Şimdi Ara

TOPKAPI OTOGARI...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
0
Favori
27.848
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARANIZDA MUTLAKA HATIRLAYANLAR VARDIR

    eskiden anadolu ve trakya otogarları topkapıdaydı, o küçücük alan benim gözümde dünyalar kadar büyüktü,302ler ve sonraları v6 lar ve birazda süperman turbolar cirit atardı,sabah 5buçuk oldumu arka arkaya gelirdi anadolunun çeşitli kentlerinden çıkan otobüsler,gece yarısına kadar bu yoğunluk sürer,giren ve çıkan otobüsler zaman zaman kuyruğa girerlerdi,
    otogarın surlar tarafından çıkan otobüs o zamanki alt geçide girerek edirnekapıya devam ederdi,sonralarıysa yol merkezefendi tarafına verilip tercümanın önünden e-5 e bağlandı,
    ozamanlar benim çocukluktan gençliğe geçiş yıllarımdı ve en büyük zevkim otobüstü,kocamustafapaşada otururduk ve ben işim olmadığı zamanlar topkapıya otobüs seyretmeye giderdim....


    neden anlattım bunları? hiiiç nostalji olsun







  • güzel oldu nostalji
    quote:

    Orjinalden alıntı: mavim1974

    ARANIZDA MUTLAKA HATIRLAYANLAR VARDIR

    eskiden anadolu ve trakya otogarları topkapıdaydı, o küçücük alan benim gözümde dünyalar kadar büyüktü,302ler ve sonraları v6 lar ve birazda süperman turbolar cirit atardı,sabah 5buçuk oldumu arka arkaya gelirdi anadolunun çeşitli kentlerinden çıkan otobüsler,gece yarısına kadar bu yoğunluk sürer,giren ve çıkan otobüsler zaman zaman kuyruğa girerlerdi,
    otogarın surlar tarafından çıkan otobüs o zamanki alt geçide girerek edirnekapıya devam ederdi,sonralarıysa yol merkezefendi tarafına verilip tercümanın önünden e-5 e bağlandı,
    ozamanlar benim çocukluktan gençliğe geçiş yıllarımdı ve en büyük zevkim otobüstü,kocamustafapaşada otururduk ve ben işim olmadığı zamanlar topkapıya otobüs seyretmeye giderdim....


    neden anlattım bunları? hiiiç nostalji olsun




  • Eskiyi hatırlamak benide başkalaştırır hep.
    quote:

    Orjinalden alıntı: wolfhonda

    güzel oldu nostalji
    quote:

    Orjinalden alıntı: mavim1974

    ARANIZDA MUTLAKA HATIRLAYANLAR VARDIR

    eskiden anadolu ve trakya otogarları topkapıdaydı, o küçücük alan benim gözümde dünyalar kadar büyüktü,302ler ve sonraları v6 lar ve birazda süperman turbolar cirit atardı,sabah 5buçuk oldumu arka arkaya gelirdi anadolunun çeşitli kentlerinden çıkan otobüsler,gece yarısına kadar bu yoğunluk sürer,giren ve çıkan otobüsler zaman zaman kuyruğa girerlerdi,
    otogarın surlar tarafından çıkan otobüs o zamanki alt geçide girerek edirnekapıya devam ederdi,sonralarıysa yol merkezefendi tarafına verilip tercümanın önünden e-5 e bağlandı,
    ozamanlar benim çocukluktan gençliğe geçiş yıllarımdı ve en büyük zevkim otobüstü,kocamustafapaşada otururduk ve ben işim olmadığı zamanlar topkapıya otobüs seyretmeye giderdim....


    neden anlattım bunları? hiiiç nostalji olsun






  • o zamanlarda mola yerleri hep düzce-bolu arasında sıralı vaziyetteydi,mekanlar farklıydı ama sistem aynıydı,302 yanaşıpta garç-gurç şeklinde kurmalı el frenini çekerken bed sesli bir adam ne söylediği anlaşılmaz bir şekilde anons yapardı,ozamanlar otobüste sigara yasak olmadığı için,inenler önce sigaraya saldırmaz bunun yerine hemen yön tayini yapıp wc lere koşarlardı




    sürecek....
  • 1990 da filam orası açıktı. gerçi 17 yıl geçmis. bana dün gibi geliyor.

    bir kere cüzdanımı çalıyolardı orda.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ankarametinerr

    1990 da filam orası açıktı. gerçi 17 yıl geçmis. bana dün gibi geliyor.

    bir kere cüzdanımı çalıyolardı orda.

    yanılmıyorsam 92 gibi esenler otogarı açıldı,
    eee otogarlar en tehlikeli yerlerdir dikkat etmek lazım
  • Arkadaşlar merhaba,

    Biz de firma olarak dizel araçların bitkisel yağla çalışması sistemleri üzerine faaliyet gösteriyoruz.

    Tüm dünyada SVO olarak bilinen sistem aynı benzinli araçlardaki LPG sistemine benziyor. Orjinal depoyu yağ deposu, sonradan takılan küçük depoyu da mazot deposu yapıyoruz. Araç önce mazotla çalışıp belli kriterleri yerine getirdikten sonra otomatik olarak bitkisel yağa geçiyor.

    Bu şekilde hem yakıt giderlerinden % 50 tasarruf ediliyor hem de emisyon değerlerinde % 80'e varan düşüşler sağlanıyor. Bu arada da aracın çekişi yaklaşık % 20 oranında artıyor ve motor ömründe de kayda değer oranda artışlar elde ediliyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • beni ufakken orda unutmuşlardı.1 saat ağlamıştımsonra buldular tabiki
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rap_üstad

    beni ufakken orda unutmuşlardı.1 saat ağlamıştımsonra buldular tabiki

    verilmiş sadakan varmış
  • Hiç unutulur mu o karmaşa, keşmekeş, kaos yaaa. O kadar karışıktı ama yine de güzeldi sanki. E-5 otobüs dolu olurdu. Ben o zaman Fındıkzade'de öğrenci yurdunda kalıyordum. Trabzon'a ailemin yanına gitmek için çantamı alıp Topkapı'ya giderdim. Biletim olmasa, otobüste yer olmasa bile Ulusoy bir şekilde beni bindirip gönderirdi. O kadar çok gidip geliyordum ki (o zaman uçak da bu kadar çok değildi ve çok pahalıydı zaten) tanış olmuştuk. Defalarca şoför yanındaki merdivende biletsiz seyahat etmişliğim vardır bu yüzden.
    O kadar karışıktı ki Topkapı, ama sanki bir o kadar da güzeldi. Esenlerdeki otogar gibi ruhsuz, şekilsiz ve bir o kadra da saçma değildi. Ayrı bir keyfi vardı.
  • şimdiki otogar zaten tam bir hilkat garibesi,ankaranın aştisi bunun yanında ultrlüks...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mavim1974

    şimdiki otogar zaten tam bir hilkat garibesi,ankaranın aştisi bunun yanında ultrlüks...


    aştide indiğim yer bindiğim yer belli değilayrıca rezalet bilet satış noktaları var.kolunuzdan çekip zorla bilet satmayan çalışan tiplerle dolu.ayrıca servis olayıda yok.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mavim1974

    ARANIZDA MUTLAKA HATIRLAYANLAR VARDIR

    eskiden anadolu ve trakya otogarları topkapıdaydı, o küçücük alan benim gözümde dünyalar kadar büyüktü,302ler ve sonraları v6 lar ve birazda süperman turbolar cirit atardı,sabah 5buçuk oldumu arka arkaya gelirdi anadolunun çeşitli kentlerinden çıkan otobüsler,gece yarısına kadar bu yoğunluk sürer,giren ve çıkan otobüsler zaman zaman kuyruğa girerlerdi,
    otogarın surlar tarafından çıkan otobüs o zamanki alt geçide girerek edirnekapıya devam ederdi,sonralarıysa yol merkezefendi tarafına verilip tercümanın önünden e-5 e bağlandı,
    ozamanlar benim çocukluktan gençliğe geçiş yıllarımdı ve en büyük zevkim otobüstü,kocamustafapaşada otururduk ve ben işim olmadığı zamanlar topkapıya otobüs seyretmeye giderdim....


    neden anlattım bunları? hiiiç nostalji olsun


    Daha eskiden, altgeçit yokken anadolu otogarından çıkan otobüsler şimdiki holiday inn otelinin önündeki ışıklardan u dönüşü yapar, surları geçer geçmez sağa döner ve vatan caddesinden - o zaman ulubatlıdaki köprülü kavşak yok tabiiki- e-5 e girerdi.

    Azaphane geçişi de ayrı bir olaydı. İlk o kesimi paralı yol yaptılar şimdi nasıl acaba ?




  • @teme,

    hocam senin tevellüt kaç,sende bayağı eskisin,ben hatırlamıyorum o zamanları

    @rap,

    sen bakma oradaki kişilerin bozukluğuna sistem olarak istanbuldan kat kat güzel aşti,
    bizim otogarda daha düne kadar hemen yanıbaşından geçen otobana yarım saatte çıkamazdı otobüsler
  • topkapıda, saatbaşları,çeyrekler ve buçuklarda tam bir keşmekeş olurdu,zil çaldımı hepsi birden geri vitese takar,mavin gel diye bağırırdı muavini uyanık olan ve kapıya yakın olan önce çıkardı,o sıradaysa bir sonraki sefer için diğer otobüsler sıralarını beklerdi,kalkış saatine 1 dakika kala perona girebilen çok otobüs görürdük topkapıda,ama genede güzeldi topkapı...
  • ...paralı yollar henüz yapılmamıştı,e-5 vızır vızır işlerdi,kamyonlar ve otobüsler gecenin bir saati yolda köşe kapmaca oynardı,karşıdan gelen ışık biraz azaldığında,kaptanımız vitesi küçültür ve kafayı çıkartırdı hemen,
    kamyonun 3/2 sini geçtiğinde vitesi tekrar yükseltir ve bir sonraki kamyonun arkasında sıraya girene kadar basardı,hele bolu dağı tam bir macera idi,kaynaşlı-bakacak tan başlayan tırmanma şeridi ozamanlar tek gidiş tek gelişti, tam 12 km dir lakin yoğun günlerde neredeyse 45 dakika sürerdi orayı çıkmak,...
  • Otogara gitmek orda otobüsleri ve olup biteni seyretmek büyük bi zevk vermiştir bana hep,Adıyaman'da otururken yazları kardeşimle otogara giderdik çoğu zaman, zaten eve çok yakındı anonslar falan çok rahat duyulurdu evden,iki firma vardı Gülaras turizmle Adıyaman Ünal,hala da bu iki şirket devam ediyo sanırsam,biz saat 19:00 da bu iki firmanın sabit olarak her gün Ankaraya seferi olurdu biz de özel olarak Ankaralı olduğumuz için genelde o saatlerde giderdik sanki yolcuymuşuz gibiOtobüsler kalkana kadar beklerdik baya uzaklaşana kadar da seyrederdik,hatta artık ordaki elemanlarla falan da arkadaş gibi olmuştuk bazen bazı otobüsler bakımda falan olurdu temizlikte falan, o zaman izin isteyip girerdik otobüse incelerdik falan o zamanlar 0304 popülerdi 403 ler yeni yeni çıkıyorduŞu an 22 yaşındayım ama bu ilgi hala devam ediyor ben de,ama bir eksikle, artık otogara gidemiyorum çünkü esenler eve çok uzak




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mavim1974

    @teme,

    hocam senin tevellüt kaç,sende bayağı eskisin,ben hatırlamıyorum o zamanları




    Tevellüt yolun yarısı...

    İzmit nuh çimentonun önündeki viyadüğün altından geçerdi eski yol, merak ederdim ne var acaba bu ayakların üstünde diye meğersem yıllarca açılamayan paralı yolmuş.

    Eskiden şoförlük çok daha zordu, kışın ayrı dert yazın ayrı. 302 lerde takviye vardı, azıcık yokuş görse bayılır, yokuş biraz dik olursa 3 takviyeye düşerdi. Sollama yapmak için arkadan kaptırıp gelmeli, son anda kafayı çıkartmak gerekir, çıktıktan sonra gaza basmak işe yaramaz. Zaten gaza biraz fazla bassa hararet yapar, solladığınız tüm arabalar yanınızdan gelip geçer madara olurdunuz. İşin ilginci firma ve şoförlerin arasındaki rekabete yolcuların da dahil olması idi :)

    O zaman host muavin ayrımı yoktu, su istemek ayrı bir olaydı. Nedense su pek bir kıymetliydi, molaya gircez yada moladan yeni çıktık gibi bahanelerle su içme isteğiniz törpülenirdi :)




  • insan eskiyi düşündümü bir tuhaf oluyor benim zamanımdada 96 kasa 403 ler en favori aracımdı o otobüslerde yaşadığım en büyük zevkim ise araç toroslara girdiği zaman toros dağlarını izlemek ve toros dağlarını geçtiği sırada verdiği molada indiğim zaman o buz gibi esintiydi içimi titretirdi ama bir yandanda hoşuma giderdi araçlara bakarak çayımı yudumlardım tabi sabaha sevdiklerime ulaşmanın mutluluğunuda içimde taşıyor olurdum o da ayrı bir zevk şimdi düşününce insan üzülüyor



    buda bahsettiğim kahramanım 96 kasa 0 403 halen kullanılmakta ama o zamanlar sıfırdı araçlar gıcır gıcır

    ThE LeGeNd

     TOPKAPI OTOGARI...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gizemli_man -- 14 Haziran 2007; 4:47:58 >




  • @gökcell,

    o senin adıyamanda yaptığını bende topkapıda yapardım

    @teme,
    sular şişede gelirdi ozamanlar,hakikaten değerliydi yolun yarısında biterdi

    @gizemliman,
    sormadan eklemek istemedim sana,diğer topicteki topkapı fotolarını koyarmısın buraya
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.