Şimdi Ara

Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:) (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.424
Cevap
82
Favori
293.122
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Abi senin inceleme gelemedi bi türlü? :))
  • 4 parça halinde birşeyler yazdım ya Ardacım !!!

    10 kadar da foto ekledim.

    Ancak bu kadar çıkıyor 10 parmak yazdığım halde :)
  • Mesaj içeriği 3008 test izlenimlerime taşındı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 26 Haziran 2011; 0:58:44 >
  • Mesaj içeriği 3008 test sürüşüne taşındı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 26 Haziran 2011; 1:00:23 >
  • Ben direksiyonla birlikte o asa şeklindeki vites topuzunu da çok saçma buluyorum 3008'de.
    Kimine garip gelebilir ama Picasso'daki ufacık vites kolu benim çok hoşuma gitmişti :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Ben direksiyonla birlikte o asa şeklindeki vites topuzunu da çok saçma buluyorum 3008'de.
    Kimine garip gelebilir ama Picasso'daki ufacık vites kolu benim çok hoşuma gitmişti :)


    Picassodaki direksiyondan vites ve de ön koltukların arasına kadar uzanmayan orta konsol sayesinde ön koltuklar arasında geçiş yapılabiliyor aracın dışına çıkmadan

    Yeni C4'teki vites "parmağı" da (ilk sayfalarda fotosu vardı) çok orjinal bu arada..
  • Onu da sevemedim Haluk Abi Ben genelini sevmiyorum otomatik viteslerin zaten.
    Picasso istisna sadece
  • Bu arada bu gece Mazda 3 test sürüşünü de yetiştireceğim inşallah.

    Yolu yarıladım bile :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 22 Haziran 2011; 1:37:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Ben direksiyonla birlikte o asa şeklindeki vites topuzunu da çok saçma buluyorum 3008'de.
    Kimine garip gelebilir ama Picasso'daki ufacık vites kolu benim çok hoşuma gitmişti :)


    Picassodaki direksiyondan vites ve de ön koltukların arasına kadar uzanmayan orta konsol sayesinde ön koltuklar arasında geçiş yapılabiliyor aracın dışına çıkmadan

    Yeni C4'teki vites "parmağı" da (ilk sayfalarda fotosu vardı) çok orjinal bu arada..



    vites parmağı tam oturmuş ben c4 vitesine kobracık diyorum ki gören hayran kalıyor




  • 2.0 cdti insignia ile 1.6 astra testini nedendir bilmem(!) daha bir merak ettim şimdi

    haluk abi emeğinize sağlık zevkli ve yararlı etkinlikler yapıyorsunuz,ilerleyen aylarda elimden geldiğince katkı sağlayacağım.bulunduğum yerde epey bayii var yakın
  • Haluk abi, Görkem, Arda ve gözümden kaçtıysa diğer arkadaşlar. Takipteyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    vites parmağı tam oturmuş ben c4 vitesine kobracık diyorum ki gören hayran kalıyor


    Kol gibi olanlara vites kolu diyoruz ya,

    parmak gibi olana da vites parmağı demeyi uygun gördüm.

    Kobracık biraz "riskli" gibi geldi bana :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: banchi_doğan

    2.0 cdti insignia ile 1.6 astra testini nedendir bilmem(!) daha bir merak ettim şimdi

    haluk abi emeğinize sağlık zevkli ve yararlı etkinlikler yapıyorsunuz,ilerleyen aylarda elimden geldiğince katkı sağlayacağım.bulunduğum yerde epey bayii var yakın


    Her zaman beklerim Doğan'cım.

    Bu arada hiç merak etme, senin aracın "parasına hakkını" bu iki araçtan da daha çok veriyor.

    Yarın yazacağım onları da inşallah.




    Gerçi Sen şimdi iyice meraklanmışsındır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: banchi_doğan
    2.0 cdti insignia ile 1.6 astra testini nedendir bilmem(!) daha bir merak ettim şimdi

    haluk abi emeğinize sağlık zevkli ve yararlı etkinlikler yapıyorsunuz,ilerleyen aylarda elimden geldiğince katkı sağlayacağım.bulunduğum yerde epey bayii var yakın

    Ben hemen kisa bir cevap vereyim, kullandigimiz araclar 6 ileri active select sanzima sahiplerdi. Ben hic memnun kalmadim sanzimandan cok yavas calisiyor, fazla dusunuyor, kararsiz. Onceki aracim otomatik mazda 3 son derece kararliydi ama bundan bi nebze daha hizli. Haluk hocam da fark etmistir belki ikisini de kullandik ard arda.

    Surdugum 1.6 benzinli 115 hp lik motorda da bu sanzimanla birlesince bagiran ama gitmeyen bir arac olmus. Cunku arac cok cok agir. Kapilari bile cok agirdi.




  • @ haluk abi: vallahi merak ettim özellikle 1.6 A.S 115 lik sanırım test ettiğiniz, alıp lpg taktırmayı düşünmüştüm bir ara bunu alırken. insignia ise motor hakkında 2.0 gibi değil gibisnden sürüyle yorum var o yüzden ayrı bir merak besledim, incelemeride zevkle okuyorum hepinizin eline sağlık

    devil hocam: bilgilendirme için teşekkürler, aslında active selecti easytronick'e göre bariz üstün sanır(d)ım .. yeni astra gerçekten ağır bir araç, ama kalite olarak üst düzey özellikle iç mekan olarak.. bu yüzde 2 3 yıl sonra 1.6 dizel + otomatik geldiğinde çok güçlü bir alternatif. sizinde yorumlarınızı ayriyeten bekliyorum

    mazda3 hb mi idi? fatmagülün suçu ne dizisinde gördüm beyaz hb mazda 3 bir araba bu kadarmı yakışıklı olur .. çok sevidğim bu araç hakkındada değerli izlenimlerinizi merakla bekliyorum.




  • Mazda 3 benim eski aracimdi onu da yarin vakit bulursam yazarim.

    Bu arada astra j nin icine oturdun mu hic? Klostrofobik bir arac, bir suru tus var, oturus pozisyonu arkaya ve assaga dogru. İlginc bir arac ben sevmedim. :)

    Edit: 2 litre dizel evet agir oldugu icin insignia ve active select varken cok efektif yurumuyordu. Ama 115 lige nazaran daha iyi.

    Acik soylemek gerekirse 2.0 tdi+dsg hakkaten basarili. VW i sevmem ama bugunkulerden sonra cidden basarili. Ozellikle dsg.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Phantoka -- 22 Haziran 2011; 2:05:26 >
  • bana çok hitap etmişti onun konsolu, almaı düşündüğüm araçta sunroof vardı bu yüzden bende aynı klostrofobi hissini uyandırmamış olabilir.tuşların dokunma hissi, yerleşmetirilme şekli, görüntüsü ve plastik malzemesi oldukça kaliteliydi. oturma pozisyonu ise rahat değil ama alışılır diye düşündüm, önünü görmek imkansız neredeyse aracın ki buda hakimiyet hissini azaltır, benim aracında önü zar zor görülüyor ama en azından görülüyor , bence sürüş etkileşim açısından oturma pozisyonu önemli Kİ bu astra j nin en büyük handikaplarından.

    mazda içinde yarını bekleyeceksek yavaş yavaş yatayım ben ıo zaman
  • Mazda icin simdilik sunu soyleyim gayet iyi bir araba. Rijit bir sasiye sahip, oturakli ve en onemlisi surmesi keyifli bir arac. Astra testinde falan aman bitsede gitsek diye bastim gaza mazda da rotayi uzatirim o derece. :)) ama iste 105hp ve 4 ileri otomatik gibi bi sıkıntısı var. :)) ha ama astra daki gibi hantallik asla yok.
  • Haluk Test Sürüşü 13. Mazda 3 MZR 1.6 otomatik Impressive

    Önce birkaç foto:

    Test aracımız Mazda 3 sedan idi:












    Bugünkü testlerden aklımda en çok kalan 2 model 3008 ve Mazda 3 idi.

    3008'den sonra şimdi de Mazda 3'ü yazayım.

    Ağaçlı Fiat ve Tekoto Peugeot bayilerinden 1 km (belki de daha az) kadar sonra Opel, Chevrolet ve Mazda bayii olan Opan'a geldik.

    Bizimle satış müdürü Sevgi Hanım ilgilendi.

    Tıpkı Tekoto'dan Engin Bey gibi Sevgi Hanım da uzun yıllardır sektörde olan birisi ve de gerçekten markayı ve alternatiflerini çok iyi tanıyor.

    Test sürüşüne de kendisi eşlik etti.

    Şimdiye kadar gerek satış temsilcisi, gerekse de test görevlisi olarak yardım ve hizmet aldığım en "sağlam" bayanlardan birisi olan Sevgi Hanım'la tanışmış olmaktan büyük keyif aldım.

    Ricam üzerine test güzergahını da bir miktar uzattık.

    Araçla ilgili aldığım bilgilendirmeden çok memnun kaldım.

    Ankarada Mazda araç test sürüşü ya da alımı için Sevgi Hanım'la görüşmenizi öneririm.

    Kendisine bir teşekkür de buradan edeyim.


    Arda zaten eski aracından dolayı markayı da iyi biliyordu ama ben sadece Zoom Zoom forumdaşın yazdıklarından ve biraz da Japon markası olduğu için mentaliteye yakın olduğumdan biliyordum markayı.


    Test sonucunda kendimi daha da yakın hissettim.

    Test güzergahımız Koru Migrostan yaklaşık 500 m önce yeralan Mazda Opan'dan normalde Başkent üniversitesinden olan U dönüşü yerine Yaşamkent'ten U dönüp geri gelme ve de bir de Gordion önünden U çekip geri bayiiye dönüş idi.

    Önce araçla ilgili eksi noktaları yazayım:

    1. 1.6 benzinli motora sahip test aracının performansı pek iç açıcı değil beklendiği üzere. Motor devirlenmeyi seviyor olsa da dizel motorların torku olmadığından sollamalarda falan nefessiz kalıyor maalesef.

    2. 4 ileri tam otomatik şanzumanlı aracın performansı düşükken yakıt tüketimi de düşük olsaydı keşke :)



    Yaklaşık 10 km'lik test güzergahında çok performanslı olmayan bir sürüşte yakaladığım değer 8.7 lt.

    Klima düşük ayarda hep açıktı.

    3. Aracın yol sesi yalıtımı Honda Civic ayarında. Alacak olanlar mutlaka kaliteli bir yalıtım yaptırsınlar. Hatta "Çekomastik" forumdaşın konusu vardı. Kendisinden de fikir alınabilir.

    Ve hepsi bu kadar.

    Aslında tam Honda Civic izlenimi gibi bu 3 madde.

    Ama Honda civicten farklı olarak dizel alternatifi olması, hem de bu izlenimlerde en çok beğendiğim 1.6 ünite olan 115 bg'lik makine ki benzeri Ford ve 112 bg olarak PSA da da kullanılıyor.

    Bu aracı 6 ileri vitesli o motorla alıp keyifle bineceksin.

    Sadece dizelde otomatik vites seçeneği olmaması sıkıntı.

    Ama vites yolları Ford'daki gibi çok iyi olacaktır.

    Son 1 yıldır otomatik vites kullandığım halde Ford'un düz vitesinin geçişlerinden keyif almıştım.

    Mazdanın da farklı olacağını düşünmüyorum.


    Gelelim artı noktalara...


    1. Soğutma performansından Japon aracı olduğu belli oluyordu. Çok iyiydi.


    2. Bir araçla bütünleşmek hissini bu konu başlığı altında test ettiğim 20 kadar araçtan hiçbiri Mazda 3 kadar yaşatmadı bana.

    Test sürüşü sonunda tipi ve yukarıda okuduğunuz birkaç nokta dışında çok beğendiğim ve de yüksek oturuş pozisyonuna sahip 3008 den sonra normalde basık olan bir araca binince (Eski C-max'ten inip Focus 1 aracıma binince olduğu gibi) klostrofobik hissedeceğim düşünmüştüm ilk başta ama böyle olmadığı gibi çok da keyif aldım.

    Bu duygu anlatılmaz, yaşanır derler ya, işte o.

    Honda Civic yumuşak huyludur mesela.

    Mazda çok direkt. Yolu hissediyorsunuz. Ucundan da olsa kaputu görüyorsunuz.

    Focus 1 ve C-max sahibi oldum.

    Onları andırıyor ama daha da keyifli işte.

    Alfayı andıran çizgilere ve karaktere sahip Bravo aracım oldu.

    Ama bu ondan da farklı.

    Tüm test sürüşlerinde gerek benim gerekse de görevlilerin yaptığı atraksiyonların hiçbirini yapmak içimden gelmedi Mazda'da.

    Gerek duymadım çünkü hepsinden daha başarılı olacağını hissettiren bir sürüşü vardı.

    Sadece 100 metre gitmem bile yetti yani bunları yazmam için.

    Kalan 9 kilometre boyunca araçtan keyif aldım.

    Araç yalıtımı benim için önemli bir kriterdir.

    Mazda da çok dert etmedim. :)

    Nasılsa iyileştirilir diye düşündüm.

    Sürüş keyfi o kadar iyiydi yani.

    3. Koltuk dolguları ve sertlikleri yerindeydi. Sedan versiyonun baş ve diz mesafesi gayet iyiydi.

    4. Aracın genel olarak malzeme kalitesi ve işçiliğini beğendim.



    5. Donanım olarak çok iyiydi.

    Yan aynalarda kör nokta sistemi gayet başarılı ve de yakında bir araç varsa aynanın dış kısmına doğru bir uyarı ışığı yanıyor. O an o tarafa doğru sinyal verirseniz sesli olarak ta uyarıyor sizi

    Düz vites impressive donanımda ön cam rezistansı mevcut.

    Kışın çok faydalı olacaktır.

    Ses sistemi iyiydi.



    6. Araç en sorunsuz araçlardan biri ve bu kasada da öyle olacaktır.

    Mazda Türkiye yeniden yapılandı ve de eski Mermerler dönemini atlattı.

    Daha fazla müşteri kaybetmeyi göze alamayacakları bir dönem bu ve de artık dizel motor da olduğuna göre bu sınıfta kesinlikle alınır bir araç yapmış.

    Kubilay06 isimli Mazda 6 sahibi forumdaşımız aracının 10 bin bakım fiyatlarını paylaşıyor açtığı konuda.

    Benzer şekilde Mazda 3'ün de bakımlarının çok pahalı olmayacağı söylenebilir.

    Bravo Mazda'ya

    Özetlersem, dizel motorlu bir Mazda 3 alınır, serviste Cruise control taktırılır, bir miktar yalıtım yapılır ve de keyifle binilir.

    Otomatik isteyenler ise benzinli motorla yetinmek durumundalar.

    Benzin giderleri yüksek olacaktır ama aracın bakımdan bakıma servise girmesi bunu biraz hafifletebilir.

    Bir de çok fazla yol yapmıyorsanız zaten ciddi bir problem değil.


    Yolda giderken Arda ensekökümden bir poz almış :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 26 Haziran 2011; 1:06:12 >




  • Mesaj içeriği Mazda 3 test sürüşüne taşındı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 26 Haziran 2011; 1:03:46 >
  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.