Şimdi Ara

Tüketici Kanunları Hakkında Bilgilendirme (22. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
604
Cevap
61
Favori
108.067
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Darty.com dan aldığım outlet ürünün ( mouse+klavye kablosuz) alıcısı bozuldu ve garantye gönderdim yaklaşık 10,10,2013 tarihinde ulaşmış. Ve hiçbir haber falan yok. İnternetten de nereden takip edeceğimi falan bilmiyorum. Ne yapabilirim?
  • Merhaba arkadaşlar, benim bir sorum olacak.

    THH elden başvuru yaptım. E-devletten kontrol ettiğim zaman böyle çıkıyor.

    ....... TÜKETİCİ SORUNLARI İLÇE HAKEM HEYETİ ........ Giy.San. Ve Tic. Ls. Islak İmza GÜNDEME ALINMAYA HAZIR

    20 gündür böyle gözüküyor? Gündeme alındı diyelim olumlu veya olumsuz mu yazacak durum ne olacak bilgisi olan varsa şimdiden teşekkürker.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi namebaris -- 18 Kasım 2013; 2:50:33 >
  • miğrostan aldığım garanti telefonum klonlandığı için kullanımı kısıtlandı ve tek hat olarak kullanılıyor.faturalı garantili olan bu telefonumun değişmesini veya iadesini talep ettim ama firma kabul etmedi.sonuç olarak ne yapabilirim.mağdur oldum.vergisini ödeyerek satın almış olduğum telefonum yurt dışından gelen telefonlardan daha kötü oldu.yardımlarınızı bekliyorum.
  • oo süper başlık. ellerine sağlık bilgilendirenlerin
  • miğrostan aldığım garanti telefonum klonlandığı için kullanımı kısıtlandı ve tek hat olarak kullanılıyor.faturalı garantili olan bu telefonumun değişmesini veya iadesini talep ettim ama firma kabul etmedi.sonuç olarak ne yapabilirim.mağdur oldum.vergisini ödeyerek satın almış olduğum telefonum yurt dışından gelen telefonlardan daha kötü oldu.yardımlarınızı bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: necii

    miğrostan aldığım garanti telefonum klonlandığı için kullanımı kısıtlandı ve tek hat olarak kullanılıyor.faturalı garantili olan bu telefonumun değişmesini veya iadesini talep ettim ama firma kabul etmedi.sonuç olarak ne yapabilirim.mağdur oldum.vergisini ödeyerek satın almış olduğum telefonum yurt dışından gelen telefonlardan daha kötü oldu.yardımlarınızı bekliyorum.

    Klonlama işi nedir bilmiyorum malı ayıplı mal yapıyor anladığım kadarıyla ama firma kabul etmediyse kaymakamlık bünyesinde bulunan hakem heyetine başvuruda bulunun karar lehinize çıkacaktır.
  • Hakem heyti telefonun fiyati yuksek oldugu icin kabul etmedi.tuketici mahkemesine yonlendirdi.mahkemede 130 tl istedi.bende vermedim daha

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Edit: Yayınlandıktan 6 ay sonra yürürlüğe girecekmiş. Mayısı bekleyeceğiz yani.

    6502'nin yeni hali Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe girdi. Hayırlı olsun.

    http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/11/20131128.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SwordsMan -- 28 Kasım 2013; 17:00:33 >
  • Garanti Süresi içinde 4 kez bozulan telefonun agustos ta garantisi doldu mahkemeye verdim kaybettim yanlış kişiye açtığım için. Şimdi Mayısımı beklemem lazım yoksa yoksa bir daha mı dava açayım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tt-cento

    Garanti Süresi içinde 4 kez bozulan telefonun agustos ta garantisi doldu mahkemeye verdim kaybettim yanlış kişiye açtığım için. Şimdi Mayısımı beklemem lazım yoksa yoksa bir daha mı dava açayım

    kime açmıştınız kaybettiniz konuyu anlatır mısınız
    sormamın nedeni, ikinci gün kasası şişen note2 'min tüm kasasını servis 5. günde değiştirdi.son derece standart altı bir onarım nedeniyle şu anda kasa da telefon da sorunlu. mahkemeye başvurmayı düşünüyorum.
    tabi iki sorun var birincisi mahkeme ücret iadesi kararı vermez de sizin telefonunuz tamir edilmiş, teknik servis gereğini yerine getirmiş der mi?
    diğeri ise ben şimdi satın aldığım mağazayı mı yoksa samsung teknik servisini mi mahkemeye vereceğim?
  • arkadaşlar goldun internet sitesinden monitör alacağımda,ölü piksel çıkarsa,monitördeki 1 adet ölü piksel ayıplı mal olmuyor mu,goldu aradım diyorlar,ölü piksel için değişim talebi edemezsiniz,dedim mazeretsiz iade falan dedim,diyorlar ürünün kutusu açılmamış olacak,yada servisimiz bakacak ona göre iade deşim olacak,ee ben ürünün kutusunu almıyorum ki içindeki ürünü alıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SökücüTim

    arkadaşlar goldun internet sitesinden monitör alacağımda,ölü piksel çıkarsa,monitördeki 1 adet ölü piksel ayıplı mal olmuyor mu,goldu aradım diyorlar,ölü piksel için değişim talebi edemezsiniz,dedim mazeretsiz iade falan dedim,diyorlar ürünün kutusu açılmamış olacak,yada servisimiz bakacak ona göre iade deşim olacak,ee ben ürünün kutusunu almıyorum ki içindeki ürünü alıyorum

    Firmalar genelde 3 ölü pikselden az olanları iade sebebi olarak görmüyor. Mevzuatta bu konu ile ilgili bir bilgi olduğunu hatırlamıyorum. Ne var ki internetten aldığınız ürünü cayma hakkınızı kullanarak, sebep göstermeksizin iade edebilirsiniz. Kutunun açılmış olmasının bir önemi yok. Asıl mesele, ürünün yeniden satılabilecek durumda gönderilmesi. Kanun bazı durumlarda iadenin imkansız olduğunu belirtiyor; televizyon bu kategoriye dahil değil. Eğer siz ürünü olduğu gibi paketleyip, cayma hakkınızı ürünü aldıktan sonraki 7 gün içerisinde kullandığınızı belirten yazılı bir bildirimi firmaya yollarsanız (biraz üslup onların üstesinden gelecektir) ellerinden hiçbir şey gelmez. İadeyi gerçekleştirmek zorunda kalacaklardır. Öncelikle bu yolu izleyin; ardından bizi gelişmelerden haberdar edin. Geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: namebaris

    Merhaba arkadaşlar, benim bir sorum olacak.

    THH elden başvuru yaptım. E-devletten kontrol ettiğim zaman böyle çıkıyor.

    ....... TÜKETİCİ SORUNLARI İLÇE HAKEM HEYETİ ........ Giy.San. Ve Tic. Ls. Islak İmza GÜNDEME ALINMAYA HAZIR

    20 gündür böyle gözüküyor? Gündeme alındı diyelim olumlu veya olumsuz mu yazacak durum ne olacak bilgisi olan varsa şimdiden teşekkürker.

    THH kararları ilçeden ilçeye değişkenlik göstermekle birlikte ortalama 1, en geç 3 ay içerisinde sonuçlanır. Bu süre zarfında hiçbir şey yapmanıza gerek yok. Zira size iade taahhütlü posta yoluyla kararın bir nüshası yollanacaktır. Tek yapmanız gereken şey beklemek. Sonuç elinize geçtikten sonra olumsuz bir durum teşkil ederse bilgilendirin. Geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • teşekkürler,bunlar böyle değince bende gittim vatandan aldım,vatan bu konularda daha iyi,ölü piksel çıkınca değişim yaparız dedi,bende ürünü aldım,neyseki ölü piksel çıkmadı
    aslında ölü piksel ayıplı ürün olur,piksellerden biri yanmış vs çalışmıyor,ama firmalar işte kimi kabul etmiyor kimi kabul ediyor
  • Rica ederim.

    Gold Bilgisayar'ın VIP Protection gibi bir isimle ek garanti verme durumları söz konusu olduğundan beridir böyle şeylerde sorun çıkartmaya başladılar. Para koparmadan sorumluluk sahibi olmak istemiyorlar. Bilinçli olmayan tüketiciler mevcutsa onları da bir güzel kullanıyorlar. Vatan Bilgisayar temelde iyi bir hizmet sunmasına rağmen onların da internet personeli biraz baş ağrıtıyor; yine de pek sorun çıkartmıyorlar.

    Hayırlı olsun ürün; umarım Vatan ile de uğraşmanıza gerek kalmayacak şekilde sorunsuz bir performans alırsınız.
  • Cevap icin teşekkürler ayakkabımı bilirkişiye götürdüm. Bilirkişi rapor düzenledi THH a gönderdi. Suanda beklemedeyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bende S3 mini almıştım home tuşunun kenarından hafif ışık sızdırıyodu rahatsız etti beni götürdüm ama değişmediler alalı 1 gün olmuştu bana dedikleri şey kullanımı engelleyecek şey olması lazım dedi bende ama kimsede yok bu sızdırma bi bende çıktı dedim olsun diyor varmı böyle bi şey yaa kullanımı engellemeceyek falan
  • Ayıplı malın yeni kanunda iki tanımı yapılmış

    *Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.

    **Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir.


    Bahsettiğiniz durumda home tuşunun kenarından hafif ışık sızması bana göre o malı ayıplı mal yapmaz. Önceden kanunda sadece alttaki tanım vardı şimdi üstteki de eklenmiş. Zorlarsanız üstteki maddenin örnek modele uygun olmamasına sokabilirsiniz. Ama sonuç alabileceğinize çok inanmıyorum. Yine de hakem heyetine gidip bir görüşün.

    NOT: Yeni kanun Mayısta yürürlüğe giriyormuş eski Kanuna göre ayıplı mal kapsamında değerlendirilebileceğini düşünmüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi subsonic -- 30 Aralık 2013; 12:37:39 >




  • subsonic S kullanıcısına yanıt
    Hakem heyetinde telefonu alıyorlar mı acaba yoksa hemen inceleyip veriyorlar mı acaba nasıl bir işlem yürüyecek acaba
  • Hakem heyeti şikayetinizi alır bilir kişi incelemesi yaptırır uygun görürse ancak durumunuz ayıplı malın yasadaki tanımına uymuyor şahsi fikrim.
    Yani tuş kenarından azıcık ışık sızdırması o malın faydasını, kullanımını genel olarak değiştiren bir durum değil.
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.