Şimdi Ara

Vites Boşta. Arabanın devri yükseliyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (4 Mobil) - 1 Masaüstü4 Mobil
5 sn
16
Cevap
2
Favori
65.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.

    Uzun zamandır kafamı kurcalayan bir şey var. Olay şöyle:

    Dur-kalk sıkışık trafikte rampa aşağı inerken vitesi boşa alıyorum. Önümdeki araba 5 metre filan gidince ben de frenden ayağımı çekiyorum. Araba salınmaya başlayınca motorun devri bir parça yükseliyor. Yani sabit kalmıyor. Tekerlerin motorla hiç bir bağlantısı yok iken devir neden yükseliyor? Sizin arabalarınızda da durum aynı mı? Hiç dikkatinizi çekti mi?

    Not: Rolantide veya sıkışık trafikte beklerken kesinlikle devir dalgalanması olmuyor. 825 devir/dk. da sabit olarak duruyor.



  • Seyir anında vites bostayken benim de bazen devir hafif bi dalgalaniyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İşyerinde bir arkadaşa sordum şimdi. Mantıklı bir şey söyledi. Araç yürüyünce az da olsa ön tarafından rüzgar girer. Motoru bir parça soğutur. Fakat motor ısısını korumak için devir yükseltir dedi. Bunu daha belirgin araç çalıştıktan sonra ilk yarım saat içinde yaparmış. Mantıklı geldi. Bilmiyorum.
  • Bence şöyle bir durum olabilir;

    Fren hidrolik sistemi motordan alıyor gücünü. Yani siz frene bastığınızda motorun üzerine biraz yük bindiriyorsunuz. Üzerine yük alınca rölanti devrini koruyabilmek için biraz daha fazla yakıt tüketmeye başlıyor motor. Ayağınızı frenden çektiğinizde bu yük motorun üzerinden bir anda kalktığı için devir çok az da olsa yükseliyor, ardından tekrar rölanti devrine düşüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Bence şöyle bir durum olabilir;

    Fren hidrolik sistemi motordan alıyor gücünü. Yani siz frene bastığınızda motorun üzerine biraz yük bindiriyorsunuz. Üzerine yük alınca rölanti devrini koruyabilmek için biraz daha fazla yakıt tüketmeye başlıyor motor. Ayağınızı frenden çektiğinizde bu yük motorun üzerinden bir anda kalktığı için devir çok az da olsa yükseliyor, ardından tekrar rölanti devrine düşüyor.

    Bu daha akla yatkın geldi. Olabilir.
  • Motor öyle radyatöre gelicek bir esintide kolayca soğumaz arkadaşlar :)
    Devir göstergesinin dalgalanma sebebi direksiyonu oynatmanız olabilir (hidrolik için motordan güç çeker) Klima açmanız olabilir. Yani sonuç olarak motordan güç alan şeyler devreye girip çıkınca motorun devri düşer, rolantiyi de düşürmemek için kendi kendine arttırır bunu araba. Biz de bunu dalgalanma olarak görürüz.
  • Hiç başıma gelmedi ilginç.
  • normal yaw arada olabilir hele senin arabanın kmde var. 70 binde tiguanda çalıştırınca 4 litre yakıyor ilk çalıştırmada motor kendine gelince rolantide 1 e düşüyor 4den. citroen c3 te böyle birşey yoktu. arabaya görede degişiyor bu boşta devirlenme yakma olayı

    dalgalanma sebebi direksiyonu oynatmanız olabilir (hidrolik için motordan güç çeker) Klima açmanız olabilir. Yani sonuç olarak motordan güç alan şeyler devreye girip çıkınca motorun devri düşer, rolantiyi de düşürmemek için kendi kendine arttırır bunu araba. Biz de bunu dalgalanma olarak görürüz.


    Bence şöyle bir durum olabilir;

    Fren hidrolik sistemi motordan alıyor gücünü. Yani siz frene bastığınızda motorun üzerine biraz yük bindiriyorsunuz. Üzerine yük alınca rölanti devrini koruyabilmek için biraz daha fazla yakıt tüketmeye başlıyor motor. Ayağınızı frenden çektiğinizde bu yük motorun üzerinden bir anda kalktığı için devir çok az da olsa yükseliyor, ardından tekrar rölanti devrine düşüyor.


    bu 2 yorumda dogru olabilir.




  • hava
  • Cevabınızı vermeden önce konuyu daha eğlenceli hale getirmek, biraz beyin cimnastiği yapmak açısından size küçük bir soru sorayım.

    Freni pompaladığınızda fıs fıs diye bir hava sesi çıkar. Oysaki aracınız bir kamyon ya da otobüs gibi havalı fren değil ki? peki öyleyse bu fıslama sesi neden çıkar?
  • Rölantiyi her durumda düzenleyen rölanti ayar valfi ve motor kontrol ünitesi (ECU) dir.


    ECU'da rölantiyi şu değişkenlere göre belirler.

    Motor sıcaklığı: Motor ilk çalıştırıldığında rölanti yüksektir, motor ısındıkça rölanti asgari düzeye düşer, motor çok ısındığında veya soğuduğunda rölanti tekrar yükselir.

    Akü voltajı: Akü voltajı ~13V altına düştüğünde rölanti yükseltilir.

    Klima: Klima açıldığında rölantiyi ECU'daki değerlere göre yükseltir.

    Yine radyatör fanı, kalorifer, far gibi donanımlar kullanıldığında da alternatörün gerekli enerjiyi motordan alacağı durumlarda motorun düzgün çalışmaya devam edebilmesi için rölantiyi bir nebze değiştirir.

    Direksiyon hidrolik pompası mekanik olarak motoru zorladığı esnalarda rölantide dalgalanmaya sebep olabilir.

    Yine frene bastığımızda fren westinghouse'unun emme manifoldundaki vacum miktarını anlık değiştirmesinden kaynaklı anlık bir rölanti dalgalanması görülebilir.


    Bunlar olağan, sistemin normal çalışması gereğidir.




    Rölantide belirgin düzensizlik varsa,

    Rölanti ayar valfinden,
    Emme manifoldunda hava sızıntısı olmasından,
    Fren westinghouse'unda hava sızıntısı olmasından,
    Bobinler, bujiler ve kablolarından,
    Motor kontrol ünitesinden,
    Sıcaklık müşüründen,
    diğer sensörlerden,
    en son motor içinden şüphe edilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ColDasHeLL
    citroen c3 te böyle birşey yoktu. arabaya görede degişiyor

    Gözlemlediğim kadarıyla c3'de hareketsiz haldeyken 750 civari devirde çalışırken , yoldayken vites boştayken 900 devirde çalışır.
  • Suddenly Accleration durumu olabilir mi acaba, internette bir video izledim hyundai genesis coupe'yi vitesi boşa alıyorlar devir saati hızla artıyor.
  • yeni nesil arabalarda vitesi boşa almak çok sakıncalı. abs eps ne varsa devre dışı kalıyor boş viteste.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seckinsemiz

    Motor öyle radyatöre gelicek bir esintide kolayca soğumaz arkadaşlar :)
    Devir göstergesinin dalgalanma sebebi direksiyonu oynatmanız olabilir (hidrolik için motordan güç çeker) Klima açmanız olabilir. Yani sonuç olarak motordan güç alan şeyler devreye girip çıkınca motorun devri düşer, rolantiyi de düşürmemek için kendi kendine arttırır bunu araba. Biz de bunu dalgalanma olarak görürüz.

    Kesinlikle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende de yokus asagi arabayi debriyajla veya bosta saldigimda frene basmasam bile biraz yukseliyor. Ecu bunu anlayip frenlerde, direksiyon pompasindaki riski azalmaya calsiyor olabilir. Olasi bir guc yetersizliginde kaza olmasin diye falan. Belki tamamen sallamisimdir suan, bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.