Şimdi Ara

tofaş kartal araba neden cok yakar? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
184
Cevap
1
Favori
175.191
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: namusait

    Karburatorluler nası yag yakmaz elbetteki yakıyor. Ben buna defalarca şahit oldum helede motor bıtıkse 500 km de 3 litre yag yakanına bıle sahidim. Tempra motorlarda yakıyo ama karburatorluler kadar diil. anlamadıgım nokta su usten egzantırıklı olunca neden yag yakıoda altan egzantırıklı yakmıo bunun teknık bı acıklaması varmı mesela araba neden yag yakar dıe bı soru sorulsa ben derım kı motor asınınca pistonla gomlek arasında kı mesafe acılır ve pistonun uzerınde bulunan ve gomlektekı fazla yagı asagı sıyırmakla gorevlı olan segmanın asınmasından yagı tam sıyıramamasından dolayı yakar drım bu nun egzantorokle alakası ne subaplarlamı alakalı aceba.

    Sürücü kursunda motor hocası üstten eksantriklilerin keçesinin hatalı olması sebebiyle yaktığını söylemişti. O zamanki şartları da düşünürseniz(sipariş için sıraya girmeler, istediğiniz rengin gelmemesi, vs.) fabrikanın bu araçları çağırmaması da normal.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    quote:

    Orijinalden alıntı: namusait

    Karburatorluler nası yag yakmaz elbetteki yakıyor. Ben buna defalarca şahit oldum helede motor bıtıkse 500 km de 3 litre yag yakanına bıle sahidim. Tempra motorlarda yakıyo ama karburatorluler kadar diil. anlamadıgım nokta su usten egzantırıklı olunca neden yag yakıoda altan egzantırıklı yakmıo bunun teknık bı acıklaması varmı mesela araba neden yag yakar dıe bı soru sorulsa ben derım kı motor asınınca pistonla gomlek arasında kı mesafe acılır ve pistonun uzerınde bulunan ve gomlektekı fazla yagı asagı sıyırmakla gorevlı olan segmanın asınmasından yagı tam sıyıramamasından dolayı yakar drım bu nun egzantorokle alakası ne subaplarlamı alakalı aceba.

    Sürücü kursunda motor hocası üstten eksantriklilerin keçesinin hatalı olması sebebiyle yaktığını söylemişti. O zamanki şartları da düşünürseniz(sipariş için sıraya girmeler, istediğiniz rengin gelmemesi, vs.) fabrikanın bu araçları çağırmaması da normal.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım yukardada söyledim, benim araç karbüratörlü ve 15 senedir yağ çubuğunda hiç oynama olmuyor. Yağ değişimine gittiğimde seviye yine aynı. En önemlisi yağ yakmanın bariz göstergesi olan mavi dumanı eksozda hiç görmedim. Motor bitikse elbette her araba yakar, bunu tartışmıyoruz. Temiz iyi kullanılmış eski düzen motorlar kesinlikle yağ yakmaz. Üstten eksantrikli tofaşların orjinalinde yağ yakma durumu vardır ve bunun nedenini konsey arkadaşım belirtmiş. Ayrıca googleda arama yaparsan üstten eksantrikli motorların bir miktar yağ yakmasının nedenlerini ve bunun normal olduğunu anlatan bilgilere ulaşabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ES3NT -- 18 Haziran 2010; 23:16:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT

    Arkadaşım yukardada söyledim, benim araç karbüratörlü ve 15 senedir yağ çubuğunda hiç oynama olmuyor. Yağ değişimine gittiğimde seviye yine aynı. En önemlisi yağ yakmanın bariz göstergesi olan mavi dumanı eksozda hiç görmedim. Motor bitikse elbette her araba yakar, bunu tartışmıyoruz. Temiz iyi kullanılmış eski düzen motorlar kesinlikle yağ yakmaz. Üstten eksantrikli tofaşların orjinalinde yağ yakma durumu vardır ve bunun nedenini konsey arkadaşım belirtmiş. Ayrıca googleda arama yaparsan üstten eksantrikli motorların bir miktar yağ yakmasının nedenlerini ve bunun normal olduğunu anlatan bilgilere ulaşabilirsin.

    Alıntıları Göster
    S.A. ARKADAŞLAR BEN BU SİTEYE YENİ ÜYE OLDUM AMA ÜYE OLMAKTAN MUTLUYUM.
    SİZE BİR ŞEYLER DANIŞACAĞIM. BENİM BRODWAY IM VAR 92 MODEL.ORTA HALLİ BİR ARAÇ. BANA ŞÖYLR BİR TEKLİF GELDİ AYNI MODEL KARTAL SL İLE ÜSTE 250 LİRA VE YIKIM MASRAFI ONA AİT OLMAK KAYDIYLA TAKAS ÖNERİYOR.
    NE DİYEYİM NASIL EDEYİM İKİ ARADA BİR DEREDE KALDIM.PİYASA YA BAKTIIM DA BRODWAY DAHA ÇABUK SATILAN VE KARTAL DAN DAHA FAZLA TUTULAN BİR ARAÇ NE DERSİNİZ BU KONUDA MANTIKLI MI.
    BİRDE KARTAL SLHAKKINDA BİLGİ VERİR MİSİNİZ. GEREK PİYASA GEREKSE KULLANIŞ VE EKSİ ARTI YÖNLERİNİ
    LÜTFEN ACİLLLL




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre868

    S.A. ARKADAŞLAR BEN BU SİTEYE YENİ ÜYE OLDUM AMA ÜYE OLMAKTAN MUTLUYUM.
    SİZE BİR ŞEYLER DANIŞACAĞIM. BENİM BRODWAY IM VAR 92 MODEL.ORTA HALLİ BİR ARAÇ. BANA ŞÖYLR BİR TEKLİF GELDİ AYNI MODEL KARTAL SL İLE ÜSTE 250 LİRA VE YIKIM MASRAFI ONA AİT OLMAK KAYDIYLA TAKAS ÖNERİYOR.
    NE DİYEYİM NASIL EDEYİM İKİ ARADA BİR DEREDE KALDIM.PİYASA YA BAKTIIM DA BRODWAY DAHA ÇABUK SATILAN VE KARTAL DAN DAHA FAZLA TUTULAN BİR ARAÇ NE DERSİNİZ BU KONUDA MANTIKLI MI.
    BİRDE KARTAL SLHAKKINDA BİLGİ VERİR MİSİNİZ. GEREK PİYASA GEREKSE KULLANIŞ VE EKSİ ARTI YÖNLERİNİ
    LÜTFEN ACİLLLL

    Alıntıları Göster
    Öncelikle hoşgeldiniz. Hangi şehirde yaşadığınızı bilmiyorum ama kıyı kenarı bir şehirde yaşıyorsanız Renault, korozyona karşı daha dayanıklıdır. Aracınızdan memnunsanız değiştireceğiniz her ikinci el araç yeni bir heyecandır. Bunu da söylemeden geçemeyeceğim.

    Station araç ihtiyacınız varsa takas düşünebilirsiniz. Kartal SL, Kartal serisi içindeki en kaliteli model diyebilirim. Elektrikli ön camları da var. Gösterge ışığının şiddetini de(SLX modellerinde yoktur) ayarlayabiliyorsunuz. Bu tür ufak ayrıntıları da var. Motoru üstten eksantriklidir ve elektronik ateşlemeye sahiptir. Birkaç üstteki mesajda üstten eksantrik eksantrikli motorlarda kronik yağ eksiltme olduğunu yazmışız. Bu hatanın çözülüp çözülmediğini bilmiyorum ancak 1996 yılında çözüldüğünü söyleyen arkadaşlar da oldu.

    Benim aracımda bloktan eksantrikli motor var ve basit olduğu için sorun çıkarmıyor. Sistem hava bile yapmadı. Broadway' de sistem karışık olduğu için hava atması bile başlı başına bir bilgi istiyor. Babamda Toros olduğu için iki araçtan da anlarım. Takıldığınız bir soru olursa cevaplamaya hazırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Öncelikle hoşgeldiniz. Hangi şehirde yaşadığınızı bilmiyorum ama kıyı kenarı bir şehirde yaşıyorsanız Renault, korozyona karşı daha dayanıklıdır. Aracınızdan memnunsanız değiştireceğiniz her ikinci el araç yeni bir heyecandır. Bunu da söylemeden geçemeyeceğim.

    Station araç ihtiyacınız varsa takas düşünebilirsiniz. Kartal SL, Kartal serisi içindeki en kaliteli model diyebilirim. Elektrikli ön camları da var. Gösterge ışığının şiddetini de(SLX modellerinde yoktur) ayarlayabiliyorsunuz. Bu tür ufak ayrıntıları da var. Motoru üstten eksantriklidir ve elektronik ateşlemeye sahiptir. Birkaç üstteki mesajda üstten eksantrik eksantrikli motorlarda kronik yağ eksiltme olduğunu yazmışız. Bu hatanın çözülüp çözülmediğini bilmiyorum ancak 1996 yılında çözüldüğünü söyleyen arkadaşlar da oldu.

    Benim aracımda bloktan eksantrikli motor var ve basit olduğu için sorun çıkarmıyor. Sistem hava bile yapmadı. Broadway' de sistem karışık olduğu için hava atması bile başlı başına bir bilgi istiyor. Babamda Toros olduğu için iki araçtan da anlarım. Takıldığınız bir soru olursa cevaplamaya hazırım.

    Alıntıları Göster
    kardeş sagolasın.
    ben şunu diyeceğim.araç tempra motorluymuş.nasıl olur anlamam.ikiside 92 model görüntü olarak güzel ustaya götüreceğim ama piyasa beni endişelendiriyor.alıp ta satamayacagım bir araç mı diye.internetten bakıyorum çok değişik fiyat ve model var kafam karıştı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yigiterdinc_06



    Alıntıları Göster
    bende anlayamadım bizdede vardı attıgımız gazı hemen yiyodu sonra sattık ama neden kaynaklandıgını anlayamadık..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre868

    kardeş sagolasın.
    ben şunu diyeceğim.araç tempra motorluymuş.nasıl olur anlamam.ikiside 92 model görüntü olarak güzel ustaya götüreceğim ama piyasa beni endişelendiriyor.alıp ta satamayacagım bir araç mı diye.internetten bakıyorum çok değişik fiyat ve model var kafam karıştı.

    Tempra motor, üstten eksantrikli, Uno, Tempra gibi araçlarda da kullanılan motordur. Üstteki mesajda Tempra motor hakkında kısa bir bilgi vermiştim. Bloktan eksantrikli olması için düz Kartal veya Kartal L bakabilirsiniz. Yedek parçada düz motor bir nebze daha ucuzdur.

    @cRueL.. aracımı aldığımda tüpte minibüs kadar yakıyordu. Çatlak olan manifoldu yaptırıp subapları ayarlatınca yakıt yarı yarıya düşmüştü.




  • evet, diger arkadaşlarında yazdıgı gibi eski bir teknoloji...
    kartal gibi efsane bir araca helal olsun....trafikte sayıları yavaş yavaş tükeniyor




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muavinkonsolos -- 1 Ağustos 2010; 10:23:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos

    evet, diger arkadaşlarında yazdıgı gibi eski bir teknoloji...
    kartal gibi efsane bir araca helal olsun....trafikte sayıları yavaş yavaş tükeniyor

    Simit depoya 32 litre kadar gaz koymuştum. Henüz bitiremedim. Şu an 293 kilometre yapmışım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yigiterdinc_06



    Alıntıları Göster
    90 Model 4 Vites Sahinim Var Karburatörü temizlettim ayarını yaptırdım şehir ici 220 sehir dısı 190 yakıyo gaz taktırmayıda düşünmüyorum motora daha bir anahtar bile vurulmadı. arac 270 bini devirdiği halde eğer gaz taktırmış olsaydım bu motor bu kadar dayanmazdı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brstf

    Ortalama ne yakıyorsunuz kuş serisi karbüratörlü 1,6 arabalar ile merak ettim şimdi...


    93 model 1.6 5 vites Şahin ile 1 litre gaz ile şehir içi 7-8 km şehir dışı 11-12 km



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi T N T -- 1 Eylül 2010; 0:57:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sepidi

    arkadaşlar bence çok az yakıyorsunuz bende 88 kartal var 5 vites bir depoyla (simit) full deopo lpg de 180 km yapabiliyorum ama hep köy yollarında sürekli yüksek devirde ve bol aragazlı kullanıyorum en son yaptığım ölçüm sizce bi ayar çektirmelimiyim. 440 kr yakıyorum ama tabi kullandığım şartlarda normal gibi hep dik yokuşlarda ve yüklü olarakta çok kullanıyorum ama tahminimce bi ayar çektirmem gerekli


    ozamanlar yıl 2006-2007 idi lpg fiyatlarınıda göz önünde bulundur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yigiterdinc_06



    Alıntıları Göster
    Araba muhtemelen eski ve eski arabalarşimdiki kadar yakıt tasarufu yapmıyor hem ağır hem türk malı hemde arkadan çekişli(motordan arka tarafa giden ve dönen şaft masraf istiyor) ama gururumuz bi zamanların modasıı(ayrıca modifiye de çok yakışıyor)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BY KING -- 15 Eylül 2010; 11:51:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BY KING

    Araba muhtemelen eski ve eski arabalarşimdiki kadar yakıt tasarufu yapmıyor hem ağır hem türk malı hemde arkadan çekişli(motordan arka tarafa giden ve dönen şaft masraf istiyor) ama gururumuz bi zamanların modasıı(ayrıca modifiye de çok yakışıyor)

    Alıntıları Göster
    Bilindiği üzere aracın motorunda modernizasyon yok. Platin ateşleme, vs. Araç bakımlı durumda. Şehir içinde kullandım.

    Gazı diplediğimde araç teklemeye başlayınca 46 litre gazla 520 km yaptım. Gazı nazik kullandığımda(gazın bitmiş hali) tekleme olmuyordu. Vites boştayken stop etme olmadı. 1 litreyle 11.3km civarı ediyor. Yani 100 kilometrede 8.9 litre gaz yaktım. Benzinden %20 daha fazla yaktığını varsayarsak 100 kilometrede 7.2 litre eder ki yaşıtı yerli üretim otomobillerle yakıtta rekabet eder. Uzun yol tüketimini bir hafta içinde tespit etmeye çalışacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    Bilindiği üzere aracın motorunda modernizasyon yok. Platin ateşleme, vs. Araç bakımlı durumda. Şehir içinde kullandım.

    Gazı diplediğimde araç teklemeye başlayınca 46 litre gazla 520 km yaptım. Gazı nazik kullandığımda(gazın bitmiş hali) tekleme olmuyordu. Vites boştayken stop etme olmadı. 1 litreyle 11.3km civarı ediyor. Yani 100 kilometrede 8.9 litre gaz yaktım. Benzinden %20 daha fazla yaktığını varsayarsak 100 kilometrede 7.2 litre eder ki yaşıtı yerli üretim otomobillerle yakıtta rekabet eder. Uzun yol tüketimini bir hafta içinde tespit etmeye çalışacağım.

    Arabanın ilanını da koy da tam olsun,bırakın sıfır araç almayı bu adamın kartal onlardan az yakıyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]


    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    Bilindiği üzere aracın motorunda modernizasyon yok. Platin ateşleme, vs. Araç bakımlı durumda. Şehir içinde kullandım.

    Gazı diplediğimde araç teklemeye başlayınca 46 litre gazla 520 km yaptım. Gazı nazik kullandığımda(gazın bitmiş hali) tekleme olmuyordu. Vites boştayken stop etme olmadı. 1 litreyle 11.3km civarı ediyor. Yani 100 kilometrede 8.9 litre gaz yaktım. Benzinden %20 daha fazla yaktığını varsayarsak 100 kilometrede 7.2 litre eder ki yaşıtı yerli üretim otomobillerle yakıtta rekabet eder. Uzun yol tüketimini bir hafta içinde tespit etmeye çalışacağım.

    Arabanın ilanını da koy da tam olsun,bırakın sıfır araç almayı bu adamın kartal onlardan az yakıyo

    Arabanın arkasına "Yakıtta tek rakibim Serçe" yazdırsam dikkat çeker belki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0A14CAF8E

    quote:

    Orjinalden alıntı: Sympatique


    quote:

    Orjinalden alıntı: legion90

    Bi araba arkadan çekiş olmaz , itiş olur bu arabalarda arkadan itiş olduğu için çok yakar.



    Arkadan itişli araç çok yakar mantığını ben kabul etmiyorum...Kabul ettirmek isteyen varsa mantıklı ve teknik bir açıklama ile beni bilgilendirsin...

    2 tane aynı motor,vites kutusu ve diferansiyel kullanılmış aynı marka araç olsun ve biri önden çekişli,diğeri ise arkadan itişli olsun..bunlardan önden çekişli olan her zaman daha atak ve tutumlu olacaktır..nedenine gelince arkadan itişli araçlarda daha fazla güç kayıpları olmaktadır..yukarıda bir arkadaşın belirttiği gibi zaten bu araçta her bir beygir gücü başına düşen ağırlık fazladır,dolayısıyla bu araçta kg başına düşen tork da çok düşük kalmaktadır..araç dendiği gibi 96 hp dir ama SAE normunda bu şu demek motor hiçbir yüke (aracın ağırlığı dahil) tabi olmadan motorun verdiği güçtür amerikan ölçü normudur..85 hp ise DIN cinsinden yani yükte iken motorun üreteceği gerçek güçtür bu da avrupa normudur..kısaca özetlersek önden çekişli araçların motor vites kutusu ve diferansiyel bir arada ve kompakt yapıda olduğundan güç kaybı daha az olur ama arkadan itişli aracı düşününce önce motor vites kutusuna gücü iletecek oradan şaft ile bu güç diferansiyele gelecek ve oradan da akslar aracılığıyla tekerleklere gidecek bu da güç kaybının başında gelir çok geçerli 1 tane teknik açıklamalı sebep..çok iş yapmaya çalışmak çok sarfiyata sebep olur..

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar benim 90 model kartal arabam var yag konulan yerini yanı karterini yıkamak istiyorum... bi kaç kişiye sordum yag boşaltım vanasını aç yagı boşaltıktan sonra tner veya benzin dok benzinin biraz bekledikten sonra uçar tertemiz olur dediler dogrumudur acaba bu şekilde yapıyımı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akif7171

    arkadaşlar benim 90 model kartal arabam var yag konulan yerini yanı karterini yıkamak istiyorum... bi kaç kişiye sordum yag boşaltım vanasını aç yagı boşaltıktan sonra tner veya benzin dok benzinin biraz bekledikten sonra uçar tertemiz olur dediler dogrumudur acaba bu şekilde yapıyımı...

    İki çeşit kir vardır. Biri içerinin kirlenmesi, diğeri de dışarının kirlenmesi. Dışı kirlenirse yıkamacı temizler ama içten olacaksa 2.5-3 litre kadar mazot alın. Yağ değişiminde eski yağ boşaltılıp yağ filtresini öylesine çırparak yerine takınız. Mazotu ekleyip marşa basınız. Yaklaşık 3 dakika sonra motoru stop edip mazotu da boşaltınız. Mazotun rengine bakarak tepki cümleleri kurmak serbest. Yeni yağ ve filtresinden sonra araç hazır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0A14CAF8E

    quote:

    Orjinalden alıntı: Sympatique


    quote:

    Orjinalden alıntı: legion90

    Bi araba arkadan çekiş olmaz , itiş olur bu arabalarda arkadan itiş olduğu için çok yakar.



    Arkadan itişli araç çok yakar mantığını ben kabul etmiyorum...Kabul ettirmek isteyen varsa mantıklı ve teknik bir açıklama ile beni bilgilendirsin...

    2 tane aynı motor,vites kutusu ve diferansiyel kullanılmış aynı marka araç olsun ve biri önden çekişli,diğeri ise arkadan itişli olsun..bunlardan önden çekişli olan her zaman daha atak ve tutumlu olacaktır..nedenine gelince arkadan itişli araçlarda daha fazla güç kayıpları olmaktadır..yukarıda bir arkadaşın belirttiği gibi zaten bu araçta her bir beygir gücü başına düşen ağırlık fazladır,dolayısıyla bu araçta kg başına düşen tork da çok düşük kalmaktadır..araç dendiği gibi 96 hp dir ama SAE normunda bu şu demek motor hiçbir yüke (aracın ağırlığı dahil) tabi olmadan motorun verdiği güçtür amerikan ölçü normudur..85 hp ise DIN cinsinden yani yükte iken motorun üreteceği gerçek güçtür bu da avrupa normudur..kısaca özetlersek önden çekişli araçların motor vites kutusu ve diferansiyel bir arada ve kompakt yapıda olduğundan güç kaybı daha az olur ama arkadan itişli aracı düşününce önce motor vites kutusuna gücü iletecek oradan şaft ile bu güç diferansiyele gelecek ve oradan da akslar aracılığıyla tekerleklere gidecek bu da güç kaybının başında gelir çok geçerli 1 tane teknik açıklamalı sebep..çok iş yapmaya çalışmak çok sarfiyata sebep olur..

    Alıntıları Göster
    yaw benim 96 model kartal s var tempra motoruymus 270 ile 300 arasi yakiyormus 150 kurus yaktim diyenlere hayretle bakiyorum bence yanlis olcum yapiyorlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kjj

    yaw benim 96 model kartal s var tempra motoruymus 270 ile 300 arasi yakiyormus 150 kurus yaktim diyenlere hayretle bakiyorum bence yanlis olcum yapiyorlar..



    Sizin aracınızda mutlaka ayarsızlık yada hata var ne olursa olsun bakımları yapılmış ve iyi ayarlanmış bir aracın 30 kr. yakmaması lazım...

    En kısa zamanda buji, buji kabloları, subap ayarı, manifolt kaçağı vs. kontrol ettirin, şayet ustanız bu yakıta normal diyorsa ustanızıda değiştirmeyi unutmayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oiven -- 30 Eylül 2010; 8:50:06 >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.