Şimdi Ara

TSI mı?V-TEC mi?(Genel olarak) (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
182
Cevap
3
Favori
11.540
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreePhone

    V-TEC neredeyse 10 yıldır her markanın kullandığı değişken subap zamanlama sistemine honda firmasının koyduğu isimdir.
    Bu kadar ünlü olmasının nedeni hondanın PGM-F1 (electronic enjeksiyon) ile birlikte ile MAKUL FİYATLI ARAÇLAR ARASINDA bu sistemi kullanan ilk otomobil markası olmasıdır. Aynı yıllarda (1988-1992) mclaren honda ve Ayrton Senna ile Formula 1 de çok başarılı zamanlar geçirmişlerdir.

    Atmosferik motorlarda strok (pistonun yukarı aşağı kat ettiği yol) ve tork ters orantılıdır. Strok ne kadar kısa olursa piston hızı o kadar düşük olacağından motor daha yüksek devir çevirebilir. Fakat motorun torku aynı oranda düşük olur. (Honda CBR 1000 RR 12.000 devirde 180 HP verebilirken, 8500 devirde sadece 112 NM tork üretebilir.)
    Honda diğer tüm otomobil firmalarının tersine motorlarında tork yerine beygir gücünü önemsemiştir.
    Bu olayın ne kadar mantıksız olduğunu anlaşılmasından sonra Honda daha düşük devirli ama daha yüksek torklu araçlar üretmeye başlamıştır.
    Yani herkesin merak ettiği gibi honda eskiden ürettiği o süper yüksek devirli motorları neden artık üretmiyor sorusunun CEVABIDIR.

    V-TEC Honda'nın kullandığı sistem
    VVT-i Toyota'nın kullandığı sistem
    Vanos BMW'nin kullandığı sistem
    VVC Rover'ın kullandığı sistem
    Ti-VCT Ford'un kullandığı sistem
    MIVEC Mitsubishi'nin kullandığı sistem
    VarioCam Plus Porsche'nin kullandığı sistem
    VVL Nissan'ın kullandığı sistem

    http://tr.wikipedia.org/wiki/VTEC

    Alfa TS (twin spark) motorlarda da subap zamanlama sistemi vardır. En büyük fark piyasada tek olan silindir başına çift buji kullanmasıdır.
    VVC(variable valva timing), DI(direct injection) ve turbo günümüz modern motorlarının olmazsa olmazlarıdır.

    Şu an Avrupa'da satılamayan Honda 1.6 i-vtec benzinli motorun LPG ye tam uyumlu olmasının TEK NEDENİ ESKİ TEKNOLOJİ KULLANMASIDIR.
    Avrupa'da neredeyse adı bile geçmeyen hondanın satışlarını arttırması için DI ve turbo motorlara geçmesi lazımdır. Bu olay gerçekleştiğinde (eğer gerçekleşirse tabi) o meşhur LPG uyumu tarih olacaktır.
    Honda 2014 ilk altı ayda Türkiye'de de Avrupaya paralel olarak sadece 5000 civarı araç satmıştır. Yine Türkiye'de VW grubu olarak 60.000 araç adet satılmıştır.

    FAKAAAATTT Bunların ötesinde en önenmli şey KADINA ETEK ERKEĞE VİTEK yakışmasıdır.

    Saygılar.

    Hondacılar sevmez bu mesajını hocam. Eksi 2 ile yine iyi kurtarmışın:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • FreePhone F kullanıcısına yanıt
    Kimse yanlış anlamasın ama vtec veya twinspark motorlar artik tarih oldu. Elin adamı 1.4 motordan 170 bg (alfa), 1.6 motordan 177 bg (bmw), 1.6 dan 180 bg (opel) 1.4 ten 160 bg (vw) çıkarıyor. Artik turbo olmayan motorlarla bu motorları karşılaştırmak mantıksız. Lpg olayı ayir tabii ama lpg takılan turbo motorlar da mevcut.
    Honda nin accord modeline hayranım ama o motorlarla olmaz. Bmw 3.28 modeli 2000 motorla 5.9 saniyede 100 km çıkıyor. Bunla basil accordun motoru karsilastirayim?
    Satış rakamları da artik turbo motoru olmayan markanın işinin zor olduğunu gösteriyor.
    Son olarak büyük bir marka olarak honda , sıfır arabaya lpg takmak yerine artik 1.6 dizelini her modele yaymali

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Paran varsa tsi
    Yoksa vtec

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >









  • Tsi ezer

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hyildiz2

    Kimse yanlış anlamasın ama vtec veya twinspark motorlar artik tarih oldu. Elin adamı 1.4 motordan 170 bg (alfa), 1.6 motordan 177 bg (bmw), 1.6 dan 180 bg (opel) 1.4 ten 160 bg (vw) çıkarıyor. Artik turbo olmayan motorlarla bu motorları karşılaştırmak mantıksız. Lpg olayı ayir tabii ama lpg takılan turbo motorlar da mevcut.
    Honda nin accord modeline hayranım ama o motorlarla olmaz. Bmw 3.28 modeli 2000 motorla 5.9 saniyede 100 km çıkıyor. Bunla basil accordun motoru karsilastirayim?
    Satış rakamları da artik turbo motoru olmayan markanın işinin zor olduğunu gösteriyor.
    Son olarak büyük bir marka olarak honda , sıfır arabaya lpg takmak yerine artik 1.6 dizelini her modele yaymali

    aynen öyle hocam. Sıfır araba alacaksın, bi dünya para vereceksin, ve piyasa 250-300 nm torkla giden arabalarla kaynarken 150 nm torka mahkum edileceksin. ve tek tesellin "ama lpg takılıyo" olacak. Kim ne kadar "tork bişey değil" dese de, torku düşük arabanın bi yanı sağlam eksik demektir. Kaldı ki Güncel tsi lerin yakıt tüketimiyle, o lpg kurulum parasını bile çıkartamaz civic.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kim ne derse desin turbo otomobillerde devrim oldu.honda bile bıraktı yeni type-r bile turbolu
  • düşük devirde daha az gürültü ile araç kullanmak isteyen benim için tsi.
    daha yüksek devirde egzoz ve motor sesi dinlemek isteyenler için vtec daha uygun olur kanısındayım.
  • illakihb İ kullanıcısına yanıt
    Bmw kaç para honda kaç para hocam. Kıyaslanmaz iki araba ama turbo motorlar uzun ömürlü degil. Küçük hacimli motorlar çabuk yıpranıyor.Avrupada çok sık araba değiştiriyorlar. Onlar uzun ömür aramıyorlar. Honda da motor ömrü diye birseyi dert etmenize gerek yok. Dünya ya bakarsanız honda satışlarının çok iyi oldugunu görürsünüz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vtec öper

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vtec tabiki

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Açık ara TSI Golf R400 400hp 450tork bunu geçebilcek bi V-tec daha doğmadı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RaceKıng26 -- 17 Aralık 2014; 0:14:19 >
  • Vtec deyince neyi anladığınız önemli 2.0 240 beygirlik S2000 motoru mesela ödüllü bir efsanedir.
    The F20C was designed with high maximum rpm capability in mind, for increased power output; redline is at 8900 rpm, with VTEC engagement at 6000 rpm. Its relatively long stroke of 84mm results in a mean piston speed of 4965 ft/m, or 25 m/s, second highest than any other production car to date.[4] It is only beaten by the B7 Audi RS4 (2006-2008). Power output is 240 bhp (179 kW) at 8300 rpm in North America and Europe. The Japanese version, which has a higher compression ratio, is capable of 250 PS (247 bhp) at 8600 rpm. Honda's F20C Engine won a spot on Wards' 10 Best Engines List four times, in 2000, 2001, 2002 and 2003.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tsi hormonlu, vtec organiktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TSI

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ikisinide yokuşa sürün zaten kendini belli edecek motorlar.fazla söze gerek yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vtec efsanedir gerisi hikayedir . tarrismaya gerek yok tsi ne arkadaslar turk standart ensutisimi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vtec ciler hala yorum yapıyorsa daha çok göreceğiz demek ki bu tüplü apacileri. Allahım yardım et. (Arabası ve kendisi efendi olan kişileri tenzih ederim.)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Silent Guardian kullanıcısına yanıt
    https://m.youtube.com/watch?v=LW3aoQ2sJvQ

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim arabam mivec. vtec ile aynı teknoloji. mitsubishi'de mivec olarak geçiyor. 1332 cc olmasına rağmen uzun yolda 1.6 gibi hızlanıyor, 1.6 araba gibi gidiyor. bu bile yeterli tsi'dan iyi olması için bence. 1332 cc turbosuz araba 200'ü görüyor..
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.