Şimdi Ara

tofaş kartal araba neden cok yakar?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
1
Favori
175.173
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tofaş kartal marka arabam var neden cok yaktıgını bilen varsa lütfen yardımcı olsun!!!



  • quote:

    Orijinalden alıntı: saribelacartel47

    2001 model kartal slx.enjeksiyonlu.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: saribelacartel47

    2001 model kartal slx.enjeksiyonlu.



    Arkadaşımız enjeksiyonlu demiş ve içinizde hala karbüratörlü olduğu için çok yakar diyenler var...Lütfen doğru bilgi verelim...Bu araçların çok yakmasının en başta gelen sebebi motor teknolojisidir..Araç enjeksiyonlu olmasına rağmen karbüratörlü araçtan pek farklı değildir...Tek nokta enjeksiyon sistemi kullanılmaktadır ve yakıt enjeksiyonu silindir üzerine değil direk olarak emme manifolduna yapılmaktadır...Bir diğer husus aracın motoru söylendiği gibi 96 Bg değil aslında 85 BG'dir.O tarzda bir araç için 1,6 hacimde 85 Bg güç veren motor elbetteki çok yakacaktır... Aracın boş ağırlığınında 1100 Kg civarında olduğu düşünülürse beygir başına nerede ise 13 Kg ağırlık düşmektedir...Bu rakamın normalde bu ağırlıkta bir araç için Bg başına 9,5 ile 11 Kg arasında bir değer olması gerekmektedir...Ayrıca aracın rüzgar sürtünme katsayısının yüksek olması da yakıt tüketiminin fazla olmasının bir diğer nedenidir.Çünkü araç hareket edebilmek ve hareketine devam edebilmek için rüzgar direncini yenmek zorundadır..Bu direnci yenmek için ne kadar fazla güç harcanırsa o kadar fazla yakıt tüketilir...
  • Karbüratör
    20 yıllık teknoloji
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeLiM_50

    Karbüratör
    20 yıllık teknoloji
    nasıl yani karbüratörden mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saribelacartel47

    nasıl yani karbüratörden mi?

    Alıntıları Göster
    karbüratörlü arkadaşın dediği gibi, kasası sedana göre ağırdır, LPG yoksa bence taktır taktırmıyorsan sat derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz1

    karbüratörlü arkadaşın dediği gibi, kasası sedana göre ağırdır, LPG yoksa bence taktır taktırmıyorsan sat derim.

    Alıntıları Göster
    1. çok eski bir motor teknolojisi
    2. karbüratörlü olması
    3. kasasının ağır olması
    4. arkadan çekişli olması
    5. üretilirken kesinlikle yakıt sarfiyanının düşünülmemesi

    zaten kimse az yakar felan dememiştir o araba için. çok şaşırmanı anlayamadım. bilerek almışsındır. alanlar zaten lpg taktırmak için alıyor. başka türlü binilmez ki o arabaya.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagduygu

    1. çok eski bir motor teknolojisi
    2. karbüratörlü olması
    3. kasasının ağır olması
    4. arkadan çekişli olması
    5. üretilirken kesinlikle yakıt sarfiyanının düşünülmemesi

    zaten kimse az yakar felan dememiştir o araba için. çok şaşırmanı anlayamadım. bilerek almışsındır. alanlar zaten lpg taktırmak için alıyor. başka türlü binilmez ki o arabaya.

    Alıntıları Göster
    Ortalama ne yakıyorsunuz kuş serisi karbüratörlü 1,6 arabalar ile merak ettim şimdi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brstf

    Ortalama ne yakıyorsunuz kuş serisi karbüratörlü 1,6 arabalar ile merak ettim şimdi...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım araban kaç model ?
  • kaç lira yakıyor lpg de 2000 kartalım var lpg li injeksiyonlu yeni aldım tam bilmiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagduygu

    1. çok eski bir motor teknolojisi
    2. karbüratörlü olması
    3. kasasının ağır olması
    4. arkadan çekişli olması
    5. üretilirken kesinlikle yakıt sarfiyanının düşünülmemesi

    zaten kimse az yakar felan dememiştir o araba için. çok şaşırmanı anlayamadım. bilerek almışsındır. alanlar zaten lpg taktırmak için alıyor. başka türlü binilmez ki o arabaya.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: cagduygu

    1. çok eski bir motor teknolojisi
    2. karbüratörlü olması
    3. kasasının ağır olması
    4. arkadan çekişli olması
    5. üretilirken kesinlikle yakıt sarfiyanının düşünülmemesi

    zaten kimse az yakar felan dememiştir o araba için. çok şaşırmanı anlayamadım. bilerek almışsındır. alanlar zaten lpg taktırmak için alıyor. başka türlü binilmez ki o arabaya.

    6.Kartal yük taşımak için üretilmiştir lastik çapı daha büyüktür daha önemlisi som dişli mahfil oranı küçültüldüğü için az yol kateder yani fazla yakıt harcar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sympatique

    Arkadaşım araban kaç model ?

    Alıntıları Göster
    2001 model kartal slx.enjeksiyonlu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagduygu

    1. çok eski bir motor teknolojisi
    2. karbüratörlü olması
    3. kasasının ağır olması
    4. arkadan çekişli olması
    5. üretilirken kesinlikle yakıt sarfiyanının düşünülmemesi

    zaten kimse az yakar felan dememiştir o araba için. çok şaşırmanı anlayamadım. bilerek almışsındır. alanlar zaten lpg taktırmak için alıyor. başka türlü binilmez ki o arabaya.

    Alıntıları Göster
    1. çok eski bir motor teknolojisi
    2. karbüratörlü olması
    3. kasasının ağır olması
    4. arkadan çekişli olması
    5. üretilirken kesinlikle yakıt sarfiyanının düşünülmemesi
    zaten kimse az yakar felan dememiştir o araba için. çok şaşırmanı anlayamadım. bilerek almışsındır. alanlar zaten lpg taktırmak için alıyor. başka türlü binilmez ki o arabaya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren9090

    1. çok eski bir motor teknolojisi
    2. karbüratörlü olması
    3. kasasının ağır olması
    4. arkadan çekişli olması
    5. üretilirken kesinlikle yakıt sarfiyanının düşünülmemesi
    zaten kimse az yakar felan dememiştir o araba için. çok şaşırmanı anlayamadım. bilerek almışsındır. alanlar zaten lpg taktırmak için alıyor. başka türlü binilmez ki o arabaya

    Alıntıları Göster
    Bi araba arkadan çekiş olmaz , itiş olur bu arabalarda arkadan itiş olduğu için çok yakar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz1

    karbüratörlü arkadaşın dediği gibi, kasası sedana göre ağırdır, LPG yoksa bence taktır taktırmıyorsan sat derim.

    Alıntıları Göster
    dogru ham agırlık 1100 kg yazıyo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saribelacartel47

    dogru ham agırlık 1100 kg yazıyo

    Alıntıları Göster
    süper technology o arabalar !!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saribelacartel47

    2001 model kartal slx.enjeksiyonlu.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: saribelacartel47

    2001 model kartal slx.enjeksiyonlu.



    Arkadaşımız enjeksiyonlu demiş ve içinizde hala karbüratörlü olduğu için çok yakar diyenler var...Lütfen doğru bilgi verelim...Bu araçların çok yakmasının en başta gelen sebebi motor teknolojisidir..Araç enjeksiyonlu olmasına rağmen karbüratörlü araçtan pek farklı değildir...Tek nokta enjeksiyon sistemi kullanılmaktadır ve yakıt enjeksiyonu silindir üzerine değil direk olarak emme manifolduna yapılmaktadır...Bir diğer husus aracın motoru söylendiği gibi 96 Bg değil aslında 85 BG'dir.O tarzda bir araç için 1,6 hacimde 85 Bg güç veren motor elbetteki çok yakacaktır... Aracın boş ağırlığınında 1100 Kg civarında olduğu düşünülürse beygir başına nerede ise 13 Kg ağırlık düşmektedir...Bu rakamın normalde bu ağırlıkta bir araç için Bg başına 9,5 ile 11 Kg arasında bir değer olması gerekmektedir...Ayrıca aracın rüzgar sürtünme katsayısının yüksek olması da yakıt tüketiminin fazla olmasının bir diğer nedenidir.Çünkü araç hareket edebilmek ve hareketine devam edebilmek için rüzgar direncini yenmek zorundadır..Bu direnci yenmek için ne kadar fazla güç harcanırsa o kadar fazla yakıt tüketilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: legion90

    Bi araba arkadan çekiş olmaz , itiş olur bu arabalarda arkadan itiş olduğu için çok yakar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: legion90

    Bi araba arkadan çekiş olmaz , itiş olur bu arabalarda arkadan itiş olduğu için çok yakar.



    Arkadan itişli araç çok yakar mantığını ben kabul etmiyorum...Kabul ettirmek isteyen varsa mantıklı ve teknik bir açıklama ile beni bilgilendirsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sympatique

    quote:

    Orjinalden alıntı: saribelacartel47

    2001 model kartal slx.enjeksiyonlu.



    Arkadaşımız enjeksiyonlu demiş ve içinizde hala karbüratörlü olduğu için çok yakar diyenler var...Lütfen doğru bilgi verelim...Bu araçların çok yakmasının en başta gelen sebebi motor teknolojisidir..Araç enjeksiyonlu olmasına rağmen karbüratörlü araçtan pek farklı değildir...Tek nokta enjeksiyon sistemi kullanılmaktadır ve yakıt enjeksiyonu silindir üzerine değil direk olarak emme manifolduna yapılmaktadır...Bir diğer husus aracın motoru söylendiği gibi 96 Bg değil aslında 85 BG'dir.O tarzda bir araç için 1,6 hacimde 85 Bg güç veren motor elbetteki çok yakacaktır... Aracın boş ağırlığınında 1100 Kg civarında olduğu düşünülürse beygir başına nerede ise 13 Kg ağırlık düşmektedir...Bu rakamın normalde bu ağırlıkta bir araç için Bg başına 9,5 ile 11 Kg arasında bir değer olması gerekmektedir...Ayrıca aracın rüzgar sürtünme katsayısının yüksek olması da yakıt tüketiminin fazla olmasının bir diğer nedenidir.Çünkü araç hareket edebilmek ve hareketine devam edebilmek için rüzgar direncini yenmek zorundadır..Bu direnci yenmek için ne kadar fazla güç harcanırsa o kadar fazla yakıt tüketilir...

    Alıntıları Göster
    hepinize cok tesekkur ederim...




  • kartal 2000 model injeksiyonlu şehir içinde ne kadar yakar ortalama arkadaşlar bilen yokmu acaba*
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsm5

    kartal 2000 model injeksiyonlu şehir içinde ne kadar yakar ortalama arkadaşlar bilen yokmu acaba*
    abi bizim araba biraz fazla yakıyo ama baskalarından duyduguma gore benzinde 30 kuruş lpg de 15-20 kuruş...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saribelacartel47

    abi bizim araba biraz fazla yakıyo ama baskalarından duyduguma gore benzinde 30 kuruş lpg de 15-20 kuruş...

    Alıntıları Göster
    bende 99 model kartal var enjeksıyonlu elektronık ateslemelı sehır ıcı 20 kurus uzun yolda 15 kurus cıvarı yakıyor
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.