Şimdi Ara

Vw Passat Kızdırma Buji+ Dpf+Motor Lambası(çözüldü)!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
3.895
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar arabayı kardeşim Eskişehir'de kullanıyor. Evden işe gidip gelmek için 2-3km günlük. Araç daha 96binde 2012model 1.6tdi .Dizel partikül filtresi ikazı vermiş yaklaşık ayda 1 defa geldiği için mi bilmem aracı 2 3 gün kadar o şekilde kullanıp işe gidip gelmiş(keşke direk yüksek devirde kullanıp temizleseydi) bugün dönerken araç Dpf artı olarak ısıtma bujilerini ve motor lambasinida yakmış ve motor 2500devirin üstüne cikmiyormus. Yani uzun yolda yüksek devirde kullanıp temizlik yapmasının imkanı yok. Sizce durum nedir ustaya götürcek ama çok anlamıyor bend İstanbul'dayım. Bilen duyan geçiren varsa yardım edebilir mi?

    Vw Passat Kızdırma Buji+ Dpf+Motor Lambası(çözüldü)!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kobaol10 -- 3 Şubat 2021; 14:40:18 >







  • Yılda 9-10 bin yapıp günlük 2-3 km yapıp dizel almak ve kaçınılmaz son tıkanmış dpf hem az kullanılıp hem de sürekli düşük devirde kullanılınca artık dpf rejenerasyon la da kurtarmayacak.Hep söylerim 15_20 bin km altı dizel her türlü gereksiz ve daha masraflı .Şimdi işin yoksa sanayide fosur fosur dejenerasyon olur mu diye bekleyeceksin.Yazik 

  • Kızdırma bujisi dediğiniz işaret rejenerasyon işareti olmalı. Yani araç kendince size diyor ki, benimle biraz gez, biraz mesafe yap ben de arada DPF'yi temizleyebileyim.

  • Yılda 9-10 bin yapıp günlük 2-3 km yapıp dizel almak ve kaçınılmaz son tıkanmış dpf hem az kullanılıp hem de sürekli düşük devirde kullanılınca artık dpf rejenerasyon la da kurtarmayacak.Hep söylerim 15_20 bin km altı dizel her türlü gereksiz ve daha masraflı .Şimdi işin yoksa sanayide fosur fosur dejenerasyon olur mu diye bekleyeceksin.Yazik 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defiant82 -- 1 Şubat 2021; 9:51:32 >
  • 2-3km için dizel almak talihsizlik olmuş, 2500 devirde temizlik yapmak için yeterli. Araç zaten devirle değil yakıtı ayarlayacak egzozu ısıtıp dpf yi öyle temizleyecek. Boş bi yolda 30 35 dk sabit devirde gitsin düzelir muhtemelen.
  • synthesizer kullanıcısına yanıt

    2500 devirin üstüne cikmiyormus araba. Önceden Dpf gelince 10 15 çevre yoluna çıkardı 3 4bin arası devirde sonra lamba sonerdi. Şimdi motor lambası yanınca bende bir korktum. Ne yapılabilir ?

  • defiant82 kullanıcısına yanıt

    Değerli eleştirinin için t.ederim ama şartlar onu gerektirdi. Ha diyince araba değişmediğini için. Dejenerasyon derken biraz daha açıklayici konuşabilir misiniz?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    2-3km için dizel almak talihsizlik olmuş, 2500 devirde temizlik yapmak için yeterli. Araç zaten devirle değil yakıtı ayarlayacak egzozu ısıtıp dpf yi öyle temizleyecek. Boş bi yolda 30 35 dk sabit devirde gitsin düzelir muhtemelen.

    Önceden sadece Dpf gelir oda 10 15 dk yol yapinca giderdi. Şimdi motor lambası yandığı için ona kullanmamasini söyledim. 2500 devirde 25-30 dk kullansa sorun olmaz diyorsunuz değil mi ?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82

    Yılda 9-10 bin yapıp günlük 2-3 km yapıp dizel almak ve kaçınılmaz son tıkanmış dpf hem az kullanılıp hem de sürekli düşük devirde kullanılınca artık dpf rejenerasyon la da kurtarmayacak.Hep söylerim 15_20 bin km altı dizel her türlü gereksiz ve daha masraflı .Şimdi işin yoksa sanayide fosur fosur dejenerasyon olur mu diye bekleyeceksin.Yazik 

    Bu dedikleriniz VAG grubu icin geçerli. HDİ cephesinde özellikle Euro 4 motorlarda bir sıkıntı yok. Ben 8 yıldır İstanbulda kullanıyorum aracı. Yeri geldi ev iş arası 50km oldu, yeri geldi arabayı hergun 800metre kullandım. Normalde yürüyordum ancak belimdeki sorun nedeniyle 1 yıl böyle kullandım. Şimdi de ev iş arası 4km falan. Sadede gelelim 8 yılda 130bin km yapmışım. Buna rağmen DPF filtresi ile ilgili problem yaşamadım. Bizim araçlarda rejenerasyon işlemini yaparken uyarı bile vermiyor. Yüksek devirle kullanmak da gerekmiyor ki ben zaten yüksek devirle asla kullanmam. 207 bin km şuan ve saat gibi.


    8 yıldır depoda 1 kez bile 7lt veya üstünü görmedim. Ortalama hızım 22-28 olur genelde.


    Benin ki gibi 7 kişilik veya boş ağırlığı 1600 kg olan bir aracı üstelik yarı otomatik benzinli turbo motor tüketimi ne olurdu hayal bile edemiyorum. Ben yakıt ekonomisi kadar torkundan da memnunum. Hatta aracımı bu yaz 2.5 dizel D5 motorlu bir Volvo ile değiştirmeyi kafaya koymuştum. Benzinli aracın sessizliği falan güzel de. Bu saatten sonra dizel sonrası hibrit veya elektrikli araç tercih ederdim sanırım.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: kobaol10

    Önceden sadece Dpf gelir oda 10 15 dk yol yapinca giderdi. Şimdi motor lambası yandığı için ona kullanmamasini söyledim. 2500 devirde 25-30 dk kullansa sorun olmaz diyorsunuz değil mi ?



    Alıntıları Göster

    Motor lambası yaktıysa pasif aktif rejenerasyon kurtarmayabilir bayağı dolmuşsa demek, dpf temizleyici kimyasallar var onlardan atarsa depoya daha uzun süre dpf tıkanmadan gidebilir. Aracın yürümesinde sesinde sıkıntı yoksa motor lambasını dpf çok dolduğu için yakmıştır





  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    Motor lambası yaktıysa pasif aktif rejenerasyon kurtarmayabilir bayağı dolmuşsa demek, dpf temizleyici kimyasallar var onlardan atarsa depoya daha uzun süre dpf tıkanmadan gidebilir. Aracın yürümesinde sesinde sıkıntı yoksa motor lambasını dpf çok dolduğu için yakmıştır



    Alıntıları Göster

    Sesinde calışmasında bir sorun yok. Sadece devir yükselmiyor dedi. Ustaya gitse şimdi çokta anlamadığı için baya masraf çıkartmalarından korkuyorum.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: kobaol10

    Sesinde calışmasında bir sorun yok. Sadece devir yükselmiyor dedi. Ustaya gitse şimdi çokta anlamadığı için baya masraf çıkartmalarından korkuyorum.



    Alıntıları Göster

    Sürsün o zaman iyice, olmadı servise götürsün bilgisayarla temizlik yapılsın

  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt

    Enjektör olamaz değil mi sorun ?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kobaol10

    Enjektör olamaz değil mi sorun ?

    Enjektörde sorun olsa aracın çalışması değişirdi

  • Aracı keşke bodoslama sürmek yerine gözünü motor devrine, anlık tüketime; kulağını da fan sesine çevirseydi. Arabayı almak mesele değil. Mesele kullanma kılavuzunu okuyup düzgünce kullanmak.

  • 1,6 tdi de kızdırma + motor ışığı egr arızasıdır. İlave olarak dpf arızanızda var.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64

    Aracı keşke bodoslama sürmek yerine gözünü motor devrine, anlık tüketime; kulağını da fan sesine çevirseydi. Arabayı almak mesele değil. Mesele kullanma kılavuzunu okuyup düzgünce kullanmak.

    Araç bende olsa kesinlikle öyle yapardım ama kardeşim kullanınca birşey diyemiyorum işte sorun olunca bana danışıyor malesef. Sizce ne yapmam gerekiyor. Çalışma sesinde sorun yok dedi sadece devir 2500 üstüne cıkmıyormuş ve görseldeki lambalar.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT

    1,6 tdi de kızdırma + motor ışığı egr arızasıdır. İlave olarak dpf arızanızda var.

    Hocam Egr exhaust gas recirculation olarak gördüm. Çözüm nedir dpf den sonra gelmiş. Sizce çözümü nedir

  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıcam altından arabayı. Aslında kendim için almıştım Eskişehir-İstanbul arasında 2 ayda 20 bine yakın km'de yaptım aslında ancak ev değişip otopark olmayınca ve yarızamanlı calışma bitince araça cok ihtiyacım kalmadı. İlla usta görücek yani araç

  • 2500 devir de rejenerasyon için yeterli diye biliyorum. 1 saat öyle kullansın bakalım.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.