Şimdi Ara

Düşük motorlu araçlar ve yokuş

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
2.817
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar ,

    geçen haftalarda 1.3 getz aracımı satmıştım.NoterDe buluşmak üzere mecidiyeköy'e doğru gittim.Ara sokaklarda dik yokuşlarda tek kişi olmama rağmen çok zor çıkmıştı

    1.3 araba boşken bile bu kadar zorlanıyorsa 1.0 vs motorlu araçlar arabada yük varken o yokuşlarda ne yapıyor ? İllaki 1.vitesde bütün yokuşları çıkarsın da bunun motora bi zararı varmıdır ?

    Fazla basınç birşeylere zarar verirmi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the_zula -- 30 Ocak 2016; 0:27:07 >



    _____________________________
    Ölümü bilen hiç gelirmi Rabbini bilmezlikten . Sagopa Kajmer
  • Yeni nesil 1.0 motorlu araçların genelde torku yüksek. Beygirleri de 1.3-1.4 motor araçları aratmıyor. Ama tabi yokuşlarda performansları yok denecek kadar az. Fiesta 1.25 kullandım, tüm yokuşu 2 ile çıkmak zorunda kalıyordum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • kısa oranlı şanzımandan durumu az çok kurtarırlar ama fazla yakar yokuşta
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    kısa oranlı şanzımandan durumu az çok kurtarırlar ama fazla yakar yokuşta

    Katılıyorum.

    93 Vectra'mız 2.0 motordu ve 175nm torku vardı ancak dizel gibi uzun oranlı şanzımana sahipti. Uzun yolda yokuşlarda bayılıyordu araç.

    2005 Megane 1.6, sanırım 153nm torku var ancak şanzıman oranları inanılmaz kısa. Vectra'nın 4.vitesi bile Megane'ın 5.vitesinden daha uzun oranlı. Uzun yolda yokuşlarda Megane hiç sıkıntı çıkarmıyor.

    Özet olarak tork düşük olsa da daha kısa oranlı şanzıman ile daha iyi performans elde edilebiliyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    C20LET | Calibra Turbo || Vectra C GTS 2.0Turbo | Z20NET
    AMD FX-X8 8320 3.5GHz @4.3GHz-@1.35v||ASUS M5A97 R2.0||MSI GTX1060 6GB||CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz DDR3||COOLER MASTER RC-431
    C20LET und GM2900
  • 0.9 1.0 1.2 gibi motorların çoğu turbo beslemeli ve düşük devirde yüksek tork verebilen motorlar. O yüzden sıkıntı yok.

    2015 1.4 Otomatik Corsa kullanma fırsatım oldu ikame araç olarak. Atmosferik 1.4 olmasına rağmen bi sıkıntı yaşamadım dik yokuşlarda. Şanzıman oranından kaynaklı diye düşünüyorum. Ama 9-10 lt ortalama yaktı 5 günde. Arabaya da bağlı biraz. Motorun baskı balatanın ömrü de etkili. Ölü motor 2.0 olsa da çıkmaz yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baba0392 -- 30 Ocak 2016; 1:31:17 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Seat LEON 1.4 EcoTSI FR ACT 150 HP / Apollo Mavi / 17' Formula Racing


    VW CC 1.4 TSI 160 HP DSG / Şeker Beyazı / 17' Phoenix
  • yokuşta gitmek değilde, eğer sıkışık bir trafikte dur kalk yapmak zorunda kalırsanız ve araçta yüklü ise ozaman ufak motorun epey zararını görürsünüz. Baskı balata çok çabuk biter ve ömrünüzden ömür gider :))

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: createemir


    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    kısa oranlı şanzımandan durumu az çok kurtarırlar ama fazla yakar yokuşta

    Katılıyorum.

    93 Vectra'mız 2.0 motordu ve 175nm torku vardı ancak dizel gibi uzun oranlı şanzımana sahipti. Uzun yolda yokuşlarda bayılıyordu araç.

    2005 Megane 1.6, sanırım 153nm torku var ancak şanzıman oranları inanılmaz kısa. Vectra'nın 4.vitesi bile Megane'ın 5.vitesinden daha uzun oranlı. Uzun yolda yokuşlarda Megane hiç sıkıntı çıkarmıyor.

    Özet olarak tork düşük olsa da daha kısa oranlı şanzıman ile daha iyi performans elde edilebiliyor :)

    A kasa vectraların oranları gt hariç alayının çok uzun. B kasanın daha kısa ama kasa daha ağır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 30 Ocak 2016; 3:18:02 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Şu an piyasadaki motorların hiç biri rampada bırakacak motorlar değil. 2 ile değilde 1 ile çıkarsın yine çıkarsın.
    _____________________________
    -
  • Eğer motor hacmi düşükse yapılacak en iyi ve doğru şey rampaya doğru devirle girmektir.3000 devir 5.viteste rampaya giripte bu araba niye gitmiyor demenin mantığı yok.
    3500 devirle girip,gazı yeteri kadar verip gerektiğinde vites düşmeyi doğru zamanda yapmaya çalışıyorum.Şu ana kadar da pek sorun yaşamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Benim araba 1.0 69 hp 4ile çıkacağım yeri 3 ile çıkıyorum bitiyor. 4ile çıkacam diye niye 1.6 alıp fazladan vergi vereyimki? Ben devletten zenginmiyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Fiat 500 L 1.3 mj rockstar

    Chery kimo 1.3 lusso
  • Eski aracim 1.0 corsaydi 900 kg 60 hp. Şimdiki aracim 1.4 astra h 1250 kg 90 hp yanı performans anlamında sınıflarının en kötü araçları, performans arıyorsanız kesinlikle almayın ama iş yakıt tuketimiyse yok yokusmus yok sıkışık trafikmis oymuş buymus hiç fark etmez bu araçlar ekonomikler arkadaşlar (tabi bu bir genelleme değil yanı bütün düşük hacimliler az yakar gibi saftirikce bir iddiam yok motor şanzıman uyumu iyi olan verimliliği yüksek modelleri araştırıp sececeksiniz) yokuş çıkarken de dik yokuslarda araç tabiki güç kaybedecektir ancak zamanında vites düşürdüğünuz takdirde diğer araçlardan daha düşük bir hızlada olsa o yokusu çıkarsınız ve bunun ne araca ne baskı balataya bir zararı olur, sadece biraz daha yavaş çıkmış olursunuz. eğer bu sizin için önemliyse bu tur bir araca yanasmayin. Birde bir arkadaş yukarıda yazmış iş soforde bitiyor diye aslında isin en önemli noktası burası, sürücünün kabiliyetleri ve beklentileri bu tur araçları kullanırken çok önemli. Bir arkadasta çabuk baskı balata biter yazmış, 1.0 corsa 190 bin km ye kadar baskı balata değiştirimedi.(sonrasında takip edemedim kim bilir hangi kmde değişecek) yanı burasıda surucuyle çok ilgili. benim kullandığım bir araçta 100.000 km de fren balatasi değişmezken bir başkası 10.000 kmde fren balatasi değiştirebiliyor. Birde daha önceki tecrübeleriniz de çok önemli bizim yasımızdaki insanlar reno 12 ler sahinlerle araba sürmeyi öğrendi o yüzden bu araçlar bizim için külfet değil nimet



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 30 Ocak 2016; 9:00:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    https://www.instagram.com/ikinci_el_otomobil_tavsiye/

    Pm ile soru cevaplanmayacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: createemir


    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    kısa oranlı şanzımandan durumu az çok kurtarırlar ama fazla yakar yokuşta

    Katılıyorum.

    93 Vectra'mız 2.0 motordu ve 175nm torku vardı ancak dizel gibi uzun oranlı şanzımana sahipti. Uzun yolda yokuşlarda bayılıyordu araç.

    2005 Megane 1.6, sanırım 153nm torku var ancak şanzıman oranları inanılmaz kısa. Vectra'nın 4.vitesi bile Megane'ın 5.vitesinden daha uzun oranlı. Uzun yolda yokuşlarda Megane hiç sıkıntı çıkarmıyor.

    Özet olarak tork düşük olsa da daha kısa oranlı şanzıman ile daha iyi performans elde edilebiliyor :)

    Eski arabamız 1.4 90 beygir 99 model corsaydı. Torku 125 nm. Araba çok hafifti şanzıman oranları da çok kısaydı (3000 devir 5.viteste 98 yapıyordu.) Uzun yolda çekiş açısından çok güzeldi. Çok dik yokuşlar gelmedikçe hiç vites düşürmeye gerek kalmazdı. Zaten 65-70 e bile düşse düz yolda devir çok düşmediği için çok rahat toparlıyordu.

    Yenisi de 1.3 75 beygir dizel 2012 corsa. Torku 190 nm. Araba ağır ve şanzıman oranları uzun. (3000 devir 5. viteste 143 yapıyor.) Uzun yolda sık sık vites düşürüyorum. Hele araba 2000 devir altında ve yokuş da biraz dikse yokuşu görür görmez alt vitese alıyorum.
    _____________________________




  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    190 bin km giden baskı balatamı varmış.Vites degiştirirken debriyaja basmıyorsun heralde.Dahada önemlisi 100 bin km dayanan fren balatası varmış aracı durdururken arkadan paraşüt felanmı açılıyor.
    Bu yazdıklarına sen inanıyormusun ki başkası inansın 190 bin km baskı balata 100 bin km fren balatası sen aracın yagınıda 50 binde bir degiştirirsin.(!)
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alembizim

    190 bin km giden baskı balatamı varmış.Vites degiştirirken debriyaja basmıyorsun heralde.Dahada önemlisi 100 bin km dayanan fren balatası varmış aracı durdururken arkadan paraşüt felanmı açılıyor.
    Bu yazdıklarına sen inanıyormusun ki başkası inansın 190 bin km baskı balata 100 bin km fren balatası sen aracın yagınıda 50 binde bir degiştirirsin.(!)

    Yok inanmıyorum. İsim gücum yok buraya girip yalan yanlış şeyler yazıp kendimi tatmin ediyorum. Yalanmi ortaya cikardiginiz için bütün forum size minnettar. Benimde merak ettiğim birşey var siz normal hayatta veya forumda sık sık yalan soyluyormusunuz. Hayır kişi kendisi nasılsa karşısındakini de öyle bilir diyorlar da ondan sordum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    https://www.instagram.com/ikinci_el_otomobil_tavsiye/

    Pm ile soru cevaplanmayacaktır.




  • Şu anda yaklaşık 130 BİN kmde ve baskı balata değişmedi. Fren balatası ise 100 Bin dayanır mı bilmiyorum ama kullanım tarzına bağlı olarak 50 bin km rahat dayanabilir.
    _____________________________
  • Yokşu çıkmayan araç olmaz. 1'le çıkarsın olur biter.
    _____________________________
  • Arkadaşlar araba kapının önünde 50.000 kmde ve su anda fren baltaları yarıdan daha yukarda geçen hafta aracı adan z ye bakıma soktum. İnanmayan varsa istediği yerde aracın fren balatalarini inceleyebilir. Açık ve net yazıyorum en kötü 80-90 bin kmye kadar gider. Zaten ömrü hayatımda hiçbir arabamda 60.000 kmden önce fren balatasi degistirmedim.(yanlış anlaşılmasın balata bitmedi yoksa suyunu çıkarmaya çalışmadım aracımda değişecek herşeyi değişmesi gereken zamandan önce degistiririm) Yazımda da belirttiğim gibi bazı şeyler sürücü ile ilgilidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 30 Ocak 2016; 11:41:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    https://www.instagram.com/ikinci_el_otomobil_tavsiye/

    Pm ile soru cevaplanmayacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alembizim

    190 bin km giden baskı balatamı varmış.Vites degiştirirken debriyaja basmıyorsun heralde.Dahada önemlisi 100 bin km dayanan fren balatası varmış aracı durdururken arkadan paraşüt felanmı açılıyor.
    Bu yazdıklarına sen inanıyormusun ki başkası inansın 190 bin km baskı balata 100 bin km fren balatası sen aracın yagınıda 50 binde bir degiştirirsin.(!)

    Eski aracim corsa 1.2 eaystronic 180bin kmde idi ve uzerinde orjinal baski-balata vardi ve kalkislari filan baya yarim kavrama kaldiriyordu,bende gucsuz olduklari icin bitmiyor diye dusunmustum (ki oyleler mesela mitsubishi evolar 10binde baski-balata degistirir)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yokuş çıkamayan araç yoktur, yokuş çıkamayan sürücü vardır.

    Forumda çok görürsünüz o araç bayır çıkmaz tantanası yapanları. Çoğu , turbo motorların Türkiye'ye gelişiyle beraber araba kullanmayı öğrendiği için öyle konuşmaları doğal.
    _____________________________
    Devrim Arabası
  • Araçta fren ve gaz en az kullanılırsa ekonomik sürüş elde edilir.

    İlerde kırmızı ışığı vb. gördüğü halde gaza sonuna kadar basıp (tam oraya yaklaştığında) sonra da sonuna kadar frene basmak yakıt tüketimini artırır; fren balatalarını çok erken bitirir.
    _____________________________
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.