Şimdi Ara

Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:) (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.424
Cevap
82
Favori
291.965
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • türk sitelerinde pek bulamadıgımız tecrubeler ve testler için tskler emeği geçen herkese..

    balgat lafı gecince balgatta 5 sene lise çağlarını gecirmiş biri olarak eskiye donmedim desem yalan olur..

    c sınıfı araçlardan bolca bahsedilmiş, isterdim ki bir mazda fanı olarak mazda 3 testi de yer alsın burada..
  • 5008 testini merakla bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: raifkokten

    5008 testini merakla bekliyorum.



    O zaman daha fazla bekletmeyeyim... :)

    Haluk Test Sürüşü 11. Peugeot 5008 1.6 Hdi 112 bg Auto 6R Premium Pack...


    Janjan'la buluşup C-max, i30 ve Fluence testi yaptığımız gün Neziroğlu Renault ile yanyana olan Peugeot Göral'a uğramamak olmazdı tabii.


    Normalde çok ilgimi çeken bir marka değildir Peugeot.

    Hatta Fransız araçları içinde sıralamam Citroen - Renault - Peugeot şeklinde sıralanır her ne kadar zamanında 205 ve 3O6 modellerini beğenmiş olsam da.


    Janjan'ın çok beğendiğini söylediği 508, ve de fikir vermesi açısından da 5008 testi yaptık.

    Araçları ben sürdüm, kendisi de arka koltuktan izlenim edinmeye çalıştı.


    Ancak test güzergahı tıpkı Hyundai i30'daki gibi Fen lisesi kavşağından Balgat tarafına doğru yeni açılan yol idi ve de çoookk kısa bir güzergah bence.

    Ne bir yokuş var ne de viraj.

    Gidişte dip gazla 120-130 km hıza ulaşabiliyorsunuz.

    Sonra acı bir fren ve de U çekip tekrar aynı süreç.

    Etraftan yediğiniz garip bakış ve muhtemelen küfürler de cabası.

    Güzergah kısa olduğu için standart dikkat ettiğim konuları yakalayamadım bile.

    Güzergahı uzattıramadım, yan taraftaki kardeş Citroen Göralda da test sürüşü yaptığımı ve de onların güzergahının farklı olduğunu, mümkünse aynı güzergahı tercih edeceğimi belirtmeme rağmen.


    Şu testlerde bir standart oturtabilsem, "adam gibi test sürüşü yaptırtmayan markaların ya da daha doğrusu firmaların araçlarını tercih etmeyelim diye de yazacağım yani o kadar sinirleniyorum işini baştan savma yapanlara!!!


    Öncelikle 5008'den başlayayım.

    Araç bildiğiniz gibi 7 koltuklu G. Picassonun Peugeot yorumu.

    Önde Head-up-display var ve de sürüş esnasında temel bilgileri ön cama yansıtıyor.

    Aracın bence en önemli, belki de tek vurucu özelliği bu ama.

    Cam tavan da çok iri ve de araca güzellik katıyor ama Picassoda oldukça yüksekte olan tavan daha alçak olan 5008'de özellikle arka koltuklarda başınızın hemen üzerinde durmasıyla "kaza anında risk" durumunu sorgulattı bana.

    Dizayn olarak göze hoş gelse de aracın 3. sıra koltuklarından gelen sesler ve de yeni C4, 508 ve C-max'e göre yalıtımının daha zayıf olması bu tip yeni araçlar karşısında artık "yaşlı" kaldığını hissettirdi bana.

    Motor gürültüsü yeni C4'e göre daha fazla duyuluyor içeride.


    Sizin bu satırları okumaya harcadığınız süre kadar süren test sürüşünden sonra bir de 508 test izlenimlerimden bahsedeyim.


    Aracın yalıtımı ve tokluğu çok başarılı bence.

    Aynı motoru kullanmalarına rağmen C4'ün çekişi daha başarılı geldi bana.

    Gerçekten çok iri hatlara sahip olmasından dolayı şehiriçi kullanımı için pek ideal bir araç değil.

    Bu arada PSA grubu araçlarından yeni nesil olan C4 ve 508'in cruise control kullanımı eski nesil araçlardan (5008, 3008 gibi) 5 gömlek daha pratik.


    Direksiyon üzerinde ya da yanlarda mevcut tuşlarla cruise control kullanımı çooook daha pratik.

    Eski dizayn olan araçlarda sol taraftaki kolun ucundaki küçücük düğmelere basıp çekerek sürati ayarlamak hiç de pratik değil.

    Eğer ilk kez cc kullanıyorsanız belki çok yadırgamazsınız ama büyük ve mantıklı dizilmiş tuşlara sahip araç kullananlar hiç keyif almayacaklardır bu durumdan.

    Sonuç: 7 koltuklu bir araç bakanlar Grand C-max alsınlar.

    İlle de otomatik (ve dolayısıyla da Fransız olsun) diyorsanız hem 5008 ve G.Picasso ile test sürüşü yapın mutlaka.

    G. Picassoda gövde salınımı çok fazla oluyor ve de aracın koltuk dolguları çok yumuşak geldi bana.

    5008 de o kadar ferah değil.

    Toyota Verso ise hem benzinli hem de düz vites.

    C-max konusunda ısrarcıyım hala. :)


    D sınıfı konforlu sedan bir araç isteyenler ise Passat'a alternatif olarak 508'e bakabilirler.

    Aynı kısa test güzergahında görebildiklerim şunlar:

    İşçilik ve malzeme kalitesi iyi.

    Göstergeler güzel.

    Yalıtım güzel.

    Yakın zamanda gelmesi muhtemel Passat 1.6 dizel DSG'yi beklemek istemeyenler 508 alabilirler.

    Her ne kadar Passatın iç mekanı 508'den daha düşük kalite malzemelere sahipse de 35 ayar altın değeriyle Passat ikinci elde çok daha başarılı olacaktır.

    Umarım bir fikir verir.


    ...



    Bu arada Arda'nın affına sığınarak kendisinden gelen bir "özel mesaj"ı sizlerle paylaşıyorum.

    Gece gece çok güldüm yaaa. :)



    quote:


    Abi ben 5008 için yazacak olumlu şey bulamadım yahu... ne yazsam bilemedim. 3008 için iyi şeyler yazabilirim bol bol ama buna yazamadım...





    Bence de 5008'in 3008'e göre tek avantajı (tipini saymazsak) fazladan iki koltuk barındırması.

    Bu kısımları RAİF KÖKTEN arkadaşım için yazıyorum özellikle:

    Ardanın 5008 testi sırasında özellikle arkaya oturdum zira daha önce Balgat civarındaki test sürüşüm sırasında aracın arka kısmından, 6. ve 7. koltuk mekanizmalarından tıkırtılar geliyordu.

    Tıkırtılar hala geliyor.


    Hem de sadece 3. sıradan değil, 3008'de gayet etli olan 2. sıra koltuklara karşın 5008'de simitçi tablası kalınlığındaki 2. sıra koltuklar da devamlı tıkırdıyor.

    Zaten bu tip araçlarda sadece ufaklıkların oturabileceği ebat ve baş-diz mesafesine sahip olan 3. sıra koltuklar olduğundan çok da pratik değiller.

    Hatta Allah göstermesin, bir kaza durumunda compact ebatlardaki araçların 3. sıra koltuklarının hiç de güvenli olmadığını izlemiştim yanılmıyorsam Fifth Gear'da.


    Ben olsam Ambiente paketli Mercedes Benz Viano'yu da değerlendirirdim.

    Bu broşür ve fiyatlar için link:

    http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/van/home/new_vans/models/mpvs/viano_639/price_list.html

    Bu araç benim de hoşuma gidiyor.

    Bir test edeyim de buraya yazayım olmazsa.




    ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 26 Haziran 2011; 0:57:45 >




  • Haluk bey öncelikle testler için ve bunları bizimle paylaştığınız için çok teşekkürler,gerçekten araçlar hakkında önemli noktaları gözden kaçırmadan güzel bir üslupla (yada akıcılıkla) anlatıyorsunuz.Ancak dikkatimi çeken bir nokta var ki o da C-Max konusu..

    Yani test ettiğiniz araçlar dışında da sürekli bir C-Max lafı geçmesi bence biraz itici oluyor.Ford'a karşı bir sempatim yok.Hatta hiç hoşlanmam dersem yeridir ancak itici gelmesinin sebebinin bundan kaynaklandığını düşünmüyorum.Sürekli bir C-Max geçmesi sanki marka fanatiklerinin yaptığı gibi bir durum oluyor ve bence objektifliğinize gölge düşürüyor.Tabiki de test ettiğiniz araçlardaki eksik yönleri başka araçlarla kıyaslayacaksınız ancak bir çok test yaptınız alternatif bir çok araç da varken C-Max denmesi garip kaçıyor.Bu kadar da mı kusursuz bu araç yahu (testinizde yanılmıyorsam 3 madde vardı beğenmediğiniz)

    Dediklerimi yanlış anlamayacağınızı düşünüyorum,paylaşımlarınızı büyük bir zevkle takip ediyorum.
    Sonuçta eleştiriyi başkasına yapmak kolay,kendine yapması zordur.Benim de yanlış düşündüğüm bir kısım varsa lütfen belirtiniz

    Ayrıca diğer test eden ve bizlerle paylaşan arkadaşlara da teşekkürler ..

    Saygılarımla ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yasakpınar -- 17 Haziran 2011; 20:51:13 >




  • Piyasadaki bütün araçları kullandım neredeyse opsiyonlattığım araca karar vermeden önce.

    2 marka ve model dışında nerdeyse hepsi kötü diyebilirim modeli ve markayıda sölemiyorum ancak o fiyatlar etmez kesinlikle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar

    Haluk bey öncelikle testler için ve bunları bizimle paylaştığınız için çok teşekkürler,gerçekten araçlar hakkında önemli noktaları gözden kaçırmadan güzel bir üslupla (yada akıcılıkla) anlatıyorsunuz.Ancak dikkatimi çeken bir nokta var ki o da C-Max konusu..

    Yani test ettiğiniz araçlar dışında da sürekli bir C-Max lafı geçmesi bence biraz itici oluyor.Ford'a karşı bir sempatim yok.Hatta hiç hoşlanmam dersem yeridir ancak itici gelmesinin sebebinin bundan kaynaklandığını düşünmüyorum.Sürekli bir C-Max geçmesi sanki marka fanatiklerinin yaptığı gibi bir durum oluyor ve bence objektifliğinize gölge düşürüyor.Tabiki de test ettiğiniz araçlardaki eksik yönleri başka araçlarla kıyaslayacaksınız ancak bir çok test yaptınız alternatif bir çok araç da varken C-Max denmesi garip kaçıyor.Bu kadar da mı kusursuz bu araç yahu (testinizde yanılmıyorsam 3 madde vardı beğenmediğiniz)

    Dediklerimi yanlış anlamayacağınızı düşünüyorum,paylaşımlarınızı büyük bir zevkle takip ediyorum.
    Sonuçta eleştiriyi başkasına yapmak kolay,kendine yapması zordur.Benim de yanlış düşündüğüm bir kısım varsa lütfen belirtiniz

    Ayrıca diğer test eden ve bizlerle paylaşan arkadaşlara da teşekkürler ..

    Saygılarımla ..



    Gece gece gülümsettin arkadaşım beni.

    Tabii ki yanlış anlamam, hele ki güzel bir şekilde ifade edilince tam tersi karşı tarafın haklı olabileceğine daha fazla ihtimal veririm.


    Ama şöyle bir durum var:

    1. Şimdiye kadar en uzun süre (2 yıl) kullandığım ve de en fazla yol (80.000 km) yaptığım araç 2004 C-Max Tdci GHIA idi.

    Çok keyifle kullandım aracımı.

    İlk turbo dizel aracımdı.

    İlk sunrooflu aracımdı.

    İlk cruise controllü aracımdı.

    Müzik sisteminin kalitesi karşısında (biraz da komşular rahatsız olmasın diye) evde müzik dinlemeyi bıraktığım bir araçtı.

    35.000 TL verip (8 aylıkken) aldığım, sınıfına göre zamanının ötesinde bir araçtı.

    Gelin arabam oldu. !!!

    Balayına onunla çıktım.

    Karda kışta üzerinden inmedim.

    Ankara İstanbul İzmir, Antalya arası birkaç kez gidip geldim.

    Annemi babamı, kayınpederimi kayınvalidemi 3-4 kez Balıkesir'e götürdüm, getirdim.

    Dolayısıyla bende çok güzel anıları vardır.

    Ama konuyla ilgili olarak yol tutuş, yalıtım, yokuşta çekiş, cruise control tepkileri açısından hala referans aldığım ve de aradan geçen 7 yılda sektörün nereye gittiğini gözlemlememe yardımcı olan bir araçtır.

    5-6 ay kadar önce yeni C-Max'in içine ilk oturduğumda ve de bu test sürüşü sırasında elimde olmadan eski aracımla karşılaştırdım.

    Hatta önceki sayfalarda Auris ve Bravo araçlarımla ilgili yazılarda da C-max'in adı geçmiştir birkaç kez:

    2. Yeni test ettiğim araçlar içinde yeni C4 le birlikte en iyi yalıtıma ve tek başına en iyi sürüş dinamiklerine sahip araç belki de.

    QQ, 5008, ASX gibi araçlarla benzer bir kitleye hitap ettiği için mecburen kullandım.

    Ama tüm dizel araçları, tüm sunroof'lu ya da cam tavanlı araçları, tüm iddialı ses sistemli araçları, bana bu konularda referans verecek olan eski aracımla ve de yeni C-Max'le karşılaştırıyorum elimde olmadan.
    Diğer araçlar için de referans olarak bir özelliğiyle kıyasladım.

    Tıpkı otomomatik vitesli araçları Jazz CVT ya da Bravo dualogic araçlarımla karşılaştırdığım gibi.

    Fark ise C-max'in genel paket olarak gerçekten çok başarılı olmasıdır bana göre.


    İlgin ve düzeyli mesajın için tekrar teşekkürler.


    Vaktin olduğunda bir test edersen eminim seni de etkileyecektir araç.


    Not: Favori markam hala Honda!!!

    Eğer Accord alırsam siz o zaman görün beni ....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 26 Haziran 2011; 0:47:24 >




  • Mesaj içeriği C-max test sürüşüne taşındı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 26 Haziran 2011; 0:48:13 >
  • Mesaj içeriği C-max test sürüşüne taşındı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 26 Haziran 2011; 0:49:41 >
  • eski c-max ler çok güzel ancak son kasadaki kokpitti hiç sevmedim çok janjanlı yapmaya çalışmışlar ve çok karışık olmuş.insanın içini karartıyor ben binince kendimi dışarı atmak istedim.yeni focus ta öyle.çok karıştırmışlar uzay aracı gibi olmuş önü.ben sade tasarım seviyorum özellikle passatın kokpitine her daim hayranım
  • Haluk ağabey ifşa etmişsin bizi ;) Yalnız kullanış pozisyonumda tek el direksiyonda ;) laf yemeyelim forumdan şimdi


    C-max konusunda bende birkaç şey eklemek istiyorum, ailemizdeki arabalardan biri 98 model Renault megane scenic
    kendim vw kullanıcısıyım, ve de favori markamdır. (fanatizm demek sizin takdirinize kalmış ama elbette ki diğer markalara açığım, mesela bu aralar forumda Giulettayı öven pek çok yazıma rastlamanız olasıdır)
    babamın aracını bir türlü yenileyemedik çünkü beyefendiye araç beğendiremiyorum, ama bu süreçte qashqai-c max-picasso-zafira-touran(satıldığı dönemler) btün rakipleri tek tek inceleme ve kullanabildiklerimi test etme şansım oldu.

    Arkadaşlar, Ford'la hiçbir alakam olmadı, ailemizde Ford kullanan birtek eniştem var o da Mondeo. Ama açık ara söyleyebilirim ki bu araç sınıfının benim gözümdeki TEK lideridir, gözüme çarpan eksiklikleri:

    açılabilen sunroof yok(sadece cam tavan)
    mavi aydınlatma herkesin hoşuna gitmeyebilir
    fiyatı biraz pahalı
    deri döşeme yok
    en önemlisi otomatik vites yok.

    Bunların dışında araç KUSURSUZ. Yani Haluk ağabeyimin dediği her şeyin bende arkasındayım, kaldı ki kendisi bir Honda kullanıcısı ve hastası, bende VW. Sizleri temin ederim ki Ford'dan komisyon almıyoruz =) Yani inanın uzun zamandır beni bu kadar etkileyen bir model olmamıştı (diğeri de Alfa Giuletta)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Janjan -- 18 Haziran 2011; 2:20:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eraser84

    türk sitelerinde pek bulamadıgımız tecrubeler ve testler için tskler emeği geçen herkese..

    balgat lafı gecince balgatta 5 sene lise çağlarını gecirmiş biri olarak eskiye donmedim desem yalan olur..

    c sınıfı araçlardan bolca bahsedilmiş, isterdim ki bir mazda fanı olarak mazda 3 testi de yer alsın burada..


    Test aracı bulursam en kısa sürede yaparım arkadaşım.


    Ben teşekkür ederim.

    Janjan'cım benzinliğe girmek üzereydik, her şey mübah


    Görkem'in testinde olanları yazsam...

    Öhöm, neyse, belki kendi anlatır birgün.


    Bence Görkem kesinlikle Stig olmaya aday bir sürücü ...

    Bu kadar yazayım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: raifkokten

    5008 testini merakla bekliyorum.



    O zaman daha fazla bekletmeyeyim...



    Öncelikle 5008'den başlayayım.

    Araç bildiğiniz gibi 7 koltuklu G. Picassonun Peugeot yorumu.

    Önde Head-up-display var ve de sürüş esnasında temel bilgileri ön cama yansıtıyor.

    Aracın bence en önemli, belki de tek vurucu özelliği bu ama.

    Cam tavan da çok iri ve de araca güzellik katıyor ama Picassoda oldukça yüksekte olan tavan daha alçak olan 5008'de özellikle arka koltuklarda başınızın hemen üzerinde durmasıyla "kaza anında risk" durumunu sorgulattı bana.

    Dizayn olarak göze hoş gelse de aracın 3. sıra koltuklarından gelen sesler ve de yeni C4, 508 ve C-max'e göre yalıtımının daha zayıf olması bu tip yeni araçlar karşısında artık "yaşlı" kaldığını hissettirdi bana.

    Motor gürültüsü yeni C4'e göre daha fazla duyuluyor içeride.


    Sonuç: 7 koltuklu bir araç bakanlar Grand C-max alsınlar.

    İlle de otomatik (ve dolayısıyla da Fransız olsun) diyorsanız hem 5008 ve G.Picasso ile test sürüşü yapın mutlaka.

    G. Picassoda gövde salınımı çok fazla oluyor ve de aracın koltuk dolguları çok yumuşak geldi bana.

    5008 de o kadar ferah değil.

    Toyota Verso ise hem benzinli hem de düz vites.

    C-max konusunda ısrarcıyım hala. :)




    Haluk

    Teşekkürler..
    Araçta tıkırtı varsa benim için iş bitmiştir.
    2005 başında C-Max almayı düşünüyordum, sahibinden.com da satanlardan bir arkadaş "abi arkadan tıkırtı,ses geliyor "dedi.Ben de anında vazgeçmiştim.5008 de öyleyse hiç bulaşmıyayım,çünkü bu konuda çok hassasım.
    Aslında Grand Voyager almak lazım ama o da çok değer kaybediyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: raifkokten



    Teşekkürler..
    Araçta tıkırtı varsa benim için iş bitmiştir.
    2005 başında C-Max almayı düşünüyordum, sahibinden.com da satanlardan bir arkadaş "abi arkadan tıkırtı,ses geliyor "dedi.Ben de anında vazgeçmiştim.5008 de öyleyse hiç bulaşmıyayım,çünkü bu konuda çok hassasım.
    Aslında Grand Voyager almak lazım ama o da çok değer kaybediyor..



    xdrive satılık o zaman ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre BİÇER


    quote:

    Orijinalden alıntı: raifkokten



    Teşekkürler..
    Araçta tıkırtı varsa benim için iş bitmiştir.
    2005 başında C-Max almayı düşünüyordum, sahibinden.com da satanlardan bir arkadaş "abi arkadan tıkırtı,ses geliyor "dedi.Ben de anında vazgeçmiştim.5008 de öyleyse hiç bulaşmıyayım,çünkü bu konuda çok hassasım.
    Aslında Grand Voyager almak lazım ama o da çok değer kaybediyor..



    xdrive satılık o zaman ?

    Valla orası karışık.Arabamı çok seviyorum,hiç de satmak istemiyorum ama Allah kısmet ederse ikizler geliyor.3 çocukla;3 serisi biraz zor,şimdi bir çocukla bile sığamıyoruz.Kafam çok karışık,ilerde biraz daha netleşsin,forum ahalisinden yardım isterim zaten




  • Mazda Showroom'una gittiğimizde beyefendi bize çay söylemişti, niyeyse taktım ben o çayı kafama; acayip huzursuz oldum..Çay geldi başkalarına gönderdik çayı kaçtık oradan...Bu olay olmasaydı Mazda 3 testi yapardık abimle.
  • Allah sağlık sıhhat versin ikizlere. xdrive ile devam edilmez böyle bir durumda. Size büyük bir araba şart.
    quote:

    Orijinalden alıntı: raifkokten


    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre BİÇER


    quote:

    Orijinalden alıntı: raifkokten



    Teşekkürler..
    Araçta tıkırtı varsa benim için iş bitmiştir.
    2005 başında C-Max almayı düşünüyordum, sahibinden.com da satanlardan bir arkadaş "abi arkadan tıkırtı,ses geliyor "dedi.Ben de anında vazgeçmiştim.5008 de öyleyse hiç bulaşmıyayım,çünkü bu konuda çok hassasım.
    Aslında Grand Voyager almak lazım ama o da çok değer kaybediyor..



    xdrive satılık o zaman ?

    Valla orası karışık.Arabamı çok seviyorum,hiç de satmak istemiyorum ama Allah kısmet ederse ikizler geliyor.3 çocukla;3 serisi biraz zor,şimdi bir çocukla bile sığamıyoruz.Kafam çok karışık,ilerde biraz daha netleşsin,forum ahalisinden yardım isterim zaten




  • Haluk ticır merhaba, bilgi ve tecrübelerine destek olmak için üye oldum. Uygun görürsen burada ben de test sürüş izlenimlerimi aktarmak istiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali38

    Haluk ticır merhaba, bilgi ve tecrübelerine destek olmak için üye oldum. Uygun görürsen burada ben de test sürüş izlenimlerimi aktarmak istiyorum.



    Hoşgeldin Ali tiça :)

    Ne demek ne demek !!!

    Accord'dan mı başlarsın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: ali38

    Haluk ticır merhaba, bilgi ve tecrübelerine destek olmak için üye oldum. Uygun görürsen burada ben de test sürüş izlenimlerimi aktarmak istiyorum.



    Hoşgeldin Ali tiça :)

    Ne demek ne demek !!!

    Accord'dan mı başlarsın?







    haluk abi yeni kasa accord testi yaptınmı forumda gözdenmi kaçırdım acaba
  • Yazıyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondaMental -- 19 Haziran 2011; 22:27:36 >
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.