Şimdi Ara

tsı direkt enjeksiyon sıvı lpg

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
2
Favori
1.126
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tsı GDI gibi motorlara uygulanan direkt enjeksiyon sıvı lpg sistemi atmosferik çok nokta enjeksiyonlu turbosuz motorlara uygulanabilir mi? Neden sorusuna lpg gaz yerine sıvı olarak daha az hacim kapladığından hava yakıt karışımındaki hava miktarı artıp yanma verimi de artacaktır gibi gibi vs. kendi benzin enjektörleri kullanılarak enjektörler manifold içinde olduğundan daha az ısınmasına rağmen enjektörleri değiştirmek gerekir mi? Konu lpg olduğu için amaç maliyet yakıt tüketimi, tsı araç almak yada motora turbo takmak ekstra maliyetli daha karmaşık işler olduğundan motorun sıkıştırma oranını da artırarak lpg de daha çok yakıt tasarrufu amaçlıyorum. Olup olamayacağı değil nasıl olacağını soruyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Buğra.Ö -- 19 Kasım 2018; 21:36:42 >



    Buğra.Ö bu mesajı paylaştı
  • Tamamen cahil kafamla yazıyorum hatam varsa affola. Sıvı sistem lpg'ye bakıldığında aracın orjinal parçalarını kullandığını görüyoruz. Bu parçalardan en önemlisi yüksek basınç pompası. Yüksek basınç pompası dediğimiz şey direk enjeksiyon harici motorlarda bulunmuyor. Haliyle enjektörlerin de daha yüksek basınçla çalıştığını bilmek lazım.



    Sıkıştırma oranını nasıl artırmayı planlıyorsun? :) Bu iş bir vida sıkmayla olmuyor bilesin:)



    Sıkıştırma oranını artırman için stroker kit denilen; içinde piston, biyel kolu, krank mili gibi hayati parçalar içeren parça setini alman ve uygulaman gerekir. Öyle basit iş değildir, uygulandıktan sonra da öyle günlük kullanıma elverişli olmaktan çıkabilir.



    Araç turbo olsa ve intercooler takviyesi ile daha yüksek basınç açılsa ve lpg'nin oktan yüksekliğinden yararlanılmaya çalışılsa bu mümkün olur mu bence buna odaklanmak maliyet ve fiyat/fayda oranı açısından daha akıllıca olacaktır...

    Stroker kit örneği:

    tsı direkt enjeksiyon sıvı lpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 19 Kasım 2018; 3:41:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sıvı lpg kitlerinde tanklarda pompa var diye okudum gibi, çok şey yazıyorlar. Yüksek basınca lpg gaz haline geçmemesi için ihityaç duyuyoruz ne kadar yüksek. Turbo yok silindir içine enjeksiyon yok neden çok yüksek basınç gereksin. vida sıkma değilde emme manifolduna bir vida atıp olabilir tabi her silindire bir vida denk getirmek filan zor, sadece pistonları değiştirerek benzinde yüksek devirlere çıkmayarak lpgde ise yüksek devirde tutuşma ısısının düşük oluşundan vuruntuyu da önlemeyi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Buğra.Ö -- 19 Kasım 2018; 4:31:37 >
  • Senin kafan çok karışık belli:)



    "Yüksek basınca lpg gaz haline geçmemesi için ihityaç duyuyoruz ne kadar yüksek. Turbo yok silindir içine enjeksiyon yok neden çok yüksek basınç gereksin"



    Şurda kendin demişsin zaten neden yüksek basınç olmalı diye.



    Çok noktalı enjeksiyonda 3-4 bar. Direk enjeksiyonda direkt olarak yanma odasına püskürtme yapabilmesi için, yakıt basıncının yüksek 50-120 bar seviyelerinde olması gerekir; bu sebeple (depodaki elektrikli pompaya (4-8 bar) ilave olarak) hareketini eksantrik milinden alan mekanik bir yüksek basınç pompası da bulunur.



    Emme manifolduna ne vidası atıyorsun:) Emme manifoldunun ne olduğuna dair bilginden dahi şüphem var. Sıkıştırma oranını artırmak motor mimarisine müdahaledir, çok ciddi modifiyedir. Sen stroker kit uygulanmış araçları git gör derim. Lpg ile yüksek devirde aracı kullanacaksan nerde kaldı tasarruf?



    Bir de dünyada bir kanun vardır; birşey kazanırken birşeyden kaybedersin. Yüksek performans istiyorsun ve yakıt ekonomisi istiyorsun, mümkünü yok bu işin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 19 Kasım 2018; 5:18:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benzin enjektörlerinin yerini değiştirmiyoruz subap arkasında direkt enjeksiyon ile alakası yok yani orjinal enjektörler 5 bar basınçta rahat çalışıyor lpgnin sıvı kalması için fazla bile. Performans istenilse lpg olmazdı konu, motor hacmini arttırmadan sıkıştırma oranını düşürmek performansı olumsuz etkileyebilsede yakıt tüketimin azaltabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abi anlaşamıyoruz direkt enjeksiyonda yüksek basınçlı enjeksiyon, turbo ve silindir içine yakıt pompaladığından benzin için tasarlanan bir şey, karbüratörlü lpg sisteminde bile motor soğukken lpg sıvı olarak verilebildiği için yakıt hava karışımı aşırı zengin olup ilk çalışmada motor boğulabiliyor 700 800 tllik sistem. Asıl lpgyi sıvı vermek için tasarlanan sistemde lpg zaten enjektöre kadar sıvı olarak gelmiyor mu? geldik den sonra illaki püskürtürken yüksek basınca mı gerek var? (atmosferik motor) Normal sıralı lpg sistemin 2 3 katı fiyata sahip olduğu için uygulanmıyor olabilir ben %10 civarı yakıt tasarrufu olacağını varsayıyorum ? (konuyla alakasız sıkıştırma oranını artırmak verimi artırır lpgde ise daha risksiz bir uygulamadır tabi ne nasıl yapıldığı ayrı bir konu)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Buğra.Ö

    Abi anlaşamıyoruz direkt enjeksiyonda yüksek basınçlı enjeksiyon, turbo ve silindir içine yakıt pompaladığından benzin için tasarlanan bir şey, karbüratörlü lpg sisteminde bile motor soğukken lpg sıvı olarak verilebildiği için yakıt hava karışımı aşırı zengin olup ilk çalışmada motor boğulabiliyor 700 800 tllik sistem. Asıl lpgyi sıvı vermek için tasarlanan sistemde lpg zaten enjektöre kadar sıvı olarak gelmiyor mu? geldik den sonra illaki püskürtürken yüksek basınca mı gerek var? (atmosferik motor) Normal sıralı lpg sistemin 2 3 katı fiyata sahip olduğu için uygulanmıyor olabilir ben %10 civarı yakıt tasarrufu olacağını varsayıyorum ? (konuyla alakasız sıkıştırma oranını artırmak verimi artırır lpgde ise daha risksiz bir uygulamadır tabi ne nasıl yapıldığı ayrı bir konu)
    Normal sistemde lpg püskürtülmeden önce buharlaştırıyor.



    Sıvı olarak verilmesi için 5 barlık basınç yeterli mi bilmiyorum. Bunu mühendis arkadaşlar cevaplasınlar, benim bilgi düzeyimi aşıyor.



    Sıkıştırma oranı işini unut. Çok ciddi bir işlem, sırf lpg için yapılması mantıklı olmayacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Atmosferik motora turbo montajı
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Normal sistem, sıralı da zaten ilk benzinde çalışıyor regülatör ısınınca lpg ye geçiyor araba karbüratörlü de ise soğuk havalarda regülatör lpgyi gaz fazına geçirmediği için ilk çalışmada da sıvı olarak yanma odasına geldiği için motor boğuluyor. Her sistemde küçük değişiklikler ile sıvı olarak verilme şansı var pahalı oluşu orijinaliini düzgün montaj yapamayışları filan ama hiç mi denenmedi bununla ilgili hiç bir bilgi bulamadığım için konu açtım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Buğra.Ö -- 19 Kasım 2018; 18:40:16 >
  • İçten yanmalı motor geliştirmenin en pahalı ve en zor evresi yanma süreci geliştirme işidir. Bu yüzden zor bi konuya giriyorsun. Sıkıştırma oranını da turbodan daha ucuza halletmen mümkün değil. Ayrıca yapacağın Turbo ya da kompresör olmayan yaklaşım fazla verimli olmaz.

    Direk enjeksiyonlu motorların enjektörleri yüksek basınçlı çalışır silindir içine değil de manifolda çalıştığında fazla yakıt tüketimine sebep olması daha beklenir bişey. Ayrıca gerekmediği halde yüksek basınçlı enjeksiyon yapmış olarak enerji israfı da olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıkıştırma oranını pratikte kağıt üstüne dökmedim o konuyla ilgili sorum yok turbo takmaktansa komple motoru değiştirmek daha ucuz onun yerine arabayı değiştirmek daha güzel.
    Daha yüksek basınçlı enjeksiyon yapmamak için atmosferik motora uygulamayı soruyorum. Zaten manifolddan verilen lpgyi sıvı halde vermenin yakıt tüketimini azaltacağını varsayıyorum?
    Gaz yerine sıvı hali daha az yer kaplayacağından yakıttaki hava miktarı da artacaktır %1 %20 belki nasıl uygulandığına bağlı atmosferik motorda verimin artacağına kesin gözüyle bakıyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.