Bildirim
TSI mı?V-TEC mi?(Genel olarak) (8. sayfa)


Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü,
1 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: AirDream
Açıklayıcı oldu mu ?
birşeyler yazacaktım ancak konuyu fanatizme getirmenize şaşırmadım
forum kalitesi gün geçtikçe yeraltına doğru iniyor sayenizde.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sakinharman -- 30 Temmuz 2014; 18:13:20 > -
Arkadaşım konu vtec vs tsi diye bunu yayınladım.
Roll listesindeki bazı araçlar geçti bazıları geçildi.
Fakat şu bir gerçekki vti (namı diğer VTEC) 20 sene önceki gençliğimizdeki gibi yürümüyor artık. Zamanında efsaneydi. O zamanın alman araçlarına nal toplattı.
Haa bu arada 3 sene kadar VFR800 ABS kullandım. Asıl vtec o motorda :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
F30 daki twinturbo 1.6ied 170 hp icin dusunceleriniz nedir ? :)
Motor
Silindir hacmi (cm3) 1598
Güç (bg)/Güç devir (devir/dak) 170 / 4800
Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak) 250 / 1500
Max 230 0-100 7.6
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Alt devirlerde tsi ama yuksek devirde vtec der gecerim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tsi kullaniyorum vtec derim.
Vtec just kicked in.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
5. Sayfaya kadar okudum ama bazı gerçek Honda severler haricinde şahincilerden transfer olmuş, "kızlara etek, erkeklere Vtec" diyen bilgisizler gelmiş.
Kimse kusura bakmasın 125 bg'lik i-vtec kullanip da uzarim giderim muhabbeti yapanlar gerçekten gitsinler Play Station'da Gran Turismo oynasınlar.
Vtec dedigin s2000, VTI ve Type R'dakilerdir. Hacimlerine göre güzel motorlardır.
1.4 TSI 122 - 140, 125'lik Civic'lerden daha esnek. Son hızda duruma göre Civic avamtajlı olabilir. Ama oyle boy boy farklarin olması imkansız.
Çok sıkiştirilmamış TSI motorlar dayanıkli motorlar. Standart 1.2 motor 60 bg veriyorken, 1.2 TSI 105 - 110 BG güc veriyor. Aynı sekilde duz 1.4 80 BG seviyesindeyken turbo ile 122 bg almak çok sıkıstirma anlamina gelmez. Zaten sorun olan motorlar çok sıkıştirmali 160 170 ve 180'lik TSI'larda var. Diyecegim o ki bazı apaçilerin dedikleriyle TSI kotu motor olmaz. Fakat Doch VTec de efsanedir. O da yandsıtilmaz bir gercek.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Tsi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eger buyuk hacimli bi vtec den bahsedersek tercihim vtec dir soyle bi 8k 9k devir cevirmek isterim... 1.4 tsi gunluk kullanimda daha iyi...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Konuyu kim hortlattı yav -
vtec hondaya çağ atlatan bu sayede dünyaca ün kazandıran bir motor ancak güncel tsi gibi birçok yeni teknoloji barındıran motorla kıyaslamak anlamsız, hondaya binen birçoklarının kendilerini fast and furious tan fışkırmış gibi gördükleri arabalarına kattıkları şekilde belli ama iş yürümeye gelince artık ekstra beslemeli motorlar karşısında haliyle çok şansları kalmıyor, zaten honda da 1.6 i-vtec motorları civic e millet alsın da onla bunla kapışsın diye koymuyor, japonların normal binekteki motorları çok standart motorlar ama iş performans modellerine gelince iş değişiyor -
Slm
F30 320i ed motoru R56 Mini cooper S motor altyapılıdır.
Motor twin turbo değil twin scroll turbo dur.
http://forum.donanimhaber.com/m_58157461/tm.htm
chip tuning yapılıp yapılmadığını (kutu olarak değil) (yapılsa 200 hp civarı olur) bilmiyorum ama araç hakkında kötü bir şey söylemek mümkün değil.
Rolling denemesinde stok 1.4 tsi 160 ile kafa kafaya yürüyeceğini sanıyorum. Ama 1.4 tsi 160 ların çoğu yazılımlı :)
Saygılar
-
Efsane olarak anılan vtec lerden kullanma şansım olmadı. 1 yıla yakındir fb7 i-vtec kullanıyorum. Açık konuşmak gerekirse çok heyecan verici bir motor değil bence.
1.4 tsi leon da kullandim. Biraz daha canlıydı diyebilirim. E turbonun da okadar farkı olmalı zaten.
Gel gelelim lpg uyumu da hondanın artısı. Gerçekten yakıt konusunda kafam çok rahat. Bu şartlar altında bir daha araç alacak olsam yine honda alırdım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tsi motorların kullanım konforu ön planda.Düşük devirlerde gelen torkla araç ve siz yorulmadan hızlanıyorsunuz.Vtec ise performans odaklı tamamen.Amaç spor yapmak olduğundan yoruluyorsunuz tabi... -
Cag dısı 110-125 civic, ancak parasi tsiye yetmeyenleri avutur.
Dağılabilirsiniz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: pipi8D
Cag dısı 110-125 civic, ancak parasi tsiye yetmeyenleri avutur.
Dağılabilirsiniz.
Civice büyük haksızlık olmus burda. Tabi i-vtec ler doch-vtec gibi değildir. Ama civic de fiyatına göre guzel aractir. Tabi eskisi gibi degil artik civiclerdeki v-tec havasi ama kendi segmentleriyle kiyaslandiginda basarili bi aractir bana gore.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: tolgacem
5. Sayfaya kadar okudum ama bazı gerçek Honda severler haricinde şahincilerden transfer olmuş, "kızlara etek, erkeklere Vtec" diyen bilgisizler gelmiş.
Kimse kusura bakmasın 125 bg'lik i-vtec kullanip da uzarim giderim muhabbeti yapanlar gerçekten gitsinler Play Station'da Gran Turismo oynasınlar.
Vtec dedigin s2000, VTI ve Type R'dakilerdir. Hacimlerine göre güzel motorlardır.
1.4 TSI 122 - 140, 125'lik Civic'lerden daha esnek. Son hızda duruma göre Civic avamtajlı olabilir. Ama oyle boy boy farklarin olması imkansız.
Çok sıkiştirilmamış TSI motorlar dayanıkli motorlar. Standart 1.2 motor 60 bg veriyorken, 1.2 TSI 105 - 110 BG güc veriyor. Aynı sekilde duz 1.4 80 BG seviyesindeyken turbo ile 122 bg almak çok sıkıstirma anlamina gelmez. Zaten sorun olan motorlar çok sıkıştirmali 160 170 ve 180'lik TSI'larda var. Diyecegim o ki bazı apaçilerin dedikleriyle TSI kotu motor olmaz. Fakat Doch VTec de efsanedir. O da yandsıtilmaz bir gercek.
dediklerinize katiliyorum. Zaten o "kizlara etek erkeklere vtec" diyen tiplerin cogu okullarin kapanmasiyla beraber foruma dadanan ergen asilli,araba hayali kuran cogu zaman most wanted da vakit geciren klasik turk delikanlilari. Forumu kirletmektwn baska ise yaramazlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Vtec motor ile alfanin 1.6 ts motoru aynı prensipler çalışmıyor mu?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
V-TEC neredeyse 10 yıldır her markanın kullandığı değişken subap zamanlama sistemine honda firmasının koyduğu isimdir.
Bu kadar ünlü olmasının nedeni hondanın PGM-F1 (electronic enjeksiyon) ile birlikte ile MAKUL FİYATLI ARAÇLAR ARASINDA bu sistemi kullanan ilk otomobil markası olmasıdır. Aynı yıllarda (1988-1992) mclaren honda ve Ayrton Senna ile Formula 1 de çok başarılı zamanlar geçirmişlerdir.
Atmosferik motorlarda strok (pistonun yukarı aşağı kat ettiği yol) ve tork ters orantılıdır. Strok ne kadar kısa olursa piston hızı o kadar düşük olacağından motor daha yüksek devir çevirebilir. Fakat motorun torku aynı oranda düşük olur. (Honda CBR 1000 RR 12.000 devirde 180 HP verebilirken, 8500 devirde sadece 112 NM tork üretebilir.)
Honda diğer tüm otomobil firmalarının tersine motorlarında tork yerine beygir gücünü önemsemiştir.
Bu olayın ne kadar mantıksız olduğunu anlaşılmasından sonra Honda daha düşük devirli ama daha yüksek torklu araçlar üretmeye başlamıştır.
Yani herkesin merak ettiği gibi honda eskiden ürettiği o süper yüksek devirli motorları neden artık üretmiyor sorusunun CEVABIDIR.
V-TEC Honda'nın kullandığı sistem
VVT-i Toyota'nın kullandığı sistem
Vanos BMW'nin kullandığı sistem
VVC Rover'ın kullandığı sistem
Ti-VCT Ford'un kullandığı sistem
MIVEC Mitsubishi'nin kullandığı sistem
VarioCam Plus Porsche'nin kullandığı sistem
VVL Nissan'ın kullandığı sistem
http://tr.wikipedia.org/wiki/VTEC
Alfa TS (twin spark) motorlarda da subap zamanlama sistemi vardır. En büyük fark piyasada tek olan silindir başına çift buji kullanmasıdır.
VVC(variable valva timing), DI(direct injection) ve turbo günümüz modern motorlarının olmazsa olmazlarıdır.
Şu an Avrupa'da satılamayan Honda 1.6 i-vtec benzinli motorun LPG ye tam uyumlu olmasının TEK NEDENİ ESKİ TEKNOLOJİ KULLANMASIDIR.
Avrupa'da neredeyse adı bile geçmeyen hondanın satışlarını arttırması için DI ve turbo motorlara geçmesi lazımdır. Bu olay gerçekleştiğinde (eğer gerçekleşirse tabi) o meşhur LPG uyumu tarih olacaktır.
Honda 2014 ilk altı ayda Türkiye'de de Avrupaya paralel olarak sadece 5000 civarı araç satmıştır. Yine Türkiye'de VW grubu olarak 60.000 araç adet satılmıştır.
FAKAAAATTT Bunların ötesinde en önenmli şey KADINA ETEK ERKEĞE VİTEK yakışmasıdır.
Saygılar.
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X