Şimdi Ara

toyota mmt sanzıman sorunu (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
207
Cevap
5
Favori
120.670
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • İyi günler,

    Ben de 10 gün önce 2008 corolla elegant mmx aldım fakat m/m viteslerle ilgili bir araştırma yapmamıştım alırken. Daha sonra birkaç yol tecrübesinden sonra(yokuş, sıkışık trafik) nedenleri ya da sorunun giderilmesiyle ilgili araştırma yapayım dedim ve acaba mmt yanlış tercih mi diye düşünmeye başladım. Bahsi geçen yokuş çıkma, debriyaj balatasının ısınmaları sorunun yanı sıra geçen gün şöyle bir durum da tecrübe ettim; Arabayla biraz hız yapmaya karar verdim ve araba 120 km'yi,zorlamama rağmen, bir türlü geçmedi. Devri en son 4000'e çıktı ve ben de daha fazla zorlamamaya karar verdim. Bu durumu da mmt'ye bağlamalıyım yoksa başka bir neden midir sorun? Bu tarz bir tecrübesi olan var mıdır, varsa nasıl gidermiştir ya da bu bir sorun mudur yardımcı olabilirse sevinirim.

    Bir diğer konu da aracın çok sessiz çalıştığından bahsedilmiş ama aracın o kadar sessiz olmadığını düşünüyorum. özellikle vites değiştirme zamanlarında. Toyota'yı sevmeme rağmen kısa sürede edindiğim bu tecrübeler beni biraz soğuttu açıkçası. Belki de gerçekten benden kaynaklanan problemler de vardır. Umarım bahsi geçen şekilde kullanmam(yokuşta ve trafitke m'ye almak gibi) sorunları giderir yoksa alırken çok memnum olarak aldığım araçtan kısa sürede vazgeçecem.

    Şimdiden teşekkürler..




  • bahsedilenhttp://www.hakkimiziariyoruz.biz/ sitesinde bir video izledim. sürekli yokuş yukarı el freni kullanıyor ve sürekli fren yapıyor. mmt şanzıman yarım debriyajı fren yaparak durunca 2 snde bırakıyor ve tam debriyaj yapıyor.frenden kaldırınca tekrar yarım debriyaj... 2009 model mm auris kullanıcısıyım.şanzımanı kullanmayı bilmek gerekiyor. Şimdi sormak lazım o adama. manuel bir aracı sürekli yarım debriyaj ,tam debriyaj,el freni kullanarak ve frene basarak kullanmak(ki frene bastığını da bilmiyoruz frene basmıyorsa sürekli yarım debriyaj ve el freni...) nekadar doğru olur ve nekadar sorunsuz olur. Marka bu robotize şanzımanın zaten otomotikleştirilmiş manuel şanzıman olduğunu söylüyor.mantığı çok basit.. mm şanzımanlı bir aracı kullanırken aracın debriyaj hareketlerini taklit ettiğini bilmek ve ona göre şanzımanı kullanmak..bu şanzımanın bazı ekstraları var. yakıt tüketiminin manuelden farkının olmaması hatta bazen daha iyi olması. 77.000kmdeki auris mm aracım bu güne kadar motor ve şanzımandan sorun vermedi çok şükür. Tabi her markanın fabrikasyon sorunları olabiliyor mesele satış sonrası hizmet..




  • Merhaba arkadaşlar aracım 73 bin km'de. Bir gün sıkışık trafikte giderken o malum uyarıyı duydum birden anlam verememiştim. vites boşta kaldı. vitese geçmedi. bi yarım saat kadar bekleyince düzeldi. 5 bin km böyle kullandım. bir daha istanbul şile otobanında kalıncaya kadar. artık kendine de gelmedi. geçen hafta çekici ile sanayiye çektirdim aracı usta baskı balatanın bu araçlarda çabuk bittiğini söyledi.

    Aracımı indirdiler. dediği gibi baskı balata bitmiş böyle kullandığımdan dolayı da robotların biri yanmış.

    sonuç olarak baskı balata ve robot değişti.

    baskı balata orjinal : 1100 tl
    robot orjinal fakat çıkma : 350 tl (sıfırı 2000 tl )
    şanzıman yağı ayar falan bişilerde dedi işçilik dahil işlem bana 1750 liraya patladı.

    Aracı aldığımda sanki araca hiç binmemişim araç meğerse gitmiyor ittiriyormuşum. baskı balata değiştikten sonra araç burun kaldırmaya başladı nerdeyse.
    Yarı otamatik aracı daha dikkatli kullanmak lazım. umarım en azından bir 70 bin daha binerim.




  • Selamlar,

    Çok kısa cevap vereyim.
    Öncelikle kimseyle polemiğe girmek ve markayı götülemek gibi bir derdim yok,
    amacım sadece M/MT şanzıman alacak arkadaşlara yaşadıklarımı ve fikirlerimi aktarmak.
    Ondan sonrası karar tabi ki aracı alacak arkadaşlara kalmış.
    Zaten aracımı değiştirme arifesindeyim ve alırsam da yine büyük ihtimal tam otomatik Corolla almak istiyorum.
    Auris 2009 M/MT araç sahibiyim.
    Bir daha tövbe billah bu şanzımanlı araba almam ve tanıdığım kimseye de aldırmam.
    Biri garantiden (kavga/dövüş) olmak üzere 73000 km deki arabamın iki kere baskı balata, ecu, vs değiştirdim.(2.değişim için 2300 TL istendi)
    Hani diyorlar ya burada bazı arkadaşlar yok trafikte manuel kullan, kavramayı bekle, ışıkta boşa at vs vs.
    Ne yaparsanız yapın hikaye en fazla 1000-2000 km ömrü uzatırsınız.
    Ben ilk değişiklikten sonra neredeyse otomatik kullanmadım diyelim yine oldu.
    Bazı arkadaşların, kendi başlarına gelmiyor diye buradan sorununu yazan veya başına gelen olayları
    anlatanlara marka fanatiği yada araba kullanmayı bilmiyor zihniyeti ile yaklaşıyorlar.
    İnsanı üzende bu zaten.
    M/MT şanzıman sorunlu bir şanzımandır bu kadar net.
    Bunu artık tüm satış danışmanları ve servisler de kabul ediyorlar.
    Yada şöyle yumuşatayım özellikle İstanbul trafiği ve rakımına uygun bir şanzıman değildir.
    Yolda kalmak ve para verip değiştirmeyi geçtim;
    Manuel'de kullanmadığın sürece sıkışık trafikte 1.vites, 2.vites hop tekrar 1.vites yapmaktan bayılmalardan sallanmalardan kafayı yersin.
    Tam hızlanmışken önündekinin ani durmaması için dua edersin.
    Şehirler arası yolda araba sollamak için çırpınırsın.
    Sonuç olarak şahsi fikrim şudur ki M/MT şanzıman uzak durulması gereken bir şanzımandır.
    Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.




  • 2008 dizel mmt corollamla bundan bir ay önce sıkışık trafikte ilerlerken 10 dakika sonra şanzuman ısınma uyarısı verdi,,5 saniye falan sürdü aracı 5 dakika durdurduktan sonra düzeldi ve devam ettim,bugünde yine sıkışık trafikte aynı arıza ışığı 5 saniye kadar yanıp söndü sonra 10 dakika kadar durdum,,hiçbir sıkıntı olmadan devam ettim,,
    şimdi benim servise götürmeme gerek var mı yoksa bu şekilde 5 saniyelik ısınma uyarısı sıkıntı teşkil eder mi?
    Önceki sayfalarda bir arkadas şanzıman ısınma uyarısını aldıktan 10 bin km sonra nerde olursanız olun şanzuman kendisini otomatik olarak kilitler demiş,
    özellikle merak ettiğim şimdi aracım 103 binde yani aracım 113 bin oldugunda ben yolda giderken araç kendini kilitleyecek mi ?
  • merhaba bu soruna benzer aynı şey bugun başıma geldi (corolla 2009 1.4d mmt) hatta videosunu çektim. Allahtan sokak arasındaydım araç yavaşladı ve N de kaldı. Geçmedi diğer viteslere. 30 dakkika bekledikten sonra düzeldi.

    komple acuatör debriyajını değiştirmem gerek sanırsam. o da serviste 2000 tl işçilik hariç. sizce ne yapmalıyım. komple değiştirmem mi gerek yoksa acüatör tozlarınımı temizlettireyim?. yada debriyaj beyni ile alakalı olabilir mi?
    çektiğim videoyu paylaşıyorum:

    https://youtu.be/vJ3Q17QxrQY
  • SİZCE 200 binde 2006 dizel otomatk corolla hb alınır mı.30 bine. bu şanzıman arıza yapsa kaça mal olur.yakıt durumu nasılldır. bir de 2005 tam otomatik hb corolla var benzinli 210 binde.hangisi mantıklı
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.