Şimdi Ara

triptonik tecrübe edenler var mı? sorun çıkarır mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
2.946
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomatik vites ikinci el otomobil bakıyorum. ama triptonik uygun araçlar da çıkabiliyor. triptonik tecrübe edenler varsa tavsiye ederler mi?



  • ben tavsiye etmem 2005 model 2.0 fsi passat tiptroniğim vardı ve hiç memnun kalmadım

    vites değiştirirken zaman kayıpları çok fazla

    dsg çok üstün ona göre
  • Vitesi elle değişmediniz sürece araba sollamak falan zulüm.
    Yolda gidiyorum araba sollayacam devir artıyo arabayı geçicek gibi oldum vites değişti o arada solladığım aracın gerisine düştüm sonra vites değişti öyle solladım adamı .. Her araçta öylemidir bilmem Benim kullandığım 1.3 95hp amt colt'tu.
  • 1.2, 80Hp, Corsa sahibiym, sollamalarda, vites atma işini arabaya bıraktığımda evet çok vakit kaybediyorsunuz ancak ben de vitesi duruma göre bir geri, olmazsa bir geri daha atıyorum. Vites geçişleri özellikle 1. ve 2. viteslerde çok belirgin ,sonrasında pek hissettirmiyor.
  • tam otomatik vites arabayla triptronik vites araba arasında kullanım kolaylığı açısından bir fark var mı?ben otomatik vitesi kullanım kolaylığından dolayı tercih ediyorum. triptronik bana aynı rahatlığı yaşatır mı? neticede onu da otomatik vites araba gibi kullabiliyoruz değil mi? bir de otomatik vites araçlar daha çok arıza çıkarıyor diye duydum doğru mu? ben ikinci el alacağım, bu bilgi önemli benim için
  • tiptronikte isterseniz otomatik kullanırsınız
    hatta ben sadece otomatik kullanıyorum
    quote:

    Orijinalden alıntı: madelung

    tam otomatik vites arabayla triptronik vites araba arasında kullanım kolaylığı açısından bir fark var mı?ben otomatik vitesi kullanım kolaylığından dolayı tercih ediyorum. triptronik bana aynı rahatlığı yaşatır mı? neticede onu da otomatik vites araba gibi kullabiliyoruz değil mi? bir de otomatik vites araçlar daha çok arıza çıkarıyor diye duydum doğru mu? ben ikinci el alacağım, bu bilgi önemli benim için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MackaLi6161

    Vitesi elle değişmediniz sürece araba sollamak falan zulüm.
    Yolda gidiyorum araba sollayacam devir artıyo arabayı geçicek gibi oldum vites değişti o arada solladığım aracın gerisine düştüm sonra vites değişti öyle solladım adamı .. Her araçta öylemidir bilmem Benim kullandığım 1.3 95hp amt colt'tu.



    biz şöyle yapıyoruz...dikizden sollamaya müsait mi bakıyoruz...sinyalimizi veriyoruz...sonra henüz şerit değiştirmeden gazı köklüyoruz ama hala sağ şeritteyiz...AMT kardeşimiz 1-2 vites düşürüp, devrini alıyor ve sonra fırlıyor...zaten o an şerit değiştirmezseniz öndeki arabaya arkadan müdahele etmiş olursunuz :)...her neyse ivmelenmeyi hissedince rahatça sollamanızı yapıyorsunuz...bu bahsettiklerim 3 saniye içinde oluyor...özellikle 90- 130 hızları arasında 1.3 AMt Colt sizi asla üzmez...işte bu AMT acemileri arabanın da adını kötüye çıkaracak :) bu arada arabamıza da laf söyletmemiş olduk...ama inanın bana ben de yalan da yoook hılaf da :)




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bacey


    quote:

    Orijinalden alıntı: MackaLi6161

    Vitesi elle değişmediniz sürece araba sollamak falan zulüm.
    Yolda gidiyorum araba sollayacam devir artıyo arabayı geçicek gibi oldum vites değişti o arada solladığım aracın gerisine düştüm sonra vites değişti öyle solladım adamı .. Her araçta öylemidir bilmem Benim kullandığım 1.3 95hp amt colt'tu.



    biz şöyle yapıyoruz...dikizden sollamaya müsait mi bakıyoruz...sinyalimizi veriyoruz...sonra henüz şerit değiştirmeden gazı köklüyoruz ama hala sağ şeritteyiz...AMT kardeşimiz 1-2 vites düşürüp, devrini alıyor ve sonra fırlıyor...zaten o an şerit değiştirmezseniz öndeki arabaya arkadan müdahele etmiş olursunuz :)...her neyse ivmelenmeyi hissedince rahatça sollamanızı yapıyorsunuz...bu bahsettiklerim 3 saniye içinde oluyor...özellikle 90- 130 hızları arasında 1.3 AMt Colt sizi asla üzmez...işte bu AMT acemileri arabanın da adını kötüye çıkaracak :) bu arada arabamıza da laf söyletmemiş olduk...ama inanın bana ben de yalan da yoook hılaf da :)



    evet her şanzımanın bir kullanma yöntemi var ona göre kullanmak gerek.

    sonra araçların adı kötüye çıkıyor.

    1.6 performansı sunan bir araç gitmiyor diye damga yiyor.

    amt de işi amt ye de bırakmak gereksiz. işaret parmağınızla iki tıktık altınızda homurdanan bir güç ortaya çıkarmaya yeterli coltta.

    dip gaz yaparsanız amt de o iki tık tık ı sizin yerinize yapıyor bacey arkadaşın dediği gibi.


    hayırlı günler.

    hayırlı günler.




  • quote:

    triptonik


  • quote:

    Orijinalden alıntı: gazozvar

    quote:

    triptonik






    cintonik'ten sonra triptonik
  • tork konvertörlü otomatik araç var....
    isterseniz manuel moda alıp vites değişikliklerini kendiniz yapabiliyorsunuz...
    çok memnunum vites değiştirme hızı olarakta gayet iyi olduğunu düşünüyorum (tabiki dsg smg değil ancak oldukça hızlı değiştiriyor vitesi)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bacey


    quote:

    Orijinalden alıntı: MackaLi6161

    Vitesi elle değişmediniz sürece araba sollamak falan zulüm.
    Yolda gidiyorum araba sollayacam devir artıyo arabayı geçicek gibi oldum vites değişti o arada solladığım aracın gerisine düştüm sonra vites değişti öyle solladım adamı .. Her araçta öylemidir bilmem Benim kullandığım 1.3 95hp amt colt'tu.



    biz şöyle yapıyoruz...dikizden sollamaya müsait mi bakıyoruz...sinyalimizi veriyoruz...sonra henüz şerit değiştirmeden gazı köklüyoruz ama hala sağ şeritteyiz...AMT kardeşimiz 1-2 vites düşürüp, devrini alıyor ve sonra fırlıyor...zaten o an şerit değiştirmezseniz öndeki arabaya arkadan müdahele etmiş olursunuz :)...her neyse ivmelenmeyi hissedince rahatça sollamanızı yapıyorsunuz...bu bahsettiklerim 3 saniye içinde oluyor...özellikle 90- 130 hızları arasında 1.3 AMt Colt sizi asla üzmez...işte bu AMT acemileri arabanın da adını kötüye çıkaracak :) bu arada arabamıza da laf söyletmemiş olduk...ama inanın bana ben de yalan da yoook hılaf da :)


    Yanlış anlaşılmasın benim aracı kötülemek gibi bir niyetim asla yok hatta sınıfında en beğendiğim araçtlardan biridir colt sadece vites değiştirdiği andan bahsettim yoksa aracın hızlanması falan mükemmel




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fx66ex

    1.2, 80Hp, Corsa sahibiym, sollamalarda, vites atma işini arabaya bıraktığımda evet çok vakit kaybediyorsunuz ancak ben de vitesi duruma göre bir geri, olmazsa bir geri daha atıyorum. Vites geçişleri özellikle 1. ve 2. viteslerde çok belirgin ,sonrasında pek hissettirmiyor.


    Bu yazıya şunu da ekleyim, Tiptronik ve Easytronic şanzımanlar birbirlerinde sistem olarak oldukça farklıdırlar. Tiptronik, tork konvektörlü tam otomatik şanzımanın manuel olarak da kontrol edilebilir haliyken, Easytronic, bildiğimiz baskı - balatalı manuel şanzımanın otomatikleştirilmiş halidir. Easytronic'deki sarsıntılı vites geçişleri, Tiptronik'de neredeyse hiç yoktur. Uzun süre (4 yıl kadar) Easytronic kullandım ve babamın aracı Tiptronik (CommandShift), ikisini karşılaştırınca Tiptronik'deki vites geçişlerini hissetmek mümkün değil.




  • toyota daki multimode nasıl arkadaşlar?
  • Kullandığım araç 4 ileri tam otomatik+triptronic.Araç ilk çalıştığında tam otomatikteyken ilk 35 sn devri ayarlayamıyor,sonrasında kendine geliyor.Bu durumun normal olduğunu öğrendim.Vites geçişleri hissedilmiyor.Zor sollamalarda görevini eksiksiz yerine getiriyor.Triptronic kullanımda ise vites kullanımı size ait.Tabiki bazı durumlara izin vermiyor.Örneğin dururken 3 ve 4. viteslere geçişe izin vermiyor(2. vitese geçiyor ve kalkıyor),yüksek viteslerde giderken yavaşlarsanız gerekli vitese düşüyor.Manuel gibi zevklimi,kesinlikle değil.Ama konforu,sıkışık trafikteki rahatlığı...Yetiyorda artıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tatlisevgi

    toyota daki multimode nasıl arkadaşlar?



    Toyotadaki multimode vitesi manuelde kullanırsan fena değil ancak otomatik halini ben beğenmiyorum. Dizel otomatik başka seçeneğimiz olmadığı için (o zaman yoktu), 2005 sonunda corolla multimode aldık. Ben hep manuelde kullanıyorum, otomatikte hem sarsıntılı oluyor hem de yavaş trafikte ya da dik yokuşlara girerken vites kararsız kalıyor, araç silkeleniyor filan... Onun haricinde manuel kullanımda baya rahat, güzel hızlanıyor vs...
  • kesinlikle tavsiye ederim tiptroniğin tüm fonksiyonlarını bilirseniz arabayı da çok rahat sollarsınız normal vites çok zor geliyor sonra insana



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Onur.K -- 10 Ağustos 2009; 15:14:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    tiptronik dsg şanzıman kullanıyorum, hiç bir sorun yada sıkıntısı yok...tavsiye ederim...


    Tiptronik şanzımanda baskı balata değil, tork konvetörü bulunur. DSG, Tiptronik değil, otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır.
  • Öndekini sollayacağın zaman gazın dibini görünce isterse en dandik araç olur. 90'da 5. vitesteyken birden 3. vitese düşünce haliyle ivmeleniyor.

    Ama ben onu yapmıyorum. Çok nadir yapıyorum. Sport tuşuna basınca araba kendisi otomatik olarak 2. vitese alıyor. Haydi bakalım. Redline'a kadar yolu var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulker


    quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    tiptronik dsg şanzıman kullanıyorum, hiç bir sorun yada sıkıntısı yok...tavsiye ederim...


    Tiptronik şanzımanda baskı balata değil, tork konvetörü bulunur. DSG, Tiptronik değil, otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır.


    Doğru. Çift debriyaj ve klasik p-r-n-d-s dizilimi olduğu için herkes tiptronik sanar. Fakat ikisi arasında cidden dağlar kadar fark var.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.