Şimdi Ara

Test-Hyundai ix35

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.014
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yeni tasarımları ile son zamanlarda otomobil severlerin ilgisini üzerine çeken Hyundai, İx35 modeli ile bu özelliğini korumayı sürdürüyor. 1.6 litrelik benzinli versiyonu ile fiyat konusunda kullanıcıyı üzmeyen bir profil oluşturuyor.

    Tasarım

    Hyundai ix35 özellikle ön bölümü ve dışa doğru kabartılmış yapısı ile güçlü görünmeyi başarıyor. Geriye doğru uzanan far grubu ve kaput üzerindeki keskin çizgiler otomobilin agresif yapısını arttırır nitelikte. Bu keskin çizgilileri otomobilin dört bölümünde görmek mümkün. Ön sis farlarının kenarlarında, kapı kollarında bulunan nikelaj ve üst tavan rayları sportifliği arttıran detaylar arasında. Arka bölümde yeni stop grubu ile dikkat çeken ix35 yan aynalar üzerindeki Led sinyaller ile şık bir görünüm sağlamayı sürdürüyor. Segmentin de ki rakiplerine baktığımızda Ford Kuga ve Nissan Qashqai karşımıza çıkıyor. Nissan Qashqai’den 80 mm daha uzun ve 37 mm daha geniş olan ix35 kuga karşısında yenik düşebiliyor. Arazi açısından karşılaştırırsak 24.2 yaklaşma 26.9 ayrılma açısı ile Kuga dan daha başarılı bir değer elde ederken Qashqai’ye sadece ayrılma açsında yenik düşüyor.

    Ayrıca yerini aldığı Tucson ile karşılaştırdığımızda 4410 mm değeri ile 85 mm daha uzun, 1820 mm değeri ile 20 mm daha geniş ve 1670 mm değeri ile 60 mm daha alçak bir yapıya sahip.

    İç Mekan

    İx35’in içerisine geçtiğimizde malzeme kalitesi anlamında üst seviyelere oynayan, ergonomi anlamında sıkıntısı yer almayan bir kokpit bizleri karşılıyor. Otomobilin gösterge tablosu ve ön bölümün orta kısmında yer alan panel gözleri yormayan mavi bir ışık ile aydınlatılmış. Ön konsolun üst bölümünde müzik sistemi yer alıyor. Buraya ulaşımda sürücü ve yolcu zorluk çekmezken, direksiyonun üzerine konumlandırılmış sık düğmeler ile de kontrolü sağlanabiliyor. Müzik sisteminin altında çift bölmeli otomatik klima bulunurken; bu kısmın hemen altında koltuk ısıtma ve otomatik park asistanı düğmeleri bulunuyor. Hyundai modellerinde görmeye alışık olduğumuz Aux, ipad ve USB girişi de bu bölüme konumlandırılmış. Otomobil direksiyonunun sağ tarafında anahtarsız çalıştırma tuşu bulunurken, sol tarafında ESP, DBC (Yokuş İniş Destek Sistemi) yer alıyor. İç mekanda sürücü ve yolculara yeterli seviyede hacim sunarken 591 litrelik bagaj hacmi ile de göz dolduruyor.

    Performans

    Test konuğumuz olan Hyundai İx35 1.6 litrelik benzinli motora sahip. Bu ünite 6300 d/d’da 135 bg güç üretirken, 4850 d/d’da 168 Nm tork değeri üretiyor. Bu ünite 6 ileri manuel şanzıman ile desteklenirken maksimum 178 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre 6.8 litrelik ortalama tüketim değeri sakin kullanımlarda elde edilebilir nitelikte.

    Sürüş

    İx35 dış tasarımı ve keskin hatları ile güçlü bir profil çiziyor. Gerek ön tasarım gerek arka tasarım markanın yenilikçi kimliğini ön planda tutar nitelikte. İç mekana geçtiğimizde ise gayet pratik ve kullanışlı bir ortam bizleri karşılıyor. Deri detaylar ve ısıtmalı koltuklar size Premium bir yapı hissi veriyor. Ayrıca açılır tavan otomobilin iç mekanının daha aydınlık bir yapıya sahip olmasını sağlıyor. Otomobilde belirtmek istediğim bir özellik ise otomatik park asistanıdır. Sistem ön konsolun alt tarafına konumlandırılmış bir buton ile aktif hale getiriliyor. Tuşa basıldıktan sonra ön panelde sistemin aktif olduğunu ve park yeri aradığı belirtiliyor. Sadece sağa park edebilen bu sistem yeterli bir aralık bulduğunda vitesi geriye takmanız için size emir veriyor. Bundan sonra gaz ve fren sistemi sizin kontrolünüzde kalarak tüm direksiyon hareketleri sistem tarafından gerçekleşiyor. Bu sistemin başarılı olduğunu da belirtmeden geçmeyelim. Asfalt kullanımlarında başarılı bir çizgi çizen ix35 hafi arazide de iyi işler çıkarıyor. Buna en büyük destek olan detaylar ise serte dönük süspansiyon ve arazi açıları oluyor. Direksiyonun sol tarafında yer alan DBC (Yokuş İniş Destek Sistemi) eğimli inişlerde gerekli güvenliği sağlıyor. ESP sisteminin standart olarak sunulan modelde bu sistemin tek hedefi sizi doğru rayda tutmak. Bunu başarılı bir şekilde yerine getirdiğinin altını çizerim. Ülkemizde manuel 1.6 litre benzinli ve 2.0 litre otomatik seçenekleri ile satışa sunulmuş. İx35 sizi vergi anlamında 1.6 litrelik motor seçeneği ile büyük bir yükten kurtarıyor. Süspansiyon sistemi ve 1.6 litrelik ünitede otomatik vites seçeneği sunulmaması biraz yadırgansa da, gerek fiyatı ve gerekse diğer avantajları ile iyi bir tercih.

    Yazı: Alper GÜLER




     Test-Hyundai ix35


     Test-Hyundai ix35


     Test-Hyundai ix35







  • eline sağlık dostum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugofarell

    eline sağlık dostum.

    Eyvallah
  • Testimizden bir kaç kare daha



     Test-Hyundai ix35


     Test-Hyundai ix35


     Test-Hyundai ix35




  • Gayet güzel bir inceleme olmuş. Elinize sağlık, yeni testlerinizi bekliyorum şahsen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • asx ve ix35 oldukca aklimi celiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    Gayet güzel bir inceleme olmuş. Elinize sağlık, yeni testlerinizi bekliyorum şahsen.

    Teşekkürler. İlerleyen zamanlarda yeni testler ile karşınızda olacağız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Avagadroo

    asx ve ix35 oldukca aklimi celiyor

    Mitsubishi ASX incelememize de aşağıda ki linkten ulaşabilirsiniz.

    http://forum.donanimhaber.com/m_65350106/mpage_1/f_/key_//tm.htm
  • Ah hyundai ah , atsan şunun üstüne 1.6 dizel millet sıraya girsin.

    Bazen bu otomobil firmalarını anlamıyorum gerçekten elinde olan bir imkanı neden kullanmazlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AO -- 15 Ekim 2012; 17:08:04 >
  • güzel inceleme
  • elinize sağlık..test süresince kaç lt yaktı acaba...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmtıl

    elinize sağlık..test süresince kaç lt yaktı acaba...

    Teşekkürler arazi ve performans kullanımlarımız dahil 9.2 litre civarı bir tüketim elde ettik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEHMETXXXX

    güzel inceleme

    teşekkürler
  • Suv alma niyetim olda sportage ve ix35 düşünürdüm. Gerçekten çok güzel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kia ve hyundai sevemiyorum!
  • 15 gün önce sport style plus paketiyle aldım. İlk kez Alman olmayan bir araba kullanıyorum. Trafik sıkışıklığından mıdır yoksa aldığım gün benzine yapılan rekor zamndan mıdır anlamadım ama benzin tüketimi cep yakıyor ama onun dışında her şey iyi. şimdilik gayet memnunum umarım böyle devam eder.
  • Bu aracın fiyatı 52 binden başlıyormuş. B sınıfı araçların 40 bin lira olduğu yerde bence fiyati oldukça uygun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cro

    Bu aracın fiyatı 52 binden başlıyormuş. B sınıfı araçların 40 bin lira olduğu yerde bence fiyati oldukça uygun.

    Fiyatı ve hafif arazideki performansı ile mantıklı seçenekler arasında.
  • Araba tasarım olarak hoş duruyor ama ne biliyim SUV Hyundai.
  • öncelikle gayet güzel inceleme olmuş teşekkürler.ayrıca of dead acaba nie hyundaiye suv u yakıştıramadınız.sebebi nedir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.