Şimdi Ara

TSİ vs TDİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
73
Cevap
0
Favori
14.362
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar tsi motorlar yayılıyor şu sıralar ama hangisi daha iyi çözemedim ben bunların 2 side dizel değil mi?

    Peki hangisi daha iyi?

    Tsi motorları genelde 1.2 1.4 litre motorlarda görüyorum.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    TSİ ve TDİ Arasındaki Fark

    TSİ (Turbofied Stratified Injection) ve TDİ (Turbocharged Direct Injection), motorlarda kullanılan iki farklı yakıt enjeksiyon teknolojisidir. Her iki teknoloji de turboşarj kullanarak motor performansını artırmayı ve yakıt verimliliğini geliştirmeyi amaçlar. Ancak TSI ve TDİ sistemleri arasında bazı önemli farklılıklar vardır.

    Enjeksiyon Yöntemi:

    • TSİ: Yakıt, emme manifoldundan silindirlere enjekte edilir.
    • TDİ: Yakıt, doğrudan silindirlere enjekte edilir.

    Sıkıştırma Oranı:

    • TSİ: Daha düşük sıkıştırma oranına sahiptir.
    • TDİ: Daha yüksek sıkıştırma oranına sahiptir.

    Yakıt Tasarrufu:

    • TSİ: Genellikle TDİ'ye göre daha az yakıt tasarrufludur.
    • TDİ: Doğrudan enjeksiyon teknolojisi sayesinde daha fazla yakıt tasarrufu sağlar.

    Performans:

    • TSİ: Daha düşük devirlerde daha iyi gaz tepkisi sunar.
    • TDİ: Daha yüksek devirlerde daha fazla güç ve tork üretir.

    Emisyonlar:

    • TSİ: Partikül filtresi gerektirir.
    • TDİ: AdBlue enjeksiyon sistemiyle daha düşük NOx emisyonları üretir.

    Bakım Maliyetleri:

    • TSİ: Genellikle daha düşük bakım maliyetlerine sahiptir.
    • TDİ: AdBlue enjeksiyon sistemi ve partikül filtresi bakım gerektirir, bu da daha yüksek bakım maliyetlerine yol açabilir.

    Hangisi Daha İyi?

    TSİ ve TDİ sistemlerinin her ikisinin de kendine göre avantajları ve dezavantajları vardır. Hangisinin daha iyi olduğu, bireysel ihtiyaçlarına ve tercihlerine bağlıdır. Yakıt verimliliği ve düşük bakım maliyetleri öncelikliyse TSI daha iyi bir seçim olabilir. Performans ve düşük emisyonlar daha önemliyse TDİ tercih edilmelidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • TSi = Turbo Benzinli

    TDi = Turbo Dizel
  • Pardon ben T görünce başlarında direk dizel olarak algıladım..

    TSi motorlar da az yakıyor ama?

    Sizce hangisi tercih edilmeli..
  • yeni nesil tdi motorlar tıpkı diğer yeni nesil dizel motorlar gibi az yakıyorlar.. tsi motor ise çok çok sakin kullanımda 1.6 lt lik bir motora göre 1-2 lt tasarruf sağlıyorlar ancak esas amaçları turbo desteği ile 1.8-2.0 lt motorlara kafa tutacak performansı vermek.. zaten yakıt avantajları da ancak 1.8-2.0 motorlarla karşılaştırıldıklarında ortaya çıkıyor, yoksa ayağınız gazdayken hapşırsanız bile 1.6 motordan daha fazla yakabilirsiniz tsi ile ..

    bu ikili arasında tork-devir grafikleri incelendiği zaman her devirde verdiği toplam tork açısından (yani her devirde sahip olduğu güç ortalaması olarak) 105 lik tdi, 122lik tsi dan üstün..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa

    yeni nesil tdi motorlar tıpkı diğer yeni nesil dizel motorlar gibi az yakıyorlar.. tsi motor ise çok çok sakin kullanımda 1.6 lt lik bir motora göre 1-2 lt tasarruf sağlıyorlar ancak esas amaçları turbo desteği ile 1.8-2.0 lt motorlara kafa tutacak performansı vermek.. zaten yakıt avantajları da ancak 1.8-2.0 motorlarla karşılaştırıldıklarında ortaya çıkıyor, yoksa ayağınız gazdayken hapşırsanız bile 1.6 motordan daha fazla yakabilirsiniz tsi ile ..

    bu ikili arasında tork-devir grafikleri incelendiği zaman her devirde verdiği toplam tork açısından (yani her devirde sahip olduğu güç ortalaması olarak) 105 lik tdi, 122lik tsi dan üstün..


    Ama nedense 122 lik çok ama çok daha hızlı.Tabiki güç farkından kaynaklanıyor.Güç olmadan tork birşe ifade etmiyor bence.Heleki dizel araçlar(3000-4200 devir arası yürüyen makineler) için tork değerlerine bakmamak bile lazım.Kullanım kolaylığı için tork iyidir ama HP yoksa maalesef yarısı kadar tork üreten motordan daha iyi yürütemez aracı.Yani:
    TSi: Performans
    TDİ:Ekonomi




  • benzın pahalı ne yapacan tsi ı
    alş 80 beygır dızel otur asagı.dacıa logan mcv
  • TDI kısa bir sürede alım esnasındaki 4.900 TL'lik farkını amorti ediyor.. (bakım ve olası motor arızası hesabın içine katılmamıştır) TSI ne kadar performanslı olursa olsun, 105hp'lik TDI da son derece tatmin ediyor, en önemlisi şehir içi 4.9lt gören arkadaşlarım var(Ankara) ve mazotu 3.26'ya alıyorsun vs. Devir, dizel devridir.

    Not: bazı arkadaşlar seneler önce "dizel de neymiş benzinin performansı varken" gibi mesajlarımı aratsalar bulabilirler, itiraf ediyorum Ee 6.5 senelik üyeyim, zamanında benzin zevk verirken bu kadar koymuyordu




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Golf 1.6 tdi dsg yakıt tüketimi
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa



    bu ikili arasında tork-devir grafikleri incelendiği zaman her devirde verdiği toplam tork açısından (yani her devirde sahip olduğu güç ortalaması olarak) 105 lik tdi, 122lik tsi dan üstün..


    Millette salak ya hem daha hızlı , hem daha az yakan tdı dururken fantazi olsun diye tsı alıyor değil mi?Tövbe tövbe ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus


    quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa



    bu ikili arasında tork-devir grafikleri incelendiği zaman her devirde verdiği toplam tork açısından (yani her devirde sahip olduğu güç ortalaması olarak) 105 lik tdi, 122lik tsi dan üstün..


    Millette salak ya hem daha hızlı , hem daha az yakan tdı dururken fantazi olsun diye tsı alıyor değil mi?Tövbe tövbe ya


    Hocam yanlış anlamışsın sanırım.Arkadaş sunduğu ortalama güç daha fazla demiş.Max hp tabiki ciddi fark var fakat dizel araç dar bir aralıkta çalıştığı için gerçekten sunduğu ortalama güç daha fazla olabilir.Yani şehir içinde ve normal kullanımda çok ama çok rahatlık sağlar.Yoksa ben sanmıyorumki kimse tdi105 in tsi122 den daha hızlı olabileceğini iddia etsin, heleki Delice_Doluca arkadaşımız asla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa

    yeni nesil tdi motorlar tıpkı diğer yeni nesil dizel motorlar gibi az yakıyorlar.. tsi motor ise çok çok sakin kullanımda 1.6 lt lik bir motora göre 1-2 lt tasarruf sağlıyorlar ancak esas amaçları turbo desteği ile 1.8-2.0 lt motorlara kafa tutacak performansı vermek.. zaten yakıt avantajları da ancak 1.8-2.0 motorlarla karşılaştırıldıklarında ortaya çıkıyor, yoksa ayağınız gazdayken hapşırsanız bile 1.6 motordan daha fazla yakabilirsiniz tsi ile ..

    bu ikili arasında tork-devir grafikleri incelendiği zaman her devirde verdiği toplam tork açısından (yani her devirde sahip olduğu güç ortalaması olarak) 105 lik tdi, 122lik tsi dan üstün..


    tsı motorların asıl amacı 2.0 lara kafa tutmak degil, yakıt tasarrufu ve daha az emisyon salınımıdır. o kafa tutma olayı bizim ülkemizde geçerli bişi. 170 lik jettayla bmw 3.20 yemeler veya m3 kovalamalar falan başka ülkelerde pek oldugunu düşünmüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akdogan911


    quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa

    yeni nesil tdi motorlar tıpkı diğer yeni nesil dizel motorlar gibi az yakıyorlar.. tsi motor ise çok çok sakin kullanımda 1.6 lt lik bir motora göre 1-2 lt tasarruf sağlıyorlar ancak esas amaçları turbo desteği ile 1.8-2.0 lt motorlara kafa tutacak performansı vermek.. zaten yakıt avantajları da ancak 1.8-2.0 motorlarla karşılaştırıldıklarında ortaya çıkıyor, yoksa ayağınız gazdayken hapşırsanız bile 1.6 motordan daha fazla yakabilirsiniz tsi ile ..

    bu ikili arasında tork-devir grafikleri incelendiği zaman her devirde verdiği toplam tork açısından (yani her devirde sahip olduğu güç ortalaması olarak) 105 lik tdi, 122lik tsi dan üstün..


    tsı motorların asıl amacı 2.0 lara kafa tutmak degil, yakıt tasarrufu ve daha az emisyon salınımıdır. o kafa tutma olayı bizim ülkemizde geçerli bişi. 170 lik jettayla bmw 3.20 yemeler veya m3 kovalamalar falan başka ülkelerde pek oldugunu düşünmüyorum.


    Üzülerek belirtmek isterimki 170 lik jetta hakikaten 320 yer yani.Dizelini yer, benzinlisiyle oynar.Değişik bir alet bu tsi.Turbo dizel araçla atmosferik benzinli aracın cocuklarına benzetiyorum ben ama sonuca gelecek olursa tsi iddia edildiği gibi ekonomikte değil.Adam 5 litre uzun yolda ortalama tutturmuş tsi harika süper 1 numara diyor.Yahu bütün 2 litre 150 hp lik tam otomatik atmosferikler bile sabit hızlarda 5 litreyi geçmiyor.Ekonomi için dizel gerisi yalan yada lpg.o da 2 litre ve üstü motorlu araçlarda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer


    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus


    quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa



    bu ikili arasında tork-devir grafikleri incelendiği zaman her devirde verdiği toplam tork açısından (yani her devirde sahip olduğu güç ortalaması olarak) 105 lik tdi, 122lik tsi dan üstün..


    Millette salak ya hem daha hızlı , hem daha az yakan tdı dururken fantazi olsun diye tsı alıyor değil mi?Tövbe tövbe ya


    Hocam yanlış anlamışsın sanırım.Arkadaş sunduğu ortalama güç daha fazla demiş.Max hp tabiki ciddi fark var fakat dizel araç dar bir aralıkta çalıştığı için gerçekten sunduğu ortalama güç daha fazla olabilir.Yani şehir içinde ve normal kullanımda çok ama çok rahatlık sağlar.Yoksa ben sanmıyorumki kimse tdi105 in tsi122 den daha hızlı olabileceğini iddia etsin, heleki Delice_Doluca arkadaşımız asla.



    Yanlış anlaşılacak bir şey yok.Tamam devir ekonomi devri bende olsam dizel alırım o başka ama şöyle bir gerçek var.Tdı motor zaten o 105 beygir gücüde 4400 gibi yüksek devirde (dizel için) veriyor.Hadi onu geçtim karşısında 1500-4000 devirde 200 nm tork veren benzinli bi araç var.Max gücünüde 5000 devirde veriyor.Yani dizelle arasında sadece 600 devir var




  • Ama hocam en az 6200 devire kadar basılır tsi la.Max gücü 5000 devirden sonra sürekli düşsede en iyi hızlanma için 6500 e kadar basmak gerekir.Fakat dizel araçla 4500 den sonra mümkünatı yok hızlanılmaz.Yani esasında dediğiniz gibi 600 devir değil 1500-2000 devir gibi bir çalışma aralığı farkı var.Bir de tsi ın 1500-4000 arasında ne kadar tork ürettiğinin hiç ama hiç anlamıyo tam gaz hızlanmada çünkü araç 4500 ün altına inmeyecek tam gaz hızlanırken.Farklı motor seçeneklerine sahip tfsi araçları kullanmış biri olarak söylemek isterimki kullandığım gücüne ve hacmine göre en performanslı araçlardı.122 lik passatla bile ilk 2 vites çok uzun olmalarına rağmen nasıl hızlanıyordu hala aklımdadır.D 2.0 tdi 140 ve 170 likten tfsi dan aldığım performas hissini alamamıştım.Bir de VW nin dizelleri çok yakıyor sanki rakiplerine göre.Dizel bmw motoru değilse veya 3 litre felan değilse performans için önce benzinlilerin kapısı çalınmalı.Lpg montajı mümkün olsa bunları hiç tartışmıyo olurduk zaten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Ama hocam en az 6200 devire kadar basılır tsi la.Max gücü 5000 devirden sonra sürekli düşsede en iyi hızlanma için 6500 e kadar basmak gerekir.Fakat dizel araçla 4500 den sonra mümkünatı yok hızlanılmaz.Yani esasında dediğiniz gibi 600 devir değil 1500-2000 devir gibi bir çalışma aralığı farkı var.Bir de tsi ın 1500-4000 arasında ne kadar tork ürettiğinin hiç ama hiç anlamıyo tam gaz hızlanmada çünkü araç 4500 ün altına inmeyecek tam gaz hızlanırken.Farklı motor seçeneklerine sahip tfsi araçları kullanmış biri olarak söylemek isterimki kullandığım gücüne ve hacmine göre en performanslı araçlardı.122 lik passatla bile ilk 2 vites çok uzun olmalarına rağmen nasıl hızlanıyordu hala aklımdadır.D 2.0 tdi 140 ve 170 likten tfsi dan aldığım performas hissini alamamıştım.Bir de VW nin dizelleri çok yakıyor sanki rakiplerine göre.Dizel bmw motoru değilse veya 3 litre felan değilse performans için önce benzinlilerin kapısı çalınmalı.Lpg montajı mümkün olsa bunları hiç tartışmıyo olurduk zaten


    Günlük kullanım diye söyledin ya o yüzden alt devirlerden bahsettim.Zaten dip gaz yapsan tsı uzar gider.




  • şu TDI'a hala turbo dizel demeyin yahu.. tamam TDI turbo dizel motorları temsil ediyor da TDI'a ne yazık ki Turbo Diesel Injection diyen çok..

    TDI: Turbocharged Direct Injection

    TSI: Touring Sport Injection
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer


    quote:

    Orijinalden alıntı: akdogan911


    quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa

    yeni nesil tdi motorlar tıpkı diğer yeni nesil dizel motorlar gibi az yakıyorlar.. tsi motor ise çok çok sakin kullanımda 1.6 lt lik bir motora göre 1-2 lt tasarruf sağlıyorlar ancak esas amaçları turbo desteği ile 1.8-2.0 lt motorlara kafa tutacak performansı vermek.. zaten yakıt avantajları da ancak 1.8-2.0 motorlarla karşılaştırıldıklarında ortaya çıkıyor, yoksa ayağınız gazdayken hapşırsanız bile 1.6 motordan daha fazla yakabilirsiniz tsi ile ..

    bu ikili arasında tork-devir grafikleri incelendiği zaman her devirde verdiği toplam tork açısından (yani her devirde sahip olduğu güç ortalaması olarak) 105 lik tdi, 122lik tsi dan üstün..


    tsı motorların asıl amacı 2.0 lara kafa tutmak degil, yakıt tasarrufu ve daha az emisyon salınımıdır. o kafa tutma olayı bizim ülkemizde geçerli bişi. 170 lik jettayla bmw 3.20 yemeler veya m3 kovalamalar falan başka ülkelerde pek oldugunu düşünmüyorum.


    Üzülerek belirtmek isterimki 170 lik jetta hakikaten 320 yer yani.Dizelini yer, benzinlisiyle oynar.Değişik bir alet bu tsi.Turbo dizel araçla atmosferik benzinli aracın cocuklarına benzetiyorum ben ama sonuca gelecek olursa tsi iddia edildiği gibi ekonomikte değil.Adam 5 litre uzun yolda ortalama tutturmuş tsi harika süper 1 numara diyor.Yahu bütün 2 litre 150 hp lik tam otomatik atmosferikler bile sabit hızlarda 5 litreyi geçmiyor.Ekonomi için dizel gerisi yalan yada lpg.o da 2 litre ve üstü motorlu araçlarda


    0-100 hızlamasında kesin yer ona bişi demiyorum. cunku hem 3.20 ye hem 170 tsı jettaya bindim ve hafiflik avantajıyla yer ama ilerki hızlarda cokta fazla şans tanımıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    şu TDI'a hala turbo dizel demeyin yahu.. tamam TDI turbo dizel motorları temsil ediyor da TDI'a ne yazık ki Turbo Diesel Injection diyen çok..

    TDI: Turbocharged Direct Injection

    TSI: Touring Sport Injection


    Hocam atmosferik bir benzinli araçla kıyaslarken ne dememizi istersiniz TDI lara? Yakıt türü ve besleme çeşidiyle sınıflandırıyoruz araçları.Ha şunu deseniz haklısınız.Artık turbo dizel demeyin turbosuz dizel mi kaldı dünyada.Bunu anlarım ama TD diyince akla ilk olarak turbo ve dizel in kısaltılmış halleri geliyor ki esasında yanlışta değil.Direct injection olmayan dizel var mı bilmiyorum ama sanmıyorum. TDCi ların açılımı ne onlar istisna olabilir.Misal turbocharged diesel common rail injection olabilir mi? Her neyse çok takmamak lazım hocam bunlara.Besleme ve yakıt türü kıstası var şimdilik sadece seçenek olarak elimizde




  • yazdığım yazı bir çok konuda yanlış anlaşılmış.. hemen kısa bir fizik bilgisi verip yanlış anlaşılmayı yok etmek istiyorum;
    fizikte zaman bazında birbirine bağlı kavramlar vardır.. mesela "yol";

    bir yerden bir yere gidebilmeyi (A şehrinden B şehrine olsun, A şehri-B şehri= yol) temsil eder..

    yolu, yolculuk zamanına bölerseniz (zamana göre türevini alırsanız başka bir deyişle) "hız" ortaya çıkar; yani bir yerden bir yere belli bir zamanda gidebilme kabiliyeti (A şehri-B şehri)/(B şehrindeki zaman- A şehrindeki zaman)..

    hızı zaman bölersek de "ivme" kavramı karşımıza çıkar.. peki nedir ivme? şöyle düşünelim; bir zamanlar A şehrindeydik ve duruyorduk, "herhangi bir zamanda" .. duruyorsak hızımız sıfırdır, ama sonra B şehrine gittik, demek ki geçen zamanda hızımız vardı.. o zaman hızımız ' "0" dan başka bir değere değişti ' diye açıklayabiliriz, yani "hızımız hızlandı"..

    ben bu akraba kavramları yol>hız>ivme olarak anlattım ama gerçek hayatta önce ivme doğar, hız üretir ve yol alırız..

    şimdi bütün bu kavramları "kütle" ile çarpalım.. bizim durumumuzda kütle kavramı; aracın tekerleklerinin ağırlığı + (aracın tekerleklerine binen yolcular dahil bütün ağırlıklar x sürtünme katsayısı) dır.. sürtünme katsayısı yüzdeli bir katsayıdır, yani kendisiyle çarpılan sayıyı küçültür.. bu bir adam bisikletliyken hem daha hızlı hem de daha uzun soluklu yolculuk edebilir, çünkü kendi ağırlığını doğrudan değil, lastik millerine bindirdiği sürtünme kadar taşımaktadır..

    kütleyle çarptıktan sonra elde edeceğimiz kavramlar; iş>güç>kuvvet olacaktır.. (bu bahaneyle sürekli karıştırılan güç ve kuvveti de açıklama şansım olacak) .. "iş" ; bir kütlenin yol almasıdır, yani yol x kütledir.. bizim örneğimizde yukarıdaki formülde hesapladığımız kütlenin A şehrinden B şehrine gitmesidir.. hızı kütle ile çarparsak kütlemizin o hızda seyredebilmesi için gerekli gücü buluruz.. tahmin edebileceğiniz üzere kuvvet de ivme ile kütlenin çarpımıdır..

    araçlarımızda yol alma durumu dönen cisimlerle olduğu için kuvvet olarak da dönel (dönel ve döner kelimelerine de bir açıklık getirelim; dönel, dönme etkisi yaratandır, döner ise dönendir.. bizim kuvvetimiz dönmüyor, tıpkı bir bisikletçinin eliyle vurarak lastiği çevirmesi gibi merkeze belirli bir uzaklıktan doğrusal etkide bulunuyor) kuvveti kullanırız, yani "moment"i , yani "tork" u.. hız yapan cisim de tekerlek veya motor olduğu için (genelde ölçülen odur) km/sa yerine dv/dk yı yani açısal (dönüş) hızı kullanırız..

    şimdi bisiklet örneğine geri dönelim, sistem bir araba motoru ile birebir aynıdır.. 2 pedal var, ayaklarınızın biri en tepede öbürü en aşağıda. pedala bastığınız an minimum kuvvet uyguluyorsunuz çünkü basma yönünüz aşağı doğru ancak dönmek için merkeze giden değil, merkeze mümkün olduğunda dik bir kuvvete ihtiyaç var, yani 2 pedal yerden aynı yüksekliğe geldiğinde ağırlığınız ve kaslarınızla uyguladığınız kuvvet yüzde olarak en çok dönüş hareketine aktarılan kuvvet oluyor, en alt noktaya geldiğinizde ise 0 oluyor ve diğer ayak bu defa kuvvet üretmeye başlıyor.. yani 1 tur içerisinde toplam 2 ayak için kuvvetin max olduğu 2 an ve 0 olduğu 2 an var.. (eğer bacağımızdaki kuvvet herhangi bir şekilde yetersiz kalsaydı pedalı çevirmeye devam edemezdik, yani bir defada üretilen tork, o anki koşul için ihtiyaç olan minimum tork değerini geçemezse pedalı çeviremeyiz, bu yüzden kamyonlar yavaş ama torkludur çünkü yokuşlarda bile büyük yükler taşımak zorunda kalırlar ve ihtiyaç barajı yokuşlarda artar) araçlarda da aynen böyle , patlama anında tork 0; piston, yanma odasının yarısına gelince max, en alta geldiğinde yine 0..

    buradan da anlıyoruz ki tork u belirli zaman aralıklarında üretebiliyoruz.. bildiğimiz gibi tork, hız yaratmak için gerekli, 0 dan 1 e ya da herhangi bir devirden 1 fazlasına geçebilme hızımızı tork belirler.. fakat bacaklarımızın bir defada basabileceği kuvvet de belli, o zaman aynı zaman dilimi içerisinde daha fazla tur çevirirsek toplamda daha fazla tork üretiriz..

    peki güç nedir? bir defada ürettiğimiz tork yetmediği zaman hızımızı korumak ya da arttırmak için "daha fazla kere" tork üretiriz (çok silindirli motorların üretilme sebepleri ortaya çıktı bile) .. 1 saniyede 1 tur atan bir bisiklet pedalı 2 kere max tork üretirken 2 tur atan pedal 4 kere max tork üretmektedir.. birim zaman içindeki bu torkların toplamı "güç" tür.. yani tork x zaman = güç.. pedal örneğinden de anlaşılacağı gibi torkun uygulanma sıklığını tur sayısı yani devir (arabalar için dv/dk) belirler..
    devir x tork = güç .. artık motorumuzu daha iyi tanıyoruz..

    bir yol boyunca tükettiğimiz toplam güç de bize yolculuk için harcadığımız enerjiyi verir.. bu enerji kadar "iş" yapmışızdır..

    gerçek hayatta yine anlatım sıramın tersine; patlamayla önce tork oluşur, tekerlek hızlanır, sonra yol alınıp iş yapılır.. yani önce tork, sonra güç, sonra da iş ortaya çıkar..
    meşhur iş güç enerji konusunu hakaret edercesine kısaltıp anlattıktan sonra motor karakteristiklerimize gelelim; motorun tork-devir grafiğinde torkun her devirde yüksek olması "toplam güç" için iyi birşeydir.. toplam güç ile max güç karışmasın.. max güç, motordan bir devirde alınabilen en yüksek güçtür, toplam güç ise; motorun rölanti anından gaza basılıp devir kesiciye kadar her devir için ürettiği torkların ayrı ayrı toplamıdır.. kısaca tork-devir grafiğinde tork eğrisinin altında kalan bütün alanı boyayın, boyalı alanı büyük olan motor toplamda daha fazla güç üretir..

    peki toplam güç mü önemlidir yoksa max güç mü? benzinli motorlar, farkettiğiniz üzere, max güç için uygunken dizel motorlar toplam güç için daha uygunlar.. buna göre aynı amaçlar için yapılmış bir benzinli bir dizel motor karşılaştırılıyor olsaydı dizel olan daha az vitese ihtiyaç duyacaktı.. çünkü -atıyorum- 4600 devirde vitesi yükselttikten sonra 3200 devire düşmesi sorun olmayacaktı ancak 7000 de vites yükseltip 4000 e düşen bir benzinli için performans çok etkileyici olmayabilir.. bu yüzden benzinliye daha sık vites konulmasının sebebi performas odaklı iken dizele konulmasının sebebi tasarruf odaklıdır, çünkü dizeli sürekli en fazla tasarruf yaptığı devirde tutmak ister.. bu yüzden vites oranlarının hazırlanışları farklıdır.. örneğin DGS ortak adı altında birleşse de her motor için farklı dişli oranları hazırlanır, dizelinki tasarrufa daha yatkındır..

    şimdi vitesleri bir kenara koyalım, az önce söylediğim taralı alana gelelim; her devirden elde edilen toplam tork yani güç karşılaştırması yaparsak (ben daha önce 122 lik tsi ile 105 lik tdi ı karşılaştırdım grafik alanları üzerinden) tdi ın ürettiği her 100 birim güç için tsi 94.5 birim güç üretiyor, ancak tsi ın max gücü daha yüksek.. bu durumda sadece 1 dişlili bir sistem olsa ve dişlilerin oranları aynı hızı yapmalarına olanak verecek şekilde bu iki motor aynı ağırlıkta yarıştırılsa tdi 100 m gittiğinde tsi daha 94.5 inci metresinde olur.. ancak vites oranları performansları eşitleme kaygısı olmadan ayarlandığı için tsi (yukarıda belirttiğiniz gibi beni komik duruma düşerecek şekilde ) eziyor.. yani bütün keramet viteste.. pejo hdi araç sahiplerinin son dişli oranlarını %10 kısaltarak ve üstüne chip tuning ile çok güzel hızlanma değerlerine ulaştıklarını biliyorum örnek olarak.. 13 sn olan 0-100 ünü 9un altına indiren vardı..

    bir de şu "kafa tutma" olayına açıklık getireyim; asla forumda yarışma, ya da trafiğe uygunsuz kullanımları teşvik edici şeyler yazılmasını doğru bulmuyorum.. o yüzden yanlış anlaşılmak istemem.. ülkemizde 1.6 motor referans limit iken (vergiden dolayı) yurtdışında böyle bir uygulama olmadığı için özellikle araba üreticisi ülkeler büyük güç istediklerinde büyük hacimleri tereddütsüzce tercih edebiliyorlardı.. ancak teknolojisi ne kadar gelişmiş olursa olsun büyük hacimli bir odada pistonu ittirmenin her zaman bir bedeli vardır.. bu yüzden tüketim, ve dolayısıyla emisyon, asla çok düşük değerlere ulaşamıyor.. 1.4 lt turbo bir motorla hem turbonun çok dolmadığı yani normal 1.4 motor kadar bastığınız zamanlarda 1.4 kadar yakan (özellikle dur-kalk trafiğinde) hem de turbo tam dolduğu zamanlarda 1.8-2.0 lt performansı sunan bir karakteristik elde ettiler.. üstelik turbo basıncı altında NOx emisyonları da %60 civarında azalma gösterdiği için CO2 salınımı dışında da avantajlı bir konuma oturdu bu motorlar.. düzgün çalışan bir DSG ile de tabiri caizse "tadından yenmez" oldular..




  • bir de;
    TDI=turbo diesel injection
    TSI=Twincharged/turbocharged Stratified Injection
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer


    quote:

    Orijinalden alıntı: akdogan911


    quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa

    yeni nesil tdi motorlar tıpkı diğer yeni nesil dizel motorlar gibi az yakıyorlar.. tsi motor ise çok çok sakin kullanımda 1.6 lt lik bir motora göre 1-2 lt tasarruf sağlıyorlar ancak esas amaçları turbo desteği ile 1.8-2.0 lt motorlara kafa tutacak performansı vermek.. zaten yakıt avantajları da ancak 1.8-2.0 motorlarla karşılaştırıldıklarında ortaya çıkıyor, yoksa ayağınız gazdayken hapşırsanız bile 1.6 motordan daha fazla yakabilirsiniz tsi ile ..

    bu ikili arasında tork-devir grafikleri incelendiği zaman her devirde verdiği toplam tork açısından (yani her devirde sahip olduğu güç ortalaması olarak) 105 lik tdi, 122lik tsi dan üstün..


    tsı motorların asıl amacı 2.0 lara kafa tutmak degil, yakıt tasarrufu ve daha az emisyon salınımıdır. o kafa tutma olayı bizim ülkemizde geçerli bişi. 170 lik jettayla bmw 3.20 yemeler veya m3 kovalamalar falan başka ülkelerde pek oldugunu düşünmüyorum.


    Üzülerek belirtmek isterimki 170 lik jetta hakikaten 320 yer yani.Dizelini yer, benzinlisiyle oynar.Değişik bir alet bu tsi.Turbo dizel araçla atmosferik benzinli aracın cocuklarına benzetiyorum ben ama sonuca gelecek olursa tsi iddia edildiği gibi ekonomikte değil.Adam 5 litre uzun yolda ortalama tutturmuş tsi harika süper 1 numara diyor.Yahu bütün 2 litre 150 hp lik tam otomatik atmosferikler bile sabit hızlarda 5 litreyi geçmiyor.Ekonomi için dizel gerisi yalan yada lpg.o da 2 litre ve üstü motorlu araçlarda

    Nasıl yer çok merak ediyorum açıkçası. 0-100 fabrika verileri şöyle:

    320d: 7.6 sn
    Jetta: 8.3 sn

    Herhalde fabrika yanlış ölçtü. Ya da siz çok üstün sürüş tekniklerine sahipsiniz.

    Yüsek hızlarda bu iki aracı yine karşılaştıramazsınız. Biri 1.4 fındık motor, diğeri 2.0. Her ne kadar turbolu olsa da üst hızlarda feci kesilecektir. Otobanda 320d'nin dikiz aynasında bile gözükmez Jetta. Kusura bakmayın ama gerçekler bunlar, arkadaşın dediği de doğru. Jetta ile 320d "yiyen" insanların olduğu tek ülkeyizdir.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.