Şimdi Ara

Trendyolda başıma gelen tuhaf hadise. (Açık var Kanıtlı - Tedbir alın)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
1
Favori
6.591
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Trendyolda açık olduğu söyleniyor dikkatli olmanızda fayda var!


    Önemli kanıt: https://www.sikayetvar.com/trendyol/trendyol-guvenlik-acigi-cuzdan-kuponlar-kart-bilgileri-ve-adresler-tehlikede


    Hesap bilgilerinin Telegram guruplarında paylaşıldığını iddia eden bir şikayet var.


    https://imgyukle.com/i/LWWBun

    https://imgyukle.com/i/LWWpB8

    https://imgyukle.com/i/LWWifh

    https://imgyukle.com/i/LW8kYp

    https://imgyukle.com/i/LW8ozy



    Tavsiyem hesabınızdaki adres ve kart bilgilerini silin. Forumdan satın aldığınız hesapları kontrol edin onlarda da adres ve kart bilgilerinizi temizleyin.



    Benimki ile aynı bir şikayet örneği: https://www.sikayetvar.com/trendyol/trendyol-almadigim-urun-hesabimdan-teslim-edilmis



    Yaklaşık 10 gün kadar önce Trendyol hesabım üzerinden bir satın alma işlemi gerçekleştirildiği bilgisini aldım. Sms ve mail olarak satın alım işlemine dair onay bilgileri geldi. Hemen hesaba girip siparişlerimi kontrol ettim. Birisi tanımadığım bir kart ile benim adıma bir sipariş gerçekleştirmiş. Kayıtlı bir adet kartım vardı fakat o kartla işlem yapılmamış hiç tanımadığım, ailemde bile olmayan bir kart ile benim adıma, adresime sipariş oluşturulmuş.


    Özetleyecek olursam;


    Trendyol hesabı bana ait

    Sipariş alıcı bilgileri tamamen bana ait

    Kredi kartı bana veya tanıdığım birine ait değil


    Müşteri temsilcisi ile görüştüm bana "olur böyle şeyler" minvalinde cevap verdiler. İçim rahat etmedi ertesi gün ve sonraki gün tekrar görüştüm. Kart kimin diyorum bilmiyorlar, size yanlışlık olduğuna dair xx tutarda xx tarihinde bir işlem için bildirim yapan var mı diyorum hayır diyorlar. Başıma kaldı.


    En ilginç kısmı ise satın alınan ürünlerin hepsi dijital kodlar. Yani tüm kodlar şu an bende (iptal edilmişmi diyerek 2-3 gün sonra birini denedim çalıştı). Hesabım çalınmış olsa ya da çalıntı bir kart ile kullanılmış olsa hesaba giren kişi telefon bilgisini değiştirmez mi? Cünkü siparişten sonra sms ve mail üzerinden geldi kodlar.


    İleride başıma bir iş açılır mı sizce. Bu tür bir durumla karşılaşan oldu mu? Ne yapmalıyım?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NEVERDIES -- 21 Şubat 2021; 22:32:56 >







  • Durumu yazılı olarak müşteri hizmetlerine yaz. ayrıca bu yazışmaları sakla . iade edebiliyorsan et edemiyorsan 1 ay kadar bekle ses soluk çıkmazsa kodları kullan .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi andromeda09 -- 19 Şubat 2021; 3:42:35 >
  • andromeda09 A kullanıcısına yanıt

    Hocam bu kartın çalıntı olma ihtimali nedir? Yani böyle birşey nasıl olabilir en merak ettiğim şey bu. Kart kime ait ve alışverişi kim yaptı? Başına böyle bir durum gelen hiç olmamış sanırım..


    Müşteri hizmetleri ile görüştüm 10 yıl bile saklanır görüşme kayıtları dedi. İleride bir durum olursa başvurup isteyebilirmişim.

  • Görüşme kayıtlarını alın ne olur ne olmaz kendinizi güvene alın.

    Ayrıca tamamen kendinizi güvence altına almak istiyorsanız ürün kargoya verilmediyse siparişi iptal edin, ürün kargoya verilmişse de gelince iade edin.Böylece ücreti de aynı karta iade olur. Gerçekten garip bir durum...

  • Kodları sakın kullanmayın. Kart çalıntıysa ve kart sahibi işin peşine düşüp savcılığa giderse evinize mahkeme kağıdı gelir.
  • replaa R kullanıcısına yanıt

    Hocam dijital ürünler olduğu için iptali iadesi yok malesef. Direk teslim edildi. Konuşmalar Trendyolda kayıtlı dururmuş uzun bir süre. Yazışmalarda ben de mevcut.

  • TinyAngel kullanıcısına yanıt

    Hocam benim anlamadığım şu. Calıntı kart olsa hesaba girdikten sonra hesabın telefon numarasını değiştirmez mi? Kodlar trendyol siparişlerim kısmında da görünüyor oradan alıp kullanacak dersek ben şifremi değiştirdim zaten. Ha tabi işlemden saatler sonra şifre değiştirmek aklıma geldi, zaten siparişlerin kodlarını çoktan bir yere not etmiştir. İlginç bir şey 3-4 gün sonra en ucuz kodu denedim ve çalıştı.


    Kodları çalıntı kart ile sipariş etti ve satmaya başladı diye bir ihtimal geliyor aklıma ama günler sonra denediğim kod neden çalıştı?


    Trendyola anında haber verdim. Onlar durumu önemsemiyor ve sahip çıkmıyor, hesabımı askıya aldılar sadece. İleride bir sorun yaşarsanız durumu bize bildirdiğiniz kayıtlı diyorlar.


    Calıntı kart ise Trendyola bilgi vermesi ve Trendyolun önce bana ulaşması gerekmez mi? Cünkü ben onlara haber verdim zaten. Kodları kullansam ne gibi bir sorun yaşarım? Sistemsel bir hata olma olasılığı nedir sice?





  • Trendyol hesabınız çalınmış ve çalıntı kart ile kodlar satış amacıyla alınmış olabilir.


    Trendyol'a bilgi verin, kodları kullanmayın, hesap şifrelerinizi değiştirin derim.


    Geçmiş olsun...

  • Merhabalar, öncelikle geçmiş olsun benimde başıma sizinkine benzer bir olay geldi.

    Bende bir sürü anlamsız ve saçma bir olaya düştüm bir anda.

    Trendyol denen bu dolancı firmada eğer kartlarınız ve adres bilgileriniz varsa hemen silin derim etrafımada aynı tavsiyede bulunuyorum.


    14şubat günü banada arka arkaya mailler geldi. Aynı firmadan 3 farklı sipariş oluşturulmuş ve benim kayıtlı adreslerimden birine verilmiş.

    Kayıtlı adres kendi ev adresim değildi başka birine aitti ve onun telefon numarası vardı. O kişiyede mesaj gitmiş.

    Hemen hesaba girip kayıtlı kartlar bölümündeki kartı sildim benim kayıtlı kartım yoktu bundan emindim ama orda kart görünce panikle sildim kartın son 4 hanesi görünüyordu ekran görüntüsünüde aldım. Kart kesinlikle bana veya bir yakınıma ait değil. Hesabımın şifresini tekrar değiştirip girdim ve sepetimde farklı ve yüksek fiyatlı iki ürün daha vardı onları sildim adreslerimi sildim ve şifreyi bir daha değiştirdim. Tekrar girdiğimde siparişler iptal edilmişti ve trendyol cüzdanım hesabına aktarıldı diye mesaj gelmiş telefona.


    Trendyolda muhattap bulmak nerdeyse imkansız. Anlattığımda belki bi arkadaşınızdır siz unutmuşsundur diye gayet rahat cevap verdiler.


    İşin garibi benim trendyol hesabımda 920tl para oldu ve bu para hiç bir şekilde bana veya yakınıma ait olmayan bir telefon numarasına bağlı. Ama hesap benim hesabım karta geçmesi için benim hesabımdan talimat verilmesi gerekli.


    Ertesi gün tekrar aradım ve bağırıp çağırınca özür dileyip hesaptan paranın çekilmek için başvuracaklarını ve o sırada müdahale edebilceklerini hesabı sürekli kontrol edip bi gelişme olursa haber vermemi istediler. Gün içinde mail geldi ve benim talebim üzerine cüzdanımdaki para karta geçirilmiş. Tabi ki benim haberim ve iznim olmadan yapılmış bu işlemde. Tekrar aradığımda bir sürü gereksiz ve yetersiz açıklamalar yaptılar.


    Çok ayrıntılı ve uzun anlattım kusura bakmayın ama gerçekten durduk yere bir sürü panik yaşadım. Evet kart benim değil maddi bir zararım yok ama benim hesabımla rahatlıkla istediklerini yaptılar ve hiç bir şekilde ben müdahale edemedim. Gerekli hiçbir açıklama yapılmadı. Benim kartım da olabilirdi orda ve bütün adreslerim açık şekilde ellerinde. Başka bir niyetle de kullanılabilir. Bu işi trendyolun yaptığını düşünüyorum. Bu kadar rahat işlemi onlar yapabilirler. Ben uzun süredir ordan alışveriş yapmıyorum daha önceki yaşadığım çeşitli sorunlardan dolayı. Hesabımın aktif olmadığını düşünüp böyle birşey yaptıklarını düşünüyorum.


    Umarım daha kötü sonuçlara yol açan başka olaylar olmaz.





  • Şubat ayından beri etrafımda trendyol uygulaması nedeniyle bunları yaşayan bir sürü insan var . Trendyoldan gelen tek cevap olur öyle .
  • rabarba kullanıcısına yanıt

    Size de geçmiş olsun, biraz daha vahim görünüyor benimkine göre. Durumlar çok benzer. Yalnız gerçekleşen son hamle çok kötü olmuş habersizce paranın iade edilmesi vs. Yine buradaki konuşmalar ve Trendyol ile yapılan konuşmalar kanıt niteliği taşır diye düşünüyorum ama kim adına açılan bir davada aylarca stres yaşamak ister bilmiyorum. Bu durumda manevi tazminat için Trendyol dava bile edilebilir.


    Sistemsel bir sorun olma olasılığı azda olsa aklımı kurcalıyor. Böyle bir şey mümkün olabilir mi acaba?


    Fiziki bir kargolama işlemi olması sebebiyle benimki tam çalıntı kart vakası gibi duruyor. Durumu Trendyolda kimsenin iplediği yok. Ben de ilk günler sizinle aynı ruh halini yaşadım başıma kim bilir ne işler açılır diyerek düşündüm. Hatta eski çalıştığım işyerinde bir bilgisayarda üyeliğim açık kaldıda birisi bilmeden mi sipariş verdi diye bile düşündüm. Üzerinden 15 gün geçti her hangi bir bildirim almadım. Dijital kod oldukları için denemeden çalışıp çalışmadıklarınıda bilemiyorum. Dolandırıcı dışında kim bin liranın üzerinde bir dijital kod siparişi verirki üstelik ortaya karışık şekilde.


    Gelişme olursa hebardar ederseniz sevinirim.


    Benim durumu tam olarak bu şikayet yansıtıyor. :https://www.sikayetvar.com/trendyol/trendyol-almadigim-urun-hesabimdan-teslim-edilmis




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NEVERDIES -- 21 Şubat 2021; 19:43:34 >




  • vefaliriza V kullanıcısına yanıt

    Bu örnekleri nereden görebiliriz? Forum vs bir platformda yer alıyormu bu tür şikayetler?

  • Trendyolda açık olduğu söyleniyor dikkatli olmanızda fayda var!


    Önemli kanıt: https://www.sikayetvar.com/trendyol/trendyol-guvenlik-acigi-cuzdan-kuponlar-kart-bilgileri-ve-adresler-tehlikede


    Hesap bilgilerinin Telegram guruplarında paylaşıldığını iddia eden bir şikayet var.


    https://imgyukle.com/i/LWWBun

    https://imgyukle.com/i/LWWpB8

    https://imgyukle.com/i/LWWifh

    https://imgyukle.com/i/LW8kYp

    https://imgyukle.com/i/LW8ozy



    Tavsiyem hesabınızdaki adres ve kart bilgilerini silin. Forumdan satın aldığınız hesapları kontrol edin onlarda da adres ve kart bilgilerinizi temizleyin.


    Benimki ile aynı bir şikayet örneği: https://www.sikayetvar.com/trendyol/trendyol-almadigim-urun-hesabimdan-teslim-edilmis




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NEVERDIES -- 21 Şubat 2021; 22:32:19 >




  • Mahkeme mahkeme ugrasmak istemiyorsaniz savcilga gidip durumu anlatip sikayetci olmaniz gerekir.yarin obur gun kart sahibi sikayetci oldugunda kullanmadiginiz yada satin almadiginiz urun icin hem para iadesi etmek zorunda kalirsiniz hemde adli ceza alirsiniz. Bir avukata danisin

  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEVERDIES

    Size de geçmiş olsun, biraz daha vahim görünüyor benimkine göre. Durumlar çok benzer. Yalnız gerçekleşen son hamle çok kötü olmuş habersizce paranın iade edilmesi vs. Yine buradaki konuşmalar ve Trendyol ile yapılan konuşmalar kanıt niteliği taşır diye düşünüyorum ama kim adına açılan bir davada aylarca stres yaşamak ister bilmiyorum. Bu durumda manevi tazminat için Trendyol dava bile edilebilir.


    Sistemsel bir sorun olma olasılığı azda olsa aklımı kurcalıyor. Böyle bir şey mümkün olabilir mi acaba?


    Fiziki bir kargolama işlemi olması sebebiyle benimki tam çalıntı kart vakası gibi duruyor. Durumu Trendyolda kimsenin iplediği yok. Ben de ilk günler sizinle aynı ruh halini yaşadım başıma kim bilir ne işler açılır diyerek düşündüm. Hatta eski çalıştığım işyerinde bir bilgisayarda üyeliğim açık kaldıda birisi bilmeden mi sipariş verdi diye bile düşündüm. Üzerinden 15 gün geçti her hangi bir bildirim almadım. Dijital kod oldukları için denemeden çalışıp çalışmadıklarınıda bilemiyorum. Dolandırıcı dışında kim bin liranın üzerinde bir dijital kod siparişi verirki üstelik ortaya karışık şekilde.


    Gelişme olursa hebardar ederseniz sevinirim.


    Benim durumu tam olarak bu şikayet yansıtıyor. :https://www.sikayetvar.com/trendyol/trendyol-almadigim-urun-hesabimdan-teslim-edilmis

    Bugün bir yakınımdan daha sizin olayınızın aynısını duydum. Ben daha önceden anlattığım için durumu onların haberi vardı ve hemen benzer durum olduğunu paylaştılar benimle. O durumda sanal kod satın alınmış farklı bir kartla.


    Ben hesabımı kapatacağım tamamen ama bu olayın bi şekilde cevaplanması gerek yoksa ilerde herhangi bi hak talep etmelerinden korkuyorum. Açıkcası şuan avukat vs uğraşacak durumda değilim tükeci hakem heyetine veya Bilişim suçlarına yazmayı düşünüyorum bugün 1 hafta oldu ama herhangi bir dönüş yok ve bu şekilde sayılarında gittikçe arttığını düşünüyorum. Trendyol bunun için hiç birşey yapmıyor bu yüzden bu işin nasıl olduğunu çok iyi biliyorlar bence.


    Çevremdeki herkese hesaplarında adres kart bilgisi bulundurmamasını söylüyorum. Hatta mümkünse bu siteden alışveriş yapmamsını.





  • NEVERDIES kullanıcısına yanıt

    Benim olayımda cüzdanım hesabındaki para tekrar yine aynı karta aktarıldı çünkü kartın son 4 hanesi göründüğü için aynı olduğunu düşünüyorum. Yani çekilen para tekrar aynı karta gitti buda çok ilginç sonuçta eğer o kart çalıntıysa başka bir karta aktarmak istemeleri lazım. Benim cüzdan hesabımda başka bir para yoktu zaten ben hiç kullanmadım o hesabı. Bir çok ihtimali düşünüyorum ama mantıklı bir cevap bulamıyorum. Sistemsel bir sorun olduğunu düşünmüyorum bu bilen ve hesaplara müdahale edebilen birilerinin işi bence

  • hocam anlattığınızın aynısı benimde başıma geldi. telefonuma farklı tarihlerde trendyol siparişimi gecilmiş ve 3-4 adet razer gold kodu geldi 25-30tl lik kodlar sanırım. müsteri hizmetlerini arayıp ben almadıgımı söyledim. kartlarımda bir hareket yok sipariş gecilen hesabıda bulamadım, ana hesabım degil. Musteri hizmetleri olur arada böyle seyler kodları kullanmayın dedi. benim oyunlarla kodla felan işim olmaz zaten dedim, dokunmadım. o şekilde duruyor hala.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kimsediil -- 4 Temmuz 2021; 13:8:31 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.