|
_____________________________
SSS || Forum Kuralları || İmza Kuralları || Şikayet Et Butonu || Nick Değişimi || SMS Onay Sistemi || Öneri ve Şikayetleriniz İsviçresiz Bilim adamıyım
|
|
_____________________________
SSS || Forum Kuralları || İmza Kuralları || Şikayet Et Butonu || Nick Değişimi || SMS Onay Sistemi || Öneri ve Şikayetleriniz İsviçresiz Bilim adamıyım
|
Tofaş Şahin ve Fiat Regata: Klasik Otomobillerin Karşılaştırması
1970 ve 1980'lerde Türkiye'nin otomotiv sahnesinde iki ikonik model öne çıktı: Tofaş Şahin ve Fiat Regata. Her ikisi de farklı özellikleri ve benzerlikleriyle otomobil meraklılarının kalbinde yer edindi.
Tarihçe
Tofaş Şahin, 1973'te Murat 124 olarak üretilmeye başlanan ve sonrasında Şahin adını alan bir Fiat 124 lisansıydı. Fiat Regata ise 1983'te piyasaya sürülen, orta sınıf için tasarlanmış bir sedan otomobiliydi.
Performans
Tofaş Şahin, 1.3 ve 1.4 litrelik benzinli motor seçenekleriyle geliyordu ve yaklaşık 65 beygir gücü üretiyordu. Fiat Regata, daha güçlü 1.5 ve 1.6 litrelik motor seçeneklerine sahipti ve 75-90 beygir gücü sunuyordu. Regata'nın daha iyi aerodinamik tasarımı, Şahin'e kıyasla daha yüksek hızlara ulaşmasına olanak sağlıyordu.
Tasarım
Tofaş Şahin, köşeli bir tasarımıyla bilinirken, Fiat Regata daha aerodinamik ve modern bir görünüme sahipti. Regata'nın geniş iç mekanı ve konfor özellikleri, Şahin'den daha lüks bir sürüş deneyimi sunuyordu.
Popülerlik
Tofaş Şahin, uygun fiyatı ve dayanıklılığı sayesinde Türkiye'de oldukça popüler hale geldi. Fiat Regata ise daha yüksek fiyatı nedeniyle daha seçici bir kitleye hitap etti. Her iki model de o dönemde önemli satış rakamlarına ulaştı.
Günümüzde
Tofaş Şahin ve Fiat Regata artık üretilmiyor, ancak ikinci el piyasasında hala ilgi görüyorlar. Klasik otomobil meraklıları, bu ikonik modelleri koleksiyonlarına katmak veya nostaljik bir sürüş deneyimi yaşamak istiyorlar.
Sonuç olarak, Tofaş Şahin ve Fiat Regata, Türkiye'nin otomotiv tarihinde farklı hedef kitlelere hitap eden iki önemli model olarak yerlerini almışlardır. Her ikisi de farklı özellikleri ve benzerlikleriyle otomobil tutkunlarının ilgisini çekmeye devam etmektedir.
|
_____________________________
K.Atatürk
|
|
_____________________________
İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.
|
|
_____________________________
![]() |
|
_____________________________
![]() |
|
|
_____________________________
Microlab Solo 7C + 2 x Logitech Z2300 + Creative Soundblaster ZX
Nokia Lumia 920 - Nokia N91 8 GB - Apple Ipod Nano 6th 8 GB (iWatchz) Beats Audio Studio - Sennheiser PMX 90 |
|
_____________________________
I ❤ Sketch - Boston/MA
iPad Pro - Macbook Pro M1 16GB - iPhone 12 |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
_____________________________
Neo Armstrong Cyclone Jet Armstrong Cannon
|
şahin ile regata'nın karoser benzerliği dışında hiç bir alakası yoktur. şahin'in altyapısı 1970'lerin teknolojisi olan fiat 131 (murat 131) temellidir. tofaş 80'lerin sonunda fiat'tan regata'nın kalıplarını satın alarak yeni kasa kuş serisi adı altında şahin doğan kartal'ı türetti ve 90'larda bu modelleri geliştirdi. ama esasında hepsinin altyapısında fiat 131 vardır. |
_____________________________
Labor omnia vincit. Çalışınca her şey olur...
|
tofaş şahin asla italya'da üretilip satılmadı. tamamen ülkemize özgü türetilmiş bir otomobil modelidir. fiat 131 ise 80'lerin başında üretimi durdu. regata ise 80'lerin sonunda bitti. |
_____________________________
Labor omnia vincit. Çalışınca her şey olur...
|