Şimdi Ara

Tüketici Kanunları Hakkında Bilgilendirme (20. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
604
Cevap
61
Favori
108.122
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiRaNTx

    quote:

    Orijinalden alıntı: tunay34bg

    Ben geçenlerde tüketici haklarına kredi kartı aidatı için gittiğimde davalar olumsuzda sonuçlanabiliyor bu durumda karşı tarafın avukatlık ücreti mahkeme masrafları derken 1500 liraya yakın bi tutarla karşılaşabiliyorsunuz dediler. Vazgeçtim. Bu nasıl bir işki?

    onun için hakem heyetine gidin mahkemeye değil hakem heyetinde çözülür.

    Bana bunu diyen hakem heyetiydi zaten. Onlardan olumlu karar çıksada banka parayı iade etmeyebiliyormuş. Bu durumda konuyu mahkemeye taşımak gerekiyormuş. Karşı tarafta sözleşme imzaladığımız için avukat tutup kendini savunabiliyormuş. %50 kazanma %50 kaybetme şansı varmış. Tamamen o anki hakime bağlı dediler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunay34bg

    quote:

    Orijinalden alıntı: TiRaNTx

    quote:

    Orijinalden alıntı: tunay34bg

    Ben geçenlerde tüketici haklarına kredi kartı aidatı için gittiğimde davalar olumsuzda sonuçlanabiliyor bu durumda karşı tarafın avukatlık ücreti mahkeme masrafları derken 1500 liraya yakın bi tutarla karşılaşabiliyorsunuz dediler. Vazgeçtim. Bu nasıl bir işki?

    onun için hakem heyetine gidin mahkemeye değil hakem heyetinde çözülür.

    Bana bunu diyen hakem heyetiydi zaten. Onlardan olumlu karar çıksada banka parayı iade etmeyebiliyormuş. Bu durumda konuyu mahkemeye taşımak gerekiyormuş. Karşı tarafta sözleşme imzaladığımız için avukat tutup kendini savunabiliyormuş. %50 kazanma %50 kaybetme şansı varmış. Tamamen o anki hakime bağlı dediler.

    allallaa garip bir durum benim bildiğim belirli bir miktar paranın bahis olduğu (1100 tl altındaki sanırım) konulara hakem heyeti bakıyordu bunun üstündekilere ise tüketici hakları mahkemesi.

    anne ve babamın kredi kartı bol ve hiçbirine aidat ödemiyorlar her aidat kesintisinde bir form var doldurup thh ne gidiyor formu veriyor ve alınan miktar geri iade ediliyor. sizde neden öyle denilmiş anlamış değilim var bu işte birşeyler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiRaNTx

    quote:

    Orijinalden alıntı: tunay34bg

    quote:

    Orijinalden alıntı: TiRaNTx

    quote:

    Orijinalden alıntı: tunay34bg

    Ben geçenlerde tüketici haklarına kredi kartı aidatı için gittiğimde davalar olumsuzda sonuçlanabiliyor bu durumda karşı tarafın avukatlık ücreti mahkeme masrafları derken 1500 liraya yakın bi tutarla karşılaşabiliyorsunuz dediler. Vazgeçtim. Bu nasıl bir işki?

    onun için hakem heyetine gidin mahkemeye değil hakem heyetinde çözülür.

    Bana bunu diyen hakem heyetiydi zaten. Onlardan olumlu karar çıksada banka parayı iade etmeyebiliyormuş. Bu durumda konuyu mahkemeye taşımak gerekiyormuş. Karşı tarafta sözleşme imzaladığımız için avukat tutup kendini savunabiliyormuş. %50 kazanma %50 kaybetme şansı varmış. Tamamen o anki hakime bağlı dediler.

    allallaa garip bir durum benim bildiğim belirli bir miktar paranın bahis olduğu (1100 tl altındaki sanırım) konulara hakem heyeti bakıyordu bunun üstündekilere ise tüketici hakları mahkemesi.

    anne ve babamın kredi kartı bol ve hiçbirine aidat ödemiyorlar her aidat kesintisinde bir form var doldurup thh ne gidiyor formu veriyor ve alınan miktar geri iade ediliyor. sizde neden öyle denilmiş anlamış değilim var bu işte birşeyler


    Aslında bir kere deneyip risk almak lazım. En kötü mahkeme olumsuz karar çıkarsa dahi yargıtayın tüketici lehine karar vermesi lazım. Bikaç yıl önce 575 liralık cep telefonu için tüketici haklarından olumlu karar çıkmasına rağmen siemens paramı ödemedi. Hakem heyeti bana levent tüketici haklarına şikayet etmemi söyledi. Mahkeme 6 ay sonraya gün verdi. 5. ayın sonunda siemens arayıp direkt kvk servisinden gidip paranızı alın diye bilgi döndü. Benim korktuğum taraf sözleşmede son zamanlarda kart ücretleri açık açık yazıyor. Bunu göre göre neden imzaladın diye sormazlarmı ki adama :)




  • sonuçta şöyle bir belge aslında şuna hakkımız var o yazan kısmın üstünü çizip belgeyi öyle imzalamak bildiğim kadarıyla buna hakkımız var fakat ondan sonra o belgeyi yürürlüğe koymazlar.. garip birşey aslında her türlü sömürüyorlar düşünsenize facebook ta şikayet var takip ediyorum 70 yaşında bir amcanın 2010 da vefat eden eşi için kredi kartı göndermişler vee daha bu sabah okudum adam bankaya gitmiş durumu anlatmış siz gidin sonra gelin demişler adama birde kart aidatı kitlemişler adam onuda ödemiş hala bir çözüm yok... bunların hepsi aynı.
  • Teleservis'e gönderdiğim İphone 4 için değişim kararı çıkmış. Üstüne para ekleyip İphone 5 alabilir miyim? Eğer alabilirsem iphone 4'ün ücretini fatura üzerinden mi yoksa şuanki ederine göre mi hesaplarlar? Ayrıca bu talebi tele servis'e mi yoksa ürünü aldığım kipa'ya mı bildirmeliyim?
  • bende tüketici mahkemesine başvurmayı düşünüyorum ama şunu merak ediyorum.mahkemeyi benım kaybetmem halinde herhangi bir maddi zararım olur mu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Goldman34

    bende tüketici mahkemesine başvurmayı düşünüyorum ama şunu merak ediyorum.mahkemeyi benım kaybetmem halinde herhangi bir maddi zararım olur mu

    Kesin olmamakla birlikte, dava kaybedilirse bazı masraflar tarafınıza ödetilebilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi furi -- 20 Mayıs 2013; 0:17:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xfurix

    quote:

    Orijinalden alıntı: Goldman34

    bende tüketici mahkemesine başvurmayı düşünüyorum ama şunu merak ediyorum.mahkemeyi benım kaybetmem halinde herhangi bir maddi zararım olur mu

    Kesin olmamakla birlikte, dava kaybedilirse bazı masraflar tarafınıza ödetilebilir

    işte bu masraflar ne kadardır bunu ögrenmek istiyorum.
  • merhaba ben sızden bır konuda bılgı almak istiyorum
    Ben turkcellden samsung s4 aldım aldıktan 3 gun sonra telefonda sorun cıktı hem kasasında hem sensorlerınde telefonu goturdum degısım talebıyle suan kı yasayla 1 haftada hata veren telefonların dırek degısımının yapılması gerektıgını duymustum degısım yapılmadı defalarca servısı aradım 10 gun oldu hala onarımda dıyorlar.ben bu konuda ne yapmalıyım haklarım nelerdır degısım talebımın kabul edılmesı ıcın ne yapmam gereklı veya ıade hakkım var mıdır?
    sımdıden yardımcı oldugunuz ıcın tesekkurler...
  • xxxx marka bir notebook aldım. Onarıma gönderdikten sonra yasal süreyi geçtiği için değişim hakkı kazandım.

    firma bana aynı ücretten bir ürün beğen yada para iadesi yapalım diyor. ama benim ürünüm üretilmediği için önerdikleri ürün daha aşağıda kalıyor.

    Tüketici kanununda:
    Madde 13: "....veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir...." der.
    Madde 4'de ise: "Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür."


    bu kanun maddelerinden anladığım kadarıyla ben malın aynısı yada daha üst modeliyle değişme hakkı kazandım.
    ürün üretilmedi için aynısından veremiyorlar.

    ürün bedeli 1.700 tl.

    bu hakkı kazanmaz isem nereye başvurmam gerekir. tüketici hakem heyetine mi? tüketici mahkemesine mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konu güzelmiş bir gün lazım olur
  • mrb bilgisi olan arkadaşlara bir sorum olacak??
    kiracısı olduğum daireye bozuk ve değişen sayaç yüzünden 465 tl su faturası çıktı.abonelik ev sahibi adına ve onun adına thh ye başvurdum.ama ev sahibi ikameti farklı bir ilde olduğu için işlem yapılmadı.onunda başvuru yapması için ikametini buraya taşıması gerekir dendi.şimdi ben kira sözleşmesi ve adıma olan elektrik veya doğalgaz fatura örneği ile kendi adıma thh ye başvuru yapabilir miyim.???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tantokur

    mrb bilgisi olan arkadaşlara bir sorum olacak??
    kiracısı olduğum daireye bozuk ve değişen sayaç yüzünden 465 tl su faturası çıktı.abonelik ev sahibi adına ve onun adına thh ye başvurdum.ama ev sahibi ikameti farklı bir ilde olduğu için işlem yapılmadı.onunda başvuru yapması için ikametini buraya taşıması gerekir dendi.şimdi ben kira sözleşmesi ve adıma olan elektrik veya doğalgaz fatura örneği ile kendi adıma thh ye başvuru yapabilir miyim.???

    Başvuramazsınız.
    Aboneliğin size ait olması gerekir.
  • sağolun o zaman tek yol ev sahibinin başvuru yapması
  • Ben de konuya kaybolayim, faydali bilgiler var.
    Yalniz bir sey ekleyim, bu sikayetvar.com 'u kullanip faydali sonuclar alan olmus ama ben hic alamadim. Anca copy/paste email gonderiyorlar.
  • Merhaba arkadaşlar.
    Zamanında devlette bu konu hakkında çalışıyordum ilgili Genel Müdürlükte ama 3 seneden fazla bir süredir orada değilim.
    İlk sayfada resmi facebook sayfasını ekledim beğenip soru sorabilirsiniz. Uzman arkadaşlar ilgileniyor.

    Ben konuyu takip edemiyorum ama PM den gelen sorulara elimden geldiğince yardımcı olmaya çalıştım ancak bu sürede kanun ufak tefek değişti ve kapsamlı bir değişiklik yolda.
    Bu yüzden facebook sayfasından bilgi alın derim. Ancak PM gelirse yardımcı olmaya çalışırım tabi ki fakat ne kadar sağlıklı olur emin değilim.
  • arkadaşlar bir tanıdıgım bellonadan oturma grubu almış.ücretini de ödemiş.mağaza 1 ay içerisinde de teslim edeceğiz demişler.kağıtta da yazıyor zaten.ama suan 35 gün geçti ve teslim edilmedi.eşi mağazayla konuşmuş teslim edemiyecekseniz iade edin demiş onlarda klasik sözler işte biz fabrikaya siparişi geçtik iade edemezsiniz falan filan.

    şimdi mağazaya gidip ben konuşacagım.siz bırakın fabrikaya siparişi geçtim iade edemezsiniz olayını ben istersem malı teslim aldıktan sonra koşulsuz 7 gün içinde iade edebilirim diyeceğim.ayrıca bende parayı ödediğime dair belge var ama sizde teslim ettiğinize dair belge varmı diyeceğim.mağaza herşeye rağmen yokuşa sürerse de hakem heyetine olayı götüreceğim.

    şimdi benim merak etttiğim ve bilmediğim konu şu:
    1.biz parayı 35 gün önce ödedik ama 7 günlük süre teslimden sonra başlıyor değil mi?(arada yasal bir boşluk olmasından korkuyorum )
    2.tüketici hakem heyetine gidince çok büyük bir aksilik olmadıkça bizim lehimize sonuçlanacak dava ve biz ödediğimiz parayı faiziyle mi geri alacagız.
    3.ayrıca dava bizim lehimize sonuclanırsa hakem heyeti mağazadan avukatlık ücreti vs. herhangi bir para alıyormu*yani mağazaya ekstradan bir maddi külfete yol açabiliyormuyuz?

    bilgili arkadaşların cevabını bekler şimdiden de teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: @1453

    arkadaşlar bir tanıdıgım bellonadan oturma grubu almış.ücretini de ödemiş.mağaza 1 ay içerisinde de teslim edeceğiz demişler.kağıtta da yazıyor zaten.ama suan 35 gün geçti ve teslim edilmedi.eşi mağazayla konuşmuş teslim edemiyecekseniz iade edin demiş onlarda klasik sözler işte biz fabrikaya siparişi geçtik iade edemezsiniz falan filan.

    şimdi mağazaya gidip ben konuşacagım.siz bırakın fabrikaya siparişi geçtim iade edemezsiniz olayını ben istersem malı teslim aldıktan sonra koşulsuz 7 gün içinde iade edebilirim diyeceğim.ayrıca bende parayı ödediğime dair belge var ama sizde teslim ettiğinize dair belge varmı diyeceğim.mağaza herşeye rağmen yokuşa sürerse de hakem heyetine olayı götüreceğim.

    şimdi benim merak etttiğim ve bilmediğim konu şu:
    1.biz parayı 35 gün önce ödedik ama 7 günlük süre teslimden sonra başlıyor değil mi?(arada yasal bir boşluk olmasından korkuyorum )
    2.tüketici hakem heyetine gidince çok büyük bir aksilik olmadıkça bizim lehimize sonuçlanacak dava ve biz ödediğimiz parayı faiziyle mi geri alacagız.
    3.ayrıca dava bizim lehimize sonuclanırsa hakem heyeti mağazadan avukatlık ücreti vs. herhangi bir para alıyormu*yani mağazaya ekstradan bir maddi külfete yol açabiliyormuyuz?

    bilgili arkadaşların cevabını bekler şimdiden de teşekkür ederim.

    Öncelikle cayma hakkı kapıdan satışlarda ve mesafeli sözleşmelerde geçerlidir. Mağazaya gidip görerek aldığınız ya da sipariş ettiğiniz ürün için geçerli değildir.
    Ancak anlaştığınız ürün verilmez ise bu yolu kullanabilirsiniz.

    Bununla birlikte 30 gün sonra teslim edilmek üzere aldığınız malın 35 gün geçmesine rağmen teslim edilmemesi Tüketici Kanunundan değil fakat Borçlar Kanunundan karşı taraf üzerine düşen edimi yerine getirmediğinden iptali gerektirebilir. En iyisi hakem heyetine gitmeniz. Eminim benzer durumla karşılaşmışlardır.




  • @subsonic hocam merhaba bir garanti sorunsalı yaşıyorum fikrinizi almak isterim.
    Ben asus marka bilgisayarimi aşırı ısınmasından dolayı garanti süresi devam ederken, garantiye yollamak istedim ve asus u aradım onlarda bana anlaşmalı oldukları bi kargo şirketi oldugunu ve size bir kod vericez bu kodu onlara verdıgınız zaman ucretsiz olarak bize gelecek gibi bir ifade kullandı adres falan vermedi. her neyse ben kargo şirketine gittim ve kodu verdim bilgisayarla birlikte bu olay cuma günü gerçekleşti.pazartesi aradığımda onarım sorgusu için bana pc nin alınmadıgını soyledı ve kargo takip numarası verdim 5 dk sonra ürün diyarbakırda dedi asusun kargo biriminden biriyle konuştum nasıl olur falan filan siz verdiniz bu kodu dedim onlarda kargo şirketine suç attı ben bunlardan kodu bidaha verin dedim ve tekrar sorgulattım kargo şirketine yine diyarbakır adresi çıktı.
    her neyse asus kargo birimindeki adam konuyla ilgileneceğini ve ürünü getireceğini söyledi. (er gün arıyorum bu arada).3 gün sonra ürün gelmiş onlara fakat bir 3 gün daha ürünü kargodan alan olmamış bunu neden almadınız diye sordugumda üründe hasar meydana geldıgı için olabilir dediler. ne yapıcaz peki diye yakındıgımda kargo şirketine dilekçe yazın ordan bi onay gibi birşey alıcakmışım ve onlara yollayınca tamir ederiz dediler.Ben dilekçe falan yazmadım çalıştığım için açıkcası ilgilenemedim bende tekrar asus kargo birimini aradım (aynı adam ilgileniyor) ve ürünü alacagını soyledı yani tam 1 haftada ürün ancak yerine ulaştı ve şimdi tamir görüyor zannediyorum. ürünü yenisiyle değiştirebilirmiyim veya paramı geri alabilirmiyim çünkü garantisi bitince ben satmak istesem bunların yarattığı hasar yüzünden ayıplı mal gibi görünecek yani sizce nasıl bi yol izlemeliyim. ve tamir parası hakem heyetine gitmelimiyim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Doçent Doktor HANNİBAL -- 10 Haziran 2013; 1:43:59 >




  • Satın aldığınız mal ve hizmetin ;
    - Ambalajında,etiketinde , tanıtma ve kullanma klavuzunda belirtilen,
    - Satıcı tarafından vaadedilen,
    - Standardında belirtilen,
    Nitelik ve/veya miktarına aykırılıklardan,
    - Kullanım amacı bakımından değerini veya beklediğiniz faydaları azaltan veya ortadan kaldıran eksikliklerden,
    Birini taşıması durumunda bu mal veya hizmet ayıplıdır.


    Aşırı ısınma biraz göreceli durum olarak görünüyor ve maldan beklediğiniz faydayı azaltan bir unsur mudur yorumu size bırakıyorum çünkü biraz teknik bir konu.
    Ancak siz teknik servise göndermişsiniz zaten bir sorun bulacaklar mı beklemek lazım. Servise tamir işlemini yapmadan önce (eğer bir sıkıntı var ise) durumu kendinize bildirmelerini isteyen. Yukarıdaki tanıma uyan bir sorun var ise tamir yaptırmadan servis raporu ile isteyip iade hakkınızı kullanmayı deneyebilir, kabul görmez ise hakem heyetine gidebilirsiniz.

    Ancak dediğim gibi bilgisayar biraz teknik bir konu olduğundan net birşey söyleyemiyorum.




  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.