Şimdi Ara

Ticari Araçlar ve Motor Hacimleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
280
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar öncelikle selamlar
    Benim merak ettiğim konu ticari araçlarda çok büyük hacimli motorlar kullanılırken çok düşük güç alınabiliyor.Bunu firmalar bilerek yapıyordur ama niye yani??Örneğin Mitsubishi L300'ü ele alalım(gerçi eskidi artık ama) araçta 2.5 lt motor var fakat sadece 80 beygirmiş.Yani 2.0 lt motordan 177 bg güç alınırken bu güç çok az değil mi??

    Cevaplayan arkadaşlara şimdiden teşekkürler



    _____________________________
  • Ticarilerin motorlarından pek anlamam ama belki biri turbo digeri atmosferıktır fark bundan gelıyordur

    Veya gerçekten verimsiz bir motordur :)
    _____________________________
    :):):)
  • eski teknoloji sonuçta ne olcak
    _____________________________
  • @attractivegipsy
    Evet aslında bu aklıma gelmemişti ve büyük ihtimalle bundan dolayıdır VW caddy gibi 1.9 tdi 105 bg 2.0 sdi(atmosferik)69 bg
    Fakat herşeye rağmen hala bu araçların satılıyor olması çok ilginç ama ticari araç alan heralde gücüne bakmıyordur daha çok taşıma hacmine ve fiyatına bakıyordur
    _____________________________
  • sanırım ticariler genelde hız ve performans için değil yük için oldugundan olabilir zaten ticarilerden ağırlığa göre vergi alıyorlar ya buda bunu ispatlar nitelikte bence...
    _____________________________
    Attığım mesajlara cevap istiyorsanız Pm atınız
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Screamer

    Arkadaşlar öncelikle selamlar
    Benim merak ettiğim konu ticari araçlarda çok büyük hacimli motorlar kullanılırken çok düşük güç alınabiliyor.Bunu firmalar bilerek yapıyordur ama niye yani??Örneğin Mitsubishi L300'ü ele alalım(gerçi eskidi artık ama) araçta 2.5 lt motor var fakat sadece 80 beygirmiş.Yani 2.0 lt motordan 177 bg güç alınırken bu güç çok az değil mi??

    Cevaplayan arkadaşlara şimdiden teşekkürler



    ticari araçlardan kastın yük taşıyan dizeller sanırım.üretici firmalar tamamen bilerek yapıyor.

    amaç düşük devirli torku yüksek makinalar yapmak.stroğu ve üzengi boyu uzayan motorlar fazla devir çeviremez.ee bi de buna dizel motor piston kafasının kütlesini eklersek,meydana gelecek yüksek ataletten dolayı fazla devir çeviremez ki zaten amaç da demin dediğim gibi yüksek devirli spor araç yapmak değildir.torkunu düşük devirde veren ,az yakan ,uzun yıllar kullanılabilecek motorlar yapmak.



    quote:

    Ticarilerin motorlarından pek anlamam ama belki biri turbo digeri atmosferıktır fark bundan gelıyordur

    Veya gerçekten verimsiz bir motordur :)



    hacme göre düşük beygirli kalması verimsiz anlamına gelmez.verimlilik tümüyle yakıt-iş ilişkisine bağlıdır.kısacası bizden ne alıyo bunun karşılığında ne veriyor?

    ben motora 10kj lik ısı enerjisi içeren yakıt verdiğimde motor bana bunun karşılığında 1kjlik iş yapıyorsa bu verimsiz bir motordur.
    yani şunu demek istiyorum f1 motorları 2.5 litreden 850bg güç çıkarıyo demek verimli olduğ annamına gelmez,aksine eğer 100kmde 100 litre benzin yakıyorsa inanılmaz verimsiz demektir.
    _____________________________
    parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar




  • Saol arkadaşım sayende bunları da öğrenmiş oldum yıllardır merak ettiğim konudur ve sonunda oğrendik.Bir de arkadaş verim derken sanırım hacim/güç olarak verimden bahsetmiş o yüzden verimsiz demiş olabilir :)
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Gemi motorları en devirsiz ve en büyük hacimli motorlardır.
    Bir gemi motoru 100-150bin beygir olabilir, buna göre de devir sayısı 150-300 d/dak. değişebilir.
    Motorlar da Hacim olarak bir apartman kadar falan herhalde:)
    Zaten bu tarz motorlara bir kaç bin devir versen denizin dibini boylarsın:)
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.