Dün aracımın camına bırakılan bir ilan,üzerinde "TSI ve FSI araçlarda LPG uygulamamız başlamıştır" yazıyor..100.000 km,2 yıl garantisi de veriyor.LANDİRENZO,BRC,MTM,AKL LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ bayiliği ve yetkili servisi olarak hizmet veriyorlarmış.Sitesini inceledim,şimdilik yalnızca Leon ve Passat 1.6 FSI'ye uygulanmış gibi gözüküyor.
TSI ve FSI motorlu araçlarda LPG benim için büyük bir soru işareti,sorun çıkarmayacağı konusunda ikna edilmem oldukça zor gibi.Ama ikna olursam 1.4 TSI yada 2.0 FSI motorlu bir Passat alıp LPG ile binmeyi çok isterim.Bunun için firmayla görüşmeyi düşünüyorum,ama bu konuda teknik bir bilgim olmadığından bilgili bir arkadaşın görüşüp diğer sistemlerden farkını tam olarak anlayıp bizlere anlatmasını rica ediyorum..
Benim arabanın camına hep masaj salonu ilanı bırakıyorlar.Hiç böyle ilanlar gelmiyor valla.
mutlu sonra biten masaj mı
Muhtemelen öyledir hiç gitmedim bilmiyorum Konya'da öğrenciyken bırakılan kartlar daha iyiydi.Hülya yazıyor,cep telefonu numarası ve bir dudak resmi. En güzel reklam işte.Açık ve net!
Bunlar çift yakıtlı sistemler, aynı anda benzin de yakıyor. BRC'de uzun süredir var, diğer markalar da uyguluyor ama benzin de yakıyor, hem rölantide, hem de yüksek devirlerde.
Taktırmayı düşünenlere birşey diyemem ama ben taktırmam. Ya hep, ya hiç. ya % 100 LPG, ya da % 100 benzin. Bilhassa TSI'deki su soğutmalı emme manifoldunun delinmesi gibi bir mevzuuya müdahil olamam.
ben de biara düşünmüştüm taktırmayı...ancak anladığım kadarıyla tsi motorun içinde ve dışında onlarca sensör var lpg firmaları bu sensörlerle başedemiyor, yada taktırdıktan sonra biz uğraşacağız..
Bu arada madem TSI FSI araca LPG reklamı yapan da niye mersedes resmi koyuyor ki oraya. Git bir passat resmi koyda uygun olsun bari...
Bir an tabular yıkılcak sanmıştım.........
fsi tsi demişler mercedesin resmini koymuşlar
Beyler Vialle LPi olayında bir gelişme yok mu hala? Web sitelerinde sanki faaliyetteler gibi, bir sürü bayi ismi vermişler, bunlar bu işi yapıyor galiba??? Şu forumda biri TSI aracına taktırsa da vialle anlatsa bize ne güzel olur
ADANA TEKBAŞ OTOMOTİV Mersin Yolu Üzeri 9. KM. Atermit Fab. Yanı T. 0 322 441 16 96 F. 0 322 441 08 79
ANKARA AZİZOĞLU İstanbul Yolu Üzeri 8.KM. No:312 Batıkent T. 0 312 252 70 70 F. 0 312 252 64 64
ERZURUM ARAZ OTOMOTİV Tortum Yolu Üzeri Sanayi Çıkışı T. 0 442 242 70 30 - 31 F. 0 442 242 70 39
GAZİANTEP ELİT OTOMOTİV Araban Yolu 3.KM. Bahaeddin Nakiboğlu Bulvarı Otogar Civarı Şehitkamil T. 0 342 328 97 50 F. 0 342 328 97 56
MY OTOMOTİV Kocaoğlan Mh. Kenan Evren Blv.No189 T. 0 342 227 57 77 F. 0 342 227 57 71
İSTANBUL \ EYÜP MAR OTO Merkez Mah. Silahtarağa CD. No.77 Eyüp T. 0 212 616 29 29 F. 0 212 563 79 63
İZMİR YÜKSELİŞ Üniversite CD. No:72 Bornova T. 0 232 342 17 00 - 0 232 342 59 20 F. 0 232 342 35 10
SAMSUN BERLİN MÜHENDİSLİK Gülsan Sanayi Sitesi 38. Sokak No:43 T. 0 362 238 08 88 F. 0 362 238 08 19
TRABZON ADNAN OTOMOTİV Çimenli Mevkii Havaalanı Pisti BitimiNo:42 T. 0 462 334 43 45 F. 0 462 334 19 39
Çok merak ettim demin aradım internet sitesinden aldığım numarayı.
2500TL'ye takılıyolar bildiğimiz sıralı otogaz sistemiymiş yazılımı farklıymış telefondaki arkadaş öyle aktardı en azından.
Bu Vialle LPi gibi değil yani sistemleri.
Fakat telefonda arkadaş bana hiç yanında benzinde tüketiyor gibi birşey demedi.
VIALLE LPi var ve takılıyor, VIALLE LPdi ise halen lanse edilmedi.
LPi ve LPdi bir noktada ayrılıyor:
- LPi = Manifolddan sıvı LPG püskürtme - LPdi = Silindire doğrudan LPG püskürtme
LPi'de manifolda her silindir için 1 enjektör takılıyor, LPdi'de enjektör vb. takılmıyor, benzin enjektörlerinden LPG sıvı halde (buharlaştırılmadan) püskürtülüyor.
Zavoli sıfır km bir tsi alıp üzerinde çalışmış. LPG uygulanmış fakat 2000d/d den önce ve 5000d/ddan sonra %100 benzin kullanıyormuş. Ortalama %20 civarı bir tasarruf sağlanıyormuş. FSI lerde de durum aynı. Montaj maliyeti ise 2500TL. Kesinlikle değmez bence.
2005 model 6 ileri tiptronik hatasız bir Passat 2.0 FSI baktım,araç gerçekten çok temizdi.Sahibi çok araştırdığını BRC'nin süper uyumlu ve sorunsuz LPG kiti taktığını söyledi.Ama LPG'ye gerek olmadığını benzinde şehiriçi 7-8 lt.yi geçmediğini söyledi.Fiyat olarak ta 35.500'den 34.000'e kadar indirebildim.Ama ne yakıt konusuna inandım,ne de 34.000 lira eder gibi geldi..
quote:
Orijinalden alıntı: dranov
2005 model 6 ileri tiptronik hatasız bir Passat 2.0 FSI baktım,araç gerçekten çok temizdi.Sahibi çok araştırdığını BRC'nin süper uyumlu ve sorunsuz LPG kiti taktığını söyledi.Ama LPG'ye gerek olmadığını benzinde şehiriçi 7-8 lt.yi geçmediğini söyledi.Fiyat olarak ta 35.500'den 34.000'e kadar indirebildim.Ama ne yakıt konusuna inandım,ne de 34.000 lira eder gibi geldi..
1.4 TSI aracım manüel ve 2. global ortalamam tamamen şehiriçi olmak kaydıyla yol bilgisayarında 8.1 litre ama pompada 10 litreye yakın. Ağzına kadar doldurduğum depoyu 2. defa ağzına kadar doldurdum ve 16,25 litre şerefsiz benzinle 167 km gittim.
2.0 FSI 150 HP ve 6 ileri tork konvertörlü Tiptronic (DSG değil!) 12-14 litre yakar, aynı aracın 1.6 FSI olanı da 10-11 litre civarındadır, bu nedenle LPG'nin özellikle bu FSI teknolojisini hedef alması gerekirken % 100 LPG ile çalışan bir sistemi geliştirmeleri herkesin menfaati icabıdır.
Bu arada not: Aynı araç Adana'da geçen yıl 27.500 TL'ye satıldı.
quote:
Orijinalden alıntı: sapultra
Benim arabanın camına hep masaj salonu ilanı bırakıyorlar.Hiç böyle ilanlar gelmiyor valla.
bır keresınde yogun trafıkte bostancı koprusunde adamın tekı(belkıde adam bıle degıl)boyle oryantal hareketler eslıgınde sag camdan o karttan bırakmıstı.bı an seytanamı uysak ne yapsak dıye dusundum