Şimdi Ara

Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:) (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.424
Cevap
82
Favori
293.131
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: ali38

    Haluk ticır merhaba, bilgi ve tecrübelerine destek olmak için üye oldum. Uygun görürsen burada ben de test sürüş izlenimlerimi aktarmak istiyorum.



    Hoşgeldin Ali tiça :)

    Ne demek ne demek !!!

    Accord'dan mı başlarsın?






    Sırasıyla:
    Toyota Corolla 1.6 VVT-i 4 aut.
    Peugeot 508
    Megane 3 coupe
    Hyundai ix35
    Mitsubishi ASX
    ve kendi arabamdan da bahsedeceğim. 2005 Honda Accord 2.4 Exe Aut.
    Eski test sürüşlerine gerek yok muhtemelen. Yenilere ağırlık verelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    haluk abi yeni kasa accord testi yaptınmı forumda gözdenmi kaçırdım acaba



    Yaptım Anılcım :)

    Daha doğrusu test aracının içindeydim.

    2.4 Accordu olan bir arkadaşımla Mart başında Efe Hondaya gidip test sürüşü yaptık.

    Önce o sürdü aracı ve de ben arkada oturdum.

    Accord Efe'nin müdürünün eski aracıymış.

    Hor kullanılmıştı.

    Body kit falan da vardı.

    Tabii ki 2004 2.4 araçtan sonra daha tok ve diri ama açıkçası ben bir miktar hayal kırıklığına uğradım. Önce eksi noktalar:

    1. İçeriye beklentilerimin üzerinde lastik gürültüsü alıyor.

    2. Koltukları daha etli olduğundan iç mekanı daha dar. Eski kasalar daha başarılı bu konuda.

    3. Ben çok performans meraklısı değilimdir ama 2.0 motor kesmedi arkadaşımı 2.4 ten sonra haliyle.


    Aracı Cüneyt kullanırken yalıtımından hoşnut kalmadığımdan sıra bana geldiğinde test sürüşü hakkımı yeni CR-V'den yana kullandım açıkçası.

    Patron Accordu birkaç yıl kullandıktan sonra birkaç aydır CR-V'yi kullanmaya başlamış meğer :)

    İçerisinde ağır bir kül kokusu ve de kül artıkları vardı.)

    Bu aracın yalıtımı Accord'dan daha başarılıydı.

    Çok uzun olmayan test güzergahı yüzünden daha fazla şey yazmak istemiyorum.



    CR-V, kaliteli bir lpg dönüşümü ile çok fazla performans beklentisi olmayanlar için hem ekonomik hem de çok keyifli bir araç olacaktır


    Daha yeni ve hor kullanılmamış bir Accord'la (Ankara dışında bir bayii olması lazım bunun için de) test sürüşü yaparsam buraya eklerim.

    Görüşmek üzere.




  • Biri test mi dedi???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    haluk abi yeni kasa accord testi yaptınmı forumda gözdenmi kaçırdım acaba



    Yaptım Anılcım :)

    Daha doğrusu test aracının içindeydim.

    2.4 Accordu olan bir arkadaşımla Mart başında Efe Hondaya gidip test sürüşü yaptık.

    Önce o sürdü aracı ve de ben arkada oturdum.

    Accord Efe'nin müdürünün eski aracıymış.

    Hor kullanılmıştı.

    Body kit falan da vardı.

    Tabii ki 2004 2.4 araçtan sonra daha tok ve diri ama açıkçası ben bir miktar hayal kırıklığına uğradım. Önce eksi noktalar:

    1. İçeriye beklentilerimin üzerinde lastik gürültüsü alıyor.

    2. Koltukları daha etli olduğundan iç mekanı daha dar. Eski kasalar daha başarılı bu konuda.

    3. Ben çok performans meraklısı değilimdir ama 2.0 motor kesmedi arkadaşımı 2.4 ten sonra haliyle.


    Aracı Cüneyt kullanırken yalıtımından hoşnut kalmadığımdan sıra bana geldiğinde test sürüşü hakkımı yeni CR-V'den yana kullandım açıkçası.

    Patron Accordu birkaç yıl kullandıktan sonra birkaç aydır CR-V'yi kullanmaya başlamış meğer :)

    İçerisinde ağır bir kül kokusu ve de kül artıkları vardı.)

    Bu aracın yalıtımı Accord'dan daha başarılıydı.

    Çok uzun olmayan test güzergahı yüzünden daha fazla şey yazmak istemiyorum.



    CR-V, kaliteli bir lpg dönüşümü ile çok fazla performans beklentisi olmayanlar için hem ekonomik hem de çok keyifli bir araç olacaktır


    Daha yeni ve hor kullanılmamış bir Accord'la (Ankara dışında bir bayii olması lazım bunun için de) test sürüşü yaparsam buraya eklerim.

    Görüşmek üzere.





    merak ettım o yüzden sormuştum benimde yakın bir arkadaşta var çok zevk aldığım bir araç fakat şuan ankarada değilim ve burda 2006 2.4 accorda binme imkanım oldu o araca bindikten sonra yeni kasadan sanki dahamı iyi ne dedim kendi kendime ki yanılmamışım aynı yorum sendende geldi (2006 yazdım ama modelınden emin değilim 2006 duydum sanki laf arasında :D)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondAta -- 19 Haziran 2011; 23:22:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: ali38

    Haluk ticır merhaba, bilgi ve tecrübelerine destek olmak için üye oldum. Uygun görürsen burada ben de test sürüş izlenimlerimi aktarmak istiyorum.



    Hoşgeldin Ali tiça :)

    Ne demek ne demek !!!

    Accord'dan mı başlarsın?






    Tiçırlar birdi iki oldu hadi bakalım bekliyoruz test yorumlarını




  • TEST 1: 2011 Toyota Corolla 1.6 VVT-i 4 ileri otomatik Comfort Extra

    Tasarım: Şahsi görüşüm tasarımın bir önceki kasaya göre daha çekici olduğundan yana.

    Kalite Hissi: Vasatı geçmeyen plastik malzeme, döşemelerle birlikte kaliteli bir otomobil izlenimi vermiyor.

    Görüş: Kaba cüsse sebebiyle görüş sınırlı, park zor. Daha büyük bir araç olan Accordum’la bile çok dar yerlere çok rahat girebiliyorum.

    Ses/Yalıtım: Toyota’ların klasikleşmiş çirkin motor sesi bu modelde de devam etmiş. Özellikle de yüksek devirlerde ses çok rahatsız edici. Benzinli motorlar yüksek devirlerde tahrik edici güçlü ve kulağa hoş gelen ses verirler. Ama bu Toyota da yok nedense. Yol gürültüsü ise standartlarda.

    Tüketim: Kullandığım aracın yol bilgisayarındaki ortalama tüketim 12.5 l/100 km idi. Birçok test aracında bu değer 11 litreyi geçmez genelde. Şaşmaz-Jandarma arası İstanbul yolu yokuşunda 80 km sabit hızda 10.5 litre anlık tüketim gösterdi. Bana göre fazla. Otomatik şanzıman biraz fazla yakıyor.

    Performans: 124 hp otomatik şanzımanla ve ağır kasayla birleşince sonuç pek mükemmel olmamış. Şaşmaz-Jandarma arasını 80 km/s sabit hızla 3. Viteste yanılmıyorsam 3250 devirde çıktı. Otomatik Cliom’da bile 4. Oranda rahat çıkıyorum. Anlaşılan kasa ağır geliyor ve şanzıman gücü fazla yiyor. 11.9 saniyelik 0-100 fabrika verisi ve sadece 185 km/s lik son hız da bunu doğruluyor. Sakin sürüşler için ideal.

    Direksiyon: Yine bir Toyota klasiği; Hissiz direksiyon. Çarpışan otoların direksiyonlarını bilirsiniz. İnanın fark yok. O kadar yumuşak ki kavşak üzerindeki U dönüşünde sadece baş parmağımı direksiyona hafifçe dokundurarak direksiyonu çevirebildim. Açıkçası güven vermedi.

    Yol tutuş: Güzergah sebebiyle süspansiyonları zorlama imkanım olmadı ama yumuşak bir araba olduğunu da anlamak uzun sürmedi. Dip gazla yokuş aşağı 130 km/s’ye ulaştım ve sağ şeritteki logar kapaklarından kurtulmak istermiş gibi davranıp bir iki ufak manevra ve kontra yaptım. Aracın stabil olmadığını ve yola sanki oturmadığını hissettim.

    Müzik Sistemi: Belki de beğendiğim sınırlı özelliklerden bir tanesi. Sınıfına göre gerçekten iyi ses veriyor ve teyp kontrolü kolay.

    Sonuç: Biraz fazla olumsuz eleştiride bulundum ancak artık sınıf atlamış ve beklentilerin yükseldiği bir otomobilde her şeyin çok daha iyi olması gerekirdi. Tabi eleştiriler bu noktada daha acımasız oluyor. Sınıfındaki araçlar ise daha iddialı özelliklere sahip. Onların yanında biraz zayıf kalıyor. Sadece tasarımı (Bana göre değil) ve giderek bu özelliğini yitirse de daha az sorun çıkarma potansiyeliyle ön plana çıkabilecek bir araç

    TEST İZLENİMLERİM DEVAM EDECEK..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondaMental -- 20 Haziran 2011; 23:22:45 >




  • Arkadaşlar @Ali38'in yazdığı son mesajı "cevaplanan mesajlarım" dan bakarken görebiliyorum ancak konuya girdiğimde göremiyorum,bu sorunu sadece ben mi yaşıyorum ?
  • Arkadaşlar merhaba,

    Bugün bir başka genç forumdaşım D_E_V_I_L (Arda) ile buluştuk ve yeni bir test sürüşü seferine yelken açtık. :)

    Çok dolu geçti bugün.

    Saat 13:30 da buluştuk ve aralarında 1 km bile olmayan 2 ayrı yerdeki 4 markayı inceledik.

    18:00 de eşimden gelen telefonla Arda'dan izin istedim :)

    Geciktiğim için fırçayı da yedim ama değdi.

    4.5 saatin nasıl geçtiğini anlamadım bile.

    Tekrar teşekkürler Arda'cım.


    Test ettiğimiz araçlar:

    1. Fiat Grande Punto 1.3 mj active (Haluk)

    2. Peugeot 3008 1.6 HDI Auto6R (Haluk)

    3. Peugeot 5008 1.6 HDI Auto6R (Arda)

    4. Mazda 3 1.6 MZR otomatik impressive (Haluk)

    5. Opel Astra 1.6 benzinli 6 ileri tam otomatik (Arda)

    6. Opel Insignia 2.0 CDTI 6 ileri tam otomatik (Haluk)


    Yazacak çoookkkk şey var.


    Hem de çok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 21 Haziran 2011; 20:46:55 >




  • Önce Mazda 3 ile başlayacağım.

    Yarım saat kadar sonra yazımı tamamlamış olurum inşallah.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Önce Mazda 3 ile başlayacağım.

    Yarım saat kadar sonra yazımı tamamlamış olurum inşallah.


    offf off off bu gecede uzun geçicek merakla bekliyorum
  • Araya kendi arabamı sıkıştırmak istiyorum.

    2005 Honda Accord 2.4 Exe. Aut.

    Tasarım: 2003 yılında çıkan bir model olmasına rağmen tasarım oldukça dinamik ve zamanın ötesinde. Çok dikkat çeken bir otomobil. Okulumda en çok konuşulan araba benimki. Halbuki her sınıftan yaklaşık 60 aracımız var. BMW 320 E46, 2011 Toyota Avensis, Toyota Corolla, Passat, Peugeot 407, megane vs vs.. Arabamın ilgi çektiğini şöyle seyir halindeyken dikiz aynama bakınca rahatlıkla anlıyorum. Yanından geçtiğim yayalar mutlaka kafalarını çevirip arkamdan mutlaka bakıyorlar. Belki de bana bakıyorlar

    Kalite Hissi: Malzeme kalitesi oldukça yüksek. Özellikle deri koltukları mükemmel kalitede.

    Görüş: İri cüssesine rağmen görüş harika. Park çok rahat.

    Ses/Yalıtım: Yol gürültüsünü içeri almıyor ancak motor gürültüsünü beklediğimden biraz fazla alıyor. Bu da beni pek rahatsız etmiyor. Özellikle yüksek devirlerde inanılmaz keyifli bir sesi var. Çok araba kullandım fakat inanın bunun kadar agresif ve güzel ses çıkaranı görmedim. Güçlü, tok ve hırçın..

    Tüketim: İster inanın ister inanmayın, şehir içi Lpg’de 10 litre yakıyor. Eksiği var fazlası yok. Ki ben pek de sakin kullanmam. Şehirler arası ise 7 litre civarında. Kuruş olarak ifade etmek gerekirse şehir içi 20 kuruş, şehirler arası 15 kuruş. Bu ise i-Vtec teknolojisinin bizlere hediyesi. 4 farklı subap zamanlaması. Bir tanesi, düşük devirlerde hava yakıt karışımını 1/16’ya kadar düşürüyor. Bu da ekonomi olarak dönüyor bize.

    Performans: 190 hp beygir ve 223 nm tork. Aslında her şeyi anlatmaya yetiyor. 5. Viteste 50 km/s hızla yokuş çıkabiliyorum. Hangi arabada bunu yapabilirsiniz? Çıldırmışçasına hızlanıyor. Bir anda 200 km/s’ye ulaşıyorsunuz. 520 D, 320i, 328i vs vs. Arka tamponumu izleyip kalanlardan birkaçı.. Başka söze gerek yok.

    Direksiyon: Focus kadar olmasa da gayet hisli ve uygun sertliğe sahip, Yola hakimiyetiniz bu direksiyonla mükemmele yakın.

    Yol tutuş: Sınıfında lider diyebilirim. Sincan girişindeki alt geçidin içindeki sert ve dar virajı 90 km/s ile döndüm (Biraz tırstım açıkçası). Ve VSA devreye girmedi bile. O viraj azami 80 km/s ile dönülebiliyor. Bir çok araç ile tecrübelerim var. Accord ile zorladım ve limitlerde olsa da sorunsuz döndüm. VSA güven veriyor.

    Müzik Sistemi: 8 hoparlör, 6’lı CD changer (teyp üzerinden).. Ses sorunsuz.

    Sonuç: Öncelikle şunu söylemek istiyorum, benim aracım olduğu için bu kadar övgü dolu sözler yazmadım. Bu kadar övgüyü hak edecek bir otomobil olduğu için ben Accord aldım. Bunlara ilaveten kusursuza yakın bir otomobil. Donanım çok iyi. Müthiş konforlu ve performanslı bir araç. İkinci elde bu paraya daha iyisi veya yakını yok emin olun.

    İZLENİMLERİM FOTOĞRAFLARLA DEVAM EDECEK..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondaMental -- 21 Haziran 2011; 21:49:03 >




  • Haluk Test Sürüşü 12. Peugeot 3008 1.6 HDi 112 bg. Auto 6R Allure


    Önce 3008'den başlamaya karar verdim Anılcım kusura bakma :)


    Daha önceki 5008 testinde bahsettiğim HUD (Head Up Display) olayını göstereyim önce:


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


    Göğüsteki bir şalter vasıtasıyla bu ekranın parlaklığı ve görüş açısı değiştirilebiliyor.

    Gerçekten çok faydalı bir özellik.

    Gerçi Honda Civiclerdeki dijital gösterge de tam göz hizasında olduğundan aynı işi görüyor.

    Hatta daha bile okunaklı denebilir.

    Bir de onu hatırlatayım.

    Bu sedan versiyonunki:,

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


    Bu da hb olanın:

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


    Ben en çok hb versiyonun göstergelerini seviyorum.

    Ama diğer araçlarda HUD olayına giren çok fazla yok.

    Corvette isterseniz o da olur :)
    Bu gündüz:
     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


    Bu da gece:
     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)





    Test ettiğim(iz) 3008'in birkaç fotosunu koyayım:

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)

    Bu da 3008'in albeniden uzak direksiyonu.

    Sol alt kısmında pek kullanılışlı bulmadığım cc kumandasını da görebilirsiniz.

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


    Burada da bagaj zeminini alt konumda görüyorsunuz.

    Zemini yukarı kaldırıp yükseltibileceğiniz "raf yükseltilerini" kenarda görebilirsiniz.

    Zemini çıkartıp buralara itince daha yükseliyor.

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


    Engin Bey bagajı gösteriyor...

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


    Bagaj zemini en üst konumda:

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)




    Benim araçla ilgili bulduğum en olumsuz özellik aracın tipi :)

    Tamamen kişisel birşey ve aracın tipine bayılanlar da var biliyorum ama ben onlardan değilim işte.

    Eski Honda City gibi 8'gen gibi algılıyorum bakınca.

    Aslında tam demek istediğim şu:


    Böyle bir aracı dizayn etmeleri için iki ayrı grup görevlendirmişler.

    İki grup ta kendi birikim, kültür ve o anki ruh hallerine göre birşeyler çıkartmış ortaya.


    Tam seçim aşamasındayken ilk gruptan birisi tanıdıklarını devreye sokup Cumhurbaşkanından torpil koydurmuş.


    Diğer grup ta işi şansa bırakmak istemediği için (ilk grubun teşebbüsünden habersiz) Başbakan'dan torpil koydurmuş. (Bak sen şu işe )

    Torpil telefonları altında ezilen PSA grubu başkanı da geceyarısı toplayabildiği adamlarla iki ekipten de habersiz aracın altından kapı kolları hizasına kadar ilk ekibin çizimini; kapı kollarından itibaren üst kısmında da diğer ekibin çizimini fotoğraflarda gördüğünüz araç olarak piyasaya sürmüş.



    5008 çok daha güzel görünüyor gözüme.

    Keşke onun biraz daha kısa versiyonu olsaymış da adı 3008 olsaymış bu araç yerine.



    Gelelim 3008 test izlenimlerime:

    Araç C-max ebatlarında (Yasakpınar dostum için bilhassa yazdım) .

    Motor 112 bg lik yeni makine. Eskisinden daha sessiz çalışıyor ve de gaza basınca performansını gösteriyor.

    Yeni C4 te de denemiştim bu makineyi ve de benden geçer notu aldı.

    Alet 6 ileri oranlı Auto6R şanzumanlı ve de gayet düz yol olan test güzergahımızda (önceden de yarı otomatik Bravo kullandığım için olsa gerek) bana göre gayet başarılıydı.

    Bunlar olumsuz noktalar:


    1. Aracın dizaynı (Kişisel görüşümdür. Eğer siz de dizaynı beğenenlerdenseniz bu maddeyi gözardı ediniz)


    2. Cruise control kolunun kullanımı daha pratik olabilirdi. Bravonunkinden daha başarılı ama tuşları küçük olduğundan alışmak ta uzun sürecektir. Bu özelliği çok ama çok fazla kullandığımdan benim için belirleyici. Direksiyon üzerinde tuş olarak kullanılan cruise control sistemleri bence en kullanılışlı olanlar.

    2005 Accordların cc kumandaları direksiyonun sağ tarafında toplanmış örneğin.

    Elinizi direksiyondan kaldırmadan sadece sağ elinizin başparmağıyla kullanabiliyorsunuz aracı:

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


    3. Direksiyonu biraz büyük ve üzerinde hiçbir tuş olmadığından 20 yıl önceki Peugeot direksiyonlarını andırıyor.

    508'in direksiyonu çok daha albenili mesela.


    4. Araç 6 vitesli olmasına rağmen 2.000 devirde 100 km yapıyor olmasını yadırgadım.

    1.4 Toyotalar 90 bg lik motor ve 6 ileri vitesleriyle aynı sürati yapıyor.

    Tabii bunu çekiş açısından değil, daha yüksek süratlerde düşük devirde hareket edip yakıt tüketimi ve motor gürültüsü açısından avantaj sağlamak anlamında yazdım.

    C-max 110, Bravo 115 km yapıyor aynı vites ve devirde.

    110 luk TDCI Focuslar 5. viteste 2000 devirde 100 yapıyor.

    (Ek bilgi: Bugünkü İnsignia testinde 2.0 dizel motor 6 ileri şanzumanla 2000 devirde 120 yapıyordu mesela.)

    5. Aracın ön konsolu çok geniş tasarlanmış. Göze hoş geliyor olsa da gerektiği durumlarda ön koltuklar arası geçiş çok ama çok zor olacaktır.

    6. Takip etmek için kafamızı da çevirmemiz gereken göstergelere alışamadım bir türlü. (İnsignia ve Astrada da rakamlar böyle yazılmış, tıpkı Skodalardaki gibi yani. Çok büyük problem değil ama ben takıntılıyım herhalde)

    7. Fiyat olarak en dolu versiyonun 64-65 bin TL olması...


    Gelelim olumlu noktalara.

    1. Araçta en son nesil ESP kullanılmış ve de aracı yoldan çıkaramadım :) Kardeşi Picasso da olan gövde salınımları birazcık var ama yol tutuşu çok çok iyi. Hem de 60 yanak lastiklerle.

    Tabii C-max'in sert süspansiyonları ve stabil yol tutuşu olamayacaktır zira o araç mermi gibi birşey bu sınıfta. 3008 daha yumuşak ama elektronik sistemler çok çok iyi çalışıyor.

    2. Aracın yalıtımı iyi ve de rahatsızlık veren bir tıkırtı vb yok.

    3. İçi ve bagajı çok kullanılışlı. Ardanın da bahsettiği gibi bagaj zemininde bulunan birkaç santimetre kalınlığındaki pandizot, zemini 2 kademe olarak yükseltebiliyor. Honda CR-V türü bir bagajı var yani. Bu zemin en alttayken çok geniş bir bagaj oluyor, en üstteyken de 2 katlı oluyor ve de altta daha ağır, üstte daha hafif yükler taşınabiliyor.

    4. Cam tavan gayet güzel.

    5. Motor performansı iyi.


    Bu sınıfta dizel otomatik sadece kardeş model Citroen Picasso'da var.

    Bu iyi mi kötü mü bilemedim tabii.



    Not: Bu modelin eksi yönleri artı yönlerinden daha çokmuş gibi algılanmasın zira eksi noktalardan birkaçı tamamen benim objektiflikten uzak kişisel beğenilerim.

    Dizaynı bana hitap etse tereddüt etmeden satın alırdım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 26 Haziran 2011; 1:01:34 >




  • farketmez test izlenimleri olsunda sizin o yeter oku oku bitmiyor valla zevkle okuyorum arada civic fotolarını görüncede keyiflendim iyice
  • Premium markaların testleri de gelecek mi?
  • Bugün Arda ile Eskişehir yolu Ağaçlı Fiat'ta buluştuk.

    Önce Fiat'a girdik ve Arda Bravo testi yapmak istedi ama ellerinde test aracı dahil hiç Bravo yoktu.

    Ben Punto evo dizel otomatik testi yapmak istedim ama onda da test aracı yoktu. (Fesüphanallah diyesi geliyor insanın )

    Fikir vermesi açısından Grande Punto testi yaptım :)

    Onun izlenim ve fotolarını daha sonra ekleyeceğim.


    Fiat'ın hemen yanındaki TEKOTO Peugeot bayiine girdik.

    Biraz 508, biraz da yeni 308'i mıncıkladık.

    Daha sonra da 3008 test sürüşüne geçtik.

    Bize test sırasında eşlik eden görevli ENGİN Bey, yıllardır sektörde olan birisi.

    Gerek bizi karşılaması, gerek test sürüşü sırasında araçla ilgili detayları vermesi, gerekse de testten sonraki sohbetimiz sırasında yıllarını bu sektöre vermiş olduğunu hissettiren bilgi ve birikimiyle daha önceki Göral ve ABC Peugeot ziyaretlerimden çok daha zevkli bir test süreci deneyimi yaşamamızı sağladı. Aranızdan Peugeot test sürüşü ya da alımı yapmak isteyenler olursa, mutlaka ve mutlaka kendisiyle görüşmenizi öneririm. Bu vesileyle kendisine bir teşekkür de buradan ederim.

    3008 test sürüşü detaylarını birazdan ekleyeceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA
    Premium markaların testleri de gelecek mi?

    Onlar hakkında yazcak pek olumsuz şey olmuyor. :)Varsa merak ettiğiniz sorun belki sürmüşümdür.

    Bu arada az sonra upuzun bir Peugeot 3008 incelemesi geliyor.
  • Haluk abimiz ile dolu dolu ve son derece zevkli bir gün geçirdik. Ben de kendisine teşekkürlerimi sunuyorum.

    Ben de 3008'den başlayayım test izlenimlerimi aktarmaya.


    Test ettiğimiz model 1.6 HDi 112 bg - Auto6R Allure idi. Bu aracı Haluk abi kullandı ben arka koltukta kabin içi sesleri dinlemekle ve diğer konfor unsurlarını değerlendirmekle meşguldum. 3008 uzun yol için kesinlikle uygun bir yoldaş. Panoramik cam tavan aracın içini son derece ferahlatıyor. Ayrıca arka camlar epey koyu tonlu ve perdeliler. Orta konsolun arkaya uzanan devamında havalandırma delikleri bulunmakta ve klima arkayı verimli şekilde soğutabilmekte. Arka diz mesafesi gayet yeterli. Bacak bacak üstüne atmayı denemedim ama belki yapabilirdim. :) Koltukları rahat ve geniş. Arka yolcuların ayak bastıkları zeminde eşya koymak için gözler mevcur. Ayrıca aracın bagajı son derece kullanışlı. Bagaj İki kapak halinde açılıyor. önce üst sonra alt şeklinde. İçi gayet geniş ve katlı bir yapısı var. Pandizot şeklinde bir zemin hareket ettirilerek çeşitli yüksekliklerde sabitlenerek kat çıkabiliyorsunuz. :) Konfor ve yaşam alanı olarak gayet tatminkar bir aile aracı 3008.


    Yol sesi az miktarda var. Motor sesi üst devirlerde olmadığı müddetçe az. Head-up display in pek bir faydasını ve fonksiyonunu görmedim açıkcası. Hızınız ve cc'u kaç km'ye sabitlediğiniz gibi veriler var. Olmasa da olur... Aracın ses sistemi hoşuma gitmedi. Belki de iyidir ama ben Bang & Olufsen e alıştığım için gayet çamur gibi bir ses vardı. Gerçi bugün sürdüğümüz Mazda hariç hepsinin ses sistemi kötüydü.


    Hız sabitleme sistiminin kontrolü hiç pratik değil hatta rezalet. Kolun bulunduğu yer çok aşşağıda. Ve cidden kullanışsız. Uzun yol aracında böyle olmamalı kesinlikle.

    3008 iyi yol tutuyor. :) Süspansiyonu orta üstü sertlikte ama konfora olumsuz bir etkisi yok. Aracın ESP si gayet iyi çalışıyor. Aracı net olarak çizgide tutyor. Ama bu tarz denemeleri tasvip etmiyoruz. :) 3008 in yol tutuşu bu sınıftaki bir aile aracına göre son derece iyi.


    Motoru hakkında pek konuşmama gerek yok yıllardır bilinen bir motor. Bir 20d gibi üzerinnde konuşulacak bir motor değil sonuçta. Hareket etsin yeter. :)


    Şimdi yazacağım olumsuz yanı bu aracın müşteri profilini her ne kadar çok rahatsız etmeyecek olsa da belirtmeden geçemeyeceğim. Auto 6R çook yavaş bir şanzıman. Sarsıntı olarak çok bir sıkıntısını görmedim ancak yavaş çalışıyor. 1 den 2 ye 1 saniyeye yakın sürede geçiyor diyebilirim. Ben manuel alınmasını tavsiye ederim.


    Olumlu yanları;
    - Geniş yaşam alanı, yol, rüzgar ve motor sesi konularında başarısı, eşya gözleri ve bagajı, yol tutuşu ve ESP sistemi.


    Olumsuz yanları;
    - Hız sabitleme kullanışsız, Auto 6R'ın yavaş çalışması, müzik sistemi (bana göre*), sıfır Peugeot lara özgü iğrenç plastik kokusu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Phantoka -- 21 Haziran 2011; 22:00:08 >




  • Mesaj içeriği Peugeot 3008 test sürüşüne taşındı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 26 Haziran 2011; 0:55:14 >
  • editt



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Phantoka -- 21 Haziran 2011; 22:22:34 >
  • Bu arada Arda'nın affına sığınarak kendisinden gelen bir "özel mesaj"ı sizlerle paylaşıyorum.

    Gece gece çok güldüm yaaa. :)


    quote:

    Abi ben 5008 için yazacak olumlu şey bulamadım yahu... ne yazsam bilemedim. 3008 için iyi şeyler yazabilirim bol bol ama buna yazamadım...





    Bence de 5008'in 3008'e göre tek avantajı (tipini saymazsak) fazladan iki koltuk barındırması.

    Bu kısımları RAİF KÖKTEN arkadaşım için yazıyorum özellikle:

    Ardanın 5008 testi sırasında özellikle arkaya oturdum zira daha önce Balgat civarındaki test sürüşüm sırasında aracın arka kısmından, 6. ve 7. koltuk mekanizmalarından tıkırtılar geliyordu.

    Tıkırtılar hala geliyor.


    Hem de sadece 3. sıradan değil, 3008'de gayet etli olan 2. sıra koltuklara karşın 5008'de simitçi tablası kalınlığındaki 2. sıra koltuklar da devamlı tıkırdıyor.

    Zaten bu tip araçlarda sadece ufaklıkların oturabileceği ebat ve baş-diz mesafesine sahip olan 3. sıra koltuklar olduğundan çok da pratik değiller.

    Hatta Allah göstermesin, bir kaza durumunda compact ebatlardaki araçların 3. sıra koltuklarının hiç de güvenli olmadığını izlemiştim yanılmıyorsam Fifth Gear'da.


    Ben olsam Ambiente paketli Mercedes Benz Viano'yu da değerlendirirdim.

    Bu broşür ve fiyatlar için link:

    http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/van/home/new_vans/models/mpvs/viano_639/price_list.html

    Bu araç benim de hoşuma gidiyor.

    Bir test edeyim de buraya yazayım olmazsa.




  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.