Şimdi Ara

toyota mmt sanzıman sorunu (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
207
Cevap
5
Favori
120.692
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Havalar düzelsin biraz , İstanbulda olanlar için bir Mmt şenliği düzenleyelim... Gidelim oturalım bi yerde muhabbet edelim , bi şeyler içelim.. Sonra da Mmt leri test edelim..

    Bakalım belki de hani Elma kasasındaki elmalar gibi , içlerinde çürük olanları da var , iyi olanları da...

    Ama şu var arkadaşlar ;

    40 Bin TL ye yakın para verip te Yeni Auris alırken , ya problemli olan bana denk gelirse diye düşünmek bile insanın içini bir garip yapıyor bir de bunu düşünün..

    Toyota iyi araç yapar buna kimsenin itirazı yok , ancak hatalı veya eksik yaptığı teknolojiler üzerinde çalışma yapmasını bekliyor insan..

    Mesela bilirsiniz , Opel Astra easytronic şanzımanlar var. Bu araçlardan bir çok satıldı.. Sonra hepsinde aynı şikayet.. " Yokuşta geri kaçırıyor "

    Davalar açıldı , binbir kavga gürültü çıktı..

    Opel ne yaptı... Yeni gelen araçlarına Hıll Holder koydu... Bu ne demek ?

    Müşterinin sıkıntılarına karşı ürünü geliştirmek... Toyotadan da ben şahsen bunu bekliyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BIXI MAN -- 15 Ekim 2010; 8:45:09 >




  • kaçıncı kere söylüyorum bilmiyorum, bu konudaki son mesajım olsun bu, kimin ne anladığını veya anlamadığını umursamaktan vazgeçtim.

    aracında problem olan kişi benim gözümde haklıdır, toyota müşterisinin sorununu çözmüyorsa gözümdeki değeri sizinkinden farklı değil. hiç bir şekilde toyotayı savunmak gibi bir derdim yok. bugun size olanın yarın bana olmayacağını bilemem.

    ama...

    "benim aracım sorunlu, yolda kalıyorum, yolda kalan 3-5-10-50 (rakam neyse artık) kişi tanıyorum, dolayısıyla demek ki herkes yolda kalıyor"
    bu mantık bilimsellikle, mantıkla izah edilemez.

    ben sorun yaşamıyorum diyene ama bak şurda site var, bak şikayetvar.com da şikayetler var, aha mahkeme kararı, aha prof'lar bunu demiş. sanki başka türkiye'de yaşıyoruz biz.

    e başka başka birileri de geliyo işte ben yaşamıyorum bunları diyor.
    e ben kendimden biliyorum
    e ben kendim dışında insanlardan biliyorum

    neyse, sıkıldım, işte öyleyken öyle.

    sorunu olanın sorunu çözümlenir umarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN

    Havalar düzelsin biraz , İstanbulda olanlar için bir Mmt şenliği düzenleyelim... Gidelim oturalım bi yerde muhabbet edelim , bi şeyler içelim.. Sonra da Mmt leri test edelim..

    Bakalım belki de hani Elma kasasındaki elmalar gibi , içlerinde çürük olanları da var , iyi olanları da...

    Ama şu var arkadaşlar ;

    40 Bin TL ye yakın para verip te Yeni Auris alırken , ya problemli olan bana denk gelirse diye düşünmek bile insanın içini bir garip yapıyor bir de bunu düşünün..

    Toyota iyi araç yapar buna kimsenin itirazı yok , ancak hatalı veya eksik yaptığı teknolojiler üzerinde çalışma yapmasını bekliyor insan..

    Mesela bilirsiniz , Opel Astra easytronic şanzımanlar var. Bu araçlardan bir çok satıldı.. Sonra hepsinde aynı şikayet.. " Yokuşta geri kaçırıyor "

    Davalar açıldı , binbir kavga gürültü çıktı..

    Opel ne yaptı... Yeni gelen araçlarına Hıll Holder koydu... Bu ne demek ?

    Müşterinin sıkıntılarına karşı ürünü geliştirmek... Toyotadan da ben şahsen bunu bekliyorum...

    dostum hillholder var son çıkan auris ve corollalarda.. bence benzili mmt lerde anti patenaj da koymalı. ayıp koymaması..
    ama hill holder da olsa farketmez. araç doğuştan hasta. neticede ben elfreni ile kullanıyorum ama yine aynı yine aynı..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnnysn

    kaçıncı kere söylüyorum bilmiyorum, bu konudaki son mesajım olsun bu, kimin ne anladığını veya anlamadığını umursamaktan vazgeçtim.

    aracında problem olan kişi benim gözümde haklıdır, toyota müşterisinin sorununu çözmüyorsa gözümdeki değeri sizinkinden farklı değil. hiç bir şekilde toyotayı savunmak gibi bir derdim yok. bugun size olanın yarın bana olmayacağını bilemem.

    ama...

    "benim aracım sorunlu, yolda kalıyorum, yolda kalan 3-5-10-50 (rakam neyse artık) kişi tanıyorum, dolayısıyla demek ki herkes yolda kalıyor"
    bu mantık bilimsellikle, mantıkla izah edilemez.

    ben sorun yaşamıyorum diyene ama bak şurda site var, bak şikayetvar.com da şikayetler var, aha mahkeme kararı, aha prof'lar bunu demiş. sanki başka türkiye'de yaşıyoruz biz.

    e başka başka birileri de geliyo işte ben yaşamıyorum bunları diyor.
    e ben kendimden biliyorum
    e ben kendim dışında insanlardan biliyorum

    neyse, sıkıldım, işte öyleyken öyle.

    sorunu olanın sorunu çözümlenir umarım.







    cnnysn dostum sende haklısın. ben bixi yada başka biri sana haksızsın demiyor. saol varol yanımızda olduğun için. ama ben şunu söylüyorum, bak misal benim araçta triyer zinciri ses yaptı 11 parça değiştirdiler. sana senin tiriyer zincirnde aynı ses yapacak bozulması kaçınılmaz vs.. diyormuyum? demem.. nie? çünkü o durum üretim hatası belliki. nadir sorunlardan biri.
    sonra hyundai lerde admire modellerinde 2004 ve 2005 lerde depo boya dökülme sorunu vardı. deponun boyalı olması da inanılmaz bişi.. mühendislik hatası..tüm admire lerde vardı. denk gelmeyenler bende yok kronik hata değil demedi. diyemez çünkü hepsi aynı..
    sonraki era larda direksiyon kilitleniyordu. aman allam ölümcül hata. ne demek. ama bazılarında var bazılarında yok diyemeyiz. zira hepsinde vardı, sadece trafikte makasa yatanlar, çok virajlı kullananlar, ani direksiyon çevirenlerde patlıyordu. mmt de bir tasarım enayiliği var. sadece mmt değil. bu teknolojiyi kullanan opel, ford, mitsubishi, vs..
    ford önce 10 sene garanti verdi. baktı olacak gibi değil, millet servislerde sıra olmuş, sonra vaz geçti. fordu mahkemeye ver, hemen değiştiriyor aracını.. çünkü biiyor meseleyi.
    neyse gelicem sadede, senin araçta olmadığnı söylüyorsun. bizlerde diyoruz ki sana, denk gelmedin muhtemelen. inana bana denk gelmekte istemezsin. umarım da denk gelmezsin..
    hiç birimiz üzülmeyelim.. sende üzülme.. ama merak etme ve sabret, 1-2 sene içinde toyota çözmezse ben çözücem bu sorunu ki toyota yeni yazılım geliyor şu bu desede pek çözemicek bence bu sorunu
    saygılar..




  • dizel 2008 d 4-d yi kaça satabilirim peki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34kazım

    dizel 2008 d 4-d yi kaça satabilirim peki

    kazım hocam neden satıyorsun o güzelim aracı daha yeni almadınmı kardeş.
  • serviste bu koku ve ses çıkarması normal dediler,kalibrasyon ayarı önerdiler,valla ne diyim gözüm korktu satayım dedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34kazım

    serviste bu koku ve ses çıkarması normal dediler,kalibrasyon ayarı önerdiler,valla ne diyim gözüm korktu satayım dedim

    Servis tabi öyle dicek. işlerine gelmiyor. Bu araçta gizli ayıp var. mesele bunu örtmek. canını sıkıyorsa sat ama sattığın adam arkadan iyi sözler söylemeyecektir muhtemelen.
    garantisi bitmediyse hala yasal süreci başlatabilirsin. benzer kazanılmış davalar var.
  • yok garantisi henüz bitmedi,yasal süreci nasıl başlatmam gerekir,tam hakim değilim bu konuya?
  • önce ihtarname çekmeniz lazım aracı aldığını kişi yada kuruma. ilk sahibiyseniz galeriye, ikinci sahibiyseniz ilk sahibine ve galeriye.
    kaçıncı sahibisiniz?
  • MMT otomatik sanzıman 1.0 yaris arabam yolda giderken aniden vites boşa geçiyor ve araba arıza lamabası yaniyor.Arabamı kapatıp biraz bekledikten sonra düzeliyor. Fakat bu durum akan trafikte çok buyuk sıkıntı yaratıyor. Toyota servisine gittim Baskı balatanın değişmesi gerektiğini ve bu iş için 1000 tl gerektiğini soylediler. Fakat işin kotu yanı sorunun tam olarak çözülmeyebilceğini soylediler. Tam olarak arızayı tespit edemiyolarmiş. şanziman la ilgili bazı parçaların da değişmesi gerekebilcegini soyluyolar. Yani toplam 4500 gibi bir fiyat çıkıyor ortaya. Bu nasıl iştir anlamadım.
    Bu tür bir durumla karşılaşmış olan veya bir fikri olan arkadaş varsa yardımcı olabilir mi? Şimdiden herkese teşekkür ediyorum. Kazasız , belasız ve arızasız yolculuklar diliyorum. En azından arızası varsa da nedeni tam olarak belli arızalar olmasını diliyorum.
    Sevgiler, saygılar.
  • Herkese Selam,
    Her görüşe saygı duyulmalıdır tabi. Ama yine mmt kalibrasyona ihtiyaç zamanı geldi aracımın tepem attı bi kaç şey yazım dedim.

    mmt araçların hepsinde özellikle dizellerde bu sorun var ama belirgin değil. bilirkişi raporları var. bilirkişi sadece o araçta sorun var dememiş, sistem hatası var demiş. Ben aracı kullandığım için orada yazan herşeyi bizzat yaşıyorum ki benim aracım daha bilirkişiye girmedi. yok sorun diyen 6 vitesli yeni mmt si olan bir tandık ki toyota personeli, arkadaşım olmasına rağmen bana şiddetle karşı çıkardı, köprüde kaldı 1-2 sene sonra yoğun trafikte.. ağlayarak beni aradı haklıymışın diye.. vites sorunu hepsinde var dicem şimdi bi kaç kişi kızacak bana. kardeşim var. şu sölenen yokuş yukarı yoğun trafik testini herkes yapabilir. Ben 2008 mayıs ayında araçtan artık emin olamayınca emin olmak için bi ki bayide test sürüşü yaptım. dur kalk tesleri. anaa, bi baktım aynı sorun onlarda da var. Yanımdaki görevli dur abi napıon die engel olmaya bile çalıştı. hadi canım test aracı değilmi her türlü testi yaparım dedim. aynen senin gibi düz viteste bunu yapar dedi. Hadi gel dedim, arkadaşımın düz vites corollası var yapalım bakim olcak mı? başka marka var. katiyen 20 dakikada hiç bi şanzıman isyan etmez bu şekilde. doğduğumdan beri arabaların içindeyim ben. Görmedim dutmadım. düz vites araçlarda çıkan debriyaj sorunları bu değil kesinlikle. böyle değil. başka sebepler ve genelde kullanıcı hatası..

    Toyota mmt şanzımanı neden üretti ve hala sorun yok diye savuuyor bilemicem ama şu hikaye bir ip ucu verebilir belki. 2005 senesine kadar toyota türkiye ye dizel araç getirmedi. neden biliyormusunuz? Türkiye deki dizel kalitesi düşük, araçların motorunu bozar ve toyotanın imajını zedeler diye. Bunu bizzat içerden birinden öğrenmiştim 2004 senesinde dizel hyundaimi alırken. ayıplamıştım toyotayı..
    ama şuda var, 2008 de toyota dizel alırken, Kars ve Ağrı da iş yapan bir tandık orada en çok dizel toyotaların satıldığını sölemişti. çünkü o taraftaki kalitesiz dizele dayanabilen tek motormuş. diğer dizeller patlayıp duruyormuş. Bunuda inkar etmemek gerek. motorları iyi şimdi. Yiğidin hakkını yemememk gerek. Düz vitesede laf yok. otomatik vitesinede laf yok. ama mmt

    dsg de kullandım ben. golf. işkence ettim. tık yok. kimse kusura bakmasın mmt bir azap. kalibrasyon zamanı geldi benimkinin, garantisi bitmeden yaptırmam lazım. yoksa 60 kağıt. geçen parktan çıkarken az gaz verdiğim halde darbeli vites attı, öndeki aracın tamponunu sıyırdım. bu mmt adamı bunalıma sokar. abi ben kötü şöförüm dedirtir insana.. bunları yaşıyorum ben. ilk zamanlar öyle sandım ama sonra baktım ki ben iyi olmasam bile dikkatli şöförüm, kötü olan mmt..

    yakıt ekonomisi yapacak diye kimseye ayıplı ürün satmak hak değildir üzgünüm. kim dedi toyotaya mmt üret diye? tam otomatik dizel üretsin kardeşim. otomatiği seçen yaktına katlanır. 5.5 değerleride 6 viteslerde var. 5 lerde yok bu arada. şehirler arası belki 5.8 felan. şehir içinde 6.2-6.8 arası benim ortalamam. o da motora bor koyduktan sonra. yoksa 7.2-7.6 ydı ortalaması. şimdi hyundai kia çıkardı tam otomatik dizel. 9 yakıyormuş şehir içinde. olsun. şanzımana ve motora bor koydum mu onu 8 bilemedin 7..5 lere çekerim ben. çekmesemde varsın 8 yaksın. beni yolda komasın, hanımı yolladığımda aklım arkada kalmasın. kia larda sorun yokmu dicen şimdik. Var tabi. forumunu okuyorum. ama nadir araçlarda bazı vites geçişlerinde. kronik midir bilemicem. araştırmaya devam ediyorum.
    yargı sonuçlansın, ona göre aracımı değiştiricem işalla. Allah herkesi mmt lerden korusun derim ben. tepki veren mmt sahipleride kusura bakmasınlar. Zira 25 mmt denedim, daha bir tanesi benim mahçup etmedi yolda bırakmak konusunda.. zaten hepsini video ya çekip şu siteye yollicam bi gün.

    gene çok uzattım dimi. üzgünüm. bende çok yaralıyım mmt den. bir dokun bin ah işit misali. şimdi bazı arkadaşlar 25 araç da çok değil nolacak dicek. peki o zaman. sağlam sorunsuzdur diye getirin isteiğiniz aracı. testimizi yapalım 26 ıncı olsun :)
    Türk milleti değildir işine geldiği gibi davranan. insan oğludur işine geldiği gibi davranan. aksi olsa savaşlar olmazdı.
    doğruyu söyleyeni 9 köyden kovarlar lafını kim sölemiş diye düşündün mü hiç? bir türk demiş bence. Bu kadar özlü söz her millette vardır heralde? Ama doğrulukla ilgili olanı kaç toplumda vardır?

    saygılar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Killer Loop -- 26 Kasım 2010; 9:58:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ata07

    MMT otomatik sanzıman 1.0 yaris arabam yolda giderken aniden vites boşa geçiyor ve araba arıza lamabası yaniyor.Arabamı kapatıp biraz bekledikten sonra düzeliyor. Fakat bu durum akan trafikte çok buyuk sıkıntı yaratıyor. Toyota servisine gittim Baskı balatanın değişmesi gerektiğini ve bu iş için 1000 tl gerektiğini soylediler. Fakat işin kotu yanı sorunun tam olarak çözülmeyebilceğini soylediler. Tam olarak arızayı tespit edemiyolarmiş. şanziman la ilgili bazı parçaların da değişmesi gerekebilcegini soyluyolar. Yani toplam 4500 gibi bir fiyat çıkıyor ortaya. Bu nasıl iştir anlamadım.
    Bu tür bir durumla karşılaşmış olan veya bir fikri olan arkadaş varsa yardımcı olabilir mi? Şimdiden herkese teşekkür ediyorum. Kazasız , belasız ve arızasız yolculuklar diliyorum. En azından arızası varsa da nedeni tam olarak belli arızalar olmasını diliyorum.
    Sevgiler, saygılar.

    geçmiş olsun. bu aşama artık son aşama. mmt nin bittii nokta. baskı balata bitince de yapabilir, beyini bozulduğunda da. ben değil ama bi kaç kişi biliyorum karşılaşan. garantisi bitti heralde değil mi? eğer öyleyse geçmiş olsun gerçekten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ata07

    MMT otomatik sanzıman 1.0 yaris arabam yolda giderken aniden vites boşa geçiyor ve araba arıza lamabası yaniyor.Arabamı kapatıp biraz bekledikten sonra düzeliyor. Fakat bu durum akan trafikte çok buyuk sıkıntı yaratıyor. Toyota servisine gittim Baskı balatanın değişmesi gerektiğini ve bu iş için 1000 tl gerektiğini soylediler. Fakat işin kotu yanı sorunun tam olarak çözülmeyebilceğini soylediler. Tam olarak arızayı tespit edemiyolarmiş. şanziman la ilgili bazı parçaların da değişmesi gerekebilcegini soyluyolar. Yani toplam 4500 gibi bir fiyat çıkıyor ortaya. Bu nasıl iştir anlamadım.
    Bu tür bir durumla karşılaşmış olan veya bir fikri olan arkadaş varsa yardımcı olabilir mi? Şimdiden herkese teşekkür ediyorum. Kazasız , belasız ve arızasız yolculuklar diliyorum. En azından arızası varsa da nedeni tam olarak belli arızalar olmasını diliyorum.
    Sevgiler, saygılar.



    Aracın İlk sahibiyseniz servise gidip ve şikayetlerinizi belirtin.. Servis formuna eksiksiz olarak yazdırın bu sorunları. daha sonra bulunduğunuz ilçedeki tüketici mahkemesine başvurun.. Oradan sizi yönlendireceklerdir.

    Hatta internet te http://multimodezedeyiz.hakkimiziariyoruz.biz sitesini incele bir , orada emsal davalar var..




  • ekşi sözlük yazarları kısa ve öz yazmışlar. çok manalı :)

    http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=mmt
  • motor soğukken çalıştırıp hemen bir dik rampaya sürerseniz tekleyebilir.
    bende caravelle var 130ps bir keresinde çekmeyip stop etmişti (1.viteste)
    en eski otomatikler bile yokuşu keçi gibi çıkar.
    çok dik yokuşlarda iniş ve çıkışlarda vitesi 1e çekersek sorun olmaz.
    her debrajın bir kavrama noktası vardır.
    otomatiklerdede yokuşta freni debraj gibi kullanırım.
    araç 1konumunda frenden ayak yavaş çekilir kayma noktasında basılır tekrar yavaşça
    çekilir ve gaza basılır araç sorunsuzca kalkar.
    hilholdir olan araçlara zaten dik yokuşta bile rolantide kalkiyor (manuel vites için)
    aracınızı daha iyi tanımak için bazı testlere tabi tutun.
    sonra size sorarlar çekmiyormu inelimmi itelimmi
  • slmlar,
    2009 model corolla kullanıyoruz m/m ve açıkçası araç şu ana kadar bize söylenildiği gibi problem çıkartmadı. üretilen araçların içinde belki belli bir yüzdede hata çıkmaktadır ancak benzer durumlar benim forumlarından takip ettiğim kadarıyla dsg şanzımanda da vardır. vw de arızalı araçlara yüksek meblağlarda tamir bedeli istemektedir. toyota'nın bir kaç katı hem de. benim kendi durumumdan bahsetmem gerekirse: dediğim gibi servis bakımı sırasında kalibrasyon ayarı yapıldığını hatırlıyorum bir ya da iki sefer ancak arıza vermek fln gibi durumlar olmadı hiç. öte yandan 2. araç aldığımızda da yine m/m yaris tercih ettik. iki araç da dizel ve ikisinde de problem yok. şanzıman konusunda toyota'nın kullanım uyarılarına uyuyoruz ve yoğun trafikte m kullanıma geçiyoruz. araç durunca ise boşa alıyoruz. durum böyledir.
    sorun yaşayan kişiler sanki çoğunlukmuş gibi göründüğünden ben de fikir belirtme gereği duydum. şikayeti olanlar olsa da çoğunluğun şikayeti yok sonuçta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mek00 -- 30 Aralık 2010; 13:01:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newerdais

    motor soğukken çalıştırıp hemen bir dik rampaya sürerseniz tekleyebilir.
    bende caravelle var 130ps bir keresinde çekmeyip stop etmişti (1.viteste)
    en eski otomatikler bile yokuşu keçi gibi çıkar.
    çok dik yokuşlarda iniş ve çıkışlarda vitesi 1e çekersek sorun olmaz.
    her debrajın bir kavrama noktası vardır.
    otomatiklerdede yokuşta freni debraj gibi kullanırım.
    araç 1konumunda frenden ayak yavaş çekilir kayma noktasında basılır tekrar yavaşça
    çekilir ve gaza basılır araç sorunsuzca kalkar.
    hilholdir olan araçlara zaten dik yokuşta bile rolantide kalkiyor (manuel vites için)
    aracınızı daha iyi tanımak için bazı testlere tabi tutun.
    sonra size sorarlar çekmiyormu inelimmi itelimmi


    ben bu açıklamadan birşey anlayamadım? bu topic ile alakası varmı? Biraz daha açabilirmisiniz ne anlatmak istediğinizi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mek00

    slmlar,
    2009 model corolla kullanıyoruz m/m ve açıkçası araç şu ana kadar bize söylenildiği gibi problem çıkartmadı. üretilen araçların içinde belki belli bir yüzdede hata çıkmaktadır ancak benzer durumlar benim forumlarından takip ettiğim kadarıyla dsg şanzımanda da vardır. vw de arızalı araçlara yüksek meblağlarda tamir bedeli istemektedir. toyota'nın bir kaç katı hem de. benim kendi durumumdan bahsetmem gerekirse: dediğim gibi servis bakımı sırasında kalibrasyon ayarı yapıldığını hatırlıyorum bir ya da iki sefer ancak arıza vermek fln gibi durumlar olmadı hiç. öte yandan 2. araç aldığımızda da yine m/m yaris tercih ettik. iki araç da dizel ve ikisinde de problem yok. şanzıman konusunda toyota'nın kullanım uyarılarına uyuyoruz ve yoğun trafikte m kullanıma geçiyoruz. araç durunca ise boşa alıyoruz. durum böyledir.
    sorun yaşayan kişiler sanki çoğunlukmuş gibi göründüğünden ben de fikir belirtme gereği duydum. şikayeti olanlar olsa da çoğunluğun şikayeti yok sonuçta.


    Ben bu mesajı alıntı yapıp aman ha MMT'den memnun olmayın ana fikirli bir yazı yazmıştım.Bazı beyefendiler rahatsız olup sildirmişler.Kendi söylediklerine kendileride inanmıyorlar sanırım yapabildikleri tek şey mesajlarımı sildirmek,devam edin büyük başarı.




  • keskin sirke küpüne zarardır. biraz sakin olmak gerek. hayatta mmt li aracın arka koltuğuna bile binmemiş, aracın nasıl tepkiler verdiğini bilmeyen, öğretim üyelerini hafife alan arkadaşlarımız lütfen, biraz daha sakin.. ateş olmayan yerden duman çıkmaz.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.