Bu tip bir çalışmayı THE LAST OF US 2'yi oynadığım ilk günden beri yapmayı düşünüyordum. Bunun başlıca sebebi TLOU 2'nin bana göre en güçlü yanının 3D çevre tasarımı olmasıydı. Mesleki bakımdan da tam olarak benim alanıma girdiği için bu oyunu oynarken sürekli duraksayıp etraftaki detayları incelerdim, yaptıkları işi teknik incelikleri bakımından izleye izleye ilerlerdim. Çok bilgili ve çok yetenekli bir teknik ekibin elinden çıktığı belli olan bir oyundu. 3D sanatlar bakımından söylüyorum bunu. Dolayısıyla oyundakiyle aynı tarzda alternatif olabilecek bir çevre inşa etmek istedim. Tabi oyundan esinlendiğim için ona benzer bir ortam geliştirmeye çalıştım. Ayrıca sahneyi son kullanıcıların bilgisayarlarında ya da konsollarda çalıştırmak gibi bir kısıtlamam olmadığı için sahnemdeki her şeyi, tüm ışıkları, tüm render efektlerini (gölgeler, AO, yansımaların tümü, Indirect (GI) aydınlatmaları vs) - özetle bütün render elementleri tamamen RayTracing tabanlıdır. Metod olarak ise PBR sistemine Texture & Shader'lar oluşturdum. Render'lar yüksek çözünürlüklü olduğu için DH'de küçültülmüş olarak açılacaktır, üzerine tıkayıp Zoomlayarak gerçek çözünürlüğünde görebilirsiniz: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ================================================ ================================================ BONUS: Bu sahne karavanın iç kısmından, tam olarak kırık pencerenin arka tarafı. TLOU 2'de Workbench denilen silah upgrade masaları bulunuyordu, o mantıkla yaptım burayı. Henüz bu sahne üzerinde farklı açılar için çalışıyorum, bittikten sonra bu silah sahnesi için ayrı bir konu açacağım, çünkü bu kısım yapılan iş bakımından başlı başına ayrı bir proje büyüklüğünde: ![]() ========================================================== ========================================================== ========================================================== ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 14 Ocak 2021; 4:10:41 > |
Grafikler çok iyi olmuş. Sahne tasarımı olarakta bana Seattle Day 1'in başlangıç bölümlerini hatırlattı. Hatta bu ortamı alıp oyundaki Day 1 bölümün bir yerine yerleştirsen cuk diye oturur. Last of Us dokusuna uyumlu olmuş. Renk tercihi daha karanlık olabilirdi belki, o da gün ışığıyla veya sanatsal görüşle alakalı bir şey tabi. Bunu PS4'e getirsek grafikleri baya bi Downgrade etmek lazım, hatta Ray Trace'i komple çıkarmak lazım, PS6'ya kadar senin yaptığın görselleri göremeyeceğiz sanırım oyunlarda. |
Ben bu işlerden anlıyorum az çok, iç mimarlıkta çalıştım 3D işlerle uğraşan arkadaşlarımız vardı. Vray kullanılardı, düz duvar, masa, halı, cam gibi tertemiz objeleri temizinden birkaç ayar çekilmiş vray materyaller ile saatlerce render ederlerdi. Hiçbir custom texture çalışması yoktu, vray'in materyal ayarlarından ibaretti her şey. Google'dan texture bulup atılırdı gerekli yerlere genelde. Oyun endüstrisinde kendiniz yapmanız gerekiyor her şeyi, kurslar videolar izlemiştim bende bu konuda ancak bıraktım sonradan. İşi yapamasam da teknik bilgim vardır. Bir bilgisayar oyunu sahnesi olarak ele alınan render tiplerinden. |
Elinize sağlık, çok profesyonel bir çalışma olmuş. Umarım sizi ileride büyük bir oyun şirketinde sanatçı olarak görürüz ve gelip burada konu açarsınız. |
Elinize sağlık. Bu kalitede oyunları ne zaman görürüz sizce? |
Elinize sağlık güzel çalışmalar olmuş. Daha özgün yapıtlar elde etmelisiniz bence. Bu sayede gerçek gücünüzü ortaya çıkarmış olursunuz. |
Grafikler çok iyi olmuş. Sahne tasarımı olarakta bana Seattle Day 1'in başlangıç bölümlerini hatırlattı. Hatta bu ortamı alıp oyundaki Day 1 bölümün bir yerine yerleştirsen cuk diye oturur. Last of Us dokusuna uyumlu olmuş. Renk tercihi daha karanlık olabilirdi belki, o da gün ışığıyla veya sanatsal görüşle alakalı bir şey tabi. Bunu PS4'e getirsek grafikleri baya bi Downgrade etmek lazım, hatta Ray Trace'i komple çıkarmak lazım, PS6'ya kadar senin yaptığın görselleri göremeyeceğiz sanırım oyunlarda. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JustInCase -- 27 Şubat 2021; 22:48:34 > |
Hocam bir üstteki mesajda arkadaşın yazdığı gibi, tahmini 10 yıl içinde fotorealistik görüntüler elde edilir artık oyunlarda. Aslında şu anda bile bazı oyunların bazı sahnelerinde nadiren çok gerçekçi görüntüler yakalanıyor, ama bu istisna bir durum, oyun genelinde film kalitesinde görüntüler için hala zaman var. UE 5 ile buna ilk adım atıldı bu arada, film kalitesinde assetler kullanılabileceğine dair demo yayınlanmıştı PS5 üzerinden oynatılan. Ancak her oyunun her sahnesinde verimli çalışmayabilir bu tip yüksek kalite assetler, zamanla göreceğiz. |
Elinize sağlık, çok profesyonel bir çalışma olmuş. Umarım sizi ileride büyük bir oyun şirketinde sanatçı olarak görürüz ve gelip burada konu açarsınız. |
Müthiş iş çıkartmışsın hocam tebrik ediyorum. Umarım hayallerini gerçekleştirebileceğin bir geleceğin olur. |
O kadar da değil kardeşi, cgi olduğu belli. Son derece başarılı ama. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Müthiş hocam gerçekten. İlerde bi Rockstar oyununu bitirdiğimizde yapımcılar içinde adınızı görmek isteriz |
Konuyu yanlış yere açmışsın konu dışında açsan ön plana çıkarırlardı tüm forum görürdü. Konu böyle sönük kalmış. |
Bu modellemeler ne kadar iyi yapılırsa yapılsın, bişey var bunlarda, asla gerçekle birebir aynı görünmüyor. Yani bakınca gerçekle karıştırmak istiyorum modellemeyi, ama bir türlü o noktaya ulaşılamıyor. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Ben bu işlerden anlıyorum az çok, iç mimarlıkta çalıştım 3D işlerle uğraşan arkadaşlarımız vardı. Vray kullanılardı, düz duvar, masa, halı, cam gibi tertemiz objeleri temizinden birkaç ayar çekilmiş vray materyaller ile saatlerce render ederlerdi. Hiçbir custom texture çalışması yoktu, vray'in materyal ayarlarından ibaretti her şey. Google'dan texture bulup atılırdı gerekli yerlere genelde. Oyun endüstrisinde kendiniz yapmanız gerekiyor her şeyi, kurslar videolar izlemiştim bende bu konuda ancak bıraktım sonradan. İşi yapamasam da teknik bilgim vardır. Bir bilgisayar oyunu sahnesi olarak ele alınan render tiplerinden. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kabus2224 -- 14 Ocak 2021; 2:16:46 > |