Şimdi Ara

The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
12
Favori
4.992
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 ay
  • Cevaplayan Üyeler 30
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 8
  • Ortalama Mesaj Aralığı 4 saat 14 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 3
  • Favoriye Eklediklerim 13
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Metal-Gear (8 mesaj) JOHNWICK8 (3 mesaj) Fairy Tail (2 mesaj) acaluka (2 mesaj) Odysseus348 (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (33 mesaj) Mobil (7 mesaj) Mini (1 mesaj)
  • @
96 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Web Tasarım - Programlama >> Yazılım Geliştirme >> Oyun Geliştirme - Oyun Motorları >> The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    2455 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Bu tip bir çalışmayı THE LAST OF US 2'yi oynadığım ilk günden beri yapmayı düşünüyordum. Bunun başlıca sebebi TLOU 2'nin bana göre en güçlü yanının 3D çevre tasarımı olmasıydı. Mesleki bakımdan da tam olarak benim alanıma girdiği için bu oyunu oynarken sürekli duraksayıp etraftaki detayları incelerdim, yaptıkları işi teknik incelikleri bakımından izleye izleye ilerlerdim. Çok bilgili ve çok yetenekli bir teknik ekibin elinden çıktığı belli olan bir oyundu. 3D sanatlar bakımından söylüyorum bunu. Dolayısıyla oyundakiyle aynı tarzda alternatif olabilecek bir çevre inşa etmek istedim.


    Tabi oyundan esinlendiğim için ona benzer bir ortam geliştirmeye çalıştım.


    Ayrıca sahneyi son kullanıcıların bilgisayarlarında ya da konsollarda çalıştırmak gibi bir kısıtlamam olmadığı için sahnemdeki her şeyi, tüm ışıkları, tüm render efektlerini (gölgeler, AO, yansımaların tümü, Indirect (GI) aydınlatmaları vs) - özetle bütün render elementleri tamamen RayTracing tabanlıdır. Metod olarak ise PBR sistemine Texture & Shader'lar oluşturdum.


    Render'lar yüksek çözünürlüklü olduğu için DH'de küçültülmüş olarak açılacaktır, üzerine tıkayıp Zoomlayarak gerçek çözünürlüğünde görebilirsiniz:


    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/c2/31/a8/c231a88efcea2d4941d6000d2cb3003d.jpg&t=0&width=480&text=1
    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/a4/f7/6f/a4f76fca688d655d3b817ee4a6a3557b.jpg&t=0&width=480&text=1
    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/d0/bd/d0/d0bdd0cbe8f678a068ed1d7d2b95ad95.jpg&t=0&width=480&text=1
    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/45/68/62/4568621912fcf7dd3ca810ca3e3efc2f.jpg&t=0&width=480&text=1
    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/10/a2/7c/10a27c9e15b7925b12bb16d567cfdeac.jpg&t=0&width=480&text=1
    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/40/ec/dc/40ecdc1c089db44f37c1028af53e3959.jpg&t=0&width=480&text=1
    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/b6/a6/8d/b6a68dab7cd0c0f9001598d9e5fea1f7.jpg&t=0&width=480&text=1
    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/49/19/fb/4919fb82bccf572dc46d266eaca2f3c3.jpg&t=0&width=480&text=1

    ================================================

    ================================================


    BONUS: Bu sahne karavanın iç kısmından, tam olarak kırık pencerenin arka tarafı. TLOU 2'de Workbench denilen silah upgrade masaları bulunuyordu, o mantıkla yaptım burayı. Henüz bu sahne üzerinde farklı açılar için çalışıyorum, bittikten sonra bu silah sahnesi için ayrı bir konu açacağım, çünkü bu kısım yapılan iş bakımından başlı başına ayrı bir proje büyüklüğünde:


    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/4e/7f/3c/4e7f3c9549d30a6b4f6249472ddffd97.jpg&t=0&width=480&text=1


    ==========================================================

    ==========================================================

    ==========================================================



    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/2c/15/7f/2c157f30388906ff6f15257c116ed614.jpg&t=0&width=480&text=1
    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/40/0b/04/400b044ee95258ed5b914e7cbbce9920.jpg&t=0&width=480&text=1
    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/c8/0d/7e/c80d7e7fda8d72b19ae5fe499ac2db54.jpg&t=0&width=480&text=1
    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/f4/92/3f/f4923f5e6ce13cef18aee060656135e2.jpg&t=0&width=480&text=1
    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/c7/08/68/c708687fb1cf10ade7966b375a7ba407.jpg&t=0&width=480&text=1
    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/84/24/fe/8424fe22e1722b6faabbff49e748163e.jpg&t=0&width=480&text=1
    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/f3/e6/f9/f3e6f9d4f00303870d05d29c04e86143.jpg&t=0&width=480&text=1
    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/f1/3f/9e/f13f9e81650b5b1f3514874c7ea4cade.jpg&t=0&width=480&text=1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 14 Ocak 2021; 4:10:41 >







  • Grafikler çok iyi olmuş. Sahne tasarımı olarakta bana Seattle Day 1'in başlangıç bölümlerini hatırlattı. Hatta bu ortamı alıp oyundaki Day 1 bölümün bir yerine yerleştirsen cuk diye oturur. Last of Us dokusuna uyumlu olmuş. Renk tercihi daha karanlık olabilirdi belki, o da gün ışığıyla veya sanatsal görüşle alakalı bir şey tabi.



    Bunu PS4'e getirsek grafikleri baya bi Downgrade etmek lazım, hatta Ray Trace'i komple çıkarmak lazım, PS6'ya kadar senin yaptığın görselleri göremeyeceğiz sanırım oyunlarda.   Hatta RDR 2'nin yapımcısı 10 yıl var diye açıklama yapmıştı en son.

    Ben bu işlerden anlıyorum az çok, iç mimarlıkta çalıştım 3D işlerle uğraşan arkadaşlarımız vardı. Vray kullanılardı, düz duvar, masa, halı, cam gibi tertemiz objeleri temizinden birkaç ayar çekilmiş vray materyaller ile saatlerce render ederlerdi. Hiçbir custom texture çalışması yoktu, vray'in materyal ayarlarından ibaretti her şey. Google'dan texture bulup atılırdı gerekli yerlere genelde.


    Oyun endüstrisinde kendiniz yapmanız gerekiyor her şeyi, kurslar videolar izlemiştim bende bu konuda ancak bıraktım sonradan. İşi yapamasam da teknik bilgim vardır. Bir bilgisayar oyunu sahnesi olarak ele alınan render tiplerinden.

    Elinize sağlık, çok profesyonel bir çalışma olmuş.


    Umarım sizi ileride büyük bir oyun şirketinde sanatçı olarak görürüz ve gelip burada konu açarsınız.  

  • Yüzbaşı
    593 Mesaj

    Elinize sağlık. Bu kalitede oyunları ne zaman görürüz sizce?

  • Yarbay
    3661 Mesaj

    Elinize sağlık güzel çalışmalar olmuş. Daha özgün yapıtlar elde etmelisiniz bence. Bu sayede gerçek gücünüzü ortaya çıkarmış olursunuz.

    |
    |
  • Binbaşı
    1297 Mesaj
    harika
    |
    |
  • Yüzbaşı
    253 Mesaj

    Grafikler çok iyi olmuş. Sahne tasarımı olarakta bana Seattle Day 1'in başlangıç bölümlerini hatırlattı. Hatta bu ortamı alıp oyundaki Day 1 bölümün bir yerine yerleştirsen cuk diye oturur. Last of Us dokusuna uyumlu olmuş. Renk tercihi daha karanlık olabilirdi belki, o da gün ışığıyla veya sanatsal görüşle alakalı bir şey tabi.



    Bunu PS4'e getirsek grafikleri baya bi Downgrade etmek lazım, hatta Ray Trace'i komple çıkarmak lazım, PS6'ya kadar senin yaptığın görselleri göremeyeceğiz sanırım oyunlarda.   Hatta RDR 2'nin yapımcısı 10 yıl var diye açıklama yapmıştı en son.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JustInCase -- 27 Şubat 2021; 22:48:34 >




  • Yarbay
    2455 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: Death Cube K

    Elinize sağlık. Bu kalitede oyunları ne zaman görürüz sizce?

    Hocam bir üstteki mesajda arkadaşın yazdığı gibi, tahmini 10 yıl içinde fotorealistik görüntüler elde edilir artık oyunlarda.


    Aslında şu anda bile bazı oyunların bazı sahnelerinde nadiren çok gerçekçi görüntüler yakalanıyor, ama bu istisna bir durum, oyun genelinde film kalitesinde görüntüler için hala zaman var.


    UE 5 ile buna ilk adım atıldı bu arada, film kalitesinde assetler kullanılabileceğine dair demo yayınlanmıştı PS5 üzerinden oynatılan. Ancak her oyunun her sahnesinde verimli çalışmayabilir bu tip yüksek kalite assetler, zamanla göreceğiz.

  • Yarbay
    2780 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    _Shinku_



    Elinize sağlık, çok profesyonel bir çalışma olmuş.


    Umarım sizi ileride büyük bir oyun şirketinde sanatçı olarak görürüz ve gelip burada konu açarsınız.  

    |
    |
    Metal-Gear kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3995 Mesaj

    Müthiş iş çıkartmışsın hocam tebrik ediyorum. Umarım hayallerini gerçekleştirebileceğin bir geleceğin olur.

    |
    |
  • Binbaşı
    1061 Mesaj

    O kadar da değil kardeşi, cgi olduğu belli. Son derece başarılı ama.

    |
    |
    JustInCase kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    810 Mesaj
    müthiş iş cikartmissin hocam.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1313 Mesaj

    Müthiş hocam gerçekten. İlerde bi Rockstar oyununu bitirdiğimizde yapımcılar içinde adınızı görmek isteriz

    |
    |
  • Teğmen
    239 Mesaj
    Çok güzel olmuş
    |
    |
  • Binbaşı
    1037 Mesaj

    Konuyu yanlış yere açmışsın konu dışında açsan ön plana çıkarırlardı tüm forum görürdü. Konu böyle sönük kalmış.

    |
    |
  • Binbaşı
    1525 Mesaj

    Bu modellemeler ne kadar iyi yapılırsa yapılsın, bişey var bunlarda, asla gerçekle birebir aynı görünmüyor. Yani bakınca gerçekle karıştırmak istiyorum modellemeyi, ama bir türlü o noktaya ulaşılamıyor.

    |
    |
  • Yarbay
    2084 Mesaj
    Hocam asset store un var mı hiç
    |
    |
  • Yüzbaşı
    834 Mesaj
    Hocam elinize sağlık çok güzel görünüyorlar , kullandığınız uygulama nedir?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1909 Mesaj
    Renderlar orta kalite işten anlamayan bebelerin ağzı sulanması normal. Vray ile daha kaliteli render mümkün fazla yapay duruyor bu haliyle



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    13565 Mesaj
    Muazzam



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    305 Mesaj
    Hocam hangi programı kullandınız? Bende blender kullanıyorum daha giriş seviyedeyim modelleme konusunda. Cidden kaliteli iş ortaya koymuşsunuz. Sizin yerinizde olsam dijital göçebe olurdum herhalde. Dünyayı gezerken freelance olarak iş alıp para kazanırdım aynı zamanda. Bunlar da benim satranç taşı modelleri










    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Suppose27now -- 27 Aralık 2020; 0:57:34 >




  • Onbaşı
    35 Mesaj

    Ben bu işlerden anlıyorum az çok, iç mimarlıkta çalıştım 3D işlerle uğraşan arkadaşlarımız vardı. Vray kullanılardı, düz duvar, masa, halı, cam gibi tertemiz objeleri temizinden birkaç ayar çekilmiş vray materyaller ile saatlerce render ederlerdi. Hiçbir custom texture çalışması yoktu, vray'in materyal ayarlarından ibaretti her şey. Google'dan texture bulup atılırdı gerekli yerlere genelde.


    Oyun endüstrisinde kendiniz yapmanız gerekiyor her şeyi, kurslar videolar izlemiştim bende bu konuda ancak bıraktım sonradan. İşi yapamasam da teknik bilgim vardır. Bir bilgisayar oyunu sahnesi olarak ele alınan render tiplerinden.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kabus2224 -- 14 Ocak 2021; 2:16:46 >
    MysticDesign kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Pubg mobile uc
Radyo Dinle
Masal Oku
Cancer Clinical Trials
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,391
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.