Şimdi Ara

Triger Zinciri kopunca ne yapmak gerekir?koptuğu kopacagi nasıl anlaşılır? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
2
Favori
100.460
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar konuyu hortlatacağım belki ama bu mevzuyu danışmam lazım,


    160.000 km ye gelen arabanın triger zincirini değiştiriyim diye gittim ustaya. Bana öyle bir malzeme listesi çıkardı ki şaşırdım kaldım. Şöyleki;
    -zincir seti ve contası
    -motor yağı
    -Yağ filtresi
    -hava filtresi
    -Karter
    -devirdaim
    -V-kayışı
    -V- gergisi
    -Antifiriz
    -sıvı conta

    Sadece bu malzemelerin fiyatı 750 TL, işcilik olarak da 300 TL ye yaparım diyor.
    İnternette yaptığım araştırmalarda değiştirenlerin malzemeye 150-170 TL işciliğe de 100-150 TL'den yukarı fiyat görmedim. Ustanın söylediği şu ; trigeri sökerken bunların da sökülmesi gerekiyor ama bu sökülen malzemeler sökülürken deforme olduğu için değişmesi gerekiyor.
    Şimdi sorum şu; triger değişince hakkaten yukarıdaki malzemeler de değişmesimi gerekiyor.Yoksa benim ustam bu işi diğerlerine hasar vermeden yapacak kadar usta değilmi?
    2. sorum; hepsini değiştirmemiz gerekiyorsa illaki orjinal olsun denilebilecek parçalar hangileridir.
    Bu işin başka bir çaresi yokmu.
    Karter ne alaka fikri olan varsa da paylaşırsa sevinirim.




  • muugurlu M kullanıcısına yanıt
    Listedeki yağlar zaten yılda bir değişmesi gereken şeyler, devridaimi de o km de değiştirmekte fayda var, bazı yıllar antifiriz kullanılmadıysa

    içi pas tutmuş olabiliyor, bu durumda motoru performansını etkiliyor, karter değişimine gerek var mı bilmiyorum,
  • BayBaba kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler cevap için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muugurlu

    Arkadaşlar konuyu hortlatacağım belki ama bu mevzuyu danışmam lazım,


    160.000 km ye gelen arabanın triger zincirini değiştiriyim diye gittim ustaya. Bana öyle bir malzeme listesi çıkardı ki şaşırdım kaldım. Şöyleki;
    -zincir seti ve contası
    -motor yağı
    -Yağ filtresi
    -hava filtresi
    -Karter
    -devirdaim
    -V-kayışı
    -V- gergisi
    -Antifiriz
    -sıvı conta

    Sadece bu malzemelerin fiyatı 750 TL, işcilik olarak da 300 TL ye yaparım diyor.
    İnternette yaptığım araştırmalarda değiştirenlerin malzemeye 150-170 TL işciliğe de 100-150 TL'den yukarı fiyat görmedim. Ustanın söylediği şu ; trigeri sökerken bunların da sökülmesi gerekiyor ama bu sökülen malzemeler sökülürken deforme olduğu için değişmesi gerekiyor.
    Şimdi sorum şu; triger değişince hakkaten yukarıdaki malzemeler de değişmesimi gerekiyor.Yoksa benim ustam bu işi diğerlerine hasar vermeden yapacak kadar usta değilmi?
    2. sorum; hepsini değiştirmemiz gerekiyorsa illaki orjinal olsun denilebilecek parçalar hangileridir.
    Bu işin başka bir çaresi yokmu.
    Karter ne alaka fikri olan varsa da paylaşırsa sevinirim.


    Devirdaim sorun cikarabilecek bir parca
    Bozulmadan degismek belki de daha ucuza gelebilir.dagin başında hararet yapan demir yığını ile kimse kalmak istemez

    V kayış gergi bilyasi 120 binde bir değişiyor kitapçığa göre

    V kayışı kopmasini bekleme 25 lira continental

    Karteri cozemedim digerleri degisilmeli tabiki
    Hatta somunları vidaları da değişebiliyor isen değiş
    Isinip soğudukça metal yorgunluğu oluyor dayanımı azalıyor yalama olabiliyor

    Antifriz 5 yilda bir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muugurlu

    Arkadaşlar konuyu hortlatacağım belki ama bu mevzuyu danışmam lazım,


    160.000 km ye gelen arabanın triger zincirini değiştiriyim diye gittim ustaya. Bana öyle bir malzeme listesi çıkardı ki şaşırdım kaldım. Şöyleki;
    -zincir seti ve contası
    -motor yağı
    -Yağ filtresi
    -hava filtresi
    -Karter
    -devirdaim
    -V-kayışı
    -V- gergisi
    -Antifiriz
    -sıvı conta

    Sadece bu malzemelerin fiyatı 750 TL, işcilik olarak da 300 TL ye yaparım diyor.
    İnternette yaptığım araştırmalarda değiştirenlerin malzemeye 150-170 TL işciliğe de 100-150 TL'den yukarı fiyat görmedim. Ustanın söylediği şu ; trigeri sökerken bunların da sökülmesi gerekiyor ama bu sökülen malzemeler sökülürken deforme olduğu için değişmesi gerekiyor.
    Şimdi sorum şu; triger değişince hakkaten yukarıdaki malzemeler de değişmesimi gerekiyor.Yoksa benim ustam bu işi diğerlerine hasar vermeden yapacak kadar usta değilmi?
    2. sorum; hepsini değiştirmemiz gerekiyorsa illaki orjinal olsun denilebilecek parçalar hangileridir.
    Bu işin başka bir çaresi yokmu.
    Karter ne alaka fikri olan varsa da paylaşırsa sevinirim.


    Karter ne alaka?
    Karter haricindeki parçalarda, V kayışı ve gergisi, devirdaim durumunuza göre değişirse iyi olur. zaten sökülüyorlar.
    Zincir seti ve contası değişir,
    yağ ve yağ filtresi karter söküleceği için boşaltılan yağ sebebiyle değişir,
    hava filtresi keyfe keder 10 liralık malzeme,
    devirdaim ve v kayış meselesi bahsettiğim gibi,
    antifiriz, motor suyu boşaltılacağı için yenisi konur,
    sıvı conta karteri takarken kullanılacak.
    Ustanız karter haricindeki parçaları doğru yazmış sıkıntı yok.




  • Cevaplar için çok teşekkürler.
    Peki bu iş için bana bir usta tavsiyeniz olabilirmi.Ankarada yaşıyorum.Fakat ciddi bir bakım olduğundan ve bu karter işi kafamı çok bulandırdığından başka şehirlere de gidebilirim...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muugurlu

    Cevaplar için çok teşekkürler.
    Peki bu iş için bana bir usta tavsiyeniz olabilirmi.Ankarada yaşıyorum.Fakat ciddi bir bakım olduğundan ve bu karter işi kafamı çok bulandırdığından başka şehirlere de gidebilirim...

    Bunun icin ayri bir konu açarsanız hedefe daha kolay ulaşabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muugurlu

    Arkadaşlar konuyu hortlatacağım belki ama bu mevzuyu danışmam lazım,


    160.000 km ye gelen arabanın triger zincirini değiştiriyim diye gittim ustaya. Bana öyle bir malzeme listesi çıkardı ki şaşırdım kaldım. Şöyleki;
    -zincir seti ve contası
    -motor yağı
    -Yağ filtresi
    -hava filtresi
    -Karter
    -devirdaim
    -V-kayışı
    -V- gergisi
    -Antifiriz
    -sıvı conta

    Sadece bu malzemelerin fiyatı 750 TL, işcilik olarak da 300 TL ye yaparım diyor.
    İnternette yaptığım araştırmalarda değiştirenlerin malzemeye 150-170 TL işciliğe de 100-150 TL'den yukarı fiyat görmedim. Ustanın söylediği şu ; trigeri sökerken bunların da sökülmesi gerekiyor ama bu sökülen malzemeler sökülürken deforme olduğu için değişmesi gerekiyor.
    Şimdi sorum şu; triger değişince hakkaten yukarıdaki malzemeler de değişmesimi gerekiyor.Yoksa benim ustam bu işi diğerlerine hasar vermeden yapacak kadar usta değilmi?
    2. sorum; hepsini değiştirmemiz gerekiyorsa illaki orjinal olsun denilebilecek parçalar hangileridir.
    Bu işin başka bir çaresi yokmu.
    Karter ne alaka fikri olan varsa da paylaşırsa sevinirim.


    Zİnciri sökmek için epeyce bir yeri açıyorlar.Burada zincir ile beraber devirdaim pompasının da değişmesi iyi olur, yoksa sıkıntı çıkarınca tekrar sökmek gerekir.Bunun yanında karter değildir sanıyorum karter tapasıdır, yağı boşaltmak için sökülür yerine yenisi takılır pahalı bir şey değil.Geri kalanı normal bakımda değişecek parçalar.İnternetten baktığınız fiyatlar çok düşük...Normalde yağın litresi 25 tl olsa sadece yağ 100 tl ye yakın tutar.Dİğer parçalar işin içine girerse ustanın verdiği fiyata yakın tutar gibime geliyor.Belki indirimle 100-150 tl daha aşağı olabilir...




  • muugurlu M kullanıcısına yanıt
    benim konum fikir verir

    mobile.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=107650233&p=1#107650233

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2011 Linea 1.3 Dizel Multijet aracım 104.000 km'de zincir kırdı. Olacak iş değil, ne desem de bilemedim. Ustaya göre 300.000 görmesi lazımmış. Bakalım ne kadar masraf çıkacak?

    Not: Araç uzun yolda 90 civarı hızla giderken birden sarsıldı, anında motor arıza ışığı yandı, sağa sinyal verip hemen yavaşladım ve daha ben durmadan kendiliğinden stop etti. 2-3 kere marş bastım ama sonra vazgeçtim. Usta çağırdım, iki kere de o bastırdı ve triger zinciri dedi. Çekici aldı götürdü. Bugün sanayide 4. günü, hayırlısı artık..
  • 990500135m 9 kullanıcısına yanıt
    Gecmis olsun canınızı sıkmayın

    araç yerli uretim mi?
    Kontak cevirmeye çalıştığınızda garip sesler geldi mi

    160 bin km olan triger zinciri degisim periyodu (veya 5 yılda bir) 120 bine e düşmüştü

    Ufacık bir yildiz koymuşlar * şeklinde
    Aşağıda da notta yazıyor "veya her 5 yılda bir"

    Gelişmeleri haber verin lütfen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba.Benim araba 2012 linea 1.3 113 bin km'de .Servis aracın şase numarasından Triger zincirinin değişip değişmediğini servis anlar mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konutu horlatiyim bari benimde multijet aracım var 151 binde sahibi zincir değişmedi dedi.Aldığımdada usta kontrol etti zincir sesi yok dedi ben şimdi geçen dikkat ettim kaputu açtım bir zırıltı şeklinde ses var zır zır zır zır diye soldan geliyor zincir hizasından başlamışmı yani değiştiricez acilmi değişelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mjordan2345

    Konutu horlatiyim bari benimde multijet aracım var 151 binde sahibi zincir değişmedi dedi.Aldığımdada usta kontrol etti zincir sesi yok dedi ben şimdi geçen dikkat ettim kaputu açtım bir zırıltı şeklinde ses var zır zır zır zır diye soldan geliyor zincir hizasından başlamışmı yani değiştiricez acilmi değişelim

    şıkırtı yapar diyorlar veya şıkır şıkır
    neyse artık

    kayışı ve gergi rulmanını kontrol ettir (kütüklü gergi rulmanı veya kütük de denir)
    belki de ondandır

    ustaya göster ses varsa
  • Ustaya gösterdim kayıs yapıyor dedi biraz sertleşmiştir ondan dedi bakıma 5000 km var o zaman zinciride değişiriz kafan rahat gezersin dedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 990500135m

    2011 Linea 1.3 Dizel Multijet aracım 104.000 km'de zincir kırdı. Olacak iş değil, ne desem de bilemedim. Ustaya göre 300.000 görmesi lazımmış. Bakalım ne kadar masraf çıkacak?

    Not: Araç uzun yolda 90 civarı hızla giderken birden sarsıldı, anında motor arıza ışığı yandı, sağa sinyal verip hemen yavaşladım ve daha ben durmadan kendiliğinden stop etti. 2-3 kere marş bastım ama sonra vazgeçtim. Usta çağırdım, iki kere de o bastırdı ve triger zinciri dedi. Çekici aldı götürdü. Bugün sanayide 4. günü, hayırlısı artık..
    Hocam bunda.masraf ne cikti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vay bee...
    Sen nelere kadirmişsin vre zincir. neredeyse 150bin km (12) sene gitti 2006 multijetin zinciri.
    Şimdiki durumunu bilemem. Alana kolay gelsin. (Çokça söylenen: "hayvanlık yapılmadığı sürece 300bine kadar yolu var")
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rabitelli

    Vay bee...
    Sen nelere kadirmişsin vre zincir. neredeyse 150bin km (12) sene gitti 2006 multijetin zinciri.
    Şimdiki durumunu bilemem. Alana kolay gelsin. (Çokça söylenen: "hayvanlık yapılmadığı sürece 300bine kadar yolu var")
    167 bin km de sattım aracı

    Zincir değişmedi



    Düşük viteste veya devrini almadan zorlamayın aracı ; zincire aşırı yük bindirmeyin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 990500135m

    2011 Linea 1.3 Dizel Multijet aracım 104.000 km'de zincir kırdı. Olacak iş değil, ne desem de bilemedim. Ustaya göre 300.000 görmesi lazımmış. Bakalım ne kadar masraf çıkacak?

    Not: Araç uzun yolda 90 civarı hızla giderken birden sarsıldı, anında motor arıza ışığı yandı, sağa sinyal verip hemen yavaşladım ve daha ben durmadan kendiliğinden stop etti. 2-3 kere marş bastım ama sonra vazgeçtim. Usta çağırdım, iki kere de o bastırdı ve triger zinciri dedi. Çekici aldı götürdü. Bugün sanayide 4. günü, hayırlısı artık..
    bizimde kıoptu yolda ,sizin masraf ne cıktı
  • 1.3 multijet 2010 albea aracım 3 hafta önce internetten aldığım gm marka triger zincir seti 260tl ve magneti marelli yağ pompası 375tl işçilik 450 TL, yağ ve yağ filtresi ile değişimi yapıldı.

    3 hafta geçti araba toplam 1000 km yaptı, dün kapının önünde marş basarken triger koptu...

    bunun üzerine sorunu anlamak için 3 sefer marş basmış bulundum.
    usta crağı 3 sefer sorunu teyit için mars bastı.
    usta gelince 2 sefer mars bastı triger kopmuş dedi.
    cekiciyle yükledik. sanayiye tamir haneye gitti 60tl.

    bundan sonraki işlemleri yine fiyatları ile yazarım.
    peki bu noktadan sonra başıma gelecekleri biri yazabilir mi?
    ustanın dediğine göre yeni triger ve horozlar değişmesi gerekebilir.
    durumum nedir biri beni aydınlatabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.