Şimdi Ara

toyota mmt sanzıman sorunu (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
207
Cevap
5
Favori
120.677
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    yeni çıkan 6 vites mmt lerde bu sorunlar yok deniyor. hiç kullanmadım doğrusu. yokuş destek sistemi, kalkış destek sistemi gibi elektornik sistemler konulmuş. bu sanırım problemin ortaya çıkmasını daha da geciktiriyordur belki bilemicem. yoğun bir stres testi yaptırmak lazım araca..


    ben olumsuz görüşleri de görerek 6 vitesli mm aldım ocak ayında. diğer opsiyonum olan vw jetta tdi dsg için hem 2 ay sonraya gün vermeleri hem de jettanın 6500 lira daha pahalı olması beni corollada risk almaya itti.

    şu anda 12.000de. bunun 7-8 binini üsküdar-mecidiyeköy trafiğinde yaptım. şimdiye kadar bahsedilen uyarı sesini hiç duymadım. hergün zincirlidereden metrocity yanından levente bağlanan yokuştan çıktım ve o yokuş ortasında araba kaldırdım. Bunlarda da sadece 1 kere debriyaj kokusu geldi. o da aldığım ilk hafta vitese alışamadığım için. Yokuşlarda geri kaydırma problemi de yok.

    Bunları çekinerek yazıyorum. İnşallah nazar değmez.

    çekiş kontrol sistemi, kalkış destek falan diye bir aparat yok. belki de mekanizmaya ya da programa koydular bilemeyeceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karakuar


    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    yeni çıkan 6 vites mmt lerde bu sorunlar yok deniyor. hiç kullanmadım doğrusu. yokuş destek sistemi, kalkış destek sistemi gibi elektornik sistemler konulmuş. bu sanırım problemin ortaya çıkmasını daha da geciktiriyordur belki bilemicem. yoğun bir stres testi yaptırmak lazım araca..


    ben olumsuz görüşleri de görerek 6 vitesli mm aldım ocak ayında. diğer opsiyonum olan vw jetta tdi dsg için hem 2 ay sonraya gün vermeleri hem de jettanın 6500 lira daha pahalı olması beni corollada risk almaya itti.

    şu anda 12.000de. bunun 7-8 binini üsküdar-mecidiyeköy trafiğinde yaptım. şimdiye kadar bahsedilen uyarı sesini hiç duymadım. hergün zincirlidereden metrocity yanından levente bağlanan yokuştan çıktım ve o yokuş ortasında araba kaldırdım. Bunlarda da sadece 1 kere debriyaj kokusu geldi. o da aldığım ilk hafta vitese alışamadığım için. Yokuşlarda geri kaydırma problemi de yok.

    Bunları çekinerek yazıyorum. İnşallah nazar değmez.

    çekiş kontrol sistemi, kalkış destek falan diye bir aparat yok. belki de mekanizmaya ya da programa koydular bilemeyeceğim.



    Hıll Holder türevi bir sistem yok gördüğüm kadarı ile yeni Auris te.. Böyle olunca aracın yokuşta geri kaydırma durumu hala mevcut. ...
    6 İleri şanzımanlarda problemin giderildiğini Toyota servisleri belirtiyor.Ancak olayın özü yeni Auris alan sizin gibi kullanıcıların geri dönüşlerinde ortaya çıkacak.

    Belirttiğiniz yokuşu bilirim , sert bir yokuştur. Bu zamana kadar orada dur-kalk yaparak denemelerinizin sonunda sadece bir defa koku aldıysanız bunu iki türkü yorumlayabiliriz.

    A) Gerçekten şanzımanda bir upgrade yapmış toyota ve sorunlar giderilmiş
    B) Araç daha yeni olduğu için baskı- balatalar da yeni , içten içten yemeye devam ediyor belli bi zaman sonra buzzer ötüp gösterge panelinin sol tarafında dişli ışığı yanacak..

    Tabi ki bizim tercihimiz A şıkkından yana... Avuç dolusu para verip problemli bir araç kullanmanızı şahsen istemem.. Sorunsuz kazasız sürüşler yeni Aurisiniz ile...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN


    quote:

    Orijinalden alıntı: karakuar


    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    yeni çıkan 6 vites mmt lerde bu sorunlar yok deniyor. hiç kullanmadım doğrusu. yokuş destek sistemi, kalkış destek sistemi gibi elektornik sistemler konulmuş. bu sanırım problemin ortaya çıkmasını daha da geciktiriyordur belki bilemicem. yoğun bir stres testi yaptırmak lazım araca..


    ben olumsuz görüşleri de görerek 6 vitesli mm aldım ocak ayında. diğer opsiyonum olan vw jetta tdi dsg için hem 2 ay sonraya gün vermeleri hem de jettanın 6500 lira daha pahalı olması beni corollada risk almaya itti.

    şu anda 12.000de. bunun 7-8 binini üsküdar-mecidiyeköy trafiğinde yaptım. şimdiye kadar bahsedilen uyarı sesini hiç duymadım. hergün zincirlidereden metrocity yanından levente bağlanan yokuştan çıktım ve o yokuş ortasında araba kaldırdım. Bunlarda da sadece 1 kere debriyaj kokusu geldi. o da aldığım ilk hafta vitese alışamadığım için. Yokuşlarda geri kaydırma problemi de yok.

    Bunları çekinerek yazıyorum. İnşallah nazar değmez.

    çekiş kontrol sistemi, kalkış destek falan diye bir aparat yok. belki de mekanizmaya ya da programa koydular bilemeyeceğim.



    Hıll Holder türevi bir sistem yok gördüğüm kadarı ile yeni Auris te.. Böyle olunca aracın yokuşta geri kaydırma durumu hala mevcut. ...
    6 İleri şanzımanlarda problemin giderildiğini Toyota servisleri belirtiyor.Ancak olayın özü yeni Auris alan sizin gibi kullanıcıların geri dönüşlerinde ortaya çıkacak.

    Belirttiğiniz yokuşu bilirim , sert bir yokuştur. Bu zamana kadar orada dur-kalk yaparak denemelerinizin sonunda sadece bir defa koku aldıysanız bunu iki türkü yorumlayabiliriz.

    A) Gerçekten şanzımanda bir upgrade yapmış toyota ve sorunlar giderilmiş
    B) Araç daha yeni olduğu için baskı- balatalar da yeni , içten içten yemeye devam ediyor belli bi zaman sonra buzzer ötüp gösterge panelinin sol tarafında dişli ışığı yanacak..

    Tabi ki bizim tercihimiz A şıkkından yana... Avuç dolusu para verip problemli bir araç kullanmanızı şahsen istemem.. Sorunsuz kazasız sürüşler yeni Aurisiniz ile...

    Bence geri kayma yoksa hill holder vardır. bahsedilen destek sistemlerinin olup olmadığını da kontrol etmek çok kolay. yokuş yukarı ilk kalkışta gaza basacaksınız, patenaj çekerse yok çekmezse var demektir. benim ki bazen çekiyor. geri zaten kayıyor. ama bu destek sistemleri olayı geciktiriyor düşüncesindeyim. yokuş yukarı bir kere kalkış yapmakla benimkide kokmuyor. 20 dakika sürekli kalkmak lazım. yoğun trafikte boşa alarak kullanırsam bende de sorun yok. ama yoğun trafik yokuş yollarla destekleniyorsa dert başlıyor. mesela taksim, osmanbey, nişantaşı, fulya, m.köy hattı gibi zorlu yollarda kilitlenmek mümkün. çok çok iyi kullansanızda. zaten dikkatli kullanınca köprü trafiği felan sorunu ortaya çıkarmıyor. neden bu kadar umutsuzsun dediğinizi duyar gibiyim. zira toyota pazarlama aş. nin müşteri memnuniyeti bölüm müdürü direk bana 6 vitesli mmt de de aynı sorunları yaşayabilirsin sana tavsiye etmiyorum sistem de değişim yok demişti. o sebepl bana düz vites önerdi ama bu komik tabi. benim hala anlamadığım neden toyota dizellerde tam otomatik yani AT şanzıman üretmiyor? yok çok yakar mış mış. sizene kardeşim, çok yakarsa benim sorunum. benzinli at yerine dizel at ne kadar çok yakabilir ki? 7 yerine 8 yaksın şehir içinde ne olacak ki? en azından bu stresli şanzımanı kullanmak zorunda kalmayız.
    neyse, gene çok uzattım. yakında yeni mmt yi stres testine sokacağım, işte o zaman net bulguları yazarım.
    saygılar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Killer Loop -- 25 Eylül 2010; 5:17:34 >




  • çok ilginç gerçekten. ben 1 senedir kullanıyorum mmt'yi, kullanan başka insanlar da tanıyorum, genelde memnunuz. dur kalk trafikte ankarada nenehatun caddesini tırmanıyorum, ne ısınıyor, ne yolda bırakıyor, ne koku duyuyorum.

    artı arkadaşım mmt şanzumanlı corollasıyla nemrut dağına (görmediyseniz eğimi tahmin edemezsiniz ) çıktı, araba 5 kişiyle banamısın demedi.

    yine işyerimde daha yeni 2010 mmt auris alan bir arkadaş halinden memnun, adamın evi oldukça dik bir yokuşta üstelik, hiç sıkıntısı yok.

    konuyu okurken bir vatandaşın multimodezedeyiz diye bir site yaptığını gördüm, biraz inceledim. uğraşmış, animasyonlar falan yapmış. sitenin ismi toplulugu işaret eder gibi ama durum kişisel sanki. o kişinin arabasında problem olabilir, haklıdır da, ama genel bir durum olduğuna inanmıyorum. yokuş çıkamamaktan şikayetçi ama ben ne yokuşlar çıkıyorum. o yokuşlarda yolda kalan değil, öndekinden yol isteyen oluyorum genelde.

    hakkaten bizdeki farklı mmt mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnnysn

    çok ilginç gerçekten. ben 1 senedir kullanıyorum mmt'yi, kullanan başka insanlar da tanıyorum, genelde memnunuz. dur kalk trafikte ankarada nenehatun caddesini tırmanıyorum, ne ısınıyor, ne yolda bırakıyor, ne koku duyuyorum.

    artı arkadaşım mmt şanzumanlı corollasıyla nemrut dağına (görmediyseniz eğimi tahmin edemezsiniz ) çıktı, araba 5 kişiyle banamısın demedi.

    yine işyerimde daha yeni 2010 mmt auris alan bir arkadaş halinden memnun, adamın evi oldukça dik bir yokuşta üstelik, hiç sıkıntısı yok.

    konuyu okurken bir vatandaşın multimodezedeyiz diye bir site yaptığını gördüm, biraz inceledim. uğraşmış, animasyonlar falan yapmış. sitenin ismi toplulugu işaret eder gibi ama durum kişisel sanki. o kişinin arabasında problem olabilir, haklıdır da, ama genel bir durum olduğuna inanmıyorum. yokuş çıkamamaktan şikayetçi ama ben ne yokuşlar çıkıyorum. o yokuşlarda yolda kalan değil, öndekinden yol isteyen oluyorum genelde.

    hakkaten bizdeki farklı mmt mi?






    sanmam farklı olsun. sizin ki kaç model ki?
    yokuşu kaptırınca çıkmak sorun değil. mesele yokuşta dur kalk yapmak. bu arada site yapan var, mahkeme açan var, mahkeme kazananlar var. var oğlu var. hepsi de tek kişi olamaz heralde :)
    araç biraz daha eskidimi, yani 20-30 bin km lere geldimi, araçta 5 kişi olunca yokuşta dur, kalkabilirsen seninki ya mmt değildir, yada süperman arkadan itiyordur :) hehehe
    e tabi çoğu arkadaş 30 bin km yapmışın daha ne istiyorsun diyebiliyor. hatta 80 bin yapan sussun artık daha ne istiyor deniyor :)
    biz bu arabaları 80 bin değil 200-300 bin m boyunca sorun çıkarmasın diye almamışmıydık.. nerde toyota sorunsuzluğu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop
    sanmam farklı olsun. sizin ki kaç model ki?
    yokuşu kaptırınca çıkmak sorun değil. mesele yokuşta dur kalk yapmak. bu arada site yapan var, mahkeme açan var, mahkeme kazananlar var. var oğlu var. hepsi de tek kişi olamaz heralde :)
    araç biraz daha eskidimi, yani 20-30 bin km lere geldimi, araçta 5 kişi olunca yokuşta dur, kalkabilirsen seninki ya mmt değildir, yada süperman arkadan itiyordur :) hehehe
    e tabi çoğu arkadaş 30 bin km yapmışın daha ne istiyorsun diyebiliyor. hatta 80 bin yapan sussun artık daha ne istiyor deniyor :)
    biz bu arabaları 80 bin değil 200-300 bin m boyunca sorun çıkarmasın diye almamışmıydık.. nerde toyota sorunsuzluğu?



    hakkaten çok komik. yazdıklarımı okumadığınızı umuyorum, aksi halde bunları yazmazdınız. süpermen arkadan itiyo bizimkileri, böyle 5-6 kişi birleşip süpermen tuttuk asgari ücret üzerinden, yemek+yol+ssk alıyo bide.

    her allahın günü, karda veya yağmurda, ağustos ayında öğle sıcağında, ankaranın en saçma sapan yokuşlarına dur kalk trafikle tırmanıyorum, bunu hatta daha alasını yaşayan 5 kişi tanıyorum. çevremde de bu zaman kadar hiç bir mmt li corollanın, aurisin, yarisin yolda kaldığına şahit olmadım, ama yolda kalınacak yerlerde yolda kalmadığına çok şahit oldum. ankaranın dikmeni diye bir cümle var bilirsiniz belki. bu bahsettiğim arabalar 2006 yaris, 2007 corolla, 2009 corolla, 2009 auris, 2010 auris. yılda 25bin km yapan adamlar. şimdi ben size mi inanayım, gördüğüme yaşadıklarıma mı?

    ayrıca 30.000 ne ki. hatta 80.000 ne ki. kim diyorsa 80bin yapsın iyidir diye, cevap verilecek kadar bile anlamıyordur arabadan. 250000 (yazıyla iki yüz elli bin) km yapan toyota mmt ler var sahibinden'de, sadece ufak bir araştırma yapsanız keşke.

    aracınızdan memnun olmayabilirsiniz, aracınızda gerçekten sorun olabilir ama kalkıpta bunu genellemeye kalkarsanız dayanaksız bir şekilde, üstelikte müthiş abartarak, olmuyor işte öyle. her markanın mahkemelik müşterisi vardır, tek bir marka var mıdır müşterisiyle hiç sorun yaşamamış. yine azcık bir araştırmayla mercedese dava açan bulabilirsiniz, bizim patron audiyle davalık. bu markalara çin malı muamelesi yapmayı akıl mantıkla bağdaştıramıyorum.

    neyse, uzatmayayım, bence insanları yanıltmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnnysn


    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop
    sanmam farklı olsun. sizin ki kaç model ki?
    yokuşu kaptırınca çıkmak sorun değil. mesele yokuşta dur kalk yapmak. bu arada site yapan var, mahkeme açan var, mahkeme kazananlar var. var oğlu var. hepsi de tek kişi olamaz heralde :)
    araç biraz daha eskidimi, yani 20-30 bin km lere geldimi, araçta 5 kişi olunca yokuşta dur, kalkabilirsen seninki ya mmt değildir, yada süperman arkadan itiyordur :) hehehe
    e tabi çoğu arkadaş 30 bin km yapmışın daha ne istiyorsun diyebiliyor. hatta 80 bin yapan sussun artık daha ne istiyor deniyor :)
    biz bu arabaları 80 bin değil 200-300 bin m boyunca sorun çıkarmasın diye almamışmıydık.. nerde toyota sorunsuzluğu?



    hakkaten çok komik. yazdıklarımı okumadığınızı umuyorum, aksi halde bunları yazmazdınız. süpermen arkadan itiyo bizimkileri, böyle 5-6 kişi birleşip süpermen tuttuk asgari ücret üzerinden, yemek+yol+ssk alıyo bide.

    her allahın günü, karda veya yağmurda, ağustos ayında öğle sıcağında, ankaranın en saçma sapan yokuşlarına dur kalk trafikle tırmanıyorum, bunu hatta daha alasını yaşayan 5 kişi tanıyorum. çevremde de bu zaman kadar hiç bir mmt li corollanın, aurisin, yarisin yolda kaldığına şahit olmadım, ama yolda kalınacak yerlerde yolda kalmadığına çok şahit oldum. ankaranın dikmeni diye bir cümle var bilirsiniz belki. bu bahsettiğim arabalar 2006 yaris, 2007 corolla, 2009 corolla, 2009 auris, 2010 auris. yılda 25bin km yapan adamlar. şimdi ben size mi inanayım, gördüğüme yaşadıklarıma mı?

    ayrıca 30.000 ne ki. hatta 80.000 ne ki. kim diyorsa 80bin yapsın iyidir diye, cevap verilecek kadar bile anlamıyordur arabadan. 250000 (yazıyla iki yüz elli bin) km yapan toyota mmt ler var sahibinden'de, sadece ufak bir araştırma yapsanız keşke.

    aracınızdan memnun olmayabilirsiniz, aracınızda gerçekten sorun olabilir ama kalkıpta bunu genellemeye kalkarsanız dayanaksız bir şekilde, üstelikte müthiş abartarak, olmuyor işte öyle. her markanın mahkemelik müşterisi vardır, tek bir marka var mıdır müşterisiyle hiç sorun yaşamamış. yine azcık bir araştırmayla mercedese dava açan bulabilirsiniz, bizim patron audiyle davalık. bu markalara çin malı muamelesi yapmayı akıl mantıkla bağdaştıramıyorum.

    neyse, uzatmayayım, bence insanları yanıltmayın.




    Arkadaşım sen aracına Maşallah de nazar değmesin..

    Olay insanları yanıltma olayı değil , biraz internet te araştırma yaparsan toyota nın Mmt şanzımanının ne kadar problemli olduğunu Tüketici mahkemesine açılmaış bir çok dava olduğunu görebilirsin. İTU den bilirkişi heyetlerinin bile araç üzerinde yaptığı incelemelerde aracın "Gizli Ayıplı Mal" statüsünde olduğunu ve aracın üretici fabrika tarafından geri alınması gerektiğini belirtmişler.

    Sen de aracını bedel ödeyerek aldın , o şikayet eden insanlarda bedel ödeyerek aldı. Kimse ye Toyota bedavaya vermedi araçlarını , bu nedenle neden insanları yanıltmak istesin neden Mmt şanzımanı karalamak istesinler ki..

    Senin aracında şu an için problem çıkmamış olabilir (Maşallah) ancak bu zamana kadar tüketici derneklerine/mahkemelerine şikayet konusu olmuş araçların çok olması Mmt şanzımanın problemli olmadığını göstermez.

    Arkadaşımda Corsa Easytronic vardı 3 sene den fazla kullandı , daha sonra şehir içinde büyük araba kullanmak zor olur diye yine aynı segment araç almak istedi ve Toyota Auris Mmt aldı. Bilirsin Easytronic şanzıman ile Mmt şanzımanın çalışma prensipleri aynıdır ikisi de yarı otomatik olara tabir edilen tork konvektörü bulunmayan şanzıman türlerindendir.

    Kendisi 3 senelik easytronic şanzımanın verdiği bir tecrübeye sahip bir kullanıcı olduğu için Mmt de kullanıcı hatasında kaynaklı bir sorun yaşamaması muhtemeldi. Ancak Mmt Auris 20 küsür bininci kilometre de debriyajı bitirdi ve Şanzıman beyninde hasar var dendi... Desem ki araç benim di bende oldu düşünecem ki benim o kadar çok Mmt tecrübem yok , 1 ay kadar Fiat Dualogic şanzıman kullandım o kadar , ama 3 senelik tecrübe sahibi bir kullanıcının altında Mmt şanzıman gümlüyorsa bunda bi iş var demektir.

    Toyota servisinin dediği şey , kullanıcı hatası...!!! Ehh tabi bulmuşlar için kolayını hemen yükü kullanıcıya atıyorlar. Bedeli 2700 TL cik...

    Şimdi Toyota ile bizim arkadaş mahkemelik , aslında ilk mahkemeyi kazandı , Hakem heyeti aracı yıldız parkının içindeki yokuşlarda denedi , araçta silkenenerek kalkma , devir düzensizliği , aşırı koku, titreyerek geri kayma , ve ekranda şanzıman uyarısı çıkmış. Heyet te raporunu vermiş Gizli Ayıplı Mal açıklaması ile.

    Şimdi Toyota bir üst mahkemeye başvurmuş , o sonuçta değişmezse araç iade alınacak parası iade edilecek...

    Bir de toyota servislerinin bakımlarda Mmt şanzıman için verdiği kullanım klavuzu çok komik.

    - Yokuşlarda aracı M durumunda kullanın.
    -Sıkışık trafikte aracı M durumunda kullanın.
    - Yokuşlarda El Freni yardımı ile kalkın...

    Eeee ben bunları yaptıktan sonra niye aldım ki Otomatik şanzıman.. ha bire al M ye sonra al Auto ya , ne anladım ben sürüş konforundan ?

    Sonuçta kimse yooğurdum ekşi demiyor , ancak piyasada bir çok Mmt problemi varken , bırak piyasayı bu forumda bir çok ağzı yanmış insan varken senin İnsanları yanıltmayın demen biraz yanlış olmuş..

    Yİne de sen Maşallah de aracında bir sorun olmasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BIXI MAN -- 27 Eylül 2010; 8:53:02 >




  • Benim kara kizim su an 61000km'de ve maasallah halen ilk gunku gibi. Bugune dek girmedigim yol kalmadi, Sabuncubeli'nde defalarca trafikte de kaldik ama bir kez olsun ne ikaz verdi ne de koku saldi.

    Yalnizca freni birakip gaza basmayinca kalkmamaya basladigi icin bir kez 50000km bakiminda kalibrasyon istedim, onun disinda hicbir vukuuati olmadi. Olsa da zaten 6 yil garantim var, kafam rahat.

    Bu arada fren balatalarim bile degismemisken 100000km'de baski balatanin bitmesine hic ihtimal vermiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rahan35 -- 27 Eylül 2010; 9:16:39 >
  • Selam Arkadaşlar,
    Aslına bakarsanız memnunum sorunum yok diyenlerin yazdıklarını hayretler içerisinde okuyorum. Benim çevremde mmt kullnıp da memnun olan tek kişi yok? Göremiyorum. Memnun arkadaşların memnuniyetleri bozulmaz işalla ama 50.000 de fren balatası biren arkadaşım tebrik ederim. hiç fren kullanmıyorsun demek ki. Zira ortalama 40.000 dir bu balata bitim zamanı. ayrıca koku dahi salmadıysa aracın bence sen bahsedilen şartlarda kullanmıyorsun aracı. öylede kullanma zaten. başına dert alırsın.
    Sayın cnnysn arkadaşım. Bence lütfen sen başkalarını yanıltma olur mu. Benim 2.5 senedir mmt li aracım var. 2-3 bin km de bir kalibre ettirmezsem vites geçişleri aracın içindekilerin mide bulantılarına sebep oluyor. ayrıca bu yaz şehir dışında ailemle birlikte 1 nci viteste bir yokuşu çıkarken araba tıkanı verdi kalkmadı. bunları ben yaşadım. şu anda da iddia adiyorum senin aracı alsam, tıpkı toyotanın dediği gibi m modunda el freni ile kullansam 200 mt lik bir yokuşta araç isyan eder.
    sayın bixi arkadaşım. senin dostun tüketici mahkemesine gitseymiş keşke. bildiğim kadarı ile temyizi yok tüketici mahkemesinin. ama kaybederse tüketici mahkemesine gitsin. bence kazanır.
    sonuç olarak her kim ne derse dedin, ama lütfen bu ülkede okumuş insanlara saygı gösterelim.
    zira İTÜ makina mühendisliği bölümü otomotiv ana bilim dalı profesörleri de bu işi bilmiyor denemez dimi. Zamanı gelecek çocuklarımızı buraya vereceğiz yetiştirsinler diye. Aa yok sen mmt yi bilmiyorsun profesör bey, ben okutmam çocuğumu diyebilecek kadar inanıyorsanız mmt nin sorunsuzluğuna o zaman ben gelir elinizi öperim hatalıymışım derim ki bu tabiki gerçek bir yanıltmaca olur. sizde yanıltmayın lütfen yurdum insanını..




  • Merhabalar, Ben de bu konuya bir şeyler yazayım.

    Lütfen bu yorumlarımı Toyota'ya yapılan savunma ve ya destek olarak algılamasın kimse.
    Ben de bazı eksikler görüyorum, ancak bu kadar hırçın değilim.


    http://multimodezedeyiz.hakkimiziariyoruz.biz/forum
    Bu forumda sadece 7 tane üye var, üretilen yüz binlerce (sayısını bilmem ama attım) mmt şanzımandan sadece 7 kişi mi isyan ediyor ve DH forumda bu konuda isyan eden 3-4 kişi mi?
    Muhtemelen bu forumdan biri, flash ve web bilgisi iyi, zamanı da çok, tuttu forum açtı ve uzun süredir eğlencelik tutuyor orda.


    Acaba bana biri şöyle bir istatistikle çıkabilir mi, ondan sonra iş hukuku ve müşteri memnuniyeti konusunda tartışalım.
    Toyota firmasında üretilen ......... MMT aracın %..... adet araçta vites sorunu çıkmıştır.
    Yine Toyota firmasında üretilen ......... düz vites aracın %..... adet araçta debriyaj sorunu çıkmıştır.


    Öyle sohbetler oluşmuş ki; anlamlarını hayretle çıkarıp yorumluyorum:

    Sanki Toyota MMT şanzımanı iş olsun diye üretti,
    MMT'de çok çok fazla sorun var, nerdeyse üretilenlerin hepsi sorunlu ve işe yaramaz,
    Manuel debriyaj araçlar hiç sorun çıkarmıyor çiçek resmen,
    Tam otomatik araçlar tamamen sorunsuz, çiçek üstü çiçek, sorun çıkarsa da arızaları çok maliyetsiz
    Toyota zaten yaramaz bir firma,
    Benim başıma geldi, hırçînım, milleti kışkırtayım,
    v.b.........v.b


    Şunu unutmayalım ki, Türkiye'deki kafalara uyabilmek adına ve yakıt ekonomisini düşünerek yapmış bu şanzımanı Toyota.

    Mutlimode araçlar 5.5 yakıyor 100km'de !
    Neden hiç kimse demiyor ki bu kasaya bu yakıt çok iyi, neden herkez tutturmuş bir mmt sakızını geveleyip duruyor.
    Türk milleti kadar, yerine (işine nasıl gelirse) göre olumsuz, yerine göre olumlu düşünen millet görmedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Levcho -- 28 Eylül 2010; 10:37:49 >




  • MMT şanzımanların yakıt ekonomisine katkısını zaten kimse inkar etmiyor. Ancak yakıt ekonomisinin yanında oluşturduğu problemler de az değil.

    Bir de şöyle düşünün ;

    Neden Toyota benzinli araçlar ilçin MMT şanzıman getirdikten sonra birden bire 4 ileri tork konvektörlü şanzıman da ithal etmeye başladı ???
    Cevabı çok basit , şanzıman ile ilgili bir çok şikayet aldılar bu yüzden....


    Tüketici sitelerine bir girip bakarsanız mmt ile bir çok şikayet görebilirsiniz. Ayrıca objektif toyota çalışanlarına sorarsanız hiç biri mmt şanzıman almanızı istemez, ben kendi kulağımla duydum mmt alma abi sorunlarını çözemedik sonra sana mahçup oluruz diye yakın müşterisine bilgi verdiğini..

    Sonuçta ben Toyotayı kötülemiyorum , sadece ürettiği malın arkasında durmuyor.

    Bakın bir örnek vereyim. Fiat puntoların city fonksiyonlu direksiyonları. Bu sistem problemli, ve fiat bu sistemi fabrika garantisi altında değiştiriyor. Çıkıpta demiyor sen direksiyonu haşin çevirmişin pompayı bozmuşun diye...

    Toyota dan da bu olgunluğu bekliyorum bir tüketici olarak...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN
    MMT şanzımanların yakıt ekonomisine katkısını zaten kimse inkar etmiyor. Ancak yakıt ekonomisinin yanında oluşturduğu problemler de az değil.
    Bir de şöyle düşünün ;
    Neden Toyota benzinli araçlar ilçin MMT şanzıman getirdikten sonra birden bire 4 ileri tork konvektörlü şanzıman da ithal etmeye başladı ???
    Cevabı çok basit , şanzıman ile ilgili bir çok şikayet aldılar bu yüzden....
    Tüketici sitelerine bir girip bakarsanız mmt ile bir çok şikayet görebilirsiniz. Ayrıca objektif toyota çalışanlarına sorarsanız hiç biri mmt şanzıman almanızı istemez, ben kendi kulağımla duydum mmt alma abi sorunlarını çözemedik sonra sana mahçup oluruz diye yakın müşterisine bilgi verdiğini..
    Sonuçta ben Toyotayı kötülemiyorum , sadece ürettiği malın arkasında durmuyor.
    Bakın bir örnek vereyim. Fiat puntoların city fonksiyonlu direksiyonları. Bu sistem problemli, ve fiat bu sistemi fabrika garantisi altında değiştiriyor. Çıkıpta demiyor sen direksiyonu haşin çevirmişin pompayı bozmuşun diye...
    Toyota dan da bu olgunluğu bekliyorum bir tüketici olarak...

    Tabii ki, muhakkak her üretici ürettiği ürünün arkasında durmalı, özellikle hatalı ürünlerin peşini hiç bırakmamalı.
    Ancak ben bu ürünlere karşı bilir bilmez/kulaktan dolma davranış ve saldırı seviyesindeki yorumları anlayamıyorum.

    Örnek olarak ;
    sikayetvar.com sitesinde mmt yazınca, 1 sonuç var.
    m/m diye aratınca, hiç sonuç bulunamıyor.

    Üretici zaten gerekli açıklamayı yapmış, "otomatikleştirilmiş vites" demiş.
    Tabii ki asla tam otomatik vitesli araç gibi davranamaz. Usta bir sürücü beyniyle davranmasını da asla isteyemeyiz.
    Bu tip vites sistemi f1 araçlarında ilk önce denenmiş ve kabul görmüş. BMW markasında da bu tarz vitesli araçlar var, çok az değişik bir sistemle, ama sonuçta bir çok otomobil üreticisi bunu üretmiş.
    Hiç bir marka da bunu kusursuz yapamaz, çünki en sonunda SÜRÜCÜ=İNSAN unsuru giriyor devreye.

    Neden üretmeye devam ediyor konusunda;
    Maliyeti düşük ve demek ki gerçekten kullanıcılardan gerekli tepkiyi almamış.
    Eğer tepki var ancak umursamıyor diyecekseniz; Hangi itibarlı üretici mahkeme ve başka itibar sarsacak şeylerle uğraşmak ister. Neden bir gaz pedalı sorunu yüzünden o kadar aracın pedal aksamı değişti.

    Başka bir konuda @killer loop isimli kullanıcı boşuna kürek çekiyorsunuz demiş.
    Kürek çekilmezse nasıl bir yere gidilir.
    İşte buyuz biz türk insanı. Kürek çekeni çekme diye kışkırtırız, çekmeyen için çek diye isyan ederiz.
    Madur olan kimse yok ortada (yani öyle gözükür) çıkar sokağa bağırırız.

    mmt ile ilgili gerçek istatistiki bilgi çıkmadan ortaya, kimse uğraşmasın mmt ile.
    3-4 arkadaş yazmış, 2 yılda 50000 km geçtim sorun, daha ne olsun. 50000 km'den sonra tabii ki bir takım sorunlar çıkacak. Her sorunu da mmt'ye bağlarsak, tabii mmt kötü olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Levcho

    quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN
    MMT şanzımanların yakıt ekonomisine katkısını zaten kimse inkar etmiyor. Ancak yakıt ekonomisinin yanında oluşturduğu problemler de az değil.
    Bir de şöyle düşünün ;
    Neden Toyota benzinli araçlar ilçin MMT şanzıman getirdikten sonra birden bire 4 ileri tork konvektörlü şanzıman da ithal etmeye başladı ???
    Cevabı çok basit , şanzıman ile ilgili bir çok şikayet aldılar bu yüzden....
    Tüketici sitelerine bir girip bakarsanız mmt ile bir çok şikayet görebilirsiniz. Ayrıca objektif toyota çalışanlarına sorarsanız hiç biri mmt şanzıman almanızı istemez, ben kendi kulağımla duydum mmt alma abi sorunlarını çözemedik sonra sana mahçup oluruz diye yakın müşterisine bilgi verdiğini..
    Sonuçta ben Toyotayı kötülemiyorum , sadece ürettiği malın arkasında durmuyor.
    Bakın bir örnek vereyim. Fiat puntoların city fonksiyonlu direksiyonları. Bu sistem problemli, ve fiat bu sistemi fabrika garantisi altında değiştiriyor. Çıkıpta demiyor sen direksiyonu haşin çevirmişin pompayı bozmuşun diye...
    Toyota dan da bu olgunluğu bekliyorum bir tüketici olarak...

    Tabii ki, muhakkak her üretici ürettiği ürünün arkasında durmalı, özellikle hatalı ürünlerin peşini hiç bırakmamalı.
    Ancak ben bu ürünlere karşı bilir bilmez/kulaktan dolma davranış ve saldırı seviyesindeki yorumları anlayamıyorum.

    Örnek olarak ;
    sikayetvar.com sitesinde mmt yazınca, 1 sonuç var.
    m/m diye aratınca, hiç sonuç bulunamıyor.

    Üretici zaten gerekli açıklamayı yapmış, "otomatikleştirilmiş vites" demiş.
    Tabii ki asla tam otomatik vitesli araç gibi davranamaz. Usta bir sürücü beyniyle davranmasını da asla isteyemeyiz.
    Bu tip vites sistemi f1 araçlarında ilk önce denenmiş ve kabul görmüş. BMW markasında da bu tarz vitesli araçlar var, çok az değişik bir sistemle, ama sonuçta bir çok otomobil üreticisi bunu üretmiş.
    Hiç bir marka da bunu kusursuz yapamaz, çünki en sonunda SÜRÜCÜ=İNSAN unsuru giriyor devreye.

    Neden üretmeye devam ediyor konusunda;
    Maliyeti düşük ve demek ki gerçekten kullanıcılardan gerekli tepkiyi almamış.
    Eğer tepki var ancak umursamıyor diyecekseniz; Hangi itibarlı üretici mahkeme ve başka itibar sarsacak şeylerle uğraşmak ister. Neden bir gaz pedalı sorunu yüzünden o kadar aracın pedal aksamı değişti.

    Başka bir konuda @killer loop isimli kullanıcı boşuna kürek çekiyorsunuz demiş.
    Kürek çekilmezse nasıl bir yere gidilir.
    İşte buyuz biz türk insanı. Kürek çekeni çekme diye kışkırtırız, çekmeyen için çek diye isyan ederiz.
    Madur olan kimse yok ortada (yani öyle gözükür) çıkar sokağa bağırırız.

    mmt ile ilgili gerçek istatistiki bilgi çıkmadan ortaya, kimse uğraşmasın mmt ile.
    3-4 arkadaş yazmış, 2 yılda 50000 km geçtim sorun, daha ne olsun. 50000 km'den sonra tabii ki bir takım sorunlar çıkacak. Her sorunu da mmt'ye bağlarsak, tabii mmt kötü olacak.

    Selam Levcho,
    killer loop dediğin arkadaş ben oluyorum ve cevap hakkı doğdu bana sanırım :)
    Şimdi şöyle söyleyim sana, bahsettiğin sayfada tek kelime dahi palavra yok. hepsi doğru. oradaki sitede yaşanmış olaylar anlatılmış. bende buna katılıyorum zira bende de mmt var, 2.5 senedir kullanıyorum. ağzımdan midemden kan gelmeye başladı. psikolojim bozuldu. 22 yıllık şoförüm, 4-5 araç değiştirdim, neredeyse bir arabanın motorunu (yeniler değil tabi eskileri ) söküp takabilirim ama ben toyota dan araba kullanmayı bilmemek ve arabalardan anlamamak gibi bir sürü hakaret işittim. üstelik bu mmt yi onların dediği gibi kullandığım halde. sen MMT yi kullanmamışın belliki. 1-2 ay kullan sonra konuşalım seninle. Zira benim çevremde 10 larca insan var. toyotaya da ortalama her ay 5-6 civarı şikayet geliyor. hatta artmıştır muhtemelen. sorun var diyerek dava açmayan çok kişi tanıyorum. satarım kurtulurum işimvar gücüm var değmez diyende çok. işte burada türk milleti tanımını senin yanlış yorumladığını görüyorum. zira bizim millet ne yazık ki duyarsız. sadece duyarlı olan insanlar gidip dava açıyor. bu foruma üye olunması yada olunmaması kriter değil. o sayfayı yapanın vakti yok yorumlarıda gerçekten sayfanın nasıl yapıldığını ve o kişinin vakti olup olmadığını bilmeden yorum yaptığını gösteriyor. gaz pedalı olayına gelince. 1.5 $ lık bir maliyetle satış rekorları kırdılar. şanzıman maliyeti 5-6 bin TL. tüm mmtleri değiştiricez derse toyota batar. kabul etmemesinin birinci sebebi bu olmalı. ikinci sebebi ise toyota arıza yapmaz imajını bozmamak. ford bu şanzıman dolayısı ile açıılan davaları hemen müşterinin aracını değiştirerek sonlandırdı. 10 sene de garanti verdi şanzımana. toyota bu şanzımanla ilgili garanti vermiyordu, şimdi biraz dırdır edersen hemen garantiden 1300 tl lik beynini değiştiriyorlar. ama çözüm oluyormu o ayrı.
    istatistik verileri istemişin. ben sana söyleyim, benim çevremde, en az 20-30 kişi, bu forumda hariç, bizzat görüp konuştuğum 5 vitesli mmt sahiplerinin hepsi sorun var diyor. ama birşeyi atlama lütfen, yoğun trafikte ve yokuş yukarı problem var. eğer ki düz yolda, yada formüla araçları gibi yarış pistinde kullanırsan bu sorun ömür boyu çıkmaz. çünkü gizli ayıp. 5.5 lt lik yakıt ekonomisine gelince. daha önce dediğim gibi, sendeki veriler yeterli değil ve eksik. 7.5 dur gerçek yakıt yoğun trafikte. zorlarsan 8. ama yoğun trafikten kaçmaya başlarsan benim gibi artık 6.5 olur. zira ben bu kokuyu alıp kanser riskine yaklaşmaktan da bıktım artık.
    son olarak sikayetvar.com da şöyle arattım böyle arattım bişi bulamadım demişin. öyle aratma, toyota markası ile ilgili tüm şikayetleri oku. tam 12 tane var.
    hatta gözümden kaçanda olmuştur sende bir zahmet incele olur mu. yani yüzeyden veriler ile yorum yapmakla bu iş olmuyor ne yazık ki. nolur sende beni yanlış anlama. boşuna kürek çekiyoruz lafı ile kışkırttığım yok. benim amacım kışkırtmak değil bilgilendirmek. ben toyota almayın demiyorum ki. belki bu mmt günü gelicek benden alınacak, o zaman yine toyota alabilirim. kimse mmt almasın, mmt si olanda hakkını arasın diyorum. mmt de sorun yok diye çözüm aramaya kalkan arkadaşlara tekrar söylüyorm, boşa kürek çekmeyin arkadaşlar mmt ler sorunlu. bu kışkırtma ise eğer kışkırın millet nolur :)
    işte sana istatistik alttaki linkleri incele lütfen.
    saygılar.
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/no/629318
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/no/615502/g/TOYOTA+Yaris+Aracim+Normal+Olarak+Calisiyor+Fakat+Vitese+Gecmiyor!
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/no/613787/g/TOYOTA+Aracimdan+Yanik+Kokusu+Geliyordu+ve+Sorunun+Kullanici+Hatasi+Oldugunu+Soylediler!++
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/no/601489/g/TOYOTA+Kullanici+Hatasi+Oldugu+Ileri+Surulerek+Garanti+Kapsamina+Alinmiyor!
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/no/590476/g/TOYOTA++Sanziman+Arizasi+Giderilemedi!
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/no/562838/g/TOYOTA+Sanziman+Sorunu+Aractan+Soguttu!
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/no/549115/g/TOYOTA+0+Aracim+Yolda+Durmasin+Diye+Dua+Ediyorum!
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/no/492686/g/TOYOTA+Auris%C2%92teki+Vites+Sorunlari
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/no/467199/g/TOYOTA+Arac+Hareket+Halinde+Yolun+Ortasinda+Durdu+Canimi+Zor+Kurtardim
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/no/447804/g/TOYOTA+Yolda+Kalmami+Umursamiyor
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/no/443508/g/TOYOTA+Yolda+Kaldi
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/no/396052/g/TOYOTA+Auris%C2%92te+Debriyaj+Isinmasi+ve+1+Vitesteki+Hantallik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Killer Loop -- 29 Eylül 2010; 5:22:12 >




  • Tekrar Selam levcho,
    bu şikayetteki arkadaş senmisin yoksa? :)
    geçmiş olsun eğer sensen. sorun çok büyükmüş.
    e sen değilsende mmt kullanıp sadece hiz sabitleyicisini sorun gören arkadaşa geçmiş olsun :)
    http://sikayetvar.com/sikayet/no/673374/g/TOYOTA+D4D+Araclara+Hiz+Sabitleyicisi+Takilamiyor!
  • @killer loop, henüz çok yeni toyotacı olduğum için, bazı konularda yanılmışım.

    !! Ancak asla kendimi boşa kürek çekmişimi gibi hissetmiyorum. Karşı tarafın ilgisizliği beni asla umutsuzluğa sürüklemez. İlgisizliklere karşı son cevabım çok ağır oluyor. İnşallah öyle bir cevap verme durumu olmaz.

    İnşallah ben de başka kullanıcılar gibi m/m sorunu yaşamam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Levcho

    @killer loop, henüz çok yeni toyotacı olduğum için, bazı konularda yanılmışım.

    !! Ancak asla kendimi boşa kürek çekmişimi gibi hissetmiyorum. Karşı tarafın ilgisizliği beni asla umutsuzluğa sürüklemez. İlgisizliklere karşı son cevabım çok ağır oluyor. İnşallah öyle bir cevap verme durumu olmaz.

    İnşallah ben de başka kullanıcılar gibi m/m sorunu yaşamam.


    mücadele eden insanlara hep yakın ilgi duyarım. toyotaya ben doğuştan kızgın değilim. bunun sebebi onlar.. :)
    zira ben göya en iyi aracı seçtim. hata etmişim..
  • Selam cnnysn,
    bu linkin biraz üstünde sikayetvar.com linkindeki sıkıntılı insanların sayısı. 157 şikayetten 12 si mmt. %10
    zaten 157 arabanın hepside mmt değildir muhtemelen.
    birde bilirkişi raporları var. araçta sistem hatası olduğunu üzerine basa basa söylüyorlar. sistem hatası demek sadece bu araçta var demek değil, bu sistemde sorun var demek. genel yani. ben demiyorum onlar diyor. Bana dediğin gibi umarım sende okuyunca anlarsın :)
    Senin yokuşta oturman ve neden sorunu yaşamadıına birşey diyemem? incelemek gerek.
    ama bilirkişi raporlarından bir tanesinin içinden alıntılar:
    "5.Tüketici Mahkemesi Sayın
    hakimliğine
    İSTANBUL

    Dosya No : 2008 /574
    Davacı : F. G.
    Davacı Vekili : Av.A. H.
    Davalı : T. A.Ş. B. Otomotiv San ve Tic. A.Ş
    Davalı Vekili : Av. H. K. Av S. P.
    Konu : Ayıplı Mal
    4- 03.03.2009 tarihinde İ.T.Ü. Maslak Kampusü Motorlar ve Taşıtlar Laboratuarına getirilen dava konusu 34 xx 0xxx Plakalı araç kampus iç yollarında test sürüşüne tabi tutulmuştur. Araç muhtelif eğimli yollarda belirli bir dur kalk trafik seyir çevrimine tabi tutulmuş, tasarlanan toplam yaklaşık 3 km lik seyir mesafesinin daha ilk yarısında , yaklaşık 2 km geçildiğinde debriyaj ikaz vermiş, kabin içerisine balata kokusu yayılmış ve çekiş düşmüştür. Bu andan itibaren aracın yokuş yukarı kullanımı imkansız hale gelmiştir. Yapılan testte çok yavaş akan tamamen durma süresinin çok kısa olduğu bir rampa çıkışı simüle edilmiş ve simülasyon , davalı tarafın dosyaya sunmuş olduğu cevap yazısında ifade ettiği husus dikkate alınarak yapılmıştır. Yani araç rampada gaz yardımıyla değil , her seferinde frene basılarak durdurulmuştur. Kampus içinde mevcut daha dik eğime sahip yollara dahi gerek kalmadan daha az eğimli Kampusün Baltalimanı giriş kapısı yolunda arıza kendini belli etmiştir. Test sırasında aracın 12.228 km de olduğu tespit edilmiştir....
    ...Dosyaya ibraz edilen belgelerden dava konusu aracın debriyajının, sık kavrama yapılan trafik şartlarında aracın kullanım dışı kalmasına neden olacak derecede ısındığı ,daha önce değiştirilmiş olan debriyaj setine rağmen halen devam ettiği ,bu durumun trafikte güvenli seyir bakımından sürücü için önemli riskler teşkil ettiği,

    Arızanın kullanım hatasına bağlı olmayan, sistemden kaynaklanan bir arıza olduğu , aractaki debriyaj mekanizmasının (kavrama mekanizmasının) tamamen sürücünün insiyatifi dışında otomatik olarak çalışması nedeniyle ısınma zafiyetinin kullanıcıya yüklenemeyeceği,

    Kullanmaya başlandıktan kısa bir süre sonra ortaya çıkan ve şikayet konusu edilen dava konusu debriyaj balatası ısınma probleminin , maldan yararlanmayı önemli ölçüde azaltan ve de kısa süreliğine de olsa seyir esnasında ortadan kaldıran bir arıza ya da kusur olduğu dolayısıyla kendisinden beklenen fonksiyonlar bakımından önemli bir maddi ve ekonomik eksiklik olarak nitelendirilmesi gerektiği , bu bakımdan aracın gizli ayıplı olduğu , sistemden kaynaklandığı için mümkün olmadığı sonucuna varılmıştır.

    Keyfiyet kanaat olarak saygıyla arzlunur. 28.03.2009


    Bilirkişiler
    İTÜ Mak.Fak.Otomativ Anabilim Dalı
    Öğretim Üyeleri

    Prof Dr. İ. M. E.
    Prof Dr. H.E. A.
    Prof Dr. T. Ö.
    "

    Kısaca ben değil profesörler öyle demiş. ben neden bir markayı karalayim ki. ne haddime. araç güzel sadece mmt sorunlu..
    aslında araçta bi kaç sorun daha var ama hayati önem taşımıyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Killer Loop -- 6 Ekim 2010; 20:22:57 >




  • Selam arkadaşlar,
    Çok ilginç birşey oldu geçenlerde, anlatayim kısaca, mmt uzmanı mı, düşmanı mı ne dersiniz bilmem ama yakın çevremde de böyle bir imaj edindim galiba konu hakkında konuşa konuşa.. bir tanıdık aradı beni cuma günü. telefonumuda vermem kimseye, başka bir yakın tanıdıktan bulmuş vs.. abi mmt li corollam var, 2010 model 6 vitesli, 45 dakikadır 1nci köprü trafiğindeyim hafif meyilli avrupa istikametinde, beşiktaş kavşağını geçtikten sonra araç ötmeye vites geçmemeye başladı ne yapmalıyım yardım et lütfen diye.. şok oldum iyi mi :)
    abi toyota yol yardımı arasana :) hehhe
    bu arada trafikte hep kullanıyormuş ama bu şekilde durma noktasında olup ama durmayan ve yokuş yukarı trafiğe ilk kez denk gelmiş. umarım son kez gelir.
    neyse bi ki taktik var anlattım. Sonra bana buradan fulya ya geçicem, dik yokuş var orda bilirsin, nasıl çıkacam abi o yokuştan diye sormaz mı. onu da anlattım. hızlan çık, ama olduda yokuş ortasında durursan gaza sonuna kadar bas, yarım debriyaj yaparak bağıra bağıra, koku yaya yaya çıkar ama yokuşta kalmaktan iyidir dedim.
    1 saat sonra aradı arkadaş "tamamdır abi atlattım trafiği, yokuş çıkarkende dediğini yaptım sorun yok, p.tesi ziyaretine gelicem bi bakalım araca nolur" demez mi:) peki bakarız dedim ne deyim..
    bakıpta ne olacaksa, sat diyemem at diyemem, yasal süreci başlat dicem ne dicem :)
    sağlıcakla kalın..




  • Benim babam MMT gibi adam
  • babana haksızlık etmiyormusun
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.