Şimdi Ara

Ticari araç ile hususi araç farkı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
13.444
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bugüne kadar hep normal hususi araçlara sahip oldum. Ancak ticari bir araç olan Peugeot Rifter i çok beğeniyorum ve almak istiyorum. Satın aldıktan sonra ki süreçte zorlayıcı olan durumlar nelerdir? Mesela muayene ne sıklıkla, vergisi nasıl, köprülerden geçebilir miyim, yada benim aklıma gelmeyen başka neler var?



  • Ben mesajımda değinmedim, artık herkes biliyordur diye düşündüm. Fakat konu da atılan bir iki mesajı görünce insanların hala bu tip araçların yasal hız sınırları bilmediğini fark ettim.
    Tabloyu ekleyelim de senin gibi tercih yapacak arkadaşlara kılavuz olsun

    Ticari araç ile hususi araç farkı

    Bu araçların camlı olanları COMBI VAN olarak geçer. Son güncelleme ile N1 olarak değerlendirilir.
    Otomobillerin 120 olduğu otoyol hız sınırı bu araçta 110, karayollarında ise otomobil 110 iken bu araçlarda 100 şeklindedir.
  • En büyük Dezavantajları 1 yılda birkez muayene, merhaba 2 valilik tarafından belirli vilayetlerde uygulanan kış lastiği zorunluluğu.
    Ticaret yapmayacağınız ve hususi kullanacağınız için K belgesine gerek yok. Aracın otomatik 8 ileri eat şanzımanı muazzam bu arada.
  • 1. Köprüden geçmez
  • Ticari/hususi farkı araç sahibi ile alakalı. Sizinle alakalı olan otomobil/kamyonet farkı. Küçük şehir ise, kışlık lastikle alakalı sorun yoksa muayene goze alınıp kullanılır bence.
  • İstanbul da yaşıyorum. Kışlık lastik ve muayene genel masraf açacak konular gibi anladım.
  • Şehirler arası otomobillerde de kış lastiği zorunlu değil mi? Yanılmıyorsam şehirler arası kış lastiği bütün araçlarda gerekiyor.

    Hususi otomobil Doblo ile Hususi Kamyonet Fiorino kullanıyorum. Bulunduğum şehirde kar lastiği zorunluluğu yok, ikisinde de yaz lastiği takılı sürekli.

    Aradaki asıl fark her yıl muayene ve hız limiti. Muayene dizel olduğundan ortalama 15 dakikada halledip çıkıyorum ben. LPG olmadıktan sonra muayenede birşey yok.

    Hız limiti de şu anda en fazla 12 km/h fark ediyor bende.

    60 bin farkla otomobil olarak alabilirsiniz tabi. Ancak o farka değecek bir fark yok.
  • Köprü sınırı kalktı. Rifter Doblo için. Araç kapalı kasa camlı kamyonet geçiyor. Kamyonet hız sınırı geçerli. Hızdan ceza çok yiyebilirsiniz yani. Yılda bir muayene şartı ve illere göre kış lastiği zorunlu. Mtv si daha yüksek otomobil e göre. Trafik ve kasko da daha yüksek çıkıyor. Bunun dışında yerden yüksek geniş bagajı ve çoğu araçta olmayan özellikleri ile MPV lerin yerini almış durumda. Geniş aile aracı kavramının tam karşılığı.

    Citroen berlingo opel combo peugeot rifter kardeş piyasada ciddi fark oluşturdular. Fiyatlar cam tavan otomatik vites ile 190 195 civarında 0 olanlar. Manuel ile arada 20 25 bin fark var.

    Doblo da ford transit te olmayan otomatik ve cam tavan opsiyonu ile aile kullanımına uygun.
  • Suzuki vitara(baz) ile rifter arasında yaklaşık 22. 000 TL var. Açıkçası bu farka değer mi onu anlamaya çalışıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultramarine caeruleum

    Suzuki vitara(baz) ile rifter arasında yaklaşık 22. 000 TL var. Açıkçası bu farka değer mi onu anlamaya çalışıyorum.
    donanım farkı yok gibi ise farka değer bence. otomobil sonuçta
  • Muayene masrafı önemli bir para değil...
    Otoyol hız limiti de farklı...
    Otomobillere 120 iken ticaride 95...
    Bence bu da önemli bir detay...
  • En kötü yanı hız sınırına takılıyor olması.
  • Ayrıca rifterın ön göğüs görüş açısında çok alanı kapatıyor citroenin kinde daha az ama sırf hız limitinden dolayı bile kamyonet sınıfına girilmez
  • Ben mesajımda değinmedim, artık herkes biliyordur diye düşündüm. Fakat konu da atılan bir iki mesajı görünce insanların hala bu tip araçların yasal hız sınırları bilmediğini fark ettim.
    Tabloyu ekleyelim de senin gibi tercih yapacak arkadaşlara kılavuz olsun

    Ticari araç ile hususi araç farkı

    Bu araçların camlı olanları COMBI VAN olarak geçer. Son güncelleme ile N1 olarak değerlendirilir.
    Otomobillerin 120 olduğu otoyol hız sınırı bu araçta 110, karayollarında ise otomobil 110 iken bu araçlarda 100 şeklindedir.




  • ultramarine caeruleum kullanıcısına yanıt
    Büyükşehirlerde kamyonet geçtiği için belli yerlere girememe sorunları yaşanabiliyor. İstanbulda birinci köprü yasaktı bir ara, ankarada kizilaya gunduz giremiyor mesela.
  • Araçları ticari - hususi olarak sınıflandırmadan önce kanunun saydığı gibi M sınıfı, N sınıfı, L sınıfı gibi ayırırsak daha kolay olur. Zira yanlış anlaşmalar olabiliyor. Mesela M1 sınıfı bir binek aracını şahıs alırsa hususidir, ama bir şirket alırsa ticari olacak kaydedilir. Aynı şekilde N1 sınıfı bir aracı şahıs alırsa hususi olarak kaydedilir, şirket alırsa ticari olur. Ama her iki durumda da köprü geçişi sorun olur. Çünkü aslında kısıtlama N1 sınıfı araçlara yapılmaktadır.Öte yandan da M1 sınıfı minibüs kasa otomobiller (aks aralığı 320 cm den az olan minibüsler M1 sınıfı AF otomobil olarak kaydedilir) kısıtlamaya tabi olmazlar.

    Seçim yaparken piyasada konuşulduğu gibi değil de teknik ve yönetmeliklerde yazdığı gibi düşünürseniz, daha akılcı seçimler yapabilirsiniz. Mesela Rifter (aynı şekilde Doblo, Kango, Connect, Tourneo Coruier vb.) alırsanız N1 olacak hususi de yazdırsanız kısıtlamalara tabi olacaksınız.Ama kısa şase Tourneo Custom (kısa şase Caravelle, Mercedes Vito da aynı sınıfa tabidir) alırsanız M1 AF sınıfı hususi bir aracınız olacak ve hiç bir kısıtlama olmayacaktır.

    Kısaca anlatmak istediğim hem büyük bir aracım olsun, hem de binek gibi olsun istiyorsanız, aks aralığı 320 cm.den daha kısa olan kısa şase minibüsler daha akılcı oluyorlar. Otomobil sınıflamasına tabi oldukları için hız sınırlamaları değişmiyor, otoyol ücretlerini düşük ödüyor, muayeneleri iki yılda bir, üstelik MTV leri de otomobillerden daha ucuza geliyor. Bir de bunu araştırın isterseniz :-)

    Kolay gelsin...




  • speaker S kullanıcısına yanıt
    Aşağıdaki bölümle ilgili sadece 8+1 koltuklu versiyonların otomobil olarak geçtiğini biliyorum. Turneo Custom ve Caravelle aksine Vito'da kısa şasi 4+1, 5+1 koltuklu versiyonlar da mevcut olduğu için yanıltıcı olabilir.


    quote:


    Ama kısa şase Tourneo Custom (kısa şase Caravelle, Mercedes Vito da aynı sınıfa tabidir) alırsanız M1 AF sınıfı hususi bir aracınız olacak ve hiç bir kısıtlama olmayacaktır
  • Burada benim vurgulamaya çalıştığım araç sınıfları, koltuk, ticari, hususi diye değil, M sınıfı, N sınıfı, L sınıfı diye ayrılır. M sınıfı ise aks aralığına göre M1 ve M2 olarak ayrılır.

    Vito'larda N sınıfı modeller olduğu gibi, M1 ve M2 sınıfları da var. Üstelik M1 sınıfında sadece 8+1 değil, 7+1 ve 6+1 koltuklu da var. Son zamanlarda bize gelen Vito'lar orta şase dahil M2 sınıfındadır. Ama daha eskilerde kısa (aks aralığı 320 cm den az) modeller var.

    Tekrar ediyorum ruhsatta bakacağımız yer M1 mi olmalıdır.
  • Yediğimiz hız cezalarının haddi hesabı yok 3 5 le hepside.. muayenesi vb ekstra meşakkatli. Gider fazla verir aynısının varsa otomobil geçenini alırım. (Doblo ve courierda var bu seçenek diğerlerini bilmiyorum) bir ara köprü yasağı vardı ama ben gidip geliyorum herkes ayrı kafadan birşey diyor ceza gelmedi hiç. Az uzun yol yapıyorsan hız sınırları eds de otomobil 80 sende sağdan tırlarla 60 gidiyorsun ikiside aynı sayılıyor.
  • speaker S kullanıcısına yanıt
    Çok detaylı olmuş hocam bu sınıftaki alınabilir belli başlı araçları da yazarmisiniz acaba?
  • Yukarıda istediğiniz bilgiyi yazdım. M1 sınıfı otomobil ruhsatlı araç üreten dört marka biliyorum: VW, Mercedes, Ford, Hyundai. Burada dikkat edilecek konu, aynı modellerin uzun ve kısa şaseleri var. Aks aralığı 320 cm den kısa olan modeller M1 AF olarak ruhsata yazılır.

    Diğer markalar hakkında bilgim yok. Bilen arkadaşlar yazarlarsa geniş bir liste oluşturabiliriz. 😊
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.