Şimdi Ara

THY UÇAGI DÜŞTÜ (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
343
Cevap
0
Favori
20.359
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Deathulazam


    quote:

    Orjinalden alıntı: xelnaga


    quote:

    Orjinalden alıntı: Deathulazam


    quote:

    Orjinalden alıntı: xelnaga

    motor kopması hiçbir şey göstermez
    aşırı titreşime girerse motor, kanada zarar vermemek için otomatik olarak bağlantılarını bırakır

    lütfen artık başkalarını göklere çıkarmayalım


    yuh alakası yok motor kanada pylon adında çelik parçalarlar bağlıdır.Motorun kendisini bırakması gibi saçma sapan bişey yok bilmeden yorum yapmayın millette inanıyor

    5yıl uçak teknisyenliği okudum biliyozda yazıyoz



    biliyoruz da yazıyoruz
    az araştır boşuna okumuşsun demek ki
    pylondaki bağlantılar belli bir titreşim olunca kopar ve motor düşer

    ayrıca THY dünyanın en iyi havayolları değil abartmayın, avrupanın en kötüsü o ayrı :(
    kaynaklar;
    http://planecrashinfo.com/rates.htm
    http://www.airdisaster.com/statistics/

    bakarsanız

    linklerle alakası yok linklerde uçak kaza oranları hakkında bilgiler var sadece

    motor asla kanattan otomatik olarak bırakılmaz.Motor hayati bir parçadır kolun kadar kalın çelik pimlerler kanata çakıyolar o motoru.

    hiçbişeyi boşuna okumadım adan zye herşeyini bilirim uçağın milleti yanlış yönlendirme

     THY UÇAGI DÜŞTÜ

     THY UÇAGI DÜŞTÜ


    bunlarda pylon resimleri

    Deathulazam bence sen bu konuyu incelememişsin. Motorun aşırı titrşimi kanadı kopartmasın diye motor otomatik olarak yerinden çıkabiliyor.. Discovery de bir kazayı incelerken uçak mühendisi anlatılmıştı.. Hem tek motorla da uçak güvenli iniş yapabilir..




  • bende discovery deki birçok belgeselden bildiğim kadarıyla "motor acil durumlarda ayrılması için opsiyonlu bir bağlantıyla kanatlara bağlanır". kazanın sebebi büyük olasılıkla ya pilot hatası çıkacak yada enterasan bir sebep olacak. ama eminimki uçakla ilgili birşey çıkmaz ve bir ihmal çıkmaz. çıksada çıkmaz...
  • Vat iz diz ?
     THY UÇAGI DÜŞTÜ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Horus_Aha -- 25 Şubat 2009; 15:37:50 >
  • BEYLER YARIM SAAT ONCE YENI UYANDIM VE RUYAMDA BIR UCAGIN OTOBANA DUSTUGUNU GORDUM VE DUSTUGU SIRADA BIRDEN UYANDIM BABAMDA DEMEZMI BANA KALKTIGIMDA THY UCAGI DUSTU DIYE SOK OLDUM KALDIM. SIZLERLE PAYLASAYIM DEDIM BUYUK YAZDIM AMA KUSURA BAKMAYIN ILK DEFA BOYLE BIR OLAY YASIYORUM
  • quote:

    düşen uçağın mekanik aksamının, kondüksiyonel sübvanse parçalarının oluşan olumsuz hava şartları ve kanat perküsyonlarında gelen ivmelenme ile var olan direnç noktalarının kırıldığı ve motorunda meydana gelen statiksel bağlamda güç-basınç deviniminden dolayı böyle bir olayın yaşandığını tahmin ediyorum


    dediğim de buluştu herkes o zaman
  • motor baya bi patlamış yanmış gibi görünüyor bulunduğu kanatda yok zaten ortada parçalanmış
  • iide abi kanat kısmında oturan adamlar motorun düştğünü görmedik dediler
  • Motor düşmemiş iste uçağın dibinde duruyor. Yolda düşseydi uçaktan çok daha uzakta olurdu.
  • Allah rahmet eylesin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Wolfwood

    BEYLER YARIM SAAT ONCE YENI UYANDIM VE RUYAMDA BIR UCAGIN OTOBANA DUSTUGUNU GORDUM VE DUSTUGU SIRADA BIRDEN UYANDIM BABAMDA DEMEZMI BANA KALKTIGIMDA THY UCAGI DUSTU DIYE SOK OLDUM KALDIM. SIZLERLE PAYLASAYIM DEDIM BUYUK YAZDIM AMA KUSURA BAKMAYIN ILK DEFA BOYLE BIR OLAY YASIYORUM

    Bir daha uyu ve pilot kabinine gir. Pilotların konuşmalarını dinle ve bizi aydınlat.
  • Hollanda'nın Amsterdam kentinde Schiphol havaalanına inişi sırasında düşen THY ait Tekirdağ yolcu uçağıyla ilgili 3 iddia ortaya atıldı.

    İlk iddianın sahibi Hollanda medyası...

    Hollanda televizyonu, uçağın motorlarından birinin piste 2 bin metre kala düştüğünü belirterek kazanın bu nedenle gerçekleştiğini duyurdu.

    İkinci iddia ise herkesi dehşete düşürdü

    Bir diğer iddiaya göre düşen yolcu uçağında eğitim alan bir pilot bulunuyordu. Uçağı düşüşünde bu eğitimdeki pilotun yere indirme çabasının neden olduğu belirtiliyor.

    İddialara göre eğitimdeki pilot uçağı indirmek isterken, tarlaya doğru gidince, kaptan pilot gazı açıp yükselmek istedi. Ancak bu kez uçağın kuyruk kısmı yere çarpınca uçak üç parçaya ayrıldı.

    Üçüncü iddia ise yine Hollanda'dan

    Amsterdam Bölge Belediye Başkanı korkunç kazada kafaları karıştıran bir iddia daha ortaya attı. Yapılan açıklamada, "Büyük ihtimalle uçağın benzininin az geldiği ve o yüzden düştüğünü düşünüyoruz" denildi.

    Dördüncü iddia: Ölüm nedeni kuyruktan

    Emekli pilot Gündüz Akarcay'a göre ölüm nedeni kuyruktan ve kaza pilot hatası yüzünden oldu.

    CNN Türk'e telefonla katılan Akarcay görüntülere bakarak kazaya ilişkin tahminde bulundu:

    "Gövde üzerine vuruyor. Bunun neticesinde kanatların ön kısmında 1 metre civarında çatlak kuyrukta kopma oluyor. Ölüm nedeni yüzde bin kuyruktan olmuştur."


    Kaynak

    http://www.haber3.com/news_detail.php?id=452706




  • Yeni geldim eve.Şok oldum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi n0elbaba -- 25 Şubat 2009; 16:04:32 >
  • Nazar değdi THY na o kadar reklam yaptilar yurtdışında Türkiye de ie yaramıcak şimdi
  • Pilot hatası yok arkadaşlar. Pilotlar normal piste değil geniş bir alana inmek istediklerini uçakta sorun olduğunu inişten önce kuleye bildirmişler.
  • 3 mürettabattan 2 sinin pilot olduğu söyleniyor.Daha feci bir kazayı engellemiş olabilirler.
  • yahu uçak kullanmayı bisiklet kullanmak mı sanıyorsunuz? bilip bilmeden sallıyorsunuz 50 tane şey.

    4 yıl hv. h. okulu adına okudum, biraz ilgilendim bu işle
    babam 7 yıl hv. k. k. da kaza kırım şubesinde çalıştı
    ngc de de uçak kazaları raporunu bolca izlerdim hala da izlerim.

    ben bu kadar sallamıyorum insaf be.


    uçağın 1 motoru resimde, evet. vat iz diz this is a motor, bu ne artistlik. diğer motor nerede merak konusu. düşmüş de olabilir, düşmemiş de olabilir. ama bu uçağı düşürecek kadar bir sorun yaratır mı? peki yakıtsız kalmak?

    air canadaya ait bir boing 767nin havada 100 km ye yakın yakıtsız giderek bir havalimanına pilotun üstün becerisiyle iniş yaptığı biliniyor. ne göstergeler ne radar ne motor hiçbiri çalışmıyor. bu mümkün birşey.

    peki, mcdonnell douglas dc 10 tipi uçakları bilen bilir. bu uçaklarda kargo kapasitesinin artırılması için kargo kapıları dışa açılır şekilde yapılmış. kilitleme mekanizması da sorunlu. bilirsiniz, yükseklerde içerideki basınç dışarıdan çok çok yüksektir, o nedenle kapıyı dışa doğru iter. eğer içeri doğru açılır kapı olsaydı, daha iyi kapanmasını sağlar bu basınç, ama kapı dışarı doğru olduğundan kapıyı zorlar ve açılmasına neden olur.

    bu tip uçaklarda da bu sorundu. bir uçakta kargo kapısı patlamış, bir miktar yolcu da açılan delikten aşağı düşmüştür. kalanları da pilotun eline kalmıştır. açılan kısım yolcu kabininin altında da delik açılmasına neden olmuş, bu da kuyruğa giden bağlantıyı kesmişti. yani uçağa yön verilemiyordu.

    pilotlar o vaziyette bile uçağı indirmeyi başardılar.

    1974 yılında yine aynı tip uçak, paris-londra seferini yapan thy nin tk981s sefer sayılı uçağı, kalkıştan kısa bir süre sonra aynı sorunu yaşar. kargo kapağı patlar ama bu sefer kontrol tamamen kaybedilir. tarihin en büyük kayıplı uçak kazası olur bu (76 yılında tenerife kazasına kadar). burun üstü yere çakılır uçak. 346 kişi hayatını kaybeetti.

    yine THY değil mi? peki suç kimde? en kötü hava yolları thy imiş, yok şöyle kötüymüş. çok komiksiniz bu kadar diyorum.
    bir kaza kırım olayının yıllar sürdüğü olur, maşallah hemen teşhis ettiniz helal valla.
    pilotlarımızın hiçbirinin yeteneğinden de en ufacık bir şüphe duymam. bu yapacağım en son şeydir ama insanlık hali, elbette hata da olabilir.

    daha önce de söyledim, bir türbülansa girdiklerinden bahsettiler. hava kapalıymış ve güneyli rüzgarlar hakimmiş. bir mikro patlama gerçekleşmiş olabilir. böyle bir durumda, hele inişte iken mümkünatı yok kurtulmanın. daha önce bunun örneği yaşandı ve uçak düştü. bu olaya çok benzer bir olay, havalimanı yakınlarında oldu, uçakta yine bir patlama olmayacaktı ama yanlış hatırlamıyorsam bir hangara çarptı. kurtulanlar yine vardı bayağı.

    eğer öyle bir olay olduysa, ilk başta yukarıdan aşağıya doğru sertçe iter uçağı, sonra bir koridor vardır, o bölgede hava yukarı doğru hareket etmektedir. orta kısımdır, zaten oradan yükselen hava ilk başta ve son adımda yukarıdan sertçe inen havadır. orta koridorda uçak kontrol edilmiş gibi olur, ama son darbe tekrar yukarıdan inen havadır, tekrar uçağı aşağı iter.

    burada kaptanın motora yüklendiğinden bahsetmişler, olay burada işte. son darbede istediğin kadar yüklen motora, kanat rüzgarı denen şeye yakalanırsın mikro patlama olayında. uçağı havada tutan, kanadın üstünden geçen havanın alttan geçen havadan daha hızlı olmasıdır. mikro patlama da son darbede kanat rüzgarına neden olur, hava önden arkaya doğru akarken, kanat rüzgarı nedeniyle kanattan öne doğru akmaya çalışır, bu uçağın havada kalmasını engeller ve dengede duramamasını sağlar. uçak büyük olasılıkla düşer inişteyse.

    bu olay daha önceden yaşandı çünkü.

    ama bir nokta var ki, mikro patlamayı tahmin edecek teknoloji var biliyordum yanılıyor muyum?

    sonuç olarak, 2 flight simulator oynadım diyerek atıp tutmak kimsenin haddine değil, oturun raporu bekleyin.




  • Arkadaşlar yolcu listesine baktım birçoğumuzun tanıdığı Mert İçgören de babasıyla birlikte uçaktaymış.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: HastaFenerl1

    Arkadaşlar yolcu listesine baktım birçoğumuzun tanıdığı Mert İçgören de babasıyla birlikte uçaktaymış.

    mert içgören müzük yapan değilmi ya o benimde dikkatimi çekti
  • hashus1099 helal Herkes bilir kişi raporu yazmış mahşallah. Bide kavga ediyorlar

    TV de de diyorlar sivil havacılıktna adamlar konuşuyor.Kesin bişey diyemeyiz ama üstten bastıran ani hava uçağı yere iter diyor. Birde o uçaktan önce büyük bir uçak üstten geçip inersede böyle bir hava akımı oluşabilirmiş. Bende tv deki adamların yalancısıyım. Uçak düşmemiş pilot başarılı bir şekilde idnirmiş diyorlar.

    Çünkü düşen uçak böyle olmaz ya paramparça olur ıspartadaki uçak nasıldı. Birde pilotlar önceden arıza haberi vermişler kuleye bunu da söylüyorlar. Ne olduğu belli değil yani atıp tutmanında manası yok. 6 -8 ay sürermiş kesin raporun çıkması.




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.