya kavuşan adam "Yok ben VW'ciyim. Hayatta Bentley'e binmem" mi diyecek?
    Yoksa Honda satın almaya parası yeten adam aynı cümleyi Jaguar için mi kullanacak?

    Volkswagen kötü bir marka olsa ve ürünleri kötü olsa, dünyanın en çok satış gerçekleştiren 2 markasından biri olamaz ya da yerini koruyamazdı.
    Honda kötü motorlar üretiyor olsa, dünyanın en büyük motor fabrikasına, Ferrari ile birlikte en yüksek güç üretebilen atmosferik motorlarına sahip olmazdı.

    Diyelim ki, her 2 marka da kötü; o zaman gidip başka bir markanın otomobillerini kullanamaz mıyız? Bu markalarla nikah mı kıydık?




  • AO A kullanıcısına yanıt
    hayir isin komigi bu vatandasin `sakin honda civic` almayin diye mesaji var
  • Hondanın Turbo motoru bile maksimum gücü spor otomobillere benzer şekilde yüksek devirlerde veriyor (6000 dd gibi, tabi sporlar daha yüksek devirlerde yapıyor ama bu da zaten spor hissi veren gündelik otomobil) yüksek devir çevirmek için kısa strok lazım bu da düşük tork demektir. Honda kullananlar da devir sever büyük oranda. Bu işe bu torku veremedi gibi değil, tarz meselesi olarak bakmak lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cseyfe kullanıcısına yanıt
    Burada fırsatı ganimet bilip Hondaya saldırmaya çalışanları bi kenara bırakalım. Japonlar gerçekten mühendislik konusunda özellikle dayanıklık mühendisliği konusunda şu anda diğerlerinin önünde. Ama sonunda bu da insan yapımı ve illaki sorun çıkacak. Honda için kötü olan sorunun en iddialı olduğu bölümde çıkmış olması.

    Bu sorun 2 litre Turbo motorunda bu sorun yok. 1.5 olanda çıkmış. Honda hala çözüm bulamamış. Yani Hondanın o motoru geliştiren mühendislerinin konudan haberi var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düşük hacim turbo benzinde pejo efsanedir,bunu herkes bilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.